Meni

Nekretnine

Posao u gradu, kuća u predgrađu

Aleks D | 02/04/2009 23:36

Bas lepa prica. Mi imamo kucu od 420kvm van Toronta (pola sata voznje van spica) koja kosta manje od pola koliko bi kostala takva u srcu grada. Ovde je mirno, tiho, puno familija sa decicom. Prava milina. Sve je planski napravljeno i ultra moderno ukljucujuci fiber optic internet konekcije do kuce. Autoputevi su fantasticni kao i super opremljene prodavnice. Dali sam pomenuo najbolji detalj? Na samo par minuta od kuce mozemo da vidimo predivne i ciste farme tako da detence uvek moze da vidi sta je kravica, konjic ili jagnje!

Zoran  | 02/04/2009 23:37

Pa slazem se da je u svetu zaziveo ovakav princip, ali ne sme se zaboraviti proizvod domisljatih saobracajnih inzinjera koji se brinu o kvalitetnom protoku vozila u Beogradu, pa su guzve misaona imenica, a gradski prevoz sinonim za uzitak.Jos da ne izostavimo ono "cudo" od tehnologije zvano metro, pa se stvarno moramo zapitati zasto ovaj pristup nije primenjiv kod nas...

Mako Petrovic | 02/04/2009 23:50

@Zoran
Ne zaboravite da je u americkim i evorpskim metropolma poput Njujorka i Pariza recimo, najnormalnije da se doposla putuje i 2 sata.
Inace, u centrima evropskih gradova zivie iskljucivo emigranti, sirotinja. Jedino u Srbiji ljudi se prosto guraju da udju u centar gde nece imati ni sunca u stanu, ni svezeg vazduha niti ciste prozore:)
Ja se smejem tom i uzivam na periferiji grada iako sam treca generacija Beogradjana. Jos je moj otac svojevremeno primetipo da vise rodjenih Beogradjana ima na Cukarickoj padini nego u " krugu dvojke".
Centar jednostavni nije za zivot nego za posao, a auto svuda stize za 30 minuta.
Ko je shvatio - zivece kvalitetno, zdravo i cisto

Стефан  | 02/04/2009 23:55

Ха-ха... Која кућа на 30 минута у предграђу! Немамо ми инфраструктуру за тако нешто. Београд нема метро, има лоше путеве, закрчене и сл.

Данијел - Бања Лука  | 03/04/2009 03:57

Права ствар, драго ми је чути да је нешто тако и код нас заживјело!

Zoran  | 03/04/2009 08:27

@Marko Petrovic Srecom pa se nasi zaposleni ljudi organizuju da njih 3 ili 4 dele jedan automobil, pa tako smanjuju sopstvene troskove i negativne eksternalije koje prate upotrebu motornih vozila, a mnostvo mostova nam pomaze da prevazidjemo magicnu granicu od 30 minuta voznje kolima do bilo kog mesta u gradu

v.d. ratni profiter  | 03/04/2009 09:06

Prava stvar. Nikada mi nije bilo jasno zasto je kod nas takav "carsijski" mentalitet. Ovo se moze vidjeti jos samo na Bliskom Istoku, tj da se ljudi utrkuju da zive jedni drugim nad glavama. Pri tome se mnogo zvalavi o politici a malo radi. Razumljivo, umjesto da se poslije posla odmore u basti, ljudi gledaju skupstinske prenose jer zive u kutijama od stanova. Shvatio sam da ljudima ne vrijedi objasnjavati prednosti zivota van centra. Zato sam i prestao savjetovati i poceo uzivati u zivotu na periferiji. Lakse je, ljepse, zdravije sa mnogo manje stresa. Osim toga bolje sto ne razumiju jer ja povoljnije pazarim u odsustvu kupaca.

Ivan  | 03/04/2009 09:08

Odlicna je zamisao ziveti u predgradju, pa cak i ako putujete sat vremena kolima do posla. Ali ipak treba biti realan pa reci da nije jeftino kupiti ni plac a ne kucu sa takvom okucnicom koja je navedena u tekstu za novac koji se spominje (25-60000 evra). Za taj novac se, npr u Batajnici, moze kupiti samo plac sa dozvolama za gradnju. Ako hocete na kredit da zidate, dozvole su neophodne. A da kupite gotovo, e to je vec nemoguce. Evo pozivam gospodu iz firme Ethnico da me kontaktiraju ako imaju neku ponudu u tom nivou, jer sam raspolozen da se tako skucim. Ali sve mora da bude legalno i papiroloski cisto (samo neozbiljan covek moze da resava stambeno pitanje uz neresenu papirologiju).

sloba n | 03/04/2009 09:23

Sve to stoji, samo sto Beograd nema infrastrukturu i to je veliki problem. Ne mislim samo na puteve vec i vrtici, osnovne skole,...a struktura stanovnistva u predgradjima je na nivoima socijalnih slucajeva. Ova ideja se odjednom pojavljuje i promovise u medijima, o ovim firmama koje se spominju ne postoje nikakve informacije na web-u, nema referenci, kontakata...eeeeeh Srbijo!

Svetozar Maksimovic | 03/04/2009 13:39

Sve smo to mi imali pre 2. rata, a onda se politika nove drzave nakon 1945 promenila prema zivotu,gradu,selu i ljudima. Covek je prestao da bude bitan. Pogledajte na sta lice nasi velegradi,manji gradovi, palanke,varosice i sela. Pecina i zemunica odredjivala je sudbinu ljudi.Kuda idu nasi novci?

zemljorad  | 03/04/2009 14:51

Nama uvek treba neka cuvena strana firma da prodaje ono sto vec imamo i sto smo znali. Ne radi se o nikakvom novom konceptu ni kod nas ni u svetu, nego reciklisanju trendova, kao sto se i zvoncare vracaju u modu (ko ih se seca iz 70-ih). Npr. gomila ljudi radi u Novom Sadu a zivi u okolnim mestima, a siguran sam da ima jos takvih gradova u Srbiji. Sto se tice tog trenda u Australiji gde zivim vec 20-ak godina, ulazi i izlazi iz mode u zavisnosti od ekonomskih trendova. U nekim gradovima i predgradjima je dalo dobre rezulate u nekim nije. Negde je to isplo dobro dugorocno resenje, a negde je u pocetku bilo super dok se putevi nisu zakrcili kolima (a javni prevoz gotovo i da ne pokriva takva naselja - npr. problem za tinejdzere koji jos ne voze i starije koji vise ne voze). Ne treba smetnuti sa uma da se u zemljama kao Australija, Kanada i Amerika ljudi cesce sele nego u Srbiji i Evropi. Trenutno je ovde neko nepisano pravilo da mladji parovi bez dece u pocetku obicno zive blize centru, kad dodju deca cesto se sele na periferiju, kad deca dodju u tinejdezrsko doba obicno se opet priblizavaju centru, itd. Puno stvari treba da se uzme u obzir kada se covek odlucuje gde ce da zivi i nema tu nekog jedinstvenog recepta koji treba da kupite od nekog. Vaganje cinjenica i normalna logika je sve sto vam treba, nikakvo pomodarstvo i kopiranje ne daju carobne rezultate. Takodje ne treba prevideti da su gradovi dinamicni fenomeni i da se vrednosti (socijalne i ekonomske) menjaju - npr. ovde su naselja u blizini nekadsnjih dokova bila na losem glasu i jeftina, sada su jedna on najelitnijih i najskupljih.

Zoran Spasic | 03/04/2009 14:59

Teoretski lepo zvuci, ali osim puteva i infrastrukture po prigradskim naseljima, postoji i problem lopovluka. Kuce se obijaju u radno vreme, znam slucajeve iz Visnjicke banje i Jajinaca. Da ne pricamo o duzem odsustvovanju, putovanju, letovanju. Iako mi se ideja generalno svidja, zbog ovih problema radije bih se odlucio za stan u zgradi.

Bozana Stanic | 03/04/2009 15:39

Ja mislim da mi upravo uzimamo sa Zapada ono sto ja ovde najvise mrzim. Neka,neka imacete i vi tamo Ameriku. Pricate pricu o stizanju do posla za pola sata. Jeste, ako biste to bili samo vi i nekoliko vasih prijatelja. Ali ako to postane praksa, nema te infrastrukture koja ce vas dovesti do posla za pola sata. A tek kad su kise, magle, snegovi, poledice... Necete vi ni videti vasu basticu, ni cuti cvrkut ptica, a zelecete i sopstvenu decu, i suprugu/supruga. A tek komsije. Nikad ih vise necete imati jer ce vam samo mahnuti kad ujutro ulaze u svoj auto. Totalno otudjenje. Imam u kompleksu zgrade prelep vrt sa bazenom a za 17 godina nisam u taj bazen usla mozda desetak puta, a vrt vidim samo sa svoje terase par minuta ujutro kad vetrim stan.Kad se vratim vec je mrak. I jos nesto: centri gradova postanu samo poslovni centri u kome vikendom krstare samo beskucnici. Pusto,tuzno i opasno. Nemate gde da odete ni onda kad imate malo slobodnog vremena.
Pa i ovde sad vec pocinju da razmisljaju suprotno: kako da u centrima gradova pocnu ponovo graditi i stambene zgrade da ljudi ne bi pola zivota proveli u kolima. Srbi moji, ako vec niste dovoljno bogati da budete pioniri u necemu, barem se ucite na greskama drugih.

Bozana Stanic | 03/04/2009 15:57

I jos nesto samo da dodam. Ne zaboravite da auto kosta, a kad je saobracaj povecan cena osiguranja skace (ja placam $110.00 mesecno, nije greska verujte), a gde su benzin i odrzavanje auta jer pravite veliku kilometrazu (samo ulje u autu morate da menjate svaki barem treci mesec, necemo da pricamo o gumama i ostalom). Auto vam dodje skuplji mesecno nego jos jedan clan domacinstva. A sta ako oba supruznika rade? I vi pricate o jeftinijoj kuci u predgradju.
A o izduvnim gasovima, ne hodanju isl. necu ni da pricam.

Cata  | 03/04/2009 16:58

u kom to velikom gradu niko ne zeli da zivi u centru? recite mi, pa da tamo kupim stan. stanovi u centru su ekstremno skupi - ne govorim o getima, koja nikad i nisu sam centar.

Бранко  | 03/04/2009 21:54

Све је ово познато,али питање је где је ту улога државе-града.Само они могу обезбедити предуслове у циљу спровођења и реализације идеја о начину живота грађана (просторни и урбанистички планови, изградња инфраструктуре: струја, вода, гас, комуникације, обданишта, школе, трговина, безбедност и заштита; једноставан, брз и јефтин приступ изградњи објеката) у таквим сателитским насељима. Лично сматрам да су сателитска насеља ЈЕДИНО РЕШЕЊЕ И СПАС великих градова, у конкретном случају Београда, па и Новог Сада.
У Скопљу након земљотреса 1963. године (град је имао око 180.000 становника) по савету страних светских стручњака-архитеката, изграђено је око десетак сателитских насеља од монтажних објеката. Насеља су била просечно удаљена од центра града око 10-12 км. Објекти су били дрвене монтажне приземне куће за једну породицу са минималним двориштем, односно окућницом. Сва насеља имала су утрашње асфалтиране комуникације и везу са центром града. Велики део грађана Скопља је након принудног рушења својих кућа, тешка срца и невољно отишло да живи у тим баракама. 40 година после то су најсрећнији људи, јер су у међувремену, надградили своје бараке зиданим објектом за новорођене генерације и створили најбољи амбијент за живот покољења.Није ми јасно зашто се држава (општине) не одрекну дела комуналија и тиме смање трошкове изградње кућа. Наиме Држава-општина издаје дозволу за изградњу куће од минимум три етаже (подрум, 1.спрат, евентуално 2.спрат и поткровље)просечне површине око 200 м квадратних и наплаћује све потребне дажбине, које нису мале. Тиме су општине наплатиле дажбине за најмање две до три генерације које ће живети и рађати се у тој кући. Ако је брачни пар са 1-2 детета њему је потребно само приземље површине 70 мет. квадратних, и самим тим мање новца за дажбину и изградњу објекта.Нове генерације када стасају и економски ојачају доградиће или надградити ту кућицу и платити потребне дажбине. Овако онај први ко гради мора да изгради кућерину и недоврши је јер је то

Бранко  | 03/04/2009 22:11

је то захтевала Општина кроз урбанистичке услове.
За све ово су криви првенствено државни органи и стручни људи, углавном АРХИТЕКТЕ, који се у својим плановима заносе желећи да остваре своје мегаломанске идеје, које УВЕК плаћа инвеститор - Држава или купац.
Најбољи пример је град Београд, у коме не живим али га често посећујем, где се и даље размишља као о метрополису, уместо да се сво знање и умеће концетрише на решавање животног простора људи који раде и живе (пате се као подстанари у скупим становима или уџерицама на перифериј) тако што ће се под хитно одпочети са ДЕУРБАНИЗАЦИЈОМ старог градског језгра и Новог Београда. То значи стопирати било какву даљу изградњу стамбених зграда у градским језгрима, израдити под хитно урбанистичке планове са условима за изградњу сателитских насеља, скратити регулативу и обезбедити дизволе за градњу са минималним условима, а тиме и са минималним дажбинама. На овај начин растеретио би се Београд од погибељне узградње.
Лош пример, а уједно и ПРОПУШТЕНА ПРИЛИКА, је изградња стамбених зграда за потребе Универзијаде, а касније и стан

Djordje Pavlovic | 04/04/2009 05:05

Placeni oglasi o predivnim kucama na periferiji i zivotu na tockovima vec su propali u Americi i Engleskoj.Vecina tih sretnika koji su odabrali kuce na obodima autoputeva provedu u kolima i na poslu 12 casova a decu vide na bozic.Zbog nedostatka adekvatnog prevoza,osudjeni ste na polukamione u kojima se brijete,rucate i okolinu izduvnim gasovima pretvarate u staklenu bastu.Da ne ulazim mnogo u raspravu povodom placenog oglasa kompanije koja stvara zaradu na lakovernima ,bogati i ako zive na periferiji u centru poseduju stan za boravak radnim danima i ne putuju u 12 traka svaki dan tamo i nazad (ili preko Gazele)debljajuci se u popularnim busevima za kolektivni smestaj.Posebno ne treba zaboraviti da u tim predivnim naseljima postoji uvek trzni centar gde se okuplja i staro i mlado,naravno i prodavnica alkoholnih pica uz nacionalni restoran.

savinjon  | 04/04/2009 11:13

svugdje u svijetu stan na napr.11. spratu duplo je skuplji od onog na prvom ili drugom.kod nas obrnuto,ali ko jos mari za cistiji vazduh.

smiljana  | 04/04/2009 15:09

Mislim da je ovo konacno dobra ideja. Ima li lepseg naselja od Rusnja koji je udaljen od Trga Republike 20 km,a od obilaznice oko beograda 3 km, a nije unisten divljom gradnjom. Kuce su jeftine. Povezanost sa Cukaricom je odlicna, gradski prevoz ok. Samo niko nece na periferiju svi bi u centar pa makar se zbijali u stanu kako znaju i umeju.

ljiljana  | 05/04/2009 17:30

Mi nemamo prilaze gradu da bi dolazak na posao bio jednostavan, zato vase izjave nisu adekvatne i u skladu sa problemima. Ima dosta i neistine o nacinu zivljenja u velikim gradovima.U NJujorku na ,u centry Manhanta, garsonjere su i po milion i pesto hiljada dolara. Sto znaci da tamo samo zive bogatasi, a onaj ko nemoze da plati putuje i po dva sata da bi dosao na posao a za izlaske i provode nepada mu ni napamet da odlazi u grad. Troskovi zivota su veliki da bi se provodilo dosta vremena u kolima.Guzve su ogromne , u NJujorku, Los Angelesu etc.za sve one koji zive van grada, i zavaravati ljude da je jednostavno doci do posla, u spicu vremena,je apsurd a i infrastructura je mnogo bolje resena. Naravno sve to govori o mogucnostima zemlje ko i kako moze da investira.

Pavle  | 08/04/2009 06:44

Kuca u predgradju nije za svakoga i ne mora da znaci da je bolje resenje od zivota u centru grada. Ja sam godinama ziveo u predgradju Njujorka, i mogu da posvedocim da dolazak u grad (kolima ili zeleznicom) dosadi prilicno brzo. Pre par godina uspeo sam da kupim stan na Manhattanu, u blizini Central Parka, i kvalitet zivota mi je naglo skocio. Trebalo mi je manje vremena da stignem u kancelariju, tako da sam imao vise vremena za razonodu. Odjednom su bili blizu opera, pozorista, koncerti, mnogi restorani i kafici - sve ono sto je zivot u predgradju onemogucavao i komplikovao svojom udaljenoscu. A blizina Central Parka omogucavala mi je da slusam crvkut ptica i setam po miljama zelenih povrsina kad god pozelim. Jednog dana cu verovatno kupiti i stan u Beogradu, u Opstini Stari Grad ili Opstini Vracar, a nikako van centra.

Miljan Radonjic | 08/04/2009 08:10

Овај концепт је као погрешан још одавно оценио Роберт Крир,архитекта и у својим текстовима и цртежима је објаснио погубност и девијантност таквог приступа организовања градског простора.Такође је важно рећи да се такав приступ неуклапа у традиционалну архитектонску матрицу наших градова од којих многи постоје и више од 1000 година.Тај приступ није добар чак ни за новонастале градове јер се вештачки врши сегрегација а самим тим и вредновање градског простора.То не даје човеку никакве удобности.Тај принцип је користан једино рилестејт компанијама које једино интересује брза зарада и до ње долазе,ово тврдим,искључиво вештим маркетингом свог производа(то се раније другачије звало)и веома слабим квалитетом градње,употребљених материјала и употребом некомпетентне радне снаге.
Спаваоница,била она на 15 спратова или приземна не доноси човеку квалитет градског живота и умањује радни,социјални,културни,интелектуални и сваки други потенцијал људског бића.
Миљан Радоњић арх.

marko mitrovic | 08/04/2009 19:05

meni je ovde samo jedno cudno u srbiji ziveti u predgradju je smesno recimo ja sam iz mladenovca posla nema i sad do bg kolima i nazad svaki dan 2 sata 100 km 8 litara benzina i putarina 10 evra 22 radna dana 220 evra pola plate samo na benzin pa gde to ima a ovde idu i p 50,60 milja od 80 do 100 km u jednom pravcu nemamo mi standard za to niti uslove losi putevi uske ulice u bg sad zamislite jos kucu uzmete na kredit to je minimum 300 evra gdeje hrana odeca izlasci more knjige i ostale sitnice 1000e je minimum za srbiju da bi nesto krenulo ja sam sve to racunao putovao lastom 6 meseci na posao provodio oko 3.5 sata u putu svaki dan i lepo se spakovao i dosao u usa i sve se okrenulo za 360 stepeni

Ljubica Njegovan | 10/04/2009 23:27

Dobro je zvucalo, dok nisam vodjena profesionalnom deformacijom proverila na sajtu APR koje to firme stoje iza projekta. Wolf&McGill i Ethnico su firme sa kapitalom od po 500 eura, a u obe je vlasnik i direktor gospodin Semesi, obe firme se bave istom delatnoscu. To ne izgleda previse ozbiljno.

Kaodaje Vazno | 12/04/2009 17:54

Ovo sve jeste tacno, ali ono sto tekst ne navodi je da je citav koncept u generalnom smislu preskup, dovodi do strahovite potrosnje goriva, saobracajnih guzvi itd. Mnogima je potrebno sat i po do posla ili nazad. Ako je radno vrijeme 8 sati, pauza jedan sat (a tako je obicno)....dalje racunajte sami.

Tatjana Rajkovic | 14/04/2009 20:09

Ja sam se skroz primila na tu pricu i vec nekoliko sati bavim se proveravanjem svih podataka vezanih za firme i lica koja se pominju u ovom tekstu. Proverila sam i APR i tacno je da se obe firme vode na Nikolu Senesija i da je osnivacki kapital 500 EUR,ali ja u tome ne vidim nista sporno - firme gospodina Senesija su konsultanstske kuce koje su za ovu priliku angazovane od strane Ultimate Holdings...licno sam radila u firmi ciji je osnivacki kapital 500 EUR-a. Firma je ozbiljna, cenjena, radnici su prijavljeni, plate redovne, profit poprilican.. taj podatak ( da je neko ulozio 500 EUR-a ) meni nista specijalno ne govori, a pogotovo ne da se radi o prevari ili o neozbiljnoj firmi.

Drugo, ne vidim cemu tolika buka oko izbora zivota van Beograda - zar nije u pitanju licni izbor i pravo na lifestyle kakav neko zeli. Zivot u gradu, kao i zivot na selu ima svojih prednosti i mana, samo je pitanje sta ko zeli i na sta je spreman. Sta da zrtvuje da bi dobio nesto sto njemu treba i sto on smatra kvalitetom.

I na kraju, ja sam zivela i radila u NYC,prve godine bila fascinirana, druge bila nacisto smorena, a trece mi se sve smucili i gledala sam svakog vikenda da bezim kod onih pametnijih prijatelja koji su izabrali da zive u okolnim mestima. To su dva sveta: Amerika u Njujorku i npr. Amreika u Rye-u udaljenom sat-dva vremena voznje metroom. Ja licno sam za sebe zelela onaj drugi.

Stvar izbora, po meni.

Adnan Khashoggi | 17/04/2009 01:48

Nikako ne mogu locirati Ultimate Holdings investment fund. Ima jedan Ultimate Holdings - registrovana na Bermudima (Offshore) VEruje se da pripada cuvenom prodavcu oruzja iz Saudi Arabije

Ima jos nekih slicnih Ultimate koji je registrovan na Guernsey, opet Offshore (ne u UK). Vidi Pioneer fund -fund je registrovan samo za Srbiju. Ne bih da donosim konacan sud, ali najverovatniji zakljucak je da je ovo nacinjeno samo za pranje novca.

Tatjana Rajkovic | 23/04/2009 14:35

Nazalost, oni zaista jesu neozbiljni. Ja sam ih zvala i javila mi se neka devojka koja je bila veoma ljubazna, saslusala me, rekla da imaju oko 300 kuca trenutno u ponudi i kada smo trebale da se dogovorimo gde i kad da se nadjemo ona me ja pitala za telefon i rekla da ce mi se javiti sutradan da mi kaze termin za sastanak. Do danas mi se nije javila, a proslo je vise od ndelju dana.

djoletov brat n | 29/04/2009 00:05

e ovo je da puknes od smeha!pa kome da prodas te kuce u okolini beograda,kad je pola beograda iz okoline i vec ima i kucu i zemlju i familiju...ali nece da gazi blato po svom rodnom selu...posle,u srbiji nema nijedan polupristojan put kojim bih ja isao osim traktorom!
najposle,prosecnu srpsku vikendicu pohode lopovi najmanje dva-tri puta godisnje...sto je najgore,najcesce kradu komsije!
milina jedna;vratis se s posla,a frizider prazan!ti nazad u beograd u prvu samisku(verovatno je svima jasno da u pomenutom selu jedino sto mozes da ispred zadruge popijes jelenka,onako,iz flase!)...

Krsto Dragojevic | 03/05/2009 07:53

Kome da se obratim za eventualnu kupovinu takve jedne kuce?

v doshen | 05/05/2009 04:03

Ideja je odlicna, nedostaje infrastruktura. Pre svega putevi, zeleznicke linije, autobuski prevoz. Vrtici, prodavnice, bolnice u okruzenju bgd-a su losi, izuzetak su mozda veca mesta u Banatu. Zivim u zelji na Zapadu gde srednja klasa srednjih godina po pravilu ide iz centra u countryside, gde imaju manje zajednice, bolje skole ( bez kriminala), jednostavniji zivot, i cistiju i lepsu sredinu. Ne slazem se da je to unistavanje socijalne matrice, jer novi stanovnici, recimo, sela u Banatu ili Sremu, donose novi kvalitet u sredinu koja odumire i degenerise se. Najveci problem, kod nas, je u stvari losa lokalna/gradska uprava koja ne bila u stanju da pomogne ( osim ako su privatni interesi u pitanju).
Jos da dodam - zeleznica je mnogo bolja od metro-a, sto se tice putovanja u predgradje. Steta je sto se u Bgd-u prakticno ne koristi 2bn dolara investiranih u Beovoz.

Za Vaš uređaj postoji Andorid aplikacija, želite li da je instalirate?

Instaliraj Kasnije