Шта је могло да убе узрок оваквог поптуно бесмисленог и застрашујећег зла? Оно што би можда могло да буде објашњење јесте болесно осећање инфериорности из чега се рађају завист и осветољубива мржња према свакоме ко је прихватио живот онакав какав је, и покушао да га осмисли. Људима који су могли нормално да живе, да раде, да буду успешни и да уживају у животу, Брејвик једноставно није могао да опрости...
Arsenije drugi | 20/04/2012 12:34
Zločinački aspekt suludog čina je nesumnjiv ali u taj čin je ugrađena jaka verovatno i vrlo perspektivna politička motivacija. Nemalo je ljudi kojima nije strana ta vrsta senzibiliteta i koji će ignorisati realnost tragedije. Psiholoziranje nad pojedincem je irelevantno, sa njim će se postupati po institucionalizovanim procedurama ali koji će odgovor biti osećanju ugroženosti od islamizacije zapadno-hrišćanske kulture, istinski je test ovog suđenja.
Радни однос | 20/04/2012 15:36
Да ли је Брејвик икада конкурисао за неко радно место или да ли је икада негде радио, мада наћи запослење и радити у Норвешкој није толико тешко као код нас, тамо се лако долази до радног места, али важно је да се види где је радио и да ли га је то уопште инетерсовало
сале | 20/04/2012 15:37
Кад доброта постане наметнута обавеза, добри губе свој престиж и своде се на послушнике, а зли се огрћу заставом слободе. То је суштински проблем нашег новог врлог света, проблем који има мноштво различитих лица широм света.
Dusan T | 20/04/2012 15:48
Strategija odbrane je očigledno da ga puste da priča. Političari su hteli da mu sude po svaku cenu i pošto je utvrdjeno da je lud, pa sada javnost mora tome da svedoči. Verovatno će, na kraju, hteti i da ga ubiju, pa će blamaža biti totalna.
гаврило . | 20/04/2012 16:26
У цијелој овој хипокризији Норвежани су њега и заслужили, макар да се освијесте!
L. L. M. | 20/04/2012 16:54
„Морате да одаберете тактику и стратегију дехуманизовања непријатеља, односно оних које сматрам легитимним метама”, казао je Brejvik.
Zar to isto nije radila i norveska vlada kada je u sastavu NATO-a preskocila zakon i medjunarodno pravo i presudila na svoju ruku da Srbe i Srbiju treba bombardovati? kako im sada nije jasno da je neko drugi kome se to moglo primenio isti arsin i istu strategiju? Ili im je jsano, ali se prave da nije?
Uz saucesce porodicama poginulih i povredjenih zelim i da izrazim zaljenje sto Norveska i Norvezani nikada nisu izrazili zaljenjezbog zrtava zdruzenog bombardovanja Srbije, a sve zrtve su bile jednako krive ili nevine kao i zrtve u Oslu i na Utoji.
Фајдра Новак | 20/04/2012 17:33
Мада Брејвик не оставља утисак лудог човека, ипак је реч је ипак о псхипатологији, а не о иделогији и политици... Политика и идеологија код овог човека само су контекст и алиби за дубоко и болно осећање ниже вредности, које га је, на крају крајева, претворило у чудовиште... Зло обитава свуда, па и у међуљудским односима, али злочин увек има име и презиме конкретног човека.
V. B. | 20/04/2012 18:09
Mislim da bi neko morao da objasni Brejviku i ostalim stranomrscima, da je "uvoz" stranaca neophodan, jer u protivnom, bez sveze krvi inportirane sa strane,neke male nacije bi pocele da izumiru a ljudi da se degenerisu. Najprostije objasnjenje, ali neminovna istina koju narod u maloljudnim zemljama mora da prihvati kao realnost.
teodor s. | 20/04/2012 18:20
Interesantno je da u svom krstaškom pohodu nije krenuo prema emigrantima i ušao u neki kvart sa muslimanima ili ušao u džamiju i napravio masakr. On se na neposredan način i ne bavi muslimanima pa čak ih ne smatra odgovornim za stanje u Norveškoj već za to stanje nalazi odgovornost u samim Norvežanima.
Pro Srbski Srbin | 20/04/2012 18:26
Zločinac, monstrum. ubica, psihopata itd, nije važno kako se naziva, uradio je nešto što nije trebao da uradi a uradio je. On je jedinka, ima li ili nema pravo da ubije??????, u svetu jedne osobe jedno ili sto ubistava jw isto, a u svetu demokratskih država jedno ubistvo počinjeno od strane demokratske države ravno je sto ubistava, jer državne organe birao je narod. Norveška je kao demokratska zemlja sa najvećim zadovoljstvom dala saglasnost da se Srbija i Srbski narod bombarduje i ubija, protiv svih međunarodnih zakona koj je i sama podpisala. Niko nema da sudi Norveškoj za njene zločine, ali ona ima pravo da dokaže zločin njenog građanina koji nije imao drugu mogućnost da protestvuje osim zločina i da ga osudi za njegov zločin koji je iz političkih razloga počinio. Ovo je tragedija stoleća, i samo izraz: ja sam uradio, ali sam to iz nužde uradio, govori sve i više od toga.
čitalac obični | 20/04/2012 18:39
@V.B.
U prvom planu je ipak multikulturalnost, a u faktičkim dešavanjima je bekstvo ljudi od siromaštva. Posledica nije zadovoljila očekivanja jer multikulturalnost nije zaživela u smislu saglasja različitosti. Šta više od skromnih i zadovoljnih očeva i dedova koji dobro znaju šta su napustili i šta su dobili u novim državama, potomci nisu ni malo zadovoljni i nema asimilacije. Zar je ima negde u Americi posle stotine godina od dolaska Afrikanaca? Ako se tome doda i rigidnost islamskih pravovernika, sve ide u jako lošem pravcu.
V. B. | 20/04/2012 20:07
Za "citaoca obicnog".Grupa iz bivse Jugoslavije, vise desetina hiljada ljudi pobeglih od rata, sada, posle dvadesetak godina provedenih u zemljama Evrope, ja konkretno govorim o Skandinaviji, se integrisala u ova drustva jako dobro.Uveliko pristizu generacije koje uspesno zavrsavaju visoko obrazovanje, dobijaju dobre poslove, cesto stupaju u brak sa damacim partnerima ( ja nemam statistiku, ali to je moja procena od oka). Svaka sledeca generacija ce se utapati jos dublje i velika opasnost preti od zaborava vlastitog porekla. Naravno, geta i dalje postoje,u njima uglavnom zive ljudi iz nizih drustvenih slojeva dalekih zemalja iz kojih su stigli i najcesce se zadovoljavaju statusom koji su dobili.A iz svakog kvantiteta mora da isplovi i kvalitet i to su prirodne zakonitosti. Mesanje rasa i nacija je zdravo i to oni koji se bave naukom dobro znaju. Zbog cega zapadnjaci uglavnom adoptiraju decu drugih rasa?
čitalac obični | 20/04/2012 20:21
@V.B.
Potpuno ste u pravu. Jedino ste na kraju trebali izvesti zaključak iz očiglednosti ili statistike, svejedno, ko se asimiluje a ko ne. Obrazac bode oči.
Африканци су киднаповани | 20/04/2012 21:09
čitalac obični - Африканци нису "дошли" у Америку. Такви западњачки "пропусти" у текстовима садашњих генерација, биће "суште истине" у следећим генерацијама. Звучи наивно и као случајна грешка, али је то пут којим Америка води овај свет на улару и мења историју како њој одговара. Немојте у томе учествовати, па ни ако је случајно. Иначе, ценим ваше коментаре веома много.
Neu Perlach | 20/04/2012 21:32
Медитирањем „уклањао” емоције...........
Najveca steta je sto Brejvik meditiranjem nije uklonio vlastitu zelju za zivotom - bilo bi tako fino da je namesto ovog zlocina izvrsio samoubistvo!
sa sa | 20/04/2012 21:35
Ilustracija uz clanak je odlicna. Samo tako.
Slobodan iz Beča | 20/04/2012 21:47
Zašto namerno izbegavate osnovni motiv. Čovek je rešio da rasčisti sa marksizmom i radničkim pokretima. Kod nas ne bi imao šta da radi, jer je marsizam pretvoren u pravoslavlje, a radnička klasa u crnu sirotinju.
selena | 21/04/2012 07:53
slažem se sa Gospodinom iz Beča
Posteni Gradjanin | 21/04/2012 14:17
Ovo je sigurno zlocin, ali je takodje zlocin decu u tim godinama politicki usmeravati i ne dati im da barem svoje detinjstvo provedu kao sto i trebaju, kao deca. Nazalost u svim demokratskim drustvima deca se vaspitavaju od malih nogu da ba prihvataju stanje kakvo je takvo je, jer ukoliko se ne usmere na vreme postoji mogucnost da im padne na pamet da je demokratija pljacka i organizvoani kriminal. Ovo je uzasan slucaj ali se plasim da ne postane tradicija.
Био је љубоморан | 21/04/2012 20:03
на активисте из тог радничког покрета, какви Муслимани и трице
Dalibor Savić | 23/04/2012 01:29
Brejvik je čist produkt zapada i zapadnog načina razmišljanja kome sepriklonilo 50 posto srba na čelu sa državnim rukovodstvom. Deo je puta u evropu koji nema alternativu, pa mi nije jasno zašto se zgražavate umesto da ga podržite, jer on zastupa vrednosti koje vi tako volite. Srbin anti evropejac.
Svet
Meditiranjem „uklanjao” emocije
Фајдра Новак | 20/04/2012 11:23
Шта је могло да убе узрок оваквог поптуно бесмисленог и застрашујећег зла? Оно што би можда могло да буде објашњење јесте болесно осећање инфериорности из чега се рађају завист и осветољубива мржња према свакоме ко је прихватио живот онакав какав је, и покушао да га осмисли. Људима који су могли нормално да живе, да раде, да буду успешни и да уживају у животу, Брејвик једноставно није могао да опрости...
Arsenije drugi | 20/04/2012 12:34
Zločinački aspekt suludog čina je nesumnjiv ali u taj čin je ugrađena jaka verovatno i vrlo perspektivna politička motivacija. Nemalo je ljudi kojima nije strana ta vrsta senzibiliteta i koji će ignorisati realnost tragedije. Psiholoziranje nad pojedincem je irelevantno, sa njim će se postupati po institucionalizovanim procedurama ali koji će odgovor biti osećanju ugroženosti od islamizacije zapadno-hrišćanske kulture, istinski je test ovog suđenja.
Радни однос | 20/04/2012 15:36
Да ли је Брејвик икада конкурисао за неко радно место или да ли је икада негде радио, мада наћи запослење и радити у Норвешкој није толико тешко као код нас, тамо се лако долази до радног места, али важно је да се види где је радио и да ли га је то уопште инетерсовало
сале | 20/04/2012 15:37
Кад доброта постане наметнута обавеза, добри губе свој престиж и своде се на послушнике, а зли се огрћу заставом слободе. То је суштински проблем нашег новог врлог света, проблем који има мноштво различитих лица широм света.
Dusan T | 20/04/2012 15:48
Strategija odbrane je očigledno da ga puste da priča. Političari su hteli da mu sude po svaku cenu i pošto je utvrdjeno da je lud, pa sada javnost mora tome da svedoči. Verovatno će, na kraju, hteti i da ga ubiju, pa će blamaža biti totalna.
гаврило . | 20/04/2012 16:26
У цијелој овој хипокризији Норвежани су њега и заслужили, макар да се освијесте!
L. L. M. | 20/04/2012 16:54
„Морате да одаберете тактику и стратегију дехуманизовања непријатеља, односно оних које сматрам легитимним метама”, казао je Brejvik.
Zar to isto nije radila i norveska vlada kada je u sastavu NATO-a preskocila zakon i medjunarodno pravo i presudila na svoju ruku da Srbe i Srbiju treba bombardovati? kako im sada nije jasno da je neko drugi kome se to moglo primenio isti arsin i istu strategiju? Ili im je jsano, ali se prave da nije?
Uz saucesce porodicama poginulih i povredjenih zelim i da izrazim zaljenje sto Norveska i Norvezani nikada nisu izrazili zaljenjezbog zrtava zdruzenog bombardovanja Srbije, a sve zrtve su bile jednako krive ili nevine kao i zrtve u Oslu i na Utoji.
Фајдра Новак | 20/04/2012 17:33
Мада Брејвик не оставља утисак лудог човека, ипак је реч је ипак о псхипатологији, а не о иделогији и политици... Политика и идеологија код овог човека само су контекст и алиби за дубоко и болно осећање ниже вредности, које га је, на крају крајева, претворило у чудовиште... Зло обитава свуда, па и у међуљудским односима, али злочин увек има име и презиме конкретног човека.
V. B. | 20/04/2012 18:09
Mislim da bi neko morao da objasni Brejviku i ostalim stranomrscima, da je "uvoz" stranaca neophodan, jer u protivnom, bez sveze krvi inportirane sa strane,neke male nacije bi pocele da izumiru a ljudi da se degenerisu. Najprostije objasnjenje, ali neminovna istina koju narod u maloljudnim zemljama mora da prihvati kao realnost.
teodor s. | 20/04/2012 18:20
Interesantno je da u svom krstaškom pohodu nije krenuo prema emigrantima i ušao u neki kvart sa muslimanima ili ušao u džamiju i napravio masakr. On se na neposredan način i ne bavi muslimanima pa čak ih ne smatra odgovornim za stanje u Norveškoj već za to stanje nalazi odgovornost u samim Norvežanima.
Pro Srbski Srbin | 20/04/2012 18:26
Zločinac, monstrum. ubica, psihopata itd, nije važno kako se naziva, uradio je nešto što nije trebao da uradi a uradio je. On je jedinka, ima li ili nema pravo da ubije??????, u svetu jedne osobe jedno ili sto ubistava jw isto, a u svetu demokratskih država jedno ubistvo počinjeno od strane demokratske države ravno je sto ubistava, jer državne organe birao je narod. Norveška je kao demokratska zemlja sa najvećim zadovoljstvom dala saglasnost da se Srbija i Srbski narod bombarduje i ubija, protiv svih međunarodnih zakona koj je i sama podpisala. Niko nema da sudi Norveškoj za njene zločine, ali ona ima pravo da dokaže zločin njenog građanina koji nije imao drugu mogućnost da protestvuje osim zločina i da ga osudi za njegov zločin koji je iz političkih razloga počinio. Ovo je tragedija stoleća, i samo izraz: ja sam uradio, ali sam to iz nužde uradio, govori sve i više od toga.
čitalac obični | 20/04/2012 18:39
@V.B.
U prvom planu je ipak multikulturalnost, a u faktičkim dešavanjima je bekstvo ljudi od siromaštva. Posledica nije zadovoljila očekivanja jer multikulturalnost nije zaživela u smislu saglasja različitosti. Šta više od skromnih i zadovoljnih očeva i dedova koji dobro znaju šta su napustili i šta su dobili u novim državama, potomci nisu ni malo zadovoljni i nema asimilacije. Zar je ima negde u Americi posle stotine godina od dolaska Afrikanaca? Ako se tome doda i rigidnost islamskih pravovernika, sve ide u jako lošem pravcu.
V. B. | 20/04/2012 20:07
Za "citaoca obicnog".Grupa iz bivse Jugoslavije, vise desetina hiljada ljudi pobeglih od rata, sada, posle dvadesetak godina provedenih u zemljama Evrope, ja konkretno govorim o Skandinaviji, se integrisala u ova drustva jako dobro.Uveliko pristizu generacije koje uspesno zavrsavaju visoko obrazovanje, dobijaju dobre poslove, cesto stupaju u brak sa damacim partnerima ( ja nemam statistiku, ali to je moja procena od oka). Svaka sledeca generacija ce se utapati jos dublje i velika opasnost preti od zaborava vlastitog porekla. Naravno, geta i dalje postoje,u njima uglavnom zive ljudi iz nizih drustvenih slojeva dalekih zemalja iz kojih su stigli i najcesce se zadovoljavaju statusom koji su dobili.A iz svakog kvantiteta mora da isplovi i kvalitet i to su prirodne zakonitosti. Mesanje rasa i nacija je zdravo i to oni koji se bave naukom dobro znaju. Zbog cega zapadnjaci uglavnom adoptiraju decu drugih rasa?
čitalac obični | 20/04/2012 20:21
@V.B.
Potpuno ste u pravu. Jedino ste na kraju trebali izvesti zaključak iz očiglednosti ili statistike, svejedno, ko se asimiluje a ko ne. Obrazac bode oči.
Африканци су киднаповани | 20/04/2012 21:09
čitalac obični - Африканци нису "дошли" у Америку. Такви западњачки "пропусти" у текстовима садашњих генерација, биће "суште истине" у следећим генерацијама. Звучи наивно и као случајна грешка, али је то пут којим Америка води овај свет на улару и мења историју како њој одговара. Немојте у томе учествовати, па ни ако је случајно. Иначе, ценим ваше коментаре веома много.
Neu Perlach | 20/04/2012 21:32
Медитирањем „уклањао” емоције...........
Najveca steta je sto Brejvik meditiranjem nije uklonio vlastitu zelju za zivotom - bilo bi tako fino da je namesto ovog zlocina izvrsio samoubistvo!
sa sa | 20/04/2012 21:35
Ilustracija uz clanak je odlicna. Samo tako.
Slobodan iz Beča | 20/04/2012 21:47
Zašto namerno izbegavate osnovni motiv. Čovek je rešio da rasčisti sa marksizmom i radničkim pokretima. Kod nas ne bi imao šta da radi, jer je marsizam pretvoren u pravoslavlje, a radnička klasa u crnu sirotinju.
selena | 21/04/2012 07:53
slažem se sa Gospodinom iz Beča
Posteni Gradjanin | 21/04/2012 14:17
Ovo je sigurno zlocin, ali je takodje zlocin decu u tim godinama politicki usmeravati i ne dati im da barem svoje detinjstvo provedu kao sto i trebaju, kao deca. Nazalost u svim demokratskim drustvima deca se vaspitavaju od malih nogu da ba prihvataju stanje kakvo je takvo je, jer ukoliko se ne usmere na vreme postoji mogucnost da im padne na pamet da je demokratija pljacka i organizvoani kriminal. Ovo je uzasan slucaj ali se plasim da ne postane tradicija.
Био је љубоморан | 21/04/2012 20:03
на активисте из тог радничког покрета, какви Муслимани и трице
Dalibor Savić | 23/04/2012 01:29
Brejvik je čist produkt zapada i zapadnog načina razmišljanja kome sepriklonilo 50 posto srba na čelu sa državnim rukovodstvom. Deo je puta u evropu koji nema alternativu, pa mi nije jasno zašto se zgražavate umesto da ga podržite, jer on zastupa vrednosti koje vi tako volite. Srbin anti evropejac.