Kada sam u parničnom postupku, pred Osnovnim sudom u Smederevu, kao punomoćnik stranke tužioca KK "Basket in" protiv tuženka - Grad Smederevo i gradonačelnik P.Umičević, sudiji porigovorio da je njen pristup postupku "politički", i da opstruiše sa postupkom, najpre mi je rekla "e, tako ću da vas uslužim" - kao da je sud "samousluga", a sudije "ljubazni trgovci", pa nastavi da još više otežava postupak, i nanosi štete tužiocu. A tužilac, pod parolom "samostalnosti" sudije nema moć da promeni odnos u njegovu korist, u korist pravde i istine - jer čl.6 Zakona o sudijama, da sudija nije odgvorna za štete strankama u postupku, oslobadja sudije lične odgovornosti, pa mogu da se ponašaju kao trgovci u samouslugama, kako ih udostojavate, molite, čekate, utičete vezama, mitom, ili političkim interesom kao ovde gradonačelnik koji je tuženi - pa sudija, protivno samostalnoj ulozi suda, da u ime naroda vodi postupak, ona "uslužuje" stranke, prema njihoivoj volji, potrebi, intereu - ali i svom?!
Dragomir . | 16/01/2011 22:34
Sugestije kako se srpski seljak sudi da bi se sudio i zbog sargarepe koju mu pojede komsijska stoka ili oko medje je sugestivna. Svi znamo kako sve funkcionise u Srbiji pa tako i pravosudje. Ti meni, ja tebi. Ruka ruku mije. Znam coveka, on ce to sve srediti, ne brini ... itd. itd. Problem je u mentalitetu kragujevackih djaka koji su decenijama mogli da rade sta hoce i kako hoce. rade to i sada. Tek sada. Jer centar kancera korupcije u pravosudju, cuvena ''Indeks''skola gde su ispiti i diplome mogli da se kupe za lulu duvana, za jedan parfem, umetnicku sliku, Roleksov sat itsl. nije ni taknut. Indeksovci nisu procesuirani a oni su ti koji su proizveli armadu bahatih i korumpirani. Korupcija je legalizovana. Visi sudija preinaci kleptokratsku presudu za samo 800 € koje dobije od gradskog ''privrednika'' pa se kleptomanija nastavlja. Zna li iko koliko je predmeta u Strazburu i o cemu se oni rade? O klepto pravosudju naravno. Ali i o sprezi drzava versus privredni kriminal sive ekonomije.
ne treba mi srpska pravda | 16/01/2011 22:41
Decenija farsicnih rasprava i hoda po mukama. Sudije, advokati, sudski eksperti....Sve eksperti do eksperta. I svi se uselili u nove stanove. Samo ja jos uvek nemam krov nad glavom u Srbiji. Halavost srpskih pravnika cuvene Kragujevacke skole je nezajazljiva. Dadoh prvo svu ustedjevinu i ne dobih krov nad glavom. Onda dadoh svu zaradu za deceniju sudjenja. Jedino mi u Strazburu nista nenaplacuju. I jedino odatle i ocekujem satisfakciju. Od srpskog pravosudja dobih previse. Da ne bi pameti da ih se klonim dobih i kancer od stresova. Korupcionaski lanac je jednostavno previse zardjao. nema te snage koja perfidasku druzinu srpskog pravosudja moze da rasturi. Na svim pozicijama postavili su topove. Republicko JT Kragujevcanin. Vrhovni kasacioni sud sin Indeksovca. Ko njima sta moze?
Petar Jovanović | 16/01/2011 23:02
A zašto bi situcija u srpskom prvosuđu trebala biti bolja od zdravstva, školstva, uprave, saobraćaja, energetike, trgovine, odbrane, poljoprivrede, kulture .......
KK BASKET IN | 16/01/2011 23:22
Srpska pravda potrebna je srpskim gradjanima. Sudovi sude u njihovo ime, u "ime naroda" a za interese vlasti, oligarha, dahija...pa je potrebna ozbiljna inicijativa gradjana, naroda Srbije, a mi smo je u Smederevu i osnovali baš pod tim nazivom: "Inicijativa" - i za borbu i dostojanstvo gradjana i pred sudom, te i doprinos unapredjenju pravde sa ciljem da sudsku vlast i faktički osamostalimo, izvdvojimo od izvršne i uticaja političke oligarhije. Umesto da sudska vlast kontroliše izvršnu i zakonodavnu, da ne bude politički motivisana, mi danas imamo situaciju u sudovima, da sudije, samovoljom (opet čl.6 Zakona o sudijama) neće da zakazuju postupke u
kojima su tuženi predstavnici aktuelne vlasti. Ili ih bez "pardona" odbacuju kao neuredne, nepotpune, neosnovane ... ne mareći za kršenje osnovnih ljudskih i ustavnih prava gradjana, ili i čitavih grupa, pa ni kada su deca i mladi u pitanju u sportu ili u drugim oblastima. Rak rana Srbije je neodgovornost, uz još neosposobljenost sudija!
Aleksandar Tanasijević | 16/01/2011 23:38
Ovo samo Šojić može da reši.
p.s. moj omiljeni deo kod našeg pravosudja je da ako te nesrećnog nahvataju da svedočiš, moraš doći ili te privode. Ako si naprotiv okrivljeni, ma baš te briga da se vucaraš po sudovima :)
nemoze svako biti seljak | 16/01/2011 23:50
A za koliko dzakova brasna je dao glas taj seljak bez laptopa i interneta ? E brale sad cuti .
kroz sve instance | 17/01/2011 00:25
To je bre sistem da se ide kod advokata i placa mito
General XXL | 17/01/2011 09:30
Реформа правосуђа тиче се свих грађана Србије ,али је и даље ,, Алајбегова слама ", којом вршља министарка Снежана и мишеви са конца и конопца окупљени око антинародне коалиције на власти.
Kragujevcanin . | 17/01/2011 09:46
Autor teksta pise redovno o srpskom pravosudju i veoma koncizno analizira stanje vice-versa reizabrane i neizabrane sudije. Ali kada ce novinari Politike objaviti makar 1 slucak gradjana koji su prolazili sudski mlin u Srbiji kako bi javnost znala sta se sve tu radi i kako se radi. U Kragujevcu se resenja suda pa cak i presude donose bez ijednog odrzanog rocista u korist privrednih kriminalaca koji su se bogatili na tudji racun. To nikako ne moze biti po standardu EU normi. Isto tako to nikako ne moze predstavljati ''reformisano pravosudje''. Osim toga zasto se ne sudi Indeksovcima ubraznije? Mi u Kragujevcu znamo odgovor koji lezi kod Radovanovica u republickom JT u Beogradu. Ali kada ce javnost znati to? KADA!?
Pravo misljenje | 17/01/2011 10:21
Kada sam sudiji donela dokaze da je nasa nova kuca gradjena od polovnog materijala (teraco ploce sa zardjalom zicom i malterom ispod) ona mi je odbrusila kako ona nije gradjevinac. A imala je pred sobom 3 identicna nalaza sudskih vestaka gradjevinske struke! Sta njen nastup znaci? Da sudija roditelju kojem umre dete na operacionom stolu i koji tuzi hirurga kaze kako ona nije hirurg? Zasto onda postoje sudski eksperti. Ali gospu sudiju u ovom slucaju je mrzelo da cita nalaze kao sto je mrzelo da cita i podneske jer je znala kako ce da razvlaci predmet kao zvakacu gumu, uoci svakog rocista odlazi na bolovanje zbog zulja od novih cipela itsl. Kad su najavljene ''reforme'' a i Strazburg se pobunio ona donese kleptokratsku presudu kao osvetu na moje zalbe na njen katatsrofalan decenijski (ne)rad. I glede reformi ista sudija promofirala u viseg sudiju kasacionog suda. Mi gradjani se dakle zakopcavamo pozadi. Ako to nije sudkso mafijastvo u sprezi sa privrednim kriminalom, sta je onda?
KK BASKET IN | 17/01/2011 10:32
G-osn Pero, bez namere da "mudrujem", mislim da sa ravnodušnošću posmatrate stanje u sudstvu, kada se saglašavate samom činjenicom i konstatacijom: Da stanje u sudstvu, u ovim uslovima i okolnostima sistema i partokratske vlasti, ne bi moralo biti bolje od poljoprivrede ,kulture, turizma... ?! Naprotiv, sudstvo je treća grana vlasti, jednaka izvršnoj i zakonodavnoj - pa ako ono ne funkcioniše u skladu sa Ustavom i zakonima, onda je logično da nema napredka u ostalim oblastima društva, jer nema odgovornosti, savesnosti ljudi koji u njima upravljaju ili i rukovode, rade...! I u poredjenju sa štetom u tim oblastima po društvo u Srbiji, štete koju sudstvo nanosi Srbiji nezakonitim odlukama, naručenim od vlasti, bez odgovornosti sudija ma pred kim, su jednake ili veće od štete u svim tim oblastima. U tome je važnost funkcionisanja sudstva veća ili najveća i u interesu naroda Srbije. Ako ono ne funcinjiše po Ustavu i zakonu, gradjani su obespravljeni, ne mogu ostvariti ni jedno svoje pravo
Obespravljena gradanka | 17/01/2011 10:40
Spadam u obespravljene gradjane Srbije jer je trebalo zastititi belog medveda i podeliti plen. Tek nakon 10 godina i pod ''pritiskom'' Strazbura donesena je presuda iako nakaradna i kleptokratska. Onda je ista preinacena i oduzeto mi je zkaonsko pravo na kamatu. Kao obespravljena morala sam da pisem Reviziju. od tada je proslo vise od godine dana a da ni po Reviziji nije postupano. Sada smo ponovo na pocetku i predmet je ponovo pred medjunarodnim sudom. Ono sto sam dozivela i uocila tokom decenijskog hoda po mukama nije opisivo i prosto je neverovatno. Slucaj gde sud OTVORENO i bestidno stiti privrednog kriminalca, prevaranta iz sive ekonomije. Ako to nije skandal!
Nikola Kosanović, adv. | 17/01/2011 12:43
Slažem se, naravno, sa mišljenjem autora teksta da je reforma pravosuđa otišla u pogrešnom smeru - u "rikverc". Kratko i jasno. Citiran je, u tom smislu, deo jednog mog komentara. Međutim, bitno je ovde to da se ne sme zaboraviti da je cilj reforme pravosuđa bio i TREBAO biti povećanje EFIKASNOSTI pravosuđa i povećanje STEPENA POVERENJA građana u sudstvo. Učinjeno je SVE da se ovi ciljevi iz strategije za reformu pravosuđa NE ostvare. Štetne posledice su NESAGLEDIVE. Inače, reforma pravosuđa je PROMAŠAJ u celini: kako u personalnom, tako i u NORMATIVNOM i ORGNIZACIONOM segmentu. Dostupnost građana pravdi nikada nije bila manja, a toliko skupa. Decembarskim "setom" zakona kojima se menja "set" istih zakona iz dec. 2008. dodatno se napada ustavni princip o stalnosti sudijske funkcije, već urušen, kao i princip NEPREMESTIVOSTI sudije.
Pekić je bio u pravu – demokratija bez odgovornosti je ANARHIJA – što je i neodgovorna i neuka reforma pravosuđa potvrdila.
Nikola Kosanović | 17/01/2011 12:55
Nakon bruke sa reizborom sudija postavlja se pitanje kakav autoritet može imati US, ukoliko u izboru sudija tog suda UČESTVUJU VSS i DVT? Taj autoritet može biti onaj koji imaju VSS i DVT. Budući da je izbor sudija VKS ozbiljno doveden u sumnju, US čije sudije PREDLAŽE VKS, imaće autoritet predlagača. Delim mišljenje (mnogih) da su se članovi VSS pokazali nesposobnim da obave jedan odgovoran, osetljiv, ali jednostavan posao. Držim da među njima nema istaknutih pravnika. Gde su njihove biografije? Koliko godina su studirali, kakav su uspeh ostvarili, kada su i sa kojom ocenom položili pravosudni ispit? Kada su, kako i zbog čega napredovali? Među njiima ima i onih koji nisu napredovali. Da li ovakav izbor sudija US treba da bude "pojačanje" koje će obezbediti odbijanje žalbi i ustavnih žalbi neizabranih sudija i tužilaca? Da mene, ne daj Bože, predlože za sudiju US - tu "čast" ne bih u ovim okolnostima prihvatio. Pa, da vidimo, ko hoće? - ovo napisah marta 2010.
Ljiljana Tatic | 17/01/2011 13:20
jedna je notorna cinjenica, da su nase sudije ispod kvaliteta koji bi morali da zadovolje za tu funkciju. oni koji nisu izabrani u proseku se razlikuju od izabranih samo po tome sto nisu u dovoljnoj meri podobni vlasti i policiji. Po izjavi koja se pominje u tekstu kao komentar neizabrane sudije koja se "drzala zakona ko pijan plota" vidi se da ona ne shvata sta znaci drzati se zakona i istovremeno objektivno i pravicno presudjivati. Sudija ne shvata da je zakon i njegova funkcija kao igra saha. Stroga pravila igre postoje ali ipak je svaka odluka suda zasnovana drugacijim rasporedom poteza. Sustina je da slobodno sudijsko uverenje bude kumulativno i sagledano kroz razlicite prilaze istoj cinjenici. Sudija bi morao da ima bar jos jedan zavrseni fakultet da bi mogao da ima sistemski pristup i objektivno vidjenje kojim bi se rukovodio. Puko drzanje " zakona ko pijan plota" govori o tome da se sudija bavi samo pitanjem da zastiti sebe postojecim zakonom a ne da pravicno presudjuje
@ Nikola Kosanović | 17/01/2011 13:26
Gospodine potpisujem svaki Vas navod a redovno ih pratim jer sam sticajem okolnosti direktan posmatrac naseg pravosudja iznutra jos od 2000.g. pa na ovamo. Rado bih sa Vama razmenila misljenja pa Vas molim da mi se javite na adresu: saska357@msn.com mozda Vi mozete realno da razmotrite recentno postupanje US koji je odbacio Uz koja jasno ukazuje na brojna krsenja ustavnih prava gradjana. Zahvaljujem i Vama i Politici.
Nikola Kosanović, adv. | 17/01/2011 13:26
U vezi mišljenja advokata D. Đorđevića, predsednika AKS (tekst ispod u štamp. izdanju POLITIKE) treba znati da je još 28.04.10. AKB dostavila svoje zaključke medijima u kojima OCENJUJE da su odluke o izboru sudija i tužilaca donete na nelegalan i nelegitiman način jer VSS i DVT nisu konstituisani u skladu sa Ustavnim zakonom za sprovođenja Ustava RS ( čl. 6. st. 5. ) i Zakonom o VSS (čl. 54. st. 1.) i Zakonom o DVT (čl. 53. st. 2.), da je bila je isključena javnost što je u suprotnosti sa načelima demokratičnosti i javnosti; POZIVA da se na zakonom predviđeni način izvrši izbor izbornih članova VSS i DVT i KONSTATUJE da sprovedena reforma pravosuđa nije dala pozitivne rezultate kako u personalnom tako i u organizacionom pogledu jer ne samo da nije dovela do efikasnijeg rada sudova već je ionako loše stanje u pravosuđu pogoršala i dovela gotovo do nemogućnosti rada sudova… A Đorđević se sada "setio" da pitanje reforme stavi na dnevni red. Bruka, poput skandalozne reforme.
_Da_ _Da_ | 18/01/2011 05:59
Oprastajte hriscani~
Јагода Вишњић | 18/01/2011 20:33
Нека се неко усуди да објасни како неки судски процес може да траје више од 5-6 рочишта, а траје и десетине година. Нема другог разлога осим збрке и корупције, парама, осмехом, чекањем да странке умру или нестану. Судија нема никакву одговорност ни пред ким. Корумпиран судија је богат и уважен, има - па кад има, он даје и другима. Нарочито онима који дупло узвраћају. У друштву је хаос. Од школе па даље. На цени је искључиво мафиозна публика, ко год покуша да било шта уради за општу корист - биће исмејан. Зашто имамо неколико врста полиције. Да ли је неко приметио да су нам комунални полицајци нешто изменили. Да ли је неко приметио да је иједна пресуда донета о року, да ли је иједна итвршна пресуда извршена о року? Гужва је! Није тачно да има много предмета, има много сметача да се не ради. Има много реформатора, мало поштених радника. Само се питам - ако постоји у свету систем који функционише, уведите га одмах. Моткама треба истерати из суда све који коче и народу намештају стресове.
Sl. P. | 19/01/2011 00:11
... (nastavak)...Uostalom, energično ne dozvoljavamo da se u ime moje, moje supruge i naše dece, ozbiljni smo, radan i pošten deo naroda, oslanjate u vašim poslovima, takvim zbog kojih smenjujete čitav bataljon sudija. Sa takvima ni mi ni ostali naši pošteni gradjani, narod, stvarno nemamo ništa zajedničko! Posebno ako se radi o ubijanju pravde, pa i ozakonjenju bezakonja! A i toga ima, zna to i pomno prati vaskoliki naš osiromašeni narod. U ime našeg naroda, nećemo više da imamo ništa zajedničko sa takvim presudama, oslobodite nas te velike odgovornosti, a nju prenesite na sudije pojedince, suduska veća i sve one više instance pravosudja Srbije, za koje narod očekuje da pošteno i uspešnije rade, da narod po pravdu ne mora da kopa "po Srbiji zemlji da prevrne", ili da putuje u Strazbur do Medjunarodnog suda pravde.
Sl. P. | 19/01/2011 00:18
...( nastavak zbog izostavljene poslednje rečenic):..Jer, ne zaboravite, sve ću tamo da vas tužim! Svojeručno Sl.P.
Sl. P. | 19/01/2011 10:10
Već poodavno čitamo i slušamo o neophodnoj reformi našeg sudstva. To podvlače i nadležni u EU, mada se na tome podugo radi. A o neizabranim sudijama, pominje se 800 u jednome danu, slušali smo sve najgore da gori razlozi stvarno i ne postoje. Izrekla ih je sa najvišeg mesta u toj hijerarhiji gospodja Nata Mesarević. Ni danas mi nije jasno zašto do sada nismo slušali da su pojedine sudije odgovarale za utvrdjene propuste, nepravilnosti i krupnije greške - čim su one utvrdjene, dakle blagovremeno, nego su se dogadjale godinama, pa i decenijama, bez odgovornosti pojedinaca. Čak su i mnoge kriminalne radnje učinjene, naravno uz svesrdnu pomoć pojedinih „uspešnih“ advokata (reforme kod njih se ne pominju!). Eto, u napisu se navodi i da naši sudovi donose presude naslovljene pojačanim slovima sa: „U IME NARADA“. Molim naše zakonodavce i naše sudstvo da to više ne čine, da taj naslov zabrane i zaborave.
Hronika
Sve ću da vas tužim...
Sladjana Milošević | 16/01/2011 22:17
Aleksandra, bravo za tekst!
KK BASKET IN | 16/01/2011 22:28
Kada sam u parničnom postupku, pred Osnovnim sudom u Smederevu, kao punomoćnik stranke tužioca KK "Basket in" protiv tuženka - Grad Smederevo i gradonačelnik P.Umičević, sudiji porigovorio da je njen pristup postupku "politički", i da opstruiše sa postupkom, najpre mi je rekla "e, tako ću da vas uslužim" - kao da je sud "samousluga", a sudije "ljubazni trgovci", pa nastavi da još više otežava postupak, i nanosi štete tužiocu. A tužilac, pod parolom "samostalnosti" sudije nema moć da promeni odnos u njegovu korist, u korist pravde i istine - jer čl.6 Zakona o sudijama, da sudija nije odgvorna za štete strankama u postupku, oslobadja sudije lične odgovornosti, pa mogu da se ponašaju kao trgovci u samouslugama, kako ih udostojavate, molite, čekate, utičete vezama, mitom, ili političkim interesom kao ovde gradonačelnik koji je tuženi - pa sudija, protivno samostalnoj ulozi suda, da u ime naroda vodi postupak, ona "uslužuje" stranke, prema njihoivoj volji, potrebi, intereu - ali i svom?!
Dragomir . | 16/01/2011 22:34
Sugestije kako se srpski seljak sudi da bi se sudio i zbog sargarepe koju mu pojede komsijska stoka ili oko medje je sugestivna. Svi znamo kako sve funkcionise u Srbiji pa tako i pravosudje. Ti meni, ja tebi. Ruka ruku mije. Znam coveka, on ce to sve srediti, ne brini ... itd. itd. Problem je u mentalitetu kragujevackih djaka koji su decenijama mogli da rade sta hoce i kako hoce. rade to i sada. Tek sada. Jer centar kancera korupcije u pravosudju, cuvena ''Indeks''skola gde su ispiti i diplome mogli da se kupe za lulu duvana, za jedan parfem, umetnicku sliku, Roleksov sat itsl. nije ni taknut. Indeksovci nisu procesuirani a oni su ti koji su proizveli armadu bahatih i korumpirani. Korupcija je legalizovana. Visi sudija preinaci kleptokratsku presudu za samo 800 € koje dobije od gradskog ''privrednika'' pa se kleptomanija nastavlja. Zna li iko koliko je predmeta u Strazburu i o cemu se oni rade? O klepto pravosudju naravno. Ali i o sprezi drzava versus privredni kriminal sive ekonomije.
ne treba mi srpska pravda | 16/01/2011 22:41
Decenija farsicnih rasprava i hoda po mukama. Sudije, advokati, sudski eksperti....Sve eksperti do eksperta. I svi se uselili u nove stanove. Samo ja jos uvek nemam krov nad glavom u Srbiji. Halavost srpskih pravnika cuvene Kragujevacke skole je nezajazljiva. Dadoh prvo svu ustedjevinu i ne dobih krov nad glavom. Onda dadoh svu zaradu za deceniju sudjenja. Jedino mi u Strazburu nista nenaplacuju. I jedino odatle i ocekujem satisfakciju. Od srpskog pravosudja dobih previse. Da ne bi pameti da ih se klonim dobih i kancer od stresova. Korupcionaski lanac je jednostavno previse zardjao. nema te snage koja perfidasku druzinu srpskog pravosudja moze da rasturi. Na svim pozicijama postavili su topove. Republicko JT Kragujevcanin. Vrhovni kasacioni sud sin Indeksovca. Ko njima sta moze?
Petar Jovanović | 16/01/2011 23:02
A zašto bi situcija u srpskom prvosuđu trebala biti bolja od zdravstva, školstva, uprave, saobraćaja, energetike, trgovine, odbrane, poljoprivrede, kulture .......
KK BASKET IN | 16/01/2011 23:22
Srpska pravda potrebna je srpskim gradjanima. Sudovi sude u njihovo ime, u "ime naroda" a za interese vlasti, oligarha, dahija...pa je potrebna ozbiljna inicijativa gradjana, naroda Srbije, a mi smo je u Smederevu i osnovali baš pod tim nazivom: "Inicijativa" - i za borbu i dostojanstvo gradjana i pred sudom, te i doprinos unapredjenju pravde sa ciljem da sudsku vlast i faktički osamostalimo, izvdvojimo od izvršne i uticaja političke oligarhije. Umesto da sudska vlast kontroliše izvršnu i zakonodavnu, da ne bude politički motivisana, mi danas imamo situaciju u sudovima, da sudije, samovoljom (opet čl.6 Zakona o sudijama) neće da zakazuju postupke u
kojima su tuženi predstavnici aktuelne vlasti. Ili ih bez "pardona" odbacuju kao neuredne, nepotpune, neosnovane ... ne mareći za kršenje osnovnih ljudskih i ustavnih prava gradjana, ili i čitavih grupa, pa ni kada su deca i mladi u pitanju u sportu ili u drugim oblastima. Rak rana Srbije je neodgovornost, uz još neosposobljenost sudija!
Aleksandar Tanasijević | 16/01/2011 23:38
Ovo samo Šojić može da reši.
p.s. moj omiljeni deo kod našeg pravosudja je da ako te nesrećnog nahvataju da svedočiš, moraš doći ili te privode. Ako si naprotiv okrivljeni, ma baš te briga da se vucaraš po sudovima :)
nemoze svako biti seljak | 16/01/2011 23:50
A za koliko dzakova brasna je dao glas taj seljak bez laptopa i interneta ? E brale sad cuti .
kroz sve instance | 17/01/2011 00:25
To je bre sistem da se ide kod advokata i placa mito
General XXL | 17/01/2011 09:30
Реформа правосуђа тиче се свих грађана Србије ,али је и даље ,, Алајбегова слама ", којом вршља министарка Снежана и мишеви са конца и конопца окупљени око антинародне коалиције на власти.
Kragujevcanin . | 17/01/2011 09:46
Autor teksta pise redovno o srpskom pravosudju i veoma koncizno analizira stanje vice-versa reizabrane i neizabrane sudije. Ali kada ce novinari Politike objaviti makar 1 slucak gradjana koji su prolazili sudski mlin u Srbiji kako bi javnost znala sta se sve tu radi i kako se radi. U Kragujevcu se resenja suda pa cak i presude donose bez ijednog odrzanog rocista u korist privrednih kriminalaca koji su se bogatili na tudji racun. To nikako ne moze biti po standardu EU normi. Isto tako to nikako ne moze predstavljati ''reformisano pravosudje''. Osim toga zasto se ne sudi Indeksovcima ubraznije? Mi u Kragujevcu znamo odgovor koji lezi kod Radovanovica u republickom JT u Beogradu. Ali kada ce javnost znati to? KADA!?
Pravo misljenje | 17/01/2011 10:21
Kada sam sudiji donela dokaze da je nasa nova kuca gradjena od polovnog materijala (teraco ploce sa zardjalom zicom i malterom ispod) ona mi je odbrusila kako ona nije gradjevinac. A imala je pred sobom 3 identicna nalaza sudskih vestaka gradjevinske struke! Sta njen nastup znaci? Da sudija roditelju kojem umre dete na operacionom stolu i koji tuzi hirurga kaze kako ona nije hirurg? Zasto onda postoje sudski eksperti. Ali gospu sudiju u ovom slucaju je mrzelo da cita nalaze kao sto je mrzelo da cita i podneske jer je znala kako ce da razvlaci predmet kao zvakacu gumu, uoci svakog rocista odlazi na bolovanje zbog zulja od novih cipela itsl. Kad su najavljene ''reforme'' a i Strazburg se pobunio ona donese kleptokratsku presudu kao osvetu na moje zalbe na njen katatsrofalan decenijski (ne)rad. I glede reformi ista sudija promofirala u viseg sudiju kasacionog suda. Mi gradjani se dakle zakopcavamo pozadi. Ako to nije sudkso mafijastvo u sprezi sa privrednim kriminalom, sta je onda?
KK BASKET IN | 17/01/2011 10:32
G-osn Pero, bez namere da "mudrujem", mislim da sa ravnodušnošću posmatrate stanje u sudstvu, kada se saglašavate samom činjenicom i konstatacijom: Da stanje u sudstvu, u ovim uslovima i okolnostima sistema i partokratske vlasti, ne bi moralo biti bolje od poljoprivrede ,kulture, turizma... ?! Naprotiv, sudstvo je treća grana vlasti, jednaka izvršnoj i zakonodavnoj - pa ako ono ne funkcioniše u skladu sa Ustavom i zakonima, onda je logično da nema napredka u ostalim oblastima društva, jer nema odgovornosti, savesnosti ljudi koji u njima upravljaju ili i rukovode, rade...! I u poredjenju sa štetom u tim oblastima po društvo u Srbiji, štete koju sudstvo nanosi Srbiji nezakonitim odlukama, naručenim od vlasti, bez odgovornosti sudija ma pred kim, su jednake ili veće od štete u svim tim oblastima. U tome je važnost funkcionisanja sudstva veća ili najveća i u interesu naroda Srbije. Ako ono ne funcinjiše po Ustavu i zakonu, gradjani su obespravljeni, ne mogu ostvariti ni jedno svoje pravo
Obespravljena gradanka | 17/01/2011 10:40
Spadam u obespravljene gradjane Srbije jer je trebalo zastititi belog medveda i podeliti plen. Tek nakon 10 godina i pod ''pritiskom'' Strazbura donesena je presuda iako nakaradna i kleptokratska. Onda je ista preinacena i oduzeto mi je zkaonsko pravo na kamatu. Kao obespravljena morala sam da pisem Reviziju. od tada je proslo vise od godine dana a da ni po Reviziji nije postupano. Sada smo ponovo na pocetku i predmet je ponovo pred medjunarodnim sudom. Ono sto sam dozivela i uocila tokom decenijskog hoda po mukama nije opisivo i prosto je neverovatno. Slucaj gde sud OTVORENO i bestidno stiti privrednog kriminalca, prevaranta iz sive ekonomije. Ako to nije skandal!
Nikola Kosanović, adv. | 17/01/2011 12:43
Slažem se, naravno, sa mišljenjem autora teksta da je reforma pravosuđa otišla u pogrešnom smeru - u "rikverc". Kratko i jasno. Citiran je, u tom smislu, deo jednog mog komentara. Međutim, bitno je ovde to da se ne sme zaboraviti da je cilj reforme pravosuđa bio i TREBAO biti povećanje EFIKASNOSTI pravosuđa i povećanje STEPENA POVERENJA građana u sudstvo. Učinjeno je SVE da se ovi ciljevi iz strategije za reformu pravosuđa NE ostvare. Štetne posledice su NESAGLEDIVE. Inače, reforma pravosuđa je PROMAŠAJ u celini: kako u personalnom, tako i u NORMATIVNOM i ORGNIZACIONOM segmentu. Dostupnost građana pravdi nikada nije bila manja, a toliko skupa. Decembarskim "setom" zakona kojima se menja "set" istih zakona iz dec. 2008. dodatno se napada ustavni princip o stalnosti sudijske funkcije, već urušen, kao i princip NEPREMESTIVOSTI sudije.
Pekić je bio u pravu – demokratija bez odgovornosti je ANARHIJA – što je i neodgovorna i neuka reforma pravosuđa potvrdila.
Nikola Kosanović | 17/01/2011 12:55
Nakon bruke sa reizborom sudija postavlja se pitanje kakav autoritet može imati US, ukoliko u izboru sudija tog suda UČESTVUJU VSS i DVT? Taj autoritet može biti onaj koji imaju VSS i DVT. Budući da je izbor sudija VKS ozbiljno doveden u sumnju, US čije sudije PREDLAŽE VKS, imaće autoritet predlagača. Delim mišljenje (mnogih) da su se članovi VSS pokazali nesposobnim da obave jedan odgovoran, osetljiv, ali jednostavan posao. Držim da među njima nema istaknutih pravnika. Gde su njihove biografije? Koliko godina su studirali, kakav su uspeh ostvarili, kada su i sa kojom ocenom položili pravosudni ispit? Kada su, kako i zbog čega napredovali? Među njiima ima i onih koji nisu napredovali. Da li ovakav izbor sudija US treba da bude "pojačanje" koje će obezbediti odbijanje žalbi i ustavnih žalbi neizabranih sudija i tužilaca? Da mene, ne daj Bože, predlože za sudiju US - tu "čast" ne bih u ovim okolnostima prihvatio. Pa, da vidimo, ko hoće? - ovo napisah marta 2010.
Ljiljana Tatic | 17/01/2011 13:20
jedna je notorna cinjenica, da su nase sudije ispod kvaliteta koji bi morali da zadovolje za tu funkciju. oni koji nisu izabrani u proseku se razlikuju od izabranih samo po tome sto nisu u dovoljnoj meri podobni vlasti i policiji. Po izjavi koja se pominje u tekstu kao komentar neizabrane sudije koja se "drzala zakona ko pijan plota" vidi se da ona ne shvata sta znaci drzati se zakona i istovremeno objektivno i pravicno presudjivati. Sudija ne shvata da je zakon i njegova funkcija kao igra saha. Stroga pravila igre postoje ali ipak je svaka odluka suda zasnovana drugacijim rasporedom poteza. Sustina je da slobodno sudijsko uverenje bude kumulativno i sagledano kroz razlicite prilaze istoj cinjenici. Sudija bi morao da ima bar jos jedan zavrseni fakultet da bi mogao da ima sistemski pristup i objektivno vidjenje kojim bi se rukovodio. Puko drzanje " zakona ko pijan plota" govori o tome da se sudija bavi samo pitanjem da zastiti sebe postojecim zakonom a ne da pravicno presudjuje
@ Nikola Kosanović | 17/01/2011 13:26
Gospodine potpisujem svaki Vas navod a redovno ih pratim jer sam sticajem okolnosti direktan posmatrac naseg pravosudja iznutra jos od 2000.g. pa na ovamo. Rado bih sa Vama razmenila misljenja pa Vas molim da mi se javite na adresu: saska357@msn.com mozda Vi mozete realno da razmotrite recentno postupanje US koji je odbacio Uz koja jasno ukazuje na brojna krsenja ustavnih prava gradjana. Zahvaljujem i Vama i Politici.
Nikola Kosanović, adv. | 17/01/2011 13:26
U vezi mišljenja advokata D. Đorđevića, predsednika AKS (tekst ispod u štamp. izdanju POLITIKE) treba znati da je još 28.04.10. AKB dostavila svoje zaključke medijima u kojima OCENJUJE da su odluke o izboru sudija i tužilaca donete na nelegalan i nelegitiman način jer VSS i DVT nisu konstituisani u skladu sa Ustavnim zakonom za sprovođenja Ustava RS ( čl. 6. st. 5. ) i Zakonom o VSS (čl. 54. st. 1.) i Zakonom o DVT (čl. 53. st. 2.), da je bila je isključena javnost što je u suprotnosti sa načelima demokratičnosti i javnosti; POZIVA da se na zakonom predviđeni način izvrši izbor izbornih članova VSS i DVT i KONSTATUJE da sprovedena reforma pravosuđa nije dala pozitivne rezultate kako u personalnom tako i u organizacionom pogledu jer ne samo da nije dovela do efikasnijeg rada sudova već je ionako loše stanje u pravosuđu pogoršala i dovela gotovo do nemogućnosti rada sudova… A Đorđević se sada "setio" da pitanje reforme stavi na dnevni red. Bruka, poput skandalozne reforme.
_Da_ _Da_ | 18/01/2011 05:59
Oprastajte hriscani~
Јагода Вишњић | 18/01/2011 20:33
Нека се неко усуди да објасни како неки судски процес може да траје више од 5-6 рочишта, а траје и десетине година. Нема другог разлога осим збрке и корупције, парама, осмехом, чекањем да странке умру или нестану. Судија нема никакву одговорност ни пред ким. Корумпиран судија је богат и уважен, има - па кад има, он даје и другима. Нарочито онима који дупло узвраћају. У друштву је хаос. Од школе па даље. На цени је искључиво мафиозна публика, ко год покуша да било шта уради за општу корист - биће исмејан. Зашто имамо неколико врста полиције. Да ли је неко приметио да су нам комунални полицајци нешто изменили. Да ли је неко приметио да је иједна пресуда донета о року, да ли је иједна итвршна пресуда извршена о року? Гужва је! Није тачно да има много предмета, има много сметача да се не ради. Има много реформатора, мало поштених радника. Само се питам - ако постоји у свету систем који функционише, уведите га одмах. Моткама треба истерати из суда све који коче и народу намештају стресове.
Sl. P. | 19/01/2011 00:11
... (nastavak)...Uostalom, energično ne dozvoljavamo da se u ime moje, moje supruge i naše dece, ozbiljni smo, radan i pošten deo naroda, oslanjate u vašim poslovima, takvim zbog kojih smenjujete čitav bataljon sudija. Sa takvima ni mi ni ostali naši pošteni gradjani, narod, stvarno nemamo ništa zajedničko! Posebno ako se radi o ubijanju pravde, pa i ozakonjenju bezakonja! A i toga ima, zna to i pomno prati vaskoliki naš osiromašeni narod. U ime našeg naroda, nećemo više da imamo ništa zajedničko sa takvim presudama, oslobodite nas te velike odgovornosti, a nju prenesite na sudije pojedince, suduska veća i sve one više instance pravosudja Srbije, za koje narod očekuje da pošteno i uspešnije rade, da narod po pravdu ne mora da kopa "po Srbiji zemlji da prevrne", ili da putuje u Strazbur do Medjunarodnog suda pravde.
Sl. P. | 19/01/2011 00:18
...( nastavak zbog izostavljene poslednje rečenic):..Jer, ne zaboravite, sve ću tamo da vas tužim! Svojeručno Sl.P.
Sl. P. | 19/01/2011 10:10
Već poodavno čitamo i slušamo o neophodnoj reformi našeg sudstva. To podvlače i nadležni u EU, mada se na tome podugo radi. A o neizabranim sudijama, pominje se 800 u jednome danu, slušali smo sve najgore da gori razlozi stvarno i ne postoje. Izrekla ih je sa najvišeg mesta u toj hijerarhiji gospodja Nata Mesarević. Ni danas mi nije jasno zašto do sada nismo slušali da su pojedine sudije odgovarale za utvrdjene propuste, nepravilnosti i krupnije greške - čim su one utvrdjene, dakle blagovremeno, nego su se dogadjale godinama, pa i decenijama, bez odgovornosti pojedinaca. Čak su i mnoge kriminalne radnje učinjene, naravno uz svesrdnu pomoć pojedinih „uspešnih“ advokata (reforme kod njih se ne pominju!). Eto, u napisu se navodi i da naši sudovi donose presude naslovljene pojačanim slovima sa: „U IME NARADA“. Molim naše zakonodavce i naše sudstvo da to više ne čine, da taj naslov zabrane i zaborave.