Meni

Умеће бити свој

Aleksandar Mihailovic | 18/02/2012 22:22

Javna ispovest je velika stvar i ocigledno je da Vas je neko toliko isprovocirao da ste se na to odlucili. No,sigurno je da javna ispovest ima ne dve,vec najmanje tri ostrice,a dve su uvek okrenute ka nama.Tempo je u tome da se na javnu ispovest moze da odluci neko kome je savest mirna,a u danasnja vremena to je prava retkost,da,nisam pogresio,retkost.Imati svoje ja i u razmisljanjima i u postupcima je velika stvar,umeti sve to korigovati je privilegija razumnih,ali,na danasnjoj balkanskoj svekolikoj vetrometini uopste biti svoj sa svim plusevima i minusevima je velika stvar,moglo bi se reci privilegija samosvesnih.No,ja na ovu ispovest gledam sa jednog drugog aspekta,u prenosnom smislu u njoj vidim citavu nasu"elitu"koja zasigurno nije ni svoja niti samosvesna,niti pak samostlna u odlucivanju o pravcima daljeg kormilarenja Srbijom.Nas brod su zahvatile razlicite struje i vetrovi i on pluta i udara u talase levo,desno i svuda.Pluta vec 12 godina.Sta mu treba?Novi,narodniji kormilari!

gradjanin obicni | 18/02/2012 23:08

Iver ne pada daleko od klade.

gradjanin obicni | 19/02/2012 01:31

Rekoh nesto malopre za iver, pa setih naknadno, ono u vezi pariskog djaka, pa u zivotu umesto za strujom i masinama bude sve u vezi sa zitom. I tikva vojvodjanska pusta koren pored tikve lanjske. Ustvari zivot je samo jedna velika igra pokera. Pod uslovom da covek zna da blefira.
ps. Usput, da zna malo i da pakuje. I Marte i karte.
Laku noc.

slobista . | 19/02/2012 02:13

Pocetak lici na samohvaljenje. Vidjet cemo hoce li biti samokritike.

Најава земљотреса? Изгледа Ла Бомба. | 19/02/2012 02:53

Да будем кратак. Почетак овог текста, или исповести, јасно и недвосмислено вас осуђује на грешку. Када имате толико "антија", готово сигурно је да идете супротним, недоказаним путевима, а то основна логика не прихвата. Који вам је онда прави пут, ако сте свуда осуђени за "анти"? Јесте ли намерно дисквалификовали на самом почетку, све оно што долази? Или вам је логика слабија страна? Ви сте, као искусан, добар и признат новинар и интелектуалац морали да будете свесни ове почетничке грешке. Па зашто онда? У сваком случају, једно сте велемајсторки успешно урадили. Ја за живу главу нећу пропустити да прочитам ваш цео чланак, а верујем ни један читалац Политике неће себи дозволити да ово "промаши". Вероватно, тако ми мирише, удариће ово и шире. Јер, напросто не могу да се отргнем утиску да сте намерно направили нелогичан и очигледан искорак на почетку текста, који вама није својствен. Имам утисак да ће неки од нас тражити наставак. Ја се не сећам када сам био овако уздрман, са пар пасуса.

Ljuba Truba | 19/02/2012 05:42

"...Мој покојни отац био је париски ђак, предратни професор математике и инжењер оптике, потом прослављени партизански генерал, народни херој..."
A da vi ste od onih sto nemaju problema posle zagovaranja revolucije da zagovaraju kontrarevoluciju sve sa cvrstim ubedjenjima...

Persa - | 19/02/2012 09:21

Slobodna sam da iskažem svoj stav i bez ostatka teksta jer sam se trudila da sve napisano i pročitam. U ovom slučaju nije najvažnije saglasje stavova ali i toga je bilo u većem delu, no mislim da istrajnost i istinoljubivost su te odlike koje su uzdigle Vaše tekstove do realnosti i osvešćenja. Ponegde sam bila u zabludi, ponegde sam zauzela suprotno gledište a ponegde ste mi potpuno - otvorili oči. Ako išta znači, i nadalje ću čitati sve što napišete...

Милан Пурић | 19/02/2012 10:40

Лепа,по мало дирљива исповест пред читаоцима.Моја основна замерка, поштованом и цењеном Јакшићу, је не препознавање времена у коме живи. Ово је 21. век у коме су се десиле,и још брже ће се дешавати, невероватне цивилизацијске промене, које су многе затекле уљушкане у Фукојамин "Крај историје". Јакшића такође. Несвесно,или још горе ако је свесно, његово припадање глобалној "Неолибералној хоботници",за последицу има садашњу (по њега улепшану)искреност.Талас на коме је и он "јахао" силно слаби. Пешчани спруд,или у горој варијанти,камене хриди су на видику.Једина утеха може му бити што није сам.Хиљаде,стотине хиљада,милиони попут њега,интелигентних и образованих ,јасно разазнају да се свет који су заговарали(желели) неће створити. Глобални униполарни свет под доминацијом Америке неће се створити.Сви који су на том покушају угодно јахали на таласу,виде му крај.Поготово крај виде они који су се давили, у том једноумном глобалистичком покушају, попут Србије и њених становника.

gavrilo . | 19/02/2012 10:49

Dzabe ti je Bole, sve...

Mika M org. | 19/02/2012 12:47

Bilo je raznih reportaza, ali reportaze iz Jezuitskog samostana jos nije bilo.

A nisu bili ni izbori, oni ce biti na prolece.
+++

Frojd x | 19/02/2012 13:08

Borba protiv oca ili šta? Nejasno i smušeno, vidi se da ladja menja smer, svi se nešto pravdaju i potežu partizanske korene. Šta, globalni neokapitalizam uzmiče?

posle ovoga... | 19/02/2012 13:09

...u zasluženu penziju, da se napišu memoari i do kraja opere biografija. Želimo sreće u tome.

Danski Srbin | 19/02/2012 13:33

Pre svega, Vi ste , g. Jaksic, covek branze koji sve ume lepo da upakuje. Tu su na istom i istina i laz - dobro upakovane prolaze.
Svoju jubilarnu ispovest ste maestralno upakovali u nonsalantnost - i tako je to.
Iskreno da kazem, ja u nju ne verujem ili u dobar deo nje.
Na vase kolumne sam poslao mnostvo komentara ,od kojih ni 10 % nije objavljeno. Koliko se secam ,svuda je u pitanju bio Vas nasrtaj na sve Srpsko , Vase tvrdo verovanje u novi svetski poredak i Tadicevu bezalternativnu politiku.
Ovim ne tvrdim nista, jer jednostavno neznam, ali Vase pisanje i Vasi stavovi podsecaju na neke Sorosove "stipendiste" ( sto rece g. Putin).
Da se sada ja ne ispovedam, ali me vredja ,da mi se komentari ne objavljuju, zato sto su kriticki. Vas sam dozivljavao kao osobu iz klana nedodirljivih, a Vi danas pisete o Vasoj demokraticnosti i objektivnom pisanju.
Komentar, na bazi iskustva, verovatno nece biti objavljen, ali je dobro da procitate, sta o Vama misli neko bez uticaja.

Bogdan i brda | 19/02/2012 13:45

Najveća slast u životu normalnog muškarca je biološko zadovoljstvo u druženju sa ženom.

Sve što je valjalo u partizanskom pokretu, likvidirano je na Golom otoku. Da su bila zamenjena mesta, Jugoslavija bi danas bila jaka i moćna država, zaštitnik svih svojih građana.

pozdrav iz sarajeva | 19/02/2012 14:00

Postovani, prvi put sam listao Politiku kao dijete negdje prije 40 godina u Sarajevu. Politika je bila dugo godina novina za sebe, par koraka ispred drugih listova i svog vremena. Poslije je dosao Slobo, Zika Minovic i neka druga vremena.
Glasovi kao sto je vas znace mnogo vise od onog sto vi mozda i zamisljate: dokaz su da "Politika" jos ima snage, da drustvo u Srbiji jos ima nade. Stoga, samo naprijed gosp. Jaksic. Srdacan pozdrav iz Sarajeva

darko cabrilo | 19/02/2012 14:10

Ovaj tekst mi mirise na nesto sto se duboko kuva.
Cenim vase " nepristrasno" razmisljanje i pisanje ali ipak dozvolite drugima da pisu o vasim karakternim osobinama a ne vi sami

Prof.Dr. Dušan Šćepanović - generalski sin | 19/02/2012 14:13

Poštovani g. jakšiću, Vaš Otac (sa velikim O) je bio legenda i istorijska veličina kojoj je retko bilo ravne! O tome su mi svedočili moj deda, Kraljev gardista, potom logoraš u Osnabriku i potom pukovnik JNA. Otac borac I proleterske iz Rudog gde je Vaš Veliki Otac bio komandant kraljevačkog bataljona. Kada su me vodili na sankanje pre više od 50 god. niz ulicu N.H. Veljka Lukića Kurjaka, pokazivali su mi na zgradu Komande Prve Armije JNA i govorili da je komandant N.H., legenda, General-pukovnik Pavle Jakšić, Vaš otac! Kada ga je Maršal po hitnom postukpu penzionisao kao i generale Miloja Mlojevića, Radovana Vukanovića i ostale koji su još tada shvaliti šta nam se sprema, za njihov uvek rezervisani sto u Domu JNA više niko nije smeo da pridje, jer su "bivši". jedan od retkih je bio moj otac, radomir Šćepanović, general-major. ovo sam Vam sve ispričao da biste shvatili kliko sam šokiran Vašim političkim tekstovima i stavovima. Ja sam ostao na liniji svog oca, Vi na žalost NISTE!

redovni čitalac | 19/02/2012 14:18

Iskreno, autor me nije ubedio ni u jedan od iznesenih stavova. Pozivanje na poreklo, ma koliko isto bilo vredno svakog poštovanja, nije dovoljno da kao istinu zacementira ono što je potom usledilo. A kada je reč o Preokretu, treba reći da je problem, između ostalog i to što ga predvodi Čedomir Jovanović, čovek koji ima previše autokratskih ambicija, i koji to i ne krije. Ostaje nam da životarimo u beogradskoj kaljuzi još neko vreme. Nažalost.

pop jovanovic | 19/02/2012 14:19

Poslednji voz za buducnost samo sto nije usao na stanicu na kojoj i nije bila neka guzva. Posmatram putnike neki su nervozni pred put valjda putna groznica vecinom su to oni otprilike u srednjim godinama oni stariji su mnogo bazbrizniji nekako spokojni kao da im nije ni vazno da li ce voz stici ili ne. Odsetao sam do izlaza,. iz pravca tramvajske stanice zurno je dolazila porodica njih dvoje i dvoje dece prolazeci pored mene cuo sam zenu koja rece "pozurite nemamo puno vremena" Deca su nespretno trcala za njima drzaci se za ruke uz neprestalno okretanje majke koja ih je pozurivala, u tome je i voz stigao.

Р. Спаић | 19/02/2012 14:21

Поштовани господине уредниче,ја ово схватам као Ваше опраштање од сталног рада у "Политици". Ако су Вам испуњени услови за пензију, не замерите,биће да је време и да ћемо памтити Ваше добре текстове.Али, сви завршавамо каријеру једног дана, делом схваћени делом несхваћени од окружења.Једно што је већ годинама јасно из Ваших писања је лепо дефинисао мој претходдник г-дин Пурић: заиста од глобализма нема среће никоме осим можда добрих профита његовим творцима (Вашингтон-Лондон-Берлин). И још: за нашу утробу из које смо сви изашли за Косово и Метохију нисте у праву!У то смо многи сигурни а највише оних који Вас читају а не стигну да коментаришу.За Србију са КиМ има решење и данас, иако је слажем се са Вама много добрих прилика несрећно пропуштено, али има наде и решења.Могу и вероватно хоћу ускоро написати писмо читаоца цењеној "Политици"-које су то добре контуре за очување КиМ и подизање Србије.Овде немам довољно словних места.Али,има решења верујте обичном НАРОДУ СЕРБСКОМ!

Ljubo S. | 19/02/2012 14:24

"Kafić na glasu" - Na svu sreću takvih kafića i takvih mladih ljudi ima i u drugim krajevima bivše Juge. Imam životnog iskustva skoro kao i vi, pa ne očekujem opće promjene brzo i uskoro. Ipak one će se desiti. Živim daleko od Srbije; nisam Srbin a kao i da jesam; Srbija mi  nije otadžbina, a draga mi je k'o domovina; Vas gospodine Jakšiću lično ne poznajem, a kao da smo zajedno popili hektolitre kave sviđa mi se vaš govor; rado čitam Vaše tekstove i respektiram Vaše poštenje, prije svega prema samome sebi i najbližima. To možda jedni prepoznaju kao Vašu hrabrost, drugi kao ludost, a treći kao neprijateljsku zavjeru. Nije bilo  lako ni 48-godišnjem generalu "najvećim životnim slastima" reći NE.

Dušan PETROVIĆ | 19/02/2012 14:27

Primetih da sam "пре шест година у ово време добио колумну у којој сам саопштавао своје ставове на различите догађаје или феномене „овде и тамо“."
Podučite nas kako? Kada to saznamo, naučićemo da surfujemo po talasima svake vrste.

Обрад Крљачић | 19/02/2012 14:31

Б.Ј. спада несумњиво у Другу Србију иако покушава да се сада мало опере. Занимљиво је да се нико од те деце комунизма није нашао на правој тј. патриотској страни.

pustio bih ja njega, ali nece on mene | 19/02/2012 14:39

Komentari, kao i obicno, na talasu neukusa, gluposti, i bezobrazluka. Cesto komentarisem vase clanke i kad imam neku primedbu na tekst, objasnom sto bolje mogu zasto se ne slazem sa vama. Verovatno se gadim vise od vas kad vidim komentare bez sadrzine iz obavezne idiotske napade na vasu licnost a ne na vase argumente. Ne znam koliko ima danas takvih u Srbiji ali ako je to slika pameti i kulture danasnje nepismene srpske mladezi, Srbija je u velikom problemu. Jeste li sigurni da ce ovi biti sposobni da bilo sta korisno rade, a da ne govorimo sto treba da zarade penzije za one koji ih sad izdrzavaju. Ja ne verujem u to? Mislim da vam ostaje da pisete za sebe i za jos nekolicinu koji ce pri ili kasnije pobeci u inostranstvo da bi bili svoji, ako nisu prestari za tako nesto. To je jedino umece koje im je ostalo. Iz vaseg autobiografskog teksta vidi se da je vama bilo mnogo lakse da budete svoj, nego mnogima iz siromasnih i neprivilegovanih porodica.

Sergije Miletic | 19/02/2012 15:05

Neverevatno koliko ima iskrenosti i nostalgije u ovom tekstu ali i mnogo otvorenih pitanja.Da li se vi to gospodine Jaksicu oprastate od citalaca?Da li cemo u buduce biti liseni tekstova najboljeg Politikinog novinara?Coveka koji je tako brilijantno odgovorio gospodji Smailovic kada mu je bila glavna urednica,rizikujuci da izgubi posao.Coveku koji je hrabro iznosio svoje stavove,kada su oni bili jeres,da bi vreme potvrdilo ispravnost tih stavova.Bosko Jaksic nije obican novinar.On je valda jedini iz Politikine kuce koji je poceo kao pripravnik da bi tokom vremena,kvalitetom svojih tekstova, postao i glavni spoljnopoliticki urednik.Pored informacija darovao je citaocima i objasnjenja,analize i viziju koja tako nedostaje nasim politicarima.U kapitalnim procenama nije gresio.Steta,velika steta ako se povlaci iz javnog zivota i sa stranica Politike.

Natalija Nikolić | 19/02/2012 15:44

Drago mi je da je Jakšić, napisao svoju biografiju. Pošto tajne knjige našeg Štazija nisu otvorene mi ne znamo ko je ko u Srbiji. Da su knjige otvorene pokazalo bi se da su SVI na političkoj, mediskoj i kulturnoj sceni naše zemlje sa sličnim biografijama tj. deca bivših Titovih generala vojske i policije. A baš to i jeste glavni problem naše zemlje i njene budućnosti, jer čast izuzecima kakav je Jakšić ili Aleksa Đilas, velika većina ostalih siniva i unuka tih generala su „potpuno neupotrebljivi“ (zato što su sa lažiranim biografijala, isfabrikovanim diplomama i titulama). Zato je u Srbiji bila važna lustracija – bez nje nema SLOBODNE KONKURENCIJE – da za sva mesta u državi – svi budu ravnopravni kada konkurišu. Da posao dobija najbolji a ne podobni! Dokle smo stigli sa posobnima? Do „dna“!

dusan vasić | 19/02/2012 15:52

Lep naslov,ali iz pročitanog teksta a i vaših ranij tekstova nevidim nikakvu povezanost sa naslovom.Privatno vi možete biti svoj,ali kao javna ličnost nisam siguran.Krenimo redom.Iz povsvesti vam je izašla PROKLETA ŽELJA DA NE NEKOME DOPADNETE ili ne.Ali želje su stanje svesti a ne potsvesti.Recimo priznajte sebi na kojiko ste savwtovanja,sinpozijuma ,dogovora ili slično bili u organizaciji Fondacije Soroš.Pišete u koliko slučajeva ste pisali sa pozicija ANTI a nijednom reči niste pisali kada ste bili promoteri proameričkiih,spro ove evropske unije stavova,a još manje da objašnjavate razloge za to umeće BITI SVOJ.Zašto JAVNA ISPOVEST.Pa svi čitaoci politike odavno znaju da ste vi generalov sin,ali ova vaša ispovest je samo veo toga.U to vaše vrene KOČA nije bio nikakav CINIK već takođe proslavljeni general koji kje imao uvid i Titov špajez.Kad ste vi odrastali u tuđim kućama u našu kuću su uselili prisilno podstanare.I sada mlađi generali dekretom odlaze u penziju i sa viših položaj

Ospedaliero Sardi | 19/02/2012 15:53

Možda nesto o pogledu kroz ključaonicu San Anselma..

Nenad B. | 19/02/2012 16:01

Ako je vreme za ispovesti, evo jos jedne...Kada sam se izolovao od kontaminacije srpkog drustva, davne devedeset pete i sazidao tvrdjavu i kulu koje ce me stititi od njegovog pogubnog uticaja, mislio sam da su njihove zidine nerazrusive i nepristupacne onima od kojih sam se sklonio. Veoma druzeljubiv sa mrtvima u toj samoci i pustinjak u mnostvu, kada sam morao ponekad da napustim njihov mir u potrazi za hranom, verovao sam da sam nasao spas za sebe i svoje bliznje. Kada su pre par godina razbojnici ponovo svojim buzdovanima zakucali na kapije sklonista, izgledalo je da ce se njihovi macevi i ostrice istupiti i polomiti. Ali opsada se nastavljala. Kada prvi nisu uspeli, dolazili su drugi. Kada su drugi baldisali, dolazili su treci. Dok nisu sve razrusili ,da ne osta ni kamen na kamenu. Tako, uzeh i ja mac, i dodjoh na vase stranice, stranice Politike.

Miša iz Niša Pre Zime | 19/02/2012 16:08

Vi ste moj omiljeni kolumnista Politika i uvek ću da Vas čitam!

Moji politički stavovi se u velikoj meri poklapaju sa Vašim, a posebno kod Vas cenim što otvoreno pišete o stvarima koje većina političara verovatno isto zna, ali ne sme da kaže, već se prepušta jeftinim populističkim pričama i stavovima.

Činjenica je da je čitalačka publika Politike malo konzervativnija i zato je većini problem da prihvate ono Vaše stavove...

Nastavite da pišete i znajte da postoje oni koji vas podržavaju!

dušan vasić | 19/02/2012 16:16

Vaša ispovest su reči koje ne pokrivaju dela,jer se zapravo delima pokrivaju izgovorene reči.Aevo i zašno.Više puta izgovorene misli i reči pretvaraju se u dela,jer ja ne mogu očekivati da ćete se vi ponašati na drugi način nego kako ste pisali.A VAŠEM PISANJU IMA MNOGIH PRIGOVORA KOJE NE OBJAVLJUJU u komentarima.Mislim da je dobro da se okanete utvrđivanja krivice za Kosovo,ko ga je izgubio,a ako tako radite počnite od dolaska slovena na Balkan i šiptara naravno,ali naročito od njihovog dolaska u TITOVO vreme i zabrane povratka SRBA NA kOSOVO naravno opet u Titovo vreme.Vi dobro znate da je svaka pisana reč u vlasništvu onog koje nju napisao.Mnogo vam je kratko iskusvo na koje se pozivate,da bis e obistinila vaša tvrdnja o izgubljenom Kosovu,KOJE NIKAD NEĆEMO PRIZNATI.Kosovo je i biće najskuplja srbska reč za većinu rodoljubivih Srba,a kome će istorija dodeliti atribut izdajnika,ne sadrži se u rečima TO DOBRO ZNAM.Svako nosi svoj krst pa i vreme,.Razlikujte svetovno od politič.delova

Жељко Јефтић | 19/02/2012 16:35

Текст је јако дирљив али има доста неискрености.
Најбољи и једини текстови које је овај аутор пасио са љубављу и искрено су били о Блиском Истоку. Све оно што је писао о Србији, америци, Русији , Европи су наручени текстови извођача радова. Нпр. аутору смета кад се црква (Српска Православн Црква) мјеша у свјетовну власт, али му не смета када то ради Зукорић и још позива на нераде, пријети пуцањем. То СПЦ није радила још од атанасија Ј. па ипак и њега извођаћ радова јако поштује (од не тако давно). Политика ми је редовно објаљивала коментаре али НИКАД на чланке овог аутора па сам стекао утисак да он лично коа бивши ГОУ има своје прсте умјешане у то. Након овако искреног дијела о ауторовом поријеклу осјећам да ће напокон објавити коментар на његов чланак. Пише о Блиском Истоку, и муслиманима то је он што најбоље и најискреније радиш.

Слободан Арсић | 19/02/2012 17:15

Тата није знао за технику скакања са таласа на талас, нарочито "интересни". И није имао времена да да сину поуку из историје, тако да проблеми "углавном" настадоше за земана С.Милошевића. И тата је знао за револуцију, није стигао до преокрета. И исповест је остала недоречена: шта би од 1968. до 2000.? Волео бих да видим неки текст из тог доба о преокрету.

Најава земљотреса? Изгледа Ла Бомба. | 19/02/2012 17:21

Бејах преоштар и нисам срећан за сваку реч коју сам вам упутио. У потпуности се слажем са вама да је КиМ отишло силом и разним и дуготрајним маневрима и грешкама, али се не слажем да је то крај. С друге стране, осећај да ће те рећи много више није ме преварио. Лично мислим да је ваш чланак један од оних који нико неће моћи да прихвати у целости, али исто тако, ако будемо искрени, нико неће моћи да га одбаци. Не видим ја ту никакво "повлачење" Г. Јакшића, него видим чврст став, који некима иде на нерве, а ретки га прихватају у потпуности. У суштини, сматрам да сте споменули и то без пардона, све оно што се данас догађа. Ја вам искрено одајем признање за све што сте овде тако храбро и без увијања изнели и за начин на који сте то изнели, без обзира на то што се у једном делу не слажем са вама. Ја спадам међу оштрије критичаре(коментаторе) Г. Јакшића, али - Г. Јакшић је, волели ми њега или не, један од српских брендова новинарства. Као институција. Овај чланак то јасно показује.

Пера Ложач | 19/02/2012 17:24

Оооох... Ретроспекција... лепо.

Господине/друже (ово није злурадо) Јакшићу, мислим да сте зрели за једну промену власти. Када су патриоте на власти Ваши текстови су занимљивији, много пута.

Поздрав и уздравље,

срдачно Ваш,

Пера.

Milan Zlatic | 19/02/2012 17:44

Intersantan i iskren chlanak ali zluradi komentari.Hoce da posalju choveka u penziju, koji po svom obrazovanju i kulturi ochigledno vredi a ne mozemo reci da ih je preterano u Srbiji.Prevaspitavajte Srbiju i izbacite iz svesti " zadovoljstvo da komsiji crkne krava"

pop jovanovic | 19/02/2012 17:44

A moj otac je bio berberin u jednom malon mestu preko Dunava i uvek mi je govorio radi sve samo se ostavi politike i ne pentraj se letvama uspeha jer tu nikada neces naci srecu i zadivoljsvo. Kao da je sam Benedict de Spinoza govorio iz njega kroz svoje delo "On the improvement of the understanding" gde pocinje sa "After expiriece had thaught me that all the usual surroundings of social life are vain and futile I resolved to inquire whether there might be some real good having power to communicate itself of which discovery would enable me to enjoy supreme and unending happiness. I jos mi je rekao da je i Djoakino Rosini napisao operu gde je jedan berberin glavni lik i uvek kad je brijao s vremena na vreme je ponavljao "a Figaro brije li brije".

Nevena S | 19/02/2012 17:50

Vi i ja smo vrsnjaci, iz dva razlicita porodicna miljea.Vi iz onog koji je dobijao slaninu, ja iz onog kome su uzimali tu slaninu.Ni Vi i ni ja nismo krivi zbog ovakve nepravedne raspodele.Posmatrajuci ovaj istorijski period mi smo dva pola.
A da dva pola u jednom drugacijem istorijskom kontekstu mogu da se priblize do dodira, je takodje moguce.Individualnost,obrazovanost,pravicnost,decentnost.. i kako kazete UMECE BITI SVOJ,su prerogativi za anticipaciju buducih dogadjanja.Da Vasa promisljanja i tekstovi iz proteklog perioda daju Vama za pravo je ocevidna stvar.Dokazi su vidljivi za one koji vide.
Ovaj komentar treba da postane obrazac za mlade novinare, kako ih partije i razne interesne grupe u ovim muljatorskim vremenima ne bi zloupotrebljavali na ovaj ili onaj nacin.

p.s.I meni je otac davao indenticne savete.Dobro je da smo ih poslusali.Nije tesko biti covek.

mama malog pacijenta | 19/02/2012 17:58

@Prof.dr Dusan Scepanovic - Posedovati bucnost i aroganciju nije vrlina.Siti smo vas se naslusali,pa i na klinikama.

Читалац ПОЛИТИКЕ | 19/02/2012 18:00

Стрепим,али се и надам да ово није опроштај уваженог сарадника нашег листа са њеним читаоцима.

посматрач овдашњи | 19/02/2012 18:24

Подршка Бошку Јакшићу. Као што је његов отац имао свој трновит пут, ни Бошку ништа лакше.
Једноставно, у овом Београду и када то не желиш, у кафани седиш са " непријатељима " , исто толико као и са пријатељима, само не за истим столом.
Само бих споменуо, да му се десила " катарза " и по питању тема, пише што му је интересантно, а не само о Блиском Истоку, а овим текстом се ослобађа и од личног наслеђа.
Неко би рекао да смо му ми психотерапеути, а ја бих додао да му више дођемо као " психићи "
П С Ово ми личи на први корак зрелог " српског " писања. Са срећом.

dragan lučić | 19/02/2012 18:39

Dusan Silni pa Uros Nejaki.
Nasa istorija je puna ovakvih slucajeva, sve do savremenog doba i do Tadica, Koraca, Jaksica itd. Nista novo i nista strasno.
Nego kako se to postize da se bude vd glavnog urednika u vreme Milosevica, a onda jedan od trojice koji su rukovodili Politikom posle 5. oktobra? Tako sto se bude svoj ili se jase na talasu partije, vecine, interesne grupe, ideologije koja trenutno ima prolaz?

m p | 19/02/2012 18:48

Postovanje gospodine Jaksicu; Hvala sto ste napisali ovaj clanak kao svojevrsno glasno razmisljanje i opazanje losih pojava. Ako dozvolite, skromnog sam misljenja da svaki covek treba da razmislja sta ostavlja iza sebe, sta je njegov doprinos svojim najblizima, i svom narodu; Eto Vi ste u pisanoj reci, vazno je i od znacaja je i onda se mora misliti kako ca Vas vreme upamtiti; ne zbog Vas licno, vec sta ostavljate iza sebe; Kod nas ima dosta uticaja francuske skole individualizma, ali i svi ti Frnacuzi, savremeni filozofi
pisci, humanisti uvek i na prvom mestu imaju odanost interesima svoje zemlje, ocuvanju svoje kulture, svog naroda; Problem sa velikim brojem ljudi u nasem javnom zivotu je sto samo misle na licno i zato mi kao narod u ovo opasno vreme lutamo u mraku, cesto izgubljeni, cesto slepi, veoma skloni brojnim ideoloskim i dnevno politickim zabludama;

Миле Марин | 19/02/2012 19:01

Заиста је умеће бити свој, али је величанствено умеће бити са својима. Присећам се емисије Утисак недеље - Б92, коју је, уместо водитељке, једноставно водио Бошко Јакшић и који је са великом страшћу вршио сраман притисак на представнике општина са севера КиМ да кажу када ће уклонити барикаде. А пишете да Вам је толерантност блиска. Помињете да сте "заступали став да Србија неће сачувати Косово", предлажете "да Србија буде међу првима која ће признати Косово". Мислите да је то храбро, а где Вам је ту рачун, иако Вам је отац био предратни професор математике? Даље пишете "Познајем механизме функционисања Запада. Могли сте и ви да их упознате. Барем они који се сећају прецизних механизама завођења санкција". Извините, али нисте упознали механизме Запада, када нисте схватили да им за освајачке поход требају помагачи. Ви и неки Ваши истомишљеници верујете да већина Срба живи на митовима, а управо је супротно - ви живите на митовима праведног и културног Запада!

Перо ја мислим | 19/02/2012 19:14

Пера Ложач | 19/02/2012 17:24
да си ти женско, мушкарци не говоре оооох.

Radoje Bogdanovic | 19/02/2012 19:25

...kad sam, kao klinac, prvi put video fotografiju pisca cijim sam pripovetkama bio opcinjen razocarao sam se...
...kad sam prvi put cuo glas Boska Jaksica, a prethodno sam citao njegove ''kolumne'' u Politici nisam se razocarao jer sam ocekivao kotrljanje kamencica pod njegovim jezikom...
ono sto nas ne ubije to nas ojaca, vec poznato je, ali vi ovim clankom pokazujete da ste jos pod sinjelom svog TATE i da ste svima dobri...
Elem, bavite se posledicama a debelo ste na hranarini bez posledica...
Ako Covek vasih godina ne oseca potrebu da iznedri nekog mladjeg, inteligentnijeg, harizmaticnijeg, vec se potuca po jutarnjim i inim programima objasnjavajuci neobjasnjivo, to govori da vi i nemate sta da kazete osim ono sto smete...
Ali, karte su podeljene medju poznanicima jer je politika vestina moguceg...
...nista licno...

Mister X | 19/02/2012 19:26

"Уколико бих у овом послу пет пута погрешио у капиталним проценама, потражио бих тезгу на Каленић пијаци.

Неког сам својевремено изиритирао предлогом да Србија буде међу првима која ће признати Косово. Данас се приближавамо прећутној сагласности о постојању независног суседа"

- E pa, sad Vam je ostalo jos 4 puta.
Do tezge, mislim.

Мр Петар Симић | 19/02/2012 19:43

@. Bogdan i brda. Никако се не могу сложити са Вашим ставом да је "Све што је ваљало у партизанском покрету,ликвидирано је на Голом отоку". На Голом отоку (и многим другим мучилиштима у то доба) вршено је монструозно физичко и психичко сатирање хиљада и хиљада бивших партизанских бораца (углавном из командног кадра) и још неких других. То су исувише мрачне странице из историје тадашњих власти,али је и чињеница да су ту тако страдали(што сваки нормалан човек мора са згражавањем осудити) и многи који би се тако понашали да су били на другој страни . Било је ту много високих официра УДБ(раније ОЗНе) који нису имали ни најмање милости према џдесењтинама хиљада грађана Србије(и не само ње) које су прогутале маовне тајне гробнице,које тек непуне две године евидентира по Србији државна комисија за злочине после 22. септембра 1944. и већ их лоцирала преко 2оо,од којих двадесетак у Београду,Ни многи други несретни "Гоилооточани" нису у то време бар дигли глас против тог револ. терор

Miroslav L | 19/02/2012 19:44

Opet jahaci na talasima,G.Jaksicu,kao i 89te.Kako je udobno ljuljuskati se u patriJotskom verbalizmu,dok i ovo sto je ostalo od Srbije grca u agoniji korupcije i svakojakog kriminala.A onda kuku lele,ceo svet se zaverio protiv nas "pravednika".Buce po novinama neoslobisti,pa samo jeci.Osim belosvetskih diktatora nikoga ne postuju,sve sto je americko i evropsko pljuju,a zive decenijama od njihove pomoci.Ljudski bi bilo da izadju da demonstriraju protiv materijalne pomoci ovih zemalja i odlucno kazu NO,NEIN...,da se ne lece po njihovim imperijalistickim klinikama,da svoje rodjake salju da zaradjuju po Kini,Rusiji,Kubi,Siriji,Sev.Koreji..,da traze ruske i kineske filmove da se emituju na televizijama,da ne voze imperijalisticke automobile,da prestanu da kupuju nemacke el.aparate,da traze da im deca uce kineski,ruski,arapski..,da kupuju rublju i juan
a ne evro i dolar...Kada bi to uradili,covek bi mogao da kaze hoce ljudi diktaturu,pa neka je dobiju.Ovako,ispada najgore LICEMERSTVO!

Раде Ковачевић | 19/02/2012 19:56

Не морамо се ( политички) слагати са неким да бисмо према њему осетили и исказали поштовање, то нарочито ако смо сасвим сигурни да је тај неко у дужем временском раздобљу, из недеље у недељу, несебично улагао евидентан труд да својим суграђанима помогне у сазнавању и разумевању проблема сопственог друштва, региона, чак света, да им помагне да заузму колико је могуће одговоран и објективан став о догађајима који понекад драматично, често трагично, утичу на њихов живот. Овај публициста, као ретко ко, несумњиво заслужује поштовање својих читалаца и поштовалаца „ Политике“. И овом приликом бих, међутим, као обичан грађанин концизно изнео једну тачку неслагања са изнетим ставовима поштованог аутора, не сматрајући да је то неслагање оно једино што се може исправно и корисно мислити. Неслагање, наиме, са његовим ставом да би требало признати независност Косова ! Заступајући тзв. социолошки позитивизам голих чињеница и овај аутор се залаже за прихватање политичког реализма, то јест фактичку независност Косова, заборављајући, као и многи други, да у политички реализам, односно у стварност државе увек спада и оно што грађани од државе траже. Реалност политичког, дакле, не састоји се само у томе да „ зрело“ прихватимо друштвене задатости, већ да их у сагласности са оправданим и осведоченим захтевима грађана временом променимо. Тако и када је у питању независност Косова.

Раднички син | 19/02/2012 19:56

@. Prof.Dr. Dušan Šćepanović _ generalski sin. Поштовани, због чега ,после звучних титула, још истицати (и то у наслову( да сте "генералски чин". Примећујем то не само због чудне чињенице да Србија има сада (живих) више генерала у пензији него(вероватно) САД или Русија,да не говорим о Француској или В. Британији. Мој је отац партизански првоборац из СРбије. Жртвовао је себе и породицу због илузија,али је видео за што се борио када је нашој општини,где је он постао председник већ октобра 1944. ,ОЗНа убила првог невиног мештанина,побунио се против тог неоправданог терора и био ухапшен:Одбио је бнило какво место у систему одселио се из свог бајнобаштанског завичаја и као грађевински радник отхранио нас четворо деце. Поносим се таквим његовим правовеременим поступком,осуде непотребног револуционарног терора ,те страдања невиних људи и породица им ,као и чињеницом да се није уселио у туђу кућу, већ је као грађевински радник подизао хиљаде станова за друге.

Mehko mi ga skroji nane | 19/02/2012 19:57

Миле Марин | 19/02/2012 19:01

"Заиста је умеће бити свој, али је величанствено умеће бити са својима."

Možemo se složiti ako znamo ko smo i ko su naši, a ko njihovi!

vladimir Sadasnji | 19/02/2012 20:16

Господине Јакшићу, да ли вам је савест чиста према Вашем мудром оцу? Да ли сте сигурни да сте наставили његовим путем? Читајући Вашу исповест стичем утисак да сте изневерили идеале Вашег оца, часног генерала ЈНА који би својим животом, у то сам сигуран, бранио своју ѕемлју а нарочито Србију. Позивате се на добро познавање функционисања Западне "демократије", Какве је користи од тога имала ваша Држава? Да предамо КиМ, како то ви визионарски предлажете? Шта после тога издајничког чина треба радити, нема Ваших сугестија. Нисам сигуран да сте били искрени према себи,као што нисам сигуран и да овакавстав износите ѕбог својих личних убеђења. Развој догађаја показује да ипак нисте визионар. КиМ ће увек бити саставни део моје Отаџбине а надам се и Ваше ако не мислите ипак другачије Поздрав

Prof.Dr. Dušan Šćepanović | 19/02/2012 21:07

@Radnički sin: Uopšte niste razumeli poentu mog komentara! Predstavio sam se kao "Generalski sin" namerno jer mi je Otac jurišao na Nemce, Italijane i naročito Ustaše, a NE NA DEDINJSKE VILE! Danas su na čelu NVO i u političkom savetu raznih "Preokreta" (ka ambisu) sinovi i kćeri predratnih komunista, Prvoboraca kao što su bili Vaš i moj Otac, ambasadora i generala koji su veći protivnici današnje Srbije nego NATO! I to na tzapadnim parama koje dobijajau da laju po svim medijima! Eto, Branka Prpa bi da LUSTRIRA KARADJORDJA! Autor teksta pripada tom društvu i kad bi njegov pokojni Veliki Otac to znao, sigurno bi se prevrtao u grobu! Vidite, ja sam ostao levičar i najveći poštovalac NOB uz sve greške i strašne stvari koje rat i revolucija nose sa sobom! Nisam siguran da bi pok. General jakšić bio "Preokretu" uz skute, a pok. general Šćepanović bi se sigurno ponovo tukao za Kosovo, kao uostalom i ja i moji sinovi (obojica doktori) jer sam ih JA VASPITAVAO, kao moj Otac mene!!!

Mister X | 19/02/2012 21:58

@vladimir Sadasnji | 19/02/2012 20:16
"Да предамо КиМ, како то ви визионарски предлажете?"

- Pa lako je predavati tudje, pogotovo kad se taj hrabar, pozrtvovan cin najpre pokaze a sopstvenom primeru. Evo ja sam siguran da bi se g. Jaksic odrekao svega sto ima u ime principa za koji se zalaze, pa tek onda poklanjao tudje. Dirljiva je takodje njegova briga za druge narode zrtve americkog fasizma. Steta doduse sto tako nije brinuo i o sopstvenom narodu, ali sta sad, niko nije savrsen.

Koliko sam shvatio, on prestaje sa javnom delatnoscu. Steta. Jos nije stogao da napise ni jedan clanak o kolaboraciji. Sve u svemu, Otadzbina ce mnogo izgubiti, i bice mu vecno zahvalna.

povremeni citalac | 19/02/2012 22:23

Meni licno, onako medju nama, postali ste svi pomalo dosadni sa tim Kosovom, narocito oni koji bi zajedno sa svojim sinovima, upravo sada na ovoj zimcini, iz prijatnih bgd enterijera, navukli na noge polumokre cokule, neku uniformu iz Draganovog magacina, pa pravac dole, do mosta na Ibru.
Kako vam, bre, ne ide u glavu. Satrap je zapecatio sudbinu Kosova, kada je njegova murija divljala po Kosovu, mnogo pre pobede nad NATO paktom, a uniformisani majmuni, vojnici, srednji i visi cinovi, razvlacili imovinu domaceg zivlja. Kosovu je prvi podigao secer, i to onako, Leka, pa potom malo divljanja domacih Srba, ne samo onih iznad Ibra, pa kad je Satrap sateran u cosak, onda se poceo junaciti dole. Srbija, i on licno, da nije zaustavljen sa akcijom Alijanse, vi bi krv pljuvali, mozda do danasnjeg dana. Ili, bi se malo umesali Rusi, pa rekli - Hooo, ridjo, prikoci bacuska Slobodane.
Ili. Sve moze se reci i malo drugacije. Svi koji su se iscupali iz zagrljaja Beograda, pale svako vece svecu.

jovan bez zemlje | 19/02/2012 23:41

G Jaksicu, godinama, sa paznjom citam svaki vas komentar i cestitam vam na hrabrosti da o svakoj politickoj temi pravovremeno pisete jasno, otvoreno i konstruktivno, pri cemu imate svoj nezavistan stav.
Mozda bi za ovu zemlju bilo makar malo bolje da ste za sve ovo vreme bili savetnik nekom politicaru na vlasti?

Mladen Stojanovic | 20/02/2012 08:45

Bosko,
Ne daj se! U pravu si zasigurno!
Srdacno

Doktor Mladen

dušan vasić | 20/02/2012 11:50

Kako je moguće biti svoj a ne dati to pravo drugome.Setite se vašeg gostovanja u UTISKU NEDELJE sa predsednicima opština na severu Kosova.To je bila vaša prava tirada.Tada ste dali sve od sebe i pokazali kako izgleda BITI SVOJ.Od zaglušujuće buke vašeg baritona prosto niste mogli da čujete ili prihvatite pravo drugih na BITI SVOJ.Kao da swte zakupili pravo na istini,pravo da vaše mišljenje ili razlozi su reči koji ma samo treba verovati.Zata vaša ispovest i pravo na vaše BITI SVOJ umanjenim su ne samo tim vašim istupom nego i brojnim drugim,zašta nema prostora ni vremena za elaboraciju, a brojni vaši napisi imaju vidni predznaku koja počinje sa prefiksom PRO.A to PRO VOLEO BI DA OSLUŠNETE ne za kafanskim stolom.Sednite u vaša kola i krenite Srbijom kao Memedović i oslušnite glas narada,i to tako kako srazmerno učestvuje njihova većina broju stanovnika SRBIJE.Onda ćete osetiti verodostojnost vaših misli i njihovu snagu i uveriti se kada je prebalo biti ANTI a kada PRO.

посматрач овдашњи | 20/02/2012 12:10

@povremeni citalac
Рече и остаде жив. Последње, сви који су се извукли испод шапе Београда, пале свећу... Па у том грму лежи зека. Срби су под шапом старе Југе, јер Бгд, са југосимболима велича и ту власт и континуитет кадрова, Вејвода и Глигоров у Бечу, ваљда су тамо и Свилановић и Вл.Поповић. Иво Висковић, гле Србин. амбасдор код шваба. Хит је Вељко Влаховић у ГСП, Г.Мојовић у култури 40 година, Вук Драшковић је био са Шпиљком и са ким све не, а кад се спомене Космет ви се јежите шта су све радили јадном УЧК. Да не спомињемо, да је услов свих услова, 5.000 милијарди рудног богатства тамо , које отимају и Србима и шиптарима.
Тамо има само угља, да ова ТЕ у Обреновцу, може да ради 200 година сваки дан.
Сетио сам се 1976, два шиптара из приштине у војсци, ми кажу да су они неки млади функционери доле, али да је нормално да повремено силују српкиње. Ја сам био убеђен да се они шале, али су они били сурово озбиљни.

Mister X | 20/02/2012 14:06

@nudrom povremenom citaocu | 19/02/2012 22:23

- Dakle, ako Vam neko (ne dao Bog) krene da hara kucu, imanje, zlostavlja ukucane, itd.. nemojte slucajno da se branite. Vi sebe lepo ubedite da ste to i zasluzili, i da je jedina moguca reakcija da ne cinite nista. Primenite tu logiku najpre na sebi, pa onda imate pravo nesto da govorite.

Nada Milutinovic | 20/02/2012 15:53

Da covek ne poveruje da novinar Politike moze tako nesto da napise.Jos vece cudjenje zasluzuje Politika sto je to objavila.Takvo samohvalisanje, odu sebi nisam nikad procitala.Kao da je ugledni list njegov privatni. Na cetiri stupca i vise od pola strane, ovaj nepogresivi mudrac se hvalise i ispoveda, da bi tek u cetvrtom, poslednjem stupcu, otkrio karte.On je za preokret.Bez toga Srbiji nema spasa.Samo ne kaze kakav preokret .Da ne prizeljkuje opet 5.oktobar i paljenje Skupstine.Slusa price iz kafane - jedni bi na skijanje u Italiju, a drugi na Kopaonik.Ne mora da otvara tezgu na Kalenicu vec samo da proseta do nje da bi cuo kako mnogi nemaju ni za hleb, a kamoli da razmisljaju o skijanju.Za ispovest Umece biti svoj nije morao da ide u kafanu.A i koga zanima da je ekcem koze lecio slaninom iz Titovog kabineta,da je sin Titovog generala, da je letovalo na Brionima, odrastao u necijim kucama. Nepogresivi u procenama misli da smo zaboravili njegove kapitalne procene o arapskom prolecu

Ljuba Cairo | 20/02/2012 17:09

Dakle nista od vas gospodo iz dnevnog lista "Politika"".

Vuk Toronto | 21/02/2012 04:47

@Nada M. i jos po neko:
Meni ovaj clanak ne djeluje kao hvalisanje, ako covjek moze da stoji iza toga sto je napisao. Hvalisanje je kad neko kaze da moze da preskoci 2 metra, a ne moze nogu da digne. Mene licno, ovaj clanak/licno iskustvo je interesantan, slagao se ili ne sa piscem tih redova u nekim od njegovih ranijih pisanja. Jedna recenica, bas ona u vezi 5 gresaka i Kalenica - mi nije na nivou ostatka clanka, donekle recimo pretenciozna. Dakle, g-djo Milutinovic , koga interesuje - cita, koga ne interesuje - ne cita. Meni, kao sto rekoh, kompletan clanak: interesantan. Da dodam: Ne slazem se sa vama, g. Jaksicu u vezi Kosova: Ja nikada ne bih priznao Kosovo. Zasto ga (ne) priznati? Materijalno 1: Oteto je na silu a bespravno. Materijalno 2 (koje ne bih ni da izgovorim, ali eto spada pod materijalno): Nista nismo dobili za uzvrat. A istorijski, duhovno, materijalno, kako hocete: nas protjerani narod, nasi manastiri i nasa istorija nam ne daju izbora - ne mozemo ga priznati.

Ivan jankovic | 21/02/2012 16:47

hvala bosko !
u zemlji koja nikada nije prihvatila danila kisa,koja je ubila zorana djindjica ,koja cak jednim svojim delom mrzi novaka djokovica jasno vam je da je biti omrazen gotovo kompliment.
srbija je nazalost jedna nazadna sredina,puna ogorcenih,malicioznih ljudi,ljutih na sebe i na sve oko njih,puna iksljucuvih i zluradih.
zato i jesmo tu gde smo sada.na samom dnu.
ako je ovo vas kraj u politici ,mogu u ime mnogih koji vas obozavaju,reci samo HVALA

Задовољан са Србијом | 22/02/2012 20:31

@.Ivan jankovic.Не могу да схвтим да живите у земљи чији су људи тако зли и неспособни,како их ви оцењујете у коментару. Стотине хиљада наших грађана који су волели ову земљу и њене људе,из разних разлога, отишли су у свет,те ме чуди да се ви ,када тако страшно доживљавате своје суграђане,нисте одлучили да потражите бољи свет.Погортово што су људи у било којој другој држави бољи него наши,како их ви доживљавате!!~!!

Ivana Lovincic | 03/03/2012 10:07

Bravo Jaksicu!

Joca Radosavljević | 08/04/2012 12:49

Kolumnu Boška Jakšića "Umeti biti svoj", treba pročitati sa uvažavanjem. Toliko realnih, mudrih zapažanja u jednom tekstu, zaslužuje samo pohvalu. Narodna izreka "iver ne pada daleko od klade" i ovde je našla primenu.Sin generala, dobro je zapamtio savet oca "lako je ploviti na vrhu talasa", kao i da ništa u životu nije sigurno.Svakaka Jakšićeva reč u ovom komentaru je na mestru,svako zapažanje realno,bez obzira što realnost može biti i bolna. Boško se seća table slanine iz Titovog vremena.Ja se sećam svinjskih polutki koje je "Politika" devedesetih godina davala svojim zaposlenim radnicima Na mestu su i Jakšićeva zapažanja o stanju na Kosovu u vreme Miloševića i danas, kao i celokupnog političkog stanja u Srbiji.

За Ваш уређај постоји Андроид апликација, желите ли да је инсталирате?

Инсталирај Касније