„Moj život u inostranstvu“ je deo sajta „Politika Online“ pre svega posvećen čitaocima koji žive van Srbije. Rubriku smo zamislili kao prostor u okviru koga ćete sa drugim čitaocima koji žive „u inostranstvu“, kao i sa čitaocima iz Srbije moći da razmenite...
Moj život u inostranstvu
Neverovatna lakoća okretanja novog lista
C . Bgd. C. Bgd. | 05/07/2012 10:25
Postovana, Natasa, mislim da ste postupili, kako ste najbolje mogli. Istina, ljubav je cudna stvar? Ne znam da li je u vasem slucaju, bila prava ljubav? Tri godine braka ne znaci puno, prema zivotu, koji vam preostaje. Obogatili ste se dobrim iskustvom.
Zelim vam puno srece u daljem zivotu.
Nada Marjanovic | 05/07/2012 11:57
Draga Natasa,sva sreca sto ste Vi a Vas suprug ipak znali sta Vam je prioritet i sta zelite od zivot i naravno ipak na vreme razgovarali o tome.
Dobro Vam je doslo i to zivotno iskustvo sa bivsim muzem,
celog zivota imamo nove izazove i dileme koje treba da savladamo.
Vi ste hrabra zena i zelim da Vam se ostvari sve sto pozelite u zivotu.
S postovanjem,
Nada,Beograd.
Biljana Orović | 05/07/2012 12:11
Nadam se da ste prestali da volite bivšeg supruga. Onda je sve savršeno.
igor Poitiers | 05/07/2012 12:48
Pravo vreme za razvod bas kada ste dobili francusko drzavljanstvo.Divim se vasoj istrajnosti.I jos nesto mnogo vam to jeftino i brzo.Ko kosta mnogo skuplje.Verovatno ste bili u opstini koja vam je dala pravnog savetnika(pocetnika)jer od RSAkoji primate i honorara od menaza vi niste imali platiti advokata.
vox populi | 05/07/2012 13:10
Ваша испричана судбина, иако врви од чињеница, чита се као добра литература која изазива саосећања и на крају радост.
Свако добро и поштовање.
Mirko | 05/07/2012 13:17
Ovo sto je receno za tri godine vazi za zaljubljenost, ne i za ljubav. Ljubav se ne moze ni razviti za tako malo vremena. Ljubav nije romantika, vec plod mukotrpnog posla dvoje ljudi koji znaju sta hoce od zivota
Sinisa | 05/07/2012 15:39
Mnogo srece draga Natasa, zaista se nadam da cete ovaj put imati bolju procenu. U braku sam skoro 20 godina, dvoje dece su zreli tinejdzeri, i tacno je da se odnosi tokom svih tih godina razvijaju, da ne kazem evoluiraju. Imao sam krace odnose i sa strane, ali smatram da zenu i sinove nikada nisam izneverio, moja se zaljubljenost menjala, ali ljubav nije. Brak je kompleksna zajednica koja se ne bazira samo na privlacnosti, od koje obicno sve pocinje, vec trazi neke dublje odnose. Zivot u inostranstvu nas je oboje uzdrmao, ali ujedno i priblizio, supruga mi je i najbolji drug.
Zadovoljna | 05/07/2012 16:01
I ja verujem, da njegova teorija nije tačna. 13 godina smo u braku i svake godine sve sam više zadovoljna :)
Nick Z | 05/07/2012 16:22
Svaka teorija može da se dokaže ili opovrgne. U životu se na kraju sve svodi na praksu.
Jakov Ignjatovic | 05/07/2012 16:45
U braku sam skoro 2 godine i moja prica je skoro identicna vasoj s stim sto sam ja muskarac.
Pre braka sam se dogovorio sa tadasnjom devojkom koliko cemo dece imati i kada,gde cemo ziveti i sta ce nam biti prioriteti.Rekla mi je da razume i podrzava to.
medjutim,nakon sto se prvo dete rodilo njeni prioriteti su se promenili i ona vise ne zeli dece,bar ne jos jako dugo,pored toga ne zivi samnom,vec kod svojih roditelja.Dakle ne zivi samnom,ne zeli vise dece,nista nije onako kko smo se dogogorili.Sta dalje?Kako pomiriti dva sasvim suprotna stava o zivotu?
bellam bella | 05/07/2012 18:33
Tako ste lepo ispricali svoju pricu! Moje misljenje je da se u zivotu i u ljubavi ne moze generalizovati i ne mogu i ne zelim da se slozim sa definicijama kao sto su "ljubav traje 3 godine"... Niko nije imun na pogresne izbore, ali zato treba imati hrabrosti za nove pocetke. I ja zivim daleko do Srbije, na Bliskom Istoku sa svojim drugim muzem i nije bilo lako poceti iznova, ali je vredelo. Vama zelim svu srecu!
Jelena Jelena | 05/07/2012 19:43
Ви свакако најбоље знате шта је за Вас најбоље али смисао брака није у томе да се имају деца.
Jedna mama | 05/07/2012 20:04
Kad muskarac kaze svojoj devojci/zeni da ne zeli da ima decu, to u prevodu znaci da ne zeli da ima decu sa njom! Ovo znam iz licnog i zivotnog iskustva. Srecom, bila sam dovoljno pametna da okrenem svoj list i nadjem osobu koja voli mene i zeli da ima decu sa mnom :)
Goran | 05/07/2012 20:34
Pozdrav za Vas baš iz jednog brdskog sela iz okoline Prijepolja! Drago mi je da sam pročitao Vaš članak.
Nebojsa Dukic | 05/07/2012 20:54
Nije sve u deci,postoje i drugi sadrzaji zivota,oni lepi slatki trenutci zajednistva.Nije sve u tome da se peru pelene i ispunjavaju samo decije zelje.Covek treba da ima smisao zivota ostvarujuci svoje zelje a da se ne oseca sebicnim u ocima drugih.
Dete ne treba da dodje kao iluzija srecnog zivota ili maska za druge neuspehe vec kao rezultat spontanog odnosa izmedju dvoje ljudi koji se vole a voleti se moze i bez dece.
Deci treba mnogo davati a ko nije spreman za to postenije je da ih ne pravi.
Veliki pozdrav Nebojsa Dukic
Svetlana | 05/07/2012 22:53
Natasa, svaka Vam cast na iskrenosti! Odajem pocast!
I za hrabrost!
I neka niste poslusali tetku!!!
Veliki, veliki pozdrav
Svetlana
Стивен Дедалус | 06/07/2012 00:22
Наравно, смисао брака није САМО у деци. У почетку је то жеља за заједничким животом са партнером, али тај образац се после неког времена неминовно исцрпљује и он природно еволуира у жељу да се заједница прошири децом. Тада и живот и заједница добијају другачији, дубљи смисао. Или се заједница/брак раскида, као у вашем случају.
Banaćanka Objektivna | 06/07/2012 09:01
Slažem se sa vama Nataša, smisao života je u deci kao nastavku života.
kameni | 06/07/2012 09:59
Bravo Nataša,
želim vam sve najbolje u životu i da puno dečice jednog dana bude oko vas.
Bilja | 06/07/2012 11:49
Kao odgovor na komentare tipa ne donose samo deca ljubav , radost, srecan zivot, ću reći ovo: onaj ko nema decu može tako nešto izjaviti. Oni srecnici što imaju decu znaju da je najveća ljubav između roditelja i dece i da život nema smisla bez dece. Rodjenjem deteta se još više učvršćuje ljubav izmedju supružnika i jos je lepše u braku!
dusan tenjovic | 06/07/2012 13:06
gbavo natasa , kraljice . divim se tvojoj iskrenosti i hrabrosti da sve ovo podelis sa nama .
mama | 06/07/2012 13:14
Odličan tekst. Da citiram Đorđa Balaševića: Ko nije drvo razumeo prvo pa tek onda sadio, taj nije ništa uradio i shvatiće kad tad da ne zna šta je hlad. Nataši želim da sa decom i mužem žive tako što će jedno drugom biti i hlad i raskošni vrt - radost za oči i dušu, iliti ljubav na kvadrat.
MiIa | 06/07/2012 13:27
Posle čitanja knjige koju pominjete, jasno je da to što traje tri godine nije ljubav. Ljubav je samo ono što traje večno, a to nije nešto što nas "zadesi", za to se borimo, to negujemo i čuvamo. Sve ostalo su zanos i iluzije... I vi to verovatno znate, inače ne biste stupili drugi put u brak.
Malo sam iznenađena komentarima. Deca su svakako najveće blago, tu nema dileme. Ali šta je, na primer, s ljudima koji ne mogu da imaju decu? Po komentarima većine čitalaca ispada da je u tom slučaju život obesmišljen. A nije tako, naravno.
Pozdrav i sve najbolje!
Eon Flux | 06/07/2012 15:04
Posle ovog vaseg teksta, seto sam se da skoro nisam iznenadio suprugu necim. Moracu to sto pre da uradim. BTW, i ja volim da je zovem "zeno". Imamo jedno dete i nadam se da cemo ih imati jos.
vlajko | 07/07/2012 07:48
Da citiram Boru Čorbu "Ko se drugi put oženi nije zaslužio ni da se prvi put razvede..."
nikola andric | 07/07/2012 08:14
Sve se gleda iz licne perspektive dok je brak relacija izmedju dve osobe pa kao takva podrazumeva dogovor
o vaznim pitanjima. Dogovor je uskladjivanje volja. Sta sve
ljudi znaju da izmisle da bi izbegli tu logicku posledicu lici
na jezicke igre. Osnov te iluzije je zelja da se drugi ubede
u ''pravo'' jednog od bracnih ''drugova''. To pak znaci da su
''drugi'' nekako vazniji od bracnog druga. Dakle blago vama
ako je tetka Natalija na vasoj strani. Verovatno ce vasa cela
rodbina biti ubedjena da ste vi u pravu. Ali koji problem je
time resen?
stara dodjoskinja | 07/07/2012 15:19
Natasa, vasa tema je izvrsna, pokazali ste da se novi list moze lako okrenuti,. Sa dobrim pozitivnim stavovima, razumevajuci sebe , i biti iskren sa sobom i drugima moze se naci sreca i nastaviti zivotni put. Ja sam posle 20tak godina se rastala sa muzom sa kojim imam dvoje divne dece, kada nije vise islo, onda ne mucimo ni sebe ni druge, Prekinemo , naucimo nesto, promenimo nesto, i idemo dalje! Ja sam posle upoznala divnog coveka sa kojim nova etapa zivota je dosla. Hvala vam na vasoj hrabrosti sto ste divno obuhvatili temu. Puno lepih zelja , samo napred!
C . Bgd. C. Bgd. | 07/07/2012 19:56
Hiljadu zivota, hiljadu, sudbina. Sve su slicne a u sustini se razlikuju.Na kraju, ono otrcano; "svako je kovac svoje srece". To, je, ziva istina...
Natasa Jevtovic | 08/07/2012 00:25
Hvala svim citaocima na predivnim komentarima, zaista su me dirnuli. I ja vama zelim sve najbolje i najlepse, a narocito dobar i srecan brak sa mnogo dece.
Angelina | 08/07/2012 14:55
vox populi je lepo rekao bas onako kako ja mislim a kako mozda ne bih umela tako sazeto i jasno da se izrazim. Drago mi je Natasa, sto niste dugo cekali na gospodina pravog. Ja sam se razvela, imam divno dete a taj pravi se nije pojavio. Jednostavno ni pravi ni ne pravi tako da sam bila ponovo sa bivsim muzem ali kad se ne moze jednom ne moze se nikada. Dobro je rekla moja tetka da kad se jednom hleb presece ne moze nikada da bude ceo. Godine prosle, energija se iscrpela, ima li sanse za novi pocetak ili sto kaze narod:"Sedi gde si jer i za gde si nisi". Srecna sam zbog vas i zelim vam bar 3 dece.
C . Bgd. C. Bgd. | 08/07/2012 22:09
@Angelina, meni se cini da sedite u nekoj "rupi", koji su vam drugi organizovali. To je glupa, sugestija, vase ex.. familije i mozda i vase??? Moj, savet, lepo se obucite i izadjite sa detetom u setnju. Videce te, puno sansi i prijatelja, koji, misle drugacije. A, tetka i drugi, neka zive u svom svetu, oni ne pripadaju, nasem vremenu...Vazno je, sta vi, odlucite . Tice se vas i vaseg zivota, vaseg deteta.Svi ostali su jako pametni sa tudjim problemima. Neka, gledaju sebe i sobstvene probleme...To, ne vide... Tudji problem je puno interesantniji. Glavu gore, zivot je pred vama...Volela bih da mi kazete, sta ste odlucili? Puno srece. Znam da ce te uspeti!!!
Илија Оптимиста | 09/07/2012 00:04
"У Паризу се везе веома лако граде и још лакше разграђују, а сваки други брак се разводи." Молим Вас имајте у виду да је сваки други брак вјечан. Срећно у тражењу нове љубави.
Ljubica Knezevic | 09/07/2012 03:34
Od kako znam za sebe najvise sam mrzela stavove u smislu: "za ljubav se treba boriti", "sve je stvar dogovora", "radim na sebi" (bolje bi bilo na njivi ili bilo cemu drugom!), "radimo na nasoj vezi" (sta??), "zivot je kompromis", "svako je kovac svoje srece" (da, sigurno su to bile i zrtve u Jasenovcu!), "sve sam ucinio za nju/njega/njih" (verovatno sve ono sto im je najmanje bilo potrebno?)...zato mislim da je Natasa donela pravu zivotnu odluku i cestitam joj na brzini uvidjanja i rastajanja od iluzije! A najvise mi se dopada komentar @Eon Flux-a. Koliko dobrote i inteligencije u njemu! Kao sto i rekoh: ili imas ili nemas. Ili jesi ili nisi (lav!). Za najvaznije stvari u zivotu se nikad ne treba pretrzavati od truda, jer nam one prirodno, od boga, pripadaju. Gde je salomljavanje oko necega - tu je i interes i laz i svako zlo, pa mozda i zlocin, do kraja! Srdacan pozdrav svima i svako dobro!
Ljubica Knezevic | 09/07/2012 04:24
Zelela bih da pohvalim i komentar @Biljane Orovic. U jednoj misli, sustina svega!
Mogu da cestitam na preciznosti razmisljanja, odnosno, na osecajnosti, gospodji Bilji. Jer, i po meni, stvarno, "zivot NIJE kompromis", a ako bi bio, gde su tu onda osecanja?
Istovremeno g-dja Bilja daje i blago, ali utoliko ozbiljnije upozorenje autorki teksta, Natasi, da se sada - ipak! - olako ne zalece!
"Srce je cudna zverka stara
i samo jedno ima na umu,
kako da svoga gospodara
zavede,
zavede u mrachnu shumu..." - Dusko Trifunovic, otpevao Zdravko Colic, a mozda i "Bjelo dugme".
Ako je redakcija "Politike" sama dala naslov "Neverovatna lakoca okretanja novog lista", onda i oni upozoravaju na mudrost odlaganja vaznih odluka?
Izuzetno iskreno ispricano i isto takvi komentari, kao i redakcija moje novine iz rane mladosti - hvala vam sto ste svi ostali takvi - zivi! Pozdrav.
Ljubica Knezevic | 09/07/2012 04:39
Izvinjavam se sto pisem i po treci put, ali mozda je vazno za autorku teksta, Natasu, a bila sam nedorecena. Sve sto sam htela da kazem: svako od nas najlakse prevari SEBE. I neka se svi cuvaju SEBE, najvise tada kad ih obuzme neka zivotno vazna zelja, kao sto je zelja za decom ili porodicom. Posebno za decom, zeljom nad zeljama.
Dragana Lazarevic, UK | 09/07/2012 11:41
Draga Natasha, jako me je dirnula iskrenost. Ja nisam udata i ne verujem da cu ikada biti, jer ne postoji nachin da upoznam odgovarajuceg mushkarca ni na fakultetu na kome zavrshavam doktorat (ili su svi daleko mladji, ili stariji i ozenjeni), ni van fakulteta, jer u Britaniji vlada velika kesnofobija i prezir prema zenama iz Istochne Evrope. Ali, ne treba klonuti duhom. Glavu gore i vec ce se neshto desiti.
nemanja | 09/07/2012 15:06
Razmisljao sam par dana o ovom tekstu i mislim da i ja imam nesto da kazem.
Mislim da pisac i njegov bivsi partner nisu bas imali pravu komunikaciju pre i za vreme braka. Ako vec njen suprug pre braka nije spominjao svoje stavove o deci cudime da ona to nije. Dakle nije kriv samo suprug vec i "zena" koja ni sama nije znala sta hoce. "Za Tango je uvek potrebno dvoje".
Angelina | 09/07/2012 16:10
C.Bgd.C.Bgd., kako da vam odgovorim kad ne znam vas email? Zvucite vrlo pozitivno ali je moj Gordijev cvor jako velik i ne znam mozda mi pomognete nekom sugestijom da podignem mac i presecem ga kad vec ne mogu da ga odmrsim.
Zao mi ove nase doktorantkinje u UK. Pametna devojko, zar to mora da bude covek iz UK i sa faksa. Srecno.
Dragana Lazarevic | 10/07/2012 00:59
@Angelina Ne mora da bude ni chovek iz UK, ni sa faxa, ali mora da ima bar malo mozga. Kako u gradu u kom zivim nema nikoga iz ex-Yu, naravno da srecem iskljuchivo strance. Medjutim, ovdashnji manje obrazovani sloj je prilichno uskog pogleda na svet i, iskreno govoreci, ne zaostaju nimalo za nekim balkanskim tipovima za koje svi vole da tvrde kako su sirovi i prosti. S druge strane, ovdashnji mushkarci su jako uplasheni prichama da se "East European women" interesuju samo za dobijanje drzavljanstva, pa se ne upushtaju u ozbiljne veze. U pochetku mi je smetalo takvo inicijalno potcenjivanje. Sad sam navikla i ne izvinjavam se nikome. Imam drugare i Engleze i strance, ali mi nisu potencijalni partneri, jer nema hemije. Kad malo bolje razmislim, mora da je u pitanju to shto sam visha od vecine od njih. :)
C . Bgd. C. Bgd. | 10/07/2012 10:59
@Angelina @Dragana L.
U zivotu, svakom se pruza i druga sansa a neko ih ima i vise. Cvorovi se vrlo tesko razmrse.Obicno se odseku i bace pa se nastavlja sa "strikanjem"!!!
Dragana, jednom prilikom ste rekli, kad zavrsite, doktorat, necete ostati u UK. Trazi ce te gde je bolje i privlacnije mogucnosti. Mogu vam reci da NL, ima skoro najvise muskarce na svetu, a, i zivot je vrlo pristojan..
Sretno.
Poz. C.
Vladimir | 10/07/2012 12:30
Moze li neko da objasni sta ce ova " brakorazvodna parnica " i emotivno rastrojstvo u temi " moj zivot u ... " Ako neko hoce da se ispoveda nek ode u Crkvu ili nadje pravog prijatelja, raditi ovo preko novina je krajnje suludo
@vladimir bravo | 10/07/2012 12:59
rekoh da je prica za rubriku draga saveta, a ne moj zivot u inostranstvu...stvarno danas svako moze da uzurpira medije kako mu se cefne...
C . Bgd. C. Bgd. | 10/07/2012 18:22
Sve sto se desava u inostranstvu, spada u rubriku, "moj zivot u inostranstvu", Znaci, komedija, tuga, nove zemlje, drugi dozivljaji, radosti, razvodi i td, itd... Sve spada u tu rubriku. Kome se ne svidja, ne mora da ucestvuje...
Mara Bgd. | 11/07/2012 09:07
I meni se namece pitanje zasto ovakve price spadaju u Moj zivot u inostranstvu (slicno onom zemljaku koji pokusava da sakrije neki "dinar" za pivo od zene). Ovo je ocito veoma licno preispitivanje sopstvene odluke, evidentno je da osecanja nisu sasvim izbledela i da je razocaranje, ponajvise u sebe, jos uvek prisutno. Zato autor i trazi, na neki nacin, misljenje nas citalaca. Brak, kao ni zivot nje "smooth drive". Ljudi sazrevaju, odvojeni od prijatelja i sire porodice jos brze, menjaju se stavovi, odnosi, pa i osecanja. To tako treba da gledate. Mislim da ste doneli pravilnu odluku i da necete sa nekih 45, 46 godina, biti iznenadjeni kada vam kaze da zeli dete sa nekom mladjom zenom. Ili da promeni svoje misljenje pod uticajem majke, a ne vasim uticajem. Time vam je dosta jasno pokazao gde ste vi u njegovoj hijerarhiji. S druge strane, vredno pohvale je to, sto vas je postovao i glasno i jasno rekao svoje misljenje. Mogao je jos godinama da vas "zavlaci", uzivajuci u toplom gnezdu.
Vladimir | 11/07/2012 12:38
@ C . Bgd. C. Bgd. | 10/07/2012 18:22
Neko je pobrkao loncice cini mi se ili ce zarad " populizma " ovo postati grand ispovedaonica. Poenta ovog dela Politike jeste zivot nasih gradjana u inostranstvu i strana reagovanja na nas karakter ili nas na njihov karakter, da bismo mi ovde videli kakav je kvalitet zivljenja u tim zemljama. Ljubavni problem bi bio zanimljiv da je sud neke zemlje doneo neki " po stranim zemljama zakonima " neki cudan ishod pa onda nasa reagovanja. Jos jedan ovakav tekst i cela ova tema ce postati besmislena a ovako je bila zanimljiva za citanje i redovan pregled.
Bonn Berlin | 11/07/2012 20:36
Scene i price iz spavace sobe su tabu teme i ne treba da imaju publiku, ni siru ni uzu.
Milos | 11/07/2012 21:21
Ne slazem se da ovom tekstu nije mesto u ovoj rubrici, naprotiv. Bas je dobro sto je intiman i izbegava opsta mesta od kojih mnogi drugi tekstovi pate: nostalgija, drugacija kultura, drugi obicaji itd. Zivot jeste masovna pojava ali je drugaciji za svakog od nas i nemoguce je predvideti ili ukalupiti. Mozda je u ovom slucaju odlazak u inostranstvo samo ubrzao neumitni rastanak, nikada necemo znati. Odlazak u inostranstvo je znacajan po tome sto moze da sluzi kao jaki katalizator suocenja sa samim sobom, covek izgubi mentalnu i emotivnu "udobnost" poznatog i navika, brze se suoci sa samim sobom, zivot mu intenzivnije "vristi u lice". Sve je to individualno i u tome i jeste sva draz zivota, inace bismo svi bili isti. Iskreno se nadam da ce doticna naci svog zivotnog saputnika, ne slazem se sa onim piscem - nema pravila, svako od nas gradi sopstvenu stvarnost.
C . Bgd. C. Bgd. | 11/07/2012 22:18
@Vladimir
Dobro je, sto smo razliciti i svako ima svoje misljenje...
Ivan I | 12/07/2012 02:10
Procitah Natasinu pricu, a bogami i sve komentare. Zanimljive analize pa vise ne bih nista dodao. Ali zelim da se osvrnem na jedan drugi detalj, koji nema veze sa samom Natasinom pricom, ali me uvek malo iritira kada ga cujem ili procitam. Naime...Natasinu odluku da "krene" sa zivotom nakon sto je dobila francusko drzavljansatvo (doduse a i njen sada vec bivsi muz posao). Nikada nisam razumeo te ljude. Nekako ispada da im je to bio glavni zivotni cilj...uzeti pasos neke "jake" drzave. Ja zivim relativno dugo isto u inostranstvu, i vec sam odavno mogao da uzmem pasos zemlje u kojoj zivim (valjda posle 6 ili 8 god., stvarno ne znam tacno), ali NIKAD ni pomislio nisam na to. Brak, deca, novi posao, kuca, stan, razvod, sledeci brak...... su moguci i sa nasim pasosem!! Uvek me iznervira i samo pitanje...."dali vec imas njihov pasos..."?
A zasto bih imao njihov pasos!!???
PhD | 12/07/2012 04:15
Ne znam da li si primetila, ali mi muskarci smo sasvim drugaciji od vas zenskih. Drugacije smo konstruisani, drugacije navijeni. Nas uzbudjuje vizualno. Vi se palite na nezne reci i osecanja. Mi se branimo izlivom besa, vase najjace oruzje je plac. Mi vidimo najveceg neprijatelja u - tasti. Vama su to fudbal i boks. Pre braka je - ljubav. Od prvog sekunda u braku pocinje borba za "teren", osvajanje terena. Vi tu imate vecinu aduta. Vi drzite kljuc od kuhinje, masine za pranje vesa, kljuc za decu, za seks, mi samo mozemo da komandujemo sa sobom. Mi stalno volimo da osvajamo, potvrdjujemo svoju vrednost. Kad osvojimo zenu, nije nam vise toliko interesantna. Kao prijatelj-cimer - da. Zato u braku se nikad ne treba potpuno predati. Niko ne voli nekoga (isto vazi za vas), kog niko drugi nece. Ja ne mogu da te usrecim i obratno. Obrnuta psihologija (sicilijanske mazge, koju ako hoces da prevedes preko mosta, okreni joj zadnjicu ka mostu i povuci uzdu) obicno uspeva. Recimo hoces decu odmah.
Данило Милићевић | 15/07/2012 11:11
Браво сад нас брину и бивши Срби који ће бад се обогате да изигравају дијаспору.
Ово су Французи па их тако и третирајмо
C . Bgd. C. Bgd. | 15/07/2012 15:52
Srbin moze da zivi i u Tunguziji i na Marsu i u nekoj drugoj, drzavi i da ima 10 razlicitih pasosa...
I svuda je Srbin i ostaje Srbin!!!
Михаило Шумадијски | 20/07/2012 11:43
Путовао сам возом једне године од Минхена до Београда. У мом купеу седео је дечак чији су родитељи Срби,родом из Пожаревца. НИ ЈЕДНЕ ЈЕДИНЕ РЕЧИ СРБСКОГ ЈЕЗИКА НИЈЕ ЗНАО .Питао сам га шта су му родитељи по занимању.Отац,зидар,мајка спремачица у неком хотелу.Детету су наденули име Кристијан,каже да му се друга деца не би смејала.Дете је путовало код баке и деке,који су од немачког језика знали,цукер,халт,аусвајс...Други пут сам путовао у обрнутом смеру.Турци са својом децом причају турски.Деца перфектно говоре немачки али између себе причају турски.Један се звао Мустафа а други Кемал.Њима се немачка деца нису смејала.Знам девојку која се звала Крстина а чим се докопала Немачке променила је име у Кристина и примила римокатоличку веру иако су у Немачкој протестанти у већини и верски веома толерантни.Срби се брже боље утапају у придошлу средину,чинећи и оно што од њих нико не захтева.
Dragan- New Caledonia | 04/08/2012 10:50
pohvale za divan tekst,iskreni pozdrav,i svako dobro Natasa,.ostani onakva kakva,brakovi se sklapaju da bi se imala deca a ne,za neku igru,.Neka te dragi Gospod cuva kroz zivot,zelim ti da dobijes bliznakinje,
EMINA SPAGO | 15/09/2012 11:32
Draga Naco,kao i svaki predhodni put,odusevljena sam tvojim tekstom i razmisljanjima.Naravno da ne volim sto nisi imala srece naici na osobu tebi slicnu,ali eto vreme je sve ispravilo.Zelim da te nadalje zivot raduje i da osjetis blagodeti i srecu majcinstva,ti to svakako zasluzujes,svojom dobronamjernoscu.Veliki pozdrav!
Јелена Пријепољска | 20/09/2012 23:03
Читала сам овај текст сто пута. Посебно зато што сам из Пријепоља. Желим Вам сву срећу света, само храбро!
olivera jovic | 27/09/2012 08:56
nisi pogresila, deca su vredna zrtvovanja, emocije se srede budi jaka...kad ostarimo deca su ta koja nam pruzaju ono najbolje... vredi ziveti za nih