Meni

Тема дана

Порез и штедња или банкрот

Jasna Simonovic | 08/10/2013 11:00

Zar su plate manje od 60.000 dinara uopšte plate?
Tačno da nije bilo hrabrih političkih i ekonomskih poteza! Ni pre ni posle!
Utopije su još uvek privlačne kada se drugi topi...

Vesa D | 08/10/2013 11:05

..ako nedaš dobrovoljno ..daćeš im mrzovoljno..

Ivana Vujadinović | 08/10/2013 11:08

Ja se izvinjavam, ali ja se ne oslanjam na državu nego radim kod države.

Jakov Ignjatovic | 08/10/2013 11:12

Подржавам правично растерећење буџета што у датом случају значи прво астрономске плате у неким сегментима јавног сектора изнивелисати па онда пропорционално умањити свима са једнаким ефектима. Замислите позиције правника у једном привредном друштву у државном власништву који има примања 250.000 динара и правника у државном органу са нормалном платом 65000 динара а да буду у истом кошу од 20 процентног умањења. Колико остаје првом а колико другом а раде исторосне послове са идентичном дозом офоговорности.

Natalija Nikolić | 08/10/2013 11:19

Živela Severna Koreja. Totalna uravnilovka. Pa mi ni sada nemamo srednju klasu (10 % bogatih čine tajkuni i ratni profiteri). Sada će i ono malo zametaka srednje klase da uguše!

Petar Filipovic | 08/10/2013 11:25

Sledece godine potrebno je da drzava sprovede merkantilizam i protekcionizam Merkantilizam je skup ideja u ekonomskoj politici koji je dominirao evropskim zemljama od sesnaestog do kraja osamnaestog veka.
Osnovna ideja merkantilizma je da se bogatstvo jedne zemlje zasniva na kolicini novca (plemenitih metala) u njenom posedu.Virtuelma ekonomija, nerealna ekonomira, trgovina bezvrednim hartijama od vrednosti na berzama i stampanje novca bez pokrica - nas je dovelo u ambis. ( neoliberalni koncept ) Potrebno je da drzava preuzme sve mere koje ce povecati priliv u zemlju i smanjiti njegov odliv iz zemlje. To sada uporno ne prestaju da rade poslovne banke u Srbiji pomocu stekulacija sa NBS - koja je od 2008. radi iskljucivo za banke .Protekcionizam su ekonom.mere
kojima drzava pokusava ograniciti plasiranje stranih proizvoda na domacem trzistu.Te mere se nalaze u domenu strateske trgovinske politike a cilj je poboljsava
nje plasmana dom.produkata,unapredjenje i poboljsanje razvoja privrede.

Sojic S | 08/10/2013 11:33

Sa tim parama sto skupe od sirotinje
moraju da plate ove vajne eksperte za debele
pare sto savetuju nase strucnjake na Vlasti...

Komentator Ja | 08/10/2013 11:40

I to je taj genije iz inostranstva??? Ja mislio smisliće nešto pa ćemo mu svi klicati i diviti se njegovoj mudroj glavi, i pričati "sva sreća da Srbija ima jednog Krstića, da nije njega ko zna gde bi smo bili". Samo da ga vidim za dve godine, kad se uništi srednja klasa i potražnja nestane, šta će tek biti. On će otići sa bogatijim CV-jem, nama MMF za vratom još više, a priče o bankrotu koji samo što nije stigao će se i dalje pričati... Ali možda ću do tada i ja otići sa svojim CV-jem. Srbijo medju šljivama...

Srdjan Budisin | 08/10/2013 11:41

Uvek me je impresionirala matematika nasih zakonodavaca. Od Krstica sam, kao finasijskog strucnjaka skolovanog na Jelu i cesto proglasavanog za genija, ocekivao da zna elementarnu matematiku. Medjutim sadasnji predlog pravi gresku koju sam vidjao u zakonima od pre 30 godina. Evo primera absurda koje ce nastati. Neko ko ima platu 59 999 din ce imati platu nepromenjenu a onaj ko ima platu 1 dinar vise od sada ce primati 48 000 dinara. Ideja progresivnog oporezivanja nije nova i primenjuje se u mnogi zemljama. Ali svaki matematicar (srdnjoskolac) ce znati da napravi sistem gde se nece desiti da dva radnika sa istom platom posle primene zakona zavrse za razlikom od 20%. Evo jedno resenje iz rukava. Procenat smanjenja plata moze da bude definisan sa K*(plata - 60000din)/60000din gde se K izabere tako da se postignu zeljeni procenti.

Vidmo mi koliko je sati | 08/10/2013 11:48

Krstic je clan CETIRI upravna odbora i to su javno dostupni podaci, u sva cetiri dobija po oko 50 hiljada.

ma daDraD | 08/10/2013 11:50

Dragi komenttori naucite se raditi, placate obaveze prema drzavi I onda u slobodnom vremenu filozofirati

Sosa iz dijaspore | 08/10/2013 11:55

Pozdravljam predloge mera za ekonomski oporavak i postepenog izlaska iz krize.
Podrzavam g. Krstica i Vladu u namerama da sredi haos i pocne da uvodi red u prekomernu birokratsku administraciju.
Pokazuje se kako se nedomacinski i diletantski ponasalo u prethodnim vladama.

Bice tu jos znacajnih informacija...

Predlog za one koji imaju plate 61.000: neka se svi dogovore sa poslodavcem da im se smanji plata na 60.000 . to rade ljudi i ovde u inostranstvu da bi se usaglasili sa poreskom politikom.

Слободан човек | 08/10/2013 11:57

Ау, дечко, колк'о ти не знаш...

S A | 08/10/2013 12:02

@Srđan
Ne računa se to tako kako ste opisali.

Mika Zemunac | 08/10/2013 12:05

I ovoga vi nazivate genijem. Kakve su bre ovo mere, ovo je otimacina nesposobnih od radnika. Ubiti i ono malo naroda sto je ostalo. Ubiti i ono malo proizvodnje sto je ostalo. Lako je njima, premijeru, prvim zamenicima ili guvernerki da smanje plate.za 50000, na 500000 nece ni da osete, izmislice oni sebi dodatne dnevnice, a sta ce obican radnik sebi da izmisli, mozda da jede manje mesa ili hleba. Svaka vam cast "EKSPERTI" ZA VELIKE PARE. Narod ne zaboravlja.

Владимир Стојковић | 08/10/2013 12:17

Natalija Nikolić | 08/10/2013 11:19
Зар нисте схватили да ми већ навелико живимо у Северној Кореји и да је уништење средње класе и њено претварање у гомилу гладних људи преплашених за голу егзистенцију начин лаког владања.

Branko Radojevic | 08/10/2013 12:18

Samo da su ukinuli razne naknade koje su izmisljene da bi se uzimale pare od drzave (pausali, bonusi, upravni odbori, agencije za sve i svasta -broj agencija vise neko EU zajedno), i kada bi se smanjio vozni park i broj sluzbenih putovanja raznih savetnika, pomocnika, referenata i ostalih u vladi (pre svega van zemlje), i jos kad bi se uvelo malo reda u javnim preduzecima uz smanjenje troskova prezentacije, to bi bila veca usteda od ove. Ovo je i dete od 10 godina moglo da predlozi. BRUKA, sve se uzima od naroda, ZALOSNO.

i to je nesto | 08/10/2013 12:18

Da se uvede da najniza primanja ne mogu da budu manja od nadohnade za tudju negu i pomoc. Znaci, oko 16000din. i da najveca mogu da budu najvise destostruko veca.
A ne da neki direktori dobijaju po nekoliko hiljada ili cak desetina hiljada evra. Samo da opet ne bude bacanje prasine i prodavanje magle! A lici na to! Narod stice utisak da neki jedva cekaju "taj bankrot". da lakse dokusure zapoceto. Kad se kralo, nisu im trebali saveti stranih strucnjaka. Sami se snasli. A sada ne znaju da krenu u suprotnom smeru!? Nije nego! Narod trpi ali nije blesav!

Posteni Gradjanin | 08/10/2013 12:20

Fantasticno, opet smo pred bankrotom tako da to znaci opet po dzepu naroda, i to samo da bi opet dobili kredit od MMFa. Za ovakvo fenomenalno " resenje" nije potrebno vise od osnovne skole tako da smatram da je Krstic bespotreban trosak kao i nesposobnjakovic koji ga je doveo u Srbiju. Katastrofa, agonija nacije se produzava dik se strancima ne pokloni ostatak ekonomije i zemljiste i rude a tek onda proglasavanje bankrota.

Quod scripsi scripsi | 08/10/2013 12:23

„Повући ћемо црту и крећемо чисти у 2013. (???) годину”. Благо нама, таман на време...

zoki surcinac | 08/10/2013 12:25

Ovo pokazuje koliko je drzavni vrh nemocan ili nesposoban da od lopova koji su pokrali zemlju, uzme pare, nego se okomila na posten narod koji radi.

Фродо Багинз | 08/10/2013 12:29

И тo je цeлa мудрoст Лaзинa? Кoликo ћe тo ствaрнo пoмoћи? Кoликo њих зaрaђуje прeкo 60000? Зa oвaквe мeрe нaм ниje трeбao диплoмaц сa Jejлa, тo смo мoгли и сaми.
Oнo штo мeнe вишe зaбрињaвa je дa чaк и сaм Лaзa кaжe дa je "фaсцинaнтнo" кaкo ни сaмa држaв нe знa тaчaн брoj људи кoje зaпoшљaвa. Дaклe, нe знa ни тaчнo кoликo je oни кoштajу. E, TO нe дa je "фaсцинaтнo", нeгo je тeшкa свињaриja! При тoмe, Лaзa ни нe пoмињe дa би нeкo oд тих мoгao дoбити oткaз!
Прe нeкo врeмe je биo oбjaвљeн (и прoшao сaвим нeзaпaжeнo) и пoдaтaк дa држaвa Србиja нeмa ни тaчaн пoпис свoje имoвинe, измeђу oстaлoг, нигдe сe нe мoжe нaћи тaчaн списaк нeпoкрeтнoсти у влaсништву држaвe Србиje, joш мaњe кo их и зa штa кoристи! Meни je и тo врлo "фaсцинaнтнo"!
Oних 30.000 службeних aутoмoбилa зa кoje сe нe знa кo их и зa штa кoристи, су мaлa мaцa прeмa oвoмe.
Србиja ниje држaвa, Србиja сe мoжe пoрeдити сaмo сa Aугиjeвим штaлaмa (пoзнaвaoци стaрe грчкe митoлoгиje знajу o чeму гoвoрим).

Милош Приватник | 08/10/2013 12:33

опет не ваља?! па јел` можда требало да се повећају порез и доприноси да се државним службеницима не бу смањивале плате? да се још мало више измузе приватни сектор зарад "социјалног мира" ? ја сам приватник, имам неко мало предузеће које расте захваљујући томе што радим сваког дана 12 до 15 сати и захваљујући томе што на крају месеца оствим 30.000 - 40.000 дин. за мене не више! па не кукам, живим. остајаће и више пара у неко догледно време кад држава тј народ буде финансијски јачи и зато ја све даџбине плаћам на време и не кукам, биће више параи за господу у државном сектору али прво морају мало да стегну кајшеве. и онако их има два пута више него што је потребно. а да, и да наставе да раде од 07:00 до 15:00

Dijaspora Minhen | 08/10/2013 12:37

Aman, Srbi, komentatori i vecni kriticari, pa nista niste
preduzimali svih zadnjih 10 god.kada su vas DS- zuti pljackali, pa u ime boga, DAJTE ovim NOVIM ljudima MALO vremena, sacekajte iducu 2014, pa ako bas nista od ovoga ne urade, e, onda krenite i sami pokrenite proteste.....a ne samo skrabanje po
novinama.
Radite li vi, ili ovo piskarate na radnim mestima uz
kaficu....jer to je taj cuveni srbski mentalitet....ja nikome nista....a meni svi moraju da daju !?????

Vladimir Romcevic | 08/10/2013 12:38

Ljudi , ne kapirate , oporezuje se deo iznad granice , znaci ako neko ima 72000 platu na primer, oporezivace se samo 72000-60000 .. tj 12000 sa 20% . Ako neko ima platu 120000 , primace 60000 cisto + 40000 oporezoano sa 20% + 20000oporezovano sa 25% .

Slobodan Ratković | 08/10/2013 12:41

Bojim se da će te "mjereůimati kontra efekat,jer će preostali stručni kadrovi u sve većem broju napuštati Srbiju i odlaziti tamo gdje smatraju da će im biti bolje.S.R.

vox populi | 08/10/2013 12:47

Plate ili primanja??? Ili je ovo populizam?

Владимир Петковић | 08/10/2013 13:18

Глупо да не може бити глупље! Колико може да се уштеди на/у раду скупштине!? Колико може да се уштеди ако се укину разне непотребне агенције и канцеларије у којима су упошљени тетке, стрине, ујаци и ини ових из странака! Какве бре скупштинске делегације на разноразним путовањима а свака броји 10 и више чланова!!!
Ако се заиста уради ово са порезом на плате ко ће да ради од ових са факултетском дипломом!? Постоје стручни људи али неће да раде за сићу! И не треба јер погледајте "стручност" ових из странака који су у влади! И њихова примања по основи те исте "стручности"! Баш ме интересује како ће се ово одразити на Кркобабића најстаријег, да ли ће и колико њега да "ребну" са порезом! Повећање ПДВ-а!!! Који идиотлук, оде све у вртањ, ко ће то у Србији да више издржи!? Очекивао сам далеко озбиљније мере од једног са Јејла, оно ко зна са чиме се све сусретао јадничко да би Вучић све то "покрио" неким "оштрим" изјавама!!!

Smanjiti Mito | 08/10/2013 13:19

Zamislite tu lenjost I korupciju kad činovnik Jata još traži ekstra pare za izdavanje karte,njima su onda primanja astronomska.

Jovan Jovanovic | 08/10/2013 13:32

U drzavno tj javnom sektoru treba uvesti uranilovku i da svi primaju istu platu od 40 000 dinara u nekom ogranicenom ruoku na primer tri godine.

Bora Josić | 08/10/2013 13:41

Nije mi jasno zasto nisu na isti nacin oporezovali i penzije, one su isto na budzetu, da li zbog Krkobabica, Colakovica, Mijatovica - koji uzimaju penziju, platu, a nadje se i jos po nesto. Drugo, rano su prekinuli progresivnu lestvicu, zasto ne do ovih 25% do 150.000, 30% do 200.000, a preko toga 50%, to bi uzdrmalo realno te prevelike, nezaradjene plate. Trece, prosveta, zdravstvo, policija, vojska... vec imaju neku vrstu platnih razrda. Uvesti isto i za kompletnu administraciju, a narocito za drzavne agencije i ostale koje budzet finansira. Neprirodna je Bajatoviceva plata, da dalje ne nabrajam.

Zoran R. | 08/10/2013 13:53

Ovo je licemerje kakvog nema, sada će direktori 130 i kusur agencija da imaju platu od 290 hiljada umesto 300 hiljada, a zaposlenici u tim istim agencijama neće imati 120 hiljada već 110. Umesto da ukinu bar 100 agencija oni prave budale od nas.

Kako pišu novine, neki generali ukrali ''samo'' 80 miliona dolara, carinici bili skromniji pa ih uhvatili u krađi 3 miliona dolara, a za koliko ih nisu uhvatili, ko zna. Tajkuni ojadili Srbiju i njene građane za 50 milijardi evra u poslednjih 13 godina. Samo u ovoj godini je pohapšena gomila likova koji su pokrali ceo budžetski deficit Srbije. Ko je ovde lud? Gospodo, samo vi lepo vratite pokradeno i nema frke za budžet. Sa tim parama bi i vojsku mogli da ojačamo i povratimo neke delove zemlje koji su nam oteti, a kamoli zdravstvo, obrazovanje i kulturu. Sa tim novcem bi mogli da uvezemo kompletno sudstvo i da rešimo sve nerešene slučajeve pošto je naše sudstvo nesposobno i korumpirano. Na potezu je vlada Srbije...

Marko Gojkovic | 08/10/2013 13:54

U pitanju je TEZAK populizam Vlade Srbije. Pa ovo je strasno. Propisuju nam Andol za lecenje raka!

maja solidarna | 08/10/2013 13:54

Meni će uzeti 400 dinara,ako,samo da se spasemo od bankrota.Ipak,možda je ovo progresivno oporezivanje moglo biti malo progresivnije,zašto se stalo na procentu 25%?Zašto,recimo,platu od 500000(toliko otprilike ima guvernerka)ne oporezuju sa 80%?Država bi se ofajdila,a guvernerki bi ostalo sasvim dovoljno.Slažem se sa prethodnikom koji pravi razliku između plate i prihoda,neka se sve oporezuje.

sasa zubovic | 08/10/2013 14:14

@Natalija ja zivim u svedskoj drzava koji su socialdemokrati uspeno gradili 60 godina sad su izgubili dva izbora bas zahvaljujuci jednoj srednjoj klasi koji su kupili svoje stanove
dobili nizi porez na rad i sad ta srednja klasa koja je do juce bila radnicka klasa misle da su neko i nesto.Da bi ta srednja klasa dobila to sto zele desnicari su smanjili sve zivo za ljude koji su nezaposleni ili na dugom bolovanju ili na socialnom a nezaposlinih u svedskoj ima pola miljona od 9 miljona.
Hocu da kazem da graditi neku srednu klasu je tragedija zato sto neznaju sta su ispocetka i samo sisaju nasu planetu na resurse. Bolje kao englezi oni se nestide distincije izmedu radnicke klase i bogate.
Pozdrav

Poreski Obveznik | 08/10/2013 14:17

@Vladimir u pravu si. Oporezuje se deo preko 60000. Medjutim, primere koje je izneo Krstic ne piju vodu jer ispada da prvih 60000 nisu oporezovani ni sa jednim dinarom sto je nemoguce. Ukoliko je moguce, onda niko ko ima platu manju od 60000 nece morati da placa ni jedan dinar poreza. U tom slucaju imamo ili drzavni garantovani minimun koji ne podleze porezu od 60000 dinara ili diskriminaciju ili poreski sistem mora da se izmeni u kompletu. Velicina plate mora da se prikaze pre poreza svima kako bi narod bio nacisto koliko poklanja drzavi kada joj plati porez. Krstic jeste pokusao primerima da pokaze koliki je to porez i na sta ali i dalje ostaje otvoreno pitanje koliki je porez na prvih 60000 dinara a to je izostavio iz prikazanih tabela koje su normalne u drzavama iz kojih je prekopirao " plan".

pocnimo ljubav iz pocetka | 08/10/2013 14:19

Ovo je neophodno ciscenje vrha ledenog brega, bez obzira sto neki misle da je to najgora uravnilovka pa do moguceg odliva "mozgova", sto u krajnjem slucaju nije ni bitno, najmanje su vazni ti "drzavni" mozgovi, najbitniji su stvaraoci, pre svega u privredi i njih bi trebalo stimulisati. A kandidata za odlazak napolje, u Srbiji, uvek ce biti vise nego onih drugih, tako je i u Spaniji, i u Francuskoj i u Italiji, daleko razvijenijim zemljama, te ne vidim zasto bi mi bili izuzetak, svako tezi boljem pa gde ga ko ostvari.

pop jovanovic | 08/10/2013 14:27

Uopste me ne interesuje ko koliku platu ima hocu da konacno oni koji su ovu Srbiju unistili i koji je i dalje osiromasuju, od devedesetih, konacno odu. To je jedino resenje za katastrofu u kojoj se Srbija nalazi. Srbija je davno u bankrotu a najvise intelektualnom jer svi sto nesto znaju su davno otisli. Pranje mozgova se nastavlja proverenom komunistickom metodom laznih obecanja. Jedino ko moze da zaustavi ovu katastrofu je EU koja bi konacno uspostavila vladavinu zakona i ekonomije. Sigurno da bi u tom slucaju dosao kraj mafijaskoj drzavi i akterima sveopste propasti nekad bogate i cenjene Srbije. Narod u Srbije je nemocan ima tek toliko koliko mu je potrebno da prezivi sto je politika ove "administracije" nesumnjivo uspostavila kao pravilo svog opstaka na vlasti od momenta kada je zaratila sa celim svetom pa do laznih opredeljenja o pristupanju EU. Bankrot je sveopsti nema niti jednog nagovestaja da ce nam sutra biti lakse,naprotiv.

10 ПРОСЕЧНИХ плата за Председника државе | 08/10/2013 14:38

Пуна подршка мерама владе, али да не би отишли у другу крајност, најбоље да пратимо ЕУ стандарде (или окружење)
Нпр: у већини држава Председник има највећу ПЛАТУ која је 10 ПРОСЕЧНИХ плата . Код нас би то било 4000 евра за председника, 3500 за Премијера, Гувернера, 3000 за Министре итд., и то је НОРМАЛНО, по 4000 Гувернер и Премијер, 3.500 Министри итд..
Ниједан директор ЈАВНОГ предузећа са преко 30% државног власништва, не сме да има већу ПЛАТУ од 2.500 евра, али зато може да прима БОНУСЕ, ако му фирма оствaрује ДОБИТ.

Gradjanin Srbije | 08/10/2013 15:06

Ovi udarise tamo gde im je bilo najlakse. Sta je sa milijardama opranim u "stranim bankama" ili novcem koje su stranke na vlasti godinama isisavale iz javnih preduzeca? Sto one ne vrate te pare? Udrite vi po ono malo srednje klase jer vas u tome niko ne moze spreciti. Lekari nam odlaze iz zemlje ne samo sto ne mogu da se zaposle, vec I zato sto su im plate niske, ali I dovoljno velike da dodju pod udar novog poreza. I sada ce oni da snose teret "stabilizacije", kao I mnogi drugi (npr.profesori, oficiri,policajci sa ionako bednim platama). Ali kafici I restorani ce I dalje uspesno da posluju, estradne "zvezde" takodje, skupopceni automobili da se kotrljaju ulicama itd. Normalno, poskupljenja struje, gasa, stanarine I namirnica ce ici po redovnoj dinamici. Kazu da su u privatnom sektoru male plate. Jesu I ostace sve dok se ne ukinu socijalisticki sindikati I ne obrazuju strukovni. Ovo sto Krstic rece znaju I svrseni studenti ekonomije. Samo udrite.

vidal efremov | 08/10/2013 15:09

Prvi Ministar i ostali u Kabinetu su ocigledno bili bolecivi i previse osetljivi kod smanjenja svojih ogromnih zarada !!! Ako Visa Klasa koja ima zarade preko 60.000 placa 20 % poreza,pravedno i pravicno bi trebalo da Nova Klasa(prim.aut.M.Djilas) sa duplo vecim zaradama od 120.000 placa duplo 40%,a ne usvojenih tricavih 25%??!!! To bi bila donekle fer igra u kojoj su naravno najsiromasniji po svim opcijama i dalje veliki i veciti gubitnici !!!

karte na sto | 08/10/2013 15:11

A socijalne karte?
Zasto se to pitanje zaobilazi?
Kako to da jos uvek neki mesecno zaradjuju vise od svih radnika u proizvodnji ili vise od mesecnih izgvajanja za sve penzionere a porez ili ne placaju ili samo uplacuju odredjenim politickim strankama odredjenu sumu?
Da. Govorim o onima sto obrcu mesecno na stotine miliona evra (zahvaljujuci "ustupcima" prethodnih vlasti) akoji su se "oteli vlasti", uzeli dvojna ili tudja drzavljanstva i kojima je jedina briga da li da kupe jahtu i vilu od trideset ili pedeset miliona evra. Meni, konkretno, je za prethodnih dvadeset pet godina, sem bar 250000 evra, oduzeto i pravo na normalan zivot (ko je kriv?) sa svakodnevnim atakovanjem na ponos, dostojanstvo i zdrav razum!
Ali! Sta to bese!? Ni to se vise ne "proizvodi" u Srbiji!

Dodatni predlog | 08/10/2013 15:20

Predlazem da se uvede jos 1 kategorija za smanjivanje plata:

- sve plate preko 300.000 smanjiti za 30 %:
- " " " 400.000 " 35 %
- 500.000 40 %

Ovi sa velikim platama nece to ni osetiti, i verujem da se ne bi ni bunili.

Bojan Djuric | 08/10/2013 15:44

Ja cak mislim da su bar 5.000 ljudi a strucnom analizom mozda i do 15.000 trebalo odpustiti odmah,bez ikakvog razmisljanja.Gledam ih kako se sepure vec u 15.10h.Cekaju 1 u mesecu,idu lepo na bankomatic,ne misli nista tu lepo legne nekih 40 do 50 crvenih.I mirna backa.Trebalo je sve iznad 50.000 oporezovati.Narode 300.000 je u privatnom sektoru izgubilo posao,i niko nije trepnuo.Sada cu da se sekiram jav.sektor.Pa zbog njih privatnicima se uvode takse,na taksu,pa na sve to jos 2 takse sto imas takse.da bi oni mogli da dele,bonuse,nagrade,bolovanja,odmor od 40 do 60 radnih dana.Ne izlazi se iz sluzbenih automobila.Racuni za mob.boga pitaj,reprezentacije po kafanama boga pitaj.Gubitasi kupuju ganc nova kola od 20.000 evrica(minimum)!Pa dokle / pa dokle bre ???

ПОРЕЗ НА ЛУКСУЗ | 08/10/2013 15:48

***
За брзи излазак из кризе је неопходно је:

1). ПРОГРЕСИВАН ПОРЕЗ на примања и имовину

2). ПОРЕЗ НА ЛУКСУЗ : виле, велики станови, летовања у иностранству, џипови, велики аутомовили, накит, мода, ...

3). Минималан порез за прве 3 године од оснивања фирме и на сваког новог запосленог.

Rus vulkanizer | 08/10/2013 16:16

Pristup je iz osnova pogresan.Treba uzeti prosek iz privrede i takve plate deliti.

Meraklija N. | 08/10/2013 16:18

U niškim javnim preduzećima je u prethodnih nekoliko godina zapošljavano hiljade bespotrebnih,svi znamo zašto i kako.To znači da bezobzirnost i bahatost direktora i partija sada svi plaćamo !? Samo u niškom vodovodu ima hiljadu (1.100) zaposlenih od čega je višak minimum 50 %,poređenja radi vodovod u Ljubljani ima 100 zaposlenih !! Takva je ili slična situacija i u ostalim preduzećima grada gde se i ovih dana primalo na posao ! Zapošljavanje u gradskim upravama,opštinama i ostalim administartivnim telima je tek priča za sebe ali opet svima poznata u gradu jer za takve poslove se pita(o) samo jedan čovek u gradu,eventualno još dvojica(od prošle godine) ! Znate i ja bih pristao da zaposlim svoje dete danas a sutra da nam svima bude manja plata za par hiljada ali čemu to vodi ? Narvno,ovome što čitamo i to od onih koji su nam to uradili,bili oni na vlasti pre 2012. ili posle bar u Nišu su pokazali da su isti !

Moj doprinos štednji | 08/10/2013 16:35

Zaposleni u MUP-u dobijaju gotovo bez provere nadokanadu za putovanje pa tako imamo da iako žive u gradu prijavljuju dolazak na posao iz nekog sela odakle su im roditelji.Čak je i to malo pa svakodnevno koriste službena vozila koja ih dovoze i odvoze na posao pod maskom patroliranja.Svi pripadnici MUP-a kada su u uniformi imaju besplatan gradski i prigradski javni prevoz ! Samo prvo navedeno je u prvoj polovini godine koštalo budžet desetak miliona evra i o tome se i pisalo ali vrlo kratko !

Nacionalne penzije | 08/10/2013 17:41

Šta bi sa nacionalnim penzijama. Pevaljke će ih i dalje primati ? A, penzioneri koji rade u državnim ustanovama,ostaju i dalje da rade?

Ivan PER | 08/10/2013 17:52

Pa nece se smanjiti penzije ni drasticno plate ali vec je najavljeno da mnogi prehrambeni proizvodi poskupljuju ,kao i neke druge potrepstine tako da cemo doci na isto po mom misljenju.

BOGATAŠI NEDIRNUTI | 08/10/2013 17:53

Što progresivno ne oporezovaše one koji iz budžeta primaju 300-600.000 din (bar 30%,ili 50%). Zašto ne odrediše maksimalnu platu u državnim ustanovama i preduzećima(npr. 200.000 din). Zašto ne zabraniše penzionerima da rade u firmama koje žive od budžeta? Zašto ne maksimiraše penzije? Zašto ne ukinuše nacionalne penzije? Ovo je samo štednja na nekom srednjem sloju stanovništva, bogati nisu ni dirnuti !

Tom Talični | 08/10/2013 17:57

Šteta što naša vlada ne gleda Insajder na B92.

Пензионер обични | 08/10/2013 18:01

Поред осталог, вицепремијер Вучић данас рече: "Пензионери неће платити ни један динар.Они су своје пензије зарадили". Не бих се могао сложити са таквом оценом пензија и пензионера. Познато је да није баш теко мали број инвалидских пензионера до пензија дошао без стварних услова за исте. Друго,није ми јасно због чега у Србији (како је то учињено у Хрватској,још априла 2011.) нису смањене пензије остварене по посебним (углавном веома повољним) условима,односно на основу годишњег просека највеће плате,што је било изузетно повољно у односу према огромну већину других којима је за израчунавање пензије узиман десетогодишњи просек,а касније и примањ у току целог радног стажа. Ти срећници су углавном војни и полицијески пензионери. То је у Србији толико потребније будући да у њој живи више пензионера тих категорија (плус бивша савезна управа) него у скоро свим осталим државама насталим од СФРЈ.

Драган Симић | 08/10/2013 18:13

Ни агенцијски извештај ни коментатори нису обратили много пажње на повећање ПДВ-а са 8% на 10%. Осим министрове изјаве да ће тиме повећати буџет за 200 милиона евра. За 50 милиона више од опорезивања плата. Па наравно. Повећаће ПДВ на све комуналне услуге, ВОДУ, ГРЕЈАЊЕ, ПРИРОДНИ ГАС и још понешто. То ће осетити и они са најнижим примањима. Зато ми врло демагошки звучи министрова изјава да ће потрошачка корпа од 65.000 динара бити скупља за 450 динара. И уштеда од 150 милиона евра на платама што је око 0,3 % БДП. Министар мисли да нам је БДП 50 милијарди евра. Па ми од 2008. године нисмо у стању да достигнемо БДП у износу од 30 милијарди евра. И на крају:,, Подвлачимо црту и крећемо чисти у 2013. годину,,. Јесу ли ови из агенција пијани или је министар имао трему. . Министре, чувај прву плату за плаћање комуналија!!!

Aleksa Acic | 08/10/2013 18:20

Zasto ovo zovete merama stednje, pa ovo je prepisano kako se placa porez sa zapada. Odlazak u penziju je isti kao i na zapadu. Ovakav zakon bi trebao da bude jos pre 20 godina. Drugo
a sta ce da pokrene privredu? Ako je odgovor zato sto stedimo, ona je ovo pravi promasaj. Nije jasno definisano kako ce ra privreda da proradi. Zasto su ljudi u drzavnim propoalim firmama, pa zato sto nema privrede. Ovo "mere" modu da pomognu samo to da se manje novca trosi, ali nema plana kako cemo da zaradimo pare. Srbija je i dalje kockar, koji se non-stop zaduzuje.

nisam ekonomista ali ceo zivot pravim pare | 08/10/2013 19:44

ovo su smesne mere. vec vidim da ce mnogi umesto 60 hiljada da primaju 59999 dinara i tome slicno. od diplomca i rekonstruisane vlade na celu sa bogom koji hoda ocekivali smo da udare na pre svega veliki broj sluzbenih automobila, sekretarica, sekretara, nosaca papira, agencije za sve i svasta...a ove mere su po sistemu lecenje zapaljenja pluca sa narodnim sirupom protiv kaslja!

Davor Savić | 08/10/2013 19:56

Kako smo došli dovde? Šta nam se desilo?Pitam se oče li nam ikad biti bolje, celi život samo kriza nema se, ratovi, Nato, mafija, korupcija, a ja samo želim da živim normalno.

edo sarajlić | 08/10/2013 20:28

Mislim da i svaki student ekonomije zna da se iz ovakve krize ne izlazi povećavanjem poreza na dohodak.Trebate samo pogledati iskustva vaših komšija Hrvatska i BiH.

mira mix | 08/10/2013 20:29

Kakva je ovo farsa? Kakva poreska osnovica 10.000 ili 20.000din??? ma daj bre šta bacate pesak u oči. Smešno izgledate. Ako nekome imate da date 76.000 onda imate i one 2000 ili 4000 dinara. Stvarno osećam kako mi rastu uši.

Aleksandar Mihailovic | 08/10/2013 20:44

Sve navedene mere su OK, ali, treba dodati i sledece: 1. Sprecavanje kradja u javnim nabavkama,milijarda evra.
2. Ukidanje lazne borbe za dinar a finansiranje uvoznickih lobija za sve i svasta,po najvise onog sto unistava domacu proizvodnju,milijarda evra.
3. Finansijska disciplina poslodavaca i poreskih obveznika neplatisa,3 milijarde evra godisnje.
4. Racionalizacija drzave,sto podrazumeva i trenutnu obustavu placanja zaposlenih po JP koja nisu dostavila spisak istih, kao i ukidanje 80% voznog parka i jos toliko sluzbenih stanova. Usteda najmanje milijarda evra.
5. Smanjenje plata najodgovornijih u JP za najmanje 50%, a kod gubitasa za jos dodatnih 10%. Sprecavanje kradja u istim, posebno struje, alata, opreme, goriva,... usteda najmanje milijarda evra.
6. Suzbijanje sive ekonomije i crnog trzista zaposlenih,jos jedna milijarda evra.
7. Rigorozna kaznena politika za neodgovornost za rezultate, za alkoholisane i korisnike opijata u saobracaju...milijarda evra.
Dakle, eto para za sve.

Sladjana Milošević | 08/10/2013 20:51

Ovo je "Prodavanje magle u šest koraka".

rale dr | 08/10/2013 20:55

mere su prilicno blage, javna preduzeca su crna rupa koja usisava novac. Plate su najvise u javnim preduzecima gde cistacica ima minimum 50000 a poslujuju neracionalno. Gde tu ima logike radis u firmi koja belezi najvece gubitke a primas astronomsku platu. To podseca na gazda jezdu i kamatu od 100%. Smanjenje plata je simbolicno i oporezuje se samo deo iznad 60000 sto znaci ako imas platu 66000 oporezuje se 6000 20% a to je 1200 dinara. Niko nece propasti zbog hiljadu ili dve. Ali najave strucnjaka su da ce sledece godine biti potrebne nove ustede tako da ce verovatno da dodatno oporezuju plate verovatno i one od 50000. Tako da ove mere i ako se primene 100% treba da se ustedi jos toliko. Svi bismo voleli platu od 100000 ali ako tu platu pojede inflacija od 30% recimo onda bolje i manja plata od 40000 i inflacija od 2%. Tako da su ove mere prilicno blage i priprema za ozbiljnije rezove u 2014 dodatno smanjenje plata, otpustanja itd.

nikola andric | 08/10/2013 20:59

Skladista i tokovi. Kad se prica o drzavnoj ili javnoj imovini
ljudi verovatno zamisljaju neko veliko skladiste stvari u drzavnoj svojini. Tokovne velicine su prihodi drzave od ralicitih vrsta poreza.. Recimo da su to drzavna potrazivanja
+ stvari u drzavnoj svojini cija zajednicka ili ukopna vrednost
formira drzavnu imovinu. Ako je novcana vrednost te ukupne imovine manja od ukupnih potrazivanja prema drzavi onda je ocevidno drzava u 'buli'. Preduzeca u takvom
slucaju idu u stecaj a kako je Vucic vec izjavio Srbija je pred
stecajem. To ce reci da zaduzivanje nasim politicarima uspeva bolje nego pokretanje proizvodjne. To je u kratkom
situacija u Srbiji. Dugovi su veci od ukupne vrednosti drzavne imovine. Taj manjak nema ko drugi da podpuni osim
srpskih gradjana,

Како се чини смер | 08/10/2013 21:14

Ко сву штету плаћа ће се видети из промена у општем пореском систему и порезима (прогресивним, то је основни начин контроле друштва) на приходе грађана и правних лица као и пореза на имовину. Чини се да се чека евиденција и припрема пореске службе. То ће бити прави удар, ово је само ММФ предигра.
Плате ће ићи горе у процесу усаглашавању са ЕУ праћене растом услуга и цена уопште, уз стагнирање пензија и даље раслојавање по приходима. То ће показати да је стварни рачун усмерен већини коју углавном чине нижи приходни слојеви.
При копирању тог система, већина пензија и минималне плате ће бити не само континуално обезвређивани, него ће се задршкама границе неопорезивања и оне унети у порески систем и бити опорезоване без обзира на могућност преживљавања.
Ту су и додатни здравствени трошкови и пренос на појединца при "растерећењу" привреде, одвајање приватних фондова, наметнути посредници, похлепе у приватизовању свачега итд.
То је овде катастрофа, треба мењати макроекономске основе система

John Dagan | 08/10/2013 21:23

Molim vas, insistiram! Ne moze. Mera je pogresna, 20-25% je suvise. A pre svega, mala inflacija bi imala isti efekat. Zasto nisu konsultovali Dominique Strauss-Kahna? Ako jesu – to je diverzija. Ne moze, iz vise razloga. Srbija nije ni Grcka ni SAD, gde je skoro bilo slicnih intervencija, ali u sasvim drugim okolnostima. Pored toga shema smanjenja mora biti kompleksnija, progresivna, s vise « stepenika », mora obuhvatiti druge prihode i penzije, ali verovatno ukljuciti i druge instrumente ; i mora ukljuciti izvesne garancije minimalnih primanja i prema potrebama, uz pojacanje sistema razlicitih socijalnih beneficija za ugrozene grupe. Mislim da je vlada nestrucna, ministar sasvim neiskusan i nedovoljno obrazovan za posao kojai mu je poveren. Ne moze se ovde raspravljati teorija, ali je jasno, greska je preozbiljna i vlada mora reagovati.

Павле Мартиновић | 08/10/2013 21:27

У овом чланку се наводи неколико примера
високих и плата и могућих смањења.
Занимљиво је то да је за сваки пример,изузев
последњег,наведено да постоје плата и зарада!?
То су све државни чиновници,и требало би да раде само за плату која је предвиђена положа-
јем на коме су.Ако постоји зарада поред плате
значи да постоји сукоб интереса!,што би требало да буде противзаконско дело-недопустиво и кажњиво.
У државној служби плате морају имати за основу
привредне могућности државе а не суме које се
плаћају у свету за сличан положај.Рад у државној служби несме бити извор богаћења,
него рад да се помогну привреда и животи грађана.Плате у државној служби морају имати
за основу просечну плату грађана и горњу границу не много већу од просечне плате.
Државни чиновник треба да има само једну плату без обзира на положај и посао који је дужан да поштено обавља.

Stiven Sigal | 08/10/2013 21:35

Ovakva "štednja" i ovakav "porez" ono što se želi između redova shvatiti kao Zajam za spas Srbije od bankrota spasiće Srbiju od bankrota u istoj meri koliko je preporodio onaj Zajam za preporod Srbije. Ovde ima gomile "šupljina" koje "ne drže vodu " i neće Titanik odbraniti od sudbine koja mu je davno skrojena!

Леон Давидович | 08/10/2013 21:55

Недостаје управо оно једино што може препородити Србију, а то је улагање у привреду оживљавање привреде. Ово што су из владе предложили није донело опоравак ни једној до сада посрнулој, пропалој економији.

Ceda Bradic | 08/10/2013 23:16

Крстић: Опорезивањем запослених у јавним службама II-Proelteri i komunsiti (K Marks,
"Manifest" KP) "Medjutim, za najnaprednije zemlje, sledece mere mogu imati prilicno dobre rezultate t-5 centralizacija kredita u rukama drzave (Istav cl 93) preko nacionalne banke s drzavnim kapitalom i iskljucivim monopolom (Ustav cl 95) G Krstice ne
moze da nastavi komunsiticku anarhiju opravdanjem da ne poznaje Ustav R Srbije i Zakon. a uz to i da amenstira prave krivce .Suvise naivno, suvise ocigledno.Podjednako optuznica za
"suzbijane demokratije" .Demokratija striktno po Manifestu KP K Marksa je metod anarhije, pozanto
100 godna. CB.p.s inflacija je u funkciji ostalih tacaka odeljka II (proleteri i komunsiti (MAnifesta KP/KM)) samo su izmenjeni termini (ekspropiacija=privatizacija, konfiskacija=strani partneri, umnozavanje fabrika=strane fabrike itd)

Radoje sa Kosmeta | 08/10/2013 23:17

Ja znam izlaz iz krize ove opljačkane državice, rasprodatih narodnih preduzeća, a narod ostao na ulici bez posla i plate,..Svima dovesti plate na nivo moje penzije od 210 €vrića, od koje 100 dajem INFOSTANU, preprodavcu tuđe robe. A svi koji im poveravaju prodaju svojih usluga imaju visak zaposlenih koji bi mogli da mi račun donose na kućna vrata, a neće, jer neko i od Infostana uzima harač te ih drže da uvećavaju sirotinji grejanje i vodu i zajedničku struju i do 25%, Eto rešenja, kad ja mogu da prebiram po kantama za otpatke, sto nebi i oni i problem za 3 meseca rešen, a ne tri godine, ne lipši magarče do zelene trave. Ako hoće da se nazivaju Premijerom. Prvim potpresednikom vlade, predsednikom srbije, neka gladuju kao i ja, pa će srbija procvetati ko Majska Ruža do Aprila, prije mesec dana od Majske ruže i narod sa njom zajedno.

Утепани 2000 | 08/10/2013 23:19

Већ верујем да у овој ситуацији у коју нас доведоше експерти, да нам кажу "скочите кроз прозор" ради ЕУ, да би ми то и учинили.

fića domaći | 08/10/2013 23:39

...pre nego što bankrotiramo razmotrimo nekoliko principa: ne budi slep već razmotri sve ishode, ne budi tvrdoglav i nerealan...ove mere vlade su odlične ali...malo je verovatno da će disciplina uticati mnogo na aktuelne ekonomske probleme...jer i država i građani su u dugovima tako da niti štednja niti finansijski podsticaj neće pomoći bez smanjenja sive ekonomije koja uništava i podriva celokupnu ekonomsku i političku stabilnost države...zato je država suočena sa hroničnim nedostatkom kapitala i nelicitnog i licitnog...elita (10%) i ostali deo građana ne plaća pravi deo poreza na stvarne prihode ili ne plaća ništa...činjenica je da se zarađuje veliki novac po srbiji koji nije oporezovan...itd.itd.

Vesna Jankovic | 09/10/2013 00:21

S obzirom da smanjenje plata krece tek od januara, desice se ono sto se desava u drzavnom sektoru vec nekoliko decenija. Sazna se da ce biti zamrzavanje plata par meseci pre i poveca se pre zamrzavanja. Tako ce biti i sa ovom merom, za onoliko koliko ce se smanjiti, bice povecana naredna 3 meseca. Sve je ovo populisticki napravljeno da se lakse proguta povecanje pdv-a sa 8 na 10 posto. To je jedina konkrenta mera ovoga sto se lazno naziva program.

Ljiljana K. | 09/10/2013 00:22

Od srca sam se nasmejala kad sam pročitala. Ne znam šta je smešnije: da li donete mere, ili to što ja kao državni revizor zaposlen u budžetskoj ustanovi (diplomirani ekonomista, ovlašćeni računovodja i revizor u budžetu) sa platom od 58.600 dinara (!!!) neću biti oporezovana?! Ipak bih jako volela da pripadam grupi oporezovanih.

Nenad N. | 09/10/2013 00:56

Pa sta je tacno pod brojem 4. "ustede u domenu roba i usluge"? Sta to tacno znaci? Ovo je sve tako nabacano i nista konkretno.

Nenad N. | 09/10/2013 01:08

Drzava velicine Srbije ima vise od 55.000 sluzbenih automobila? Pa ovo je stvarno groteskno.

Обмани Раја | 09/10/2013 02:05

У лажи су кратке ноге, није се валда Крстић вратио из Америке да овде ради испод плате најлошије плаћеног тамошњег ђубретара.

Удели Народе | 09/10/2013 02:10

Па валда није народ толико заглупио да верује у та наведена примања, или то треба да буде подстрек да им се удели милостиња.

Aleksa Ivanovic | 09/10/2013 02:11

Sindikati struka koje su pogodjene moraju da se udruze i oglase, kao i stranke opozicije u skupstini. Ovo trazi generalni strajkl zdravstva, prosvete i sudstva, masovne proteste pogodjene populacije i pad vlade. Izbori!

Milan Aleksandrovic | 09/10/2013 02:20

Sada je jasno zasto je skinut Dinkic, i zasto je doveden covek bez ikakvog i strucnog i politickog kredibiliteta i autonomije za ministra finansija i po cijem nalogu.

Primer iz Australije | 09/10/2013 04:55

Porez na dohodak se u Australiji obracunava na sledeci nacin, bez obzira da li radite u drzavnoj sluzbi ili u privatnoj firmi:
-dohodak od 0-$18,200 nije oporezovan,
-od $18,201-$37,000: porez je 19c na svaki $1 preko $18,200,
- od $37,001-$80,000: porez je $3,572 plus 32.5c na svaki $1 preko $37,000
- od $80,001-$180,000: porez je
$17,547 plus 37c za svaki $1 preko $80,000
- od $180,001 i preko: porez je $54,547 plus 45c za svaki $1 preko $180,000

Tu je i obavezni doprinos za zdravstveni sistem koji se takodje placa (tzv. Medicare levy) u zavisnosti od primanja (vecina placa 1.5%) i da li imate privatno zdravstveno osiguranje. A porez na promet (Goods and Services Tax) je 10%.

Tomo Curanovic | 09/10/2013 07:00

Trla-baba-lan
Stavke (mere) 3, 4, 5, 6 me teraju na smeh, grohotom!

Labudova Pesma | 09/10/2013 07:41

Kada je SM svojevremeno raspisao prevremene predsedničke izbore, jedan građanin sa "Južne Pruge" je to prokomentarisao kao "MUŠKI POTEZ" ! SM je na tim izborima propao, pa se bojim da će i ovaj Potez naših novo-starih vlastodržaca - PROPASTI!

vox populi | 09/10/2013 08:22

Ne vjerujem da će se okoristiti ovim mjerama. Ako ima 700 hiljada uposlenih u javnom sektoru to je ravno zločinu i tu je uzrok svih zala. To je tri puta više nego što treba Srbiji. Tu je i višak rashoda od gotovo pola miliona Eura mjesečno, odnosno 6 milijardi godišnje. Ne treba biti Štros Kan pa pokazati na mjesta gdje se novac odlijeva (i krade). Za udruženi zločinački poduhvat treba suditi stranke koje su uhljebljivale ovoliko ljudi u javnom sektoru, koji je u normalnim državama oko 3% od broja stanovnika. To bi u našem slučaju bilo oko 240 hiljada. ALi 700 hiljada to je strava. Pod hitno riješavati status protjeranih sa KiM. Ili ih integrisati u ovo što se zove "uža Srbija" ili brate moj, pomoći im da se vrate na KiM. Ipak, radi se o stotinama hiljada ljudi. Predložene mjere su mlake i neće riješiti ništa.

Биће опет муљања | 09/10/2013 08:31

ако се не ставе све плате у Србији са буџета под једну контролу , биће плате и веће ако се то не уради , то што раде Хрвати је одлична ствар уколико неко заиста жели да штеди а да не прича само , одкуд да занте да неко није узео са друге стране још неколико десетина хиљада динара ако немате у јединственој евиденцији, нису ни Хрвати тако паметни па су то сами смислили , неко им је рекао , зашто то не би ми одмах урадили , али ви не знате да живите са мало новца , ево од једног пилета може да се живи седам дана овако:
Први дан крилца, врат , предњи део , направити чорбицу за три дана, у чорбици са доста разног поврћа
Четврти дан два батака издинстати и јести два дана један дан један батак са грашком други дан други батак са броклијем или карфиолом
Шести дан, славље, динстано бело месо са кромпирима заливено кајмаком , јести два дана
Следеће седмице се опорављамо од толико меса и једе се само воће и поврће
Треће седмице једе се само пиринач риба и поврће
Чтврте седмице чишћење орг

drzavni sluzbenik | 09/10/2013 08:53

Da prevedemo na srpski vladine mere:ajde da gradjani vrate ono sto je pokradeno a oni koji su maznuli lovu treba da ostanu zasticeni.Da li je ijedan dinar od silnih pronadjenih afera vracen?
Ne mogu prihvatiti da ijedna vlada ozbiljno pokusava da resi problem dok se ne vidina koji nacin se obracunavaju plate u raznim drzavnim agencijama i firmama pa se desava da prosecna plata u agenciji bude 180000 din ili da nekvalifikovani radnik u pojedinim drzavnim preduzecima ima vecu platu od doktora nauka u drugoj,takodje drzavnoj firmi.

Раде К. | 09/10/2013 09:13

По ко зна који пут српски политичари померају предмет свог деловања са ( системског) узрока проблема на његову последицу, односно опет у пракси акценат стављају на расподелу, било да лаконски констатују како је домаћа расподела « таква какве нигде нема », ( поређењем плата у приватном и јавном сектору у земљи и иностранству ), било да « механичким » финасијским разовима у јавном сектору настоје да прикупе нешто новца, односно ослободе део буџетских средстава за неке друге намене. Овакв приступ проблему ниске стопе акумулативности српске привреде делује « папирнато » и не обећава његово решавање, практично – никад ! Не улазећи у то како и зашто је у прошлости настајао тако обиман јавни сектор, чињеница је да су у последњих 25 година средства из јавних предузећа организовано одливана у новонастајући приватни сектор, а како видимо тако је и данас ( « Инсајдер » ) упркос јавној повици како је неприхватљиво да приватни сектор издржава јавни. Девастација јавних предузећа дешавала се паралелно са настанком и јачањем приватног, што значи да су јавна предузећа служила и још увек служе спрези политичара и тајкуна као медијатор за одлив државног капитала у приватне руке. У томе је проблем.

mlekarica mara | 09/10/2013 09:46

Ne vidim da će vlada da se pozabavi ključnim pitanjem: koja preduzeća mora da ostanu državna jer je posao kojim se bave po definiciji vršenje javnih ovlašćenja (zatvori, vodovod, kanalizacija, ...) jer ne odbacuju profit a moraju biti odrađeni, a iz kojih poslova treba da se izvuče i prepusti privatnicima bili oni profitabilni ili ne. A u drugom koraku da reorganizuje preduzeća u kojima ostaje tako da otpusti višak i poboljša strukturu zaposlenih. Što se gore narečenog oporezivanja tiče da vam objasnim: porezi i doprinosi od 63,x% se plaćaju na pun iznos primanja, a dodatni porez od 20% tj. 25% na iznose preko 60.000 odn. 100.000. I taj porez se opet plaća iz budžeta. Koliko privatnici vežbaju da ih bruto koštamo u proseku 200 evra mesečno - toliko javni sektor i javna administracija cure ko šupalj bojler. Hvala reformatorima što nas žene časte sa 3 godine dužim radnim stažom. Da nam nije porodice pocrkali bismo, a zima još nije ni počela... Socijalni sistem je užasan.

predjimo sa reci na dela | 09/10/2013 09:48

I porez i stednja, ali i masovna privredna investicina politika, zamrzavnaje plata u privredi na 10 godina radi konkurentnosti sa inostranstvom, stroga kontrola finanisijskih tokova na svim nivoima, preisiptivanje svih privatizacija, po potrebi nacionalizacija propalih i direktno ukljucivanje radnika u njihovo ozivljavanje...drzava daje pocetni primer, treba nastaviti u svim domenima, posla na pretek, samo redom, pedagoski, na duze staze.

John Dagan | 09/10/2013 10:31

Kad sam video kolko zaradjuje Lazar Krstic, jasno mi je bilo zasto nisu mogli da nadju boljeg.

John Dagan | 09/10/2013 10:34

A da je Lazar Krstic malo bilje razmislio sigurno bi odbio posao u takvoj vladi koja je spremna da prihvati nekog kao Lazara Krstica za ministra finansija.

Zoran Stojkovic | 09/10/2013 10:39

Umesto ovih Evropskih ( i skupih savetnika) predlazem da dovedemo ljude iz ARGENTINE koji su pokazali i dokazali da znaju kako se "leci" ekonomija. U protivnom, cekaju nas nove mere i stezanje kaisa i u narednim godinama.
Zivi bili, pa videli.

John Dagan | 09/10/2013 10:44

Nadam se da Dominique Strauss-Kahn ne cita nasu stampu, jer bi se inace grdno razocarati kad bi video da mu propade posao savetnika i da se Srbija izvuce iz krize pomoci stapa i kanapa.

Petar Filipovic | 09/10/2013 11:10

NBS je nezavisna institucija, koja je nanela vise stete ovoj drzavi i njenim gradjanima ( poreskim ) obveznucima jer se dugi niz godina ponasa kao menadzer poslovnim bankama , zahvaljujuci kojima je u zajednickim spekulacijama ostvarivala dobit u zemlji SR u kojoj su privreda i gradjani na kolenima. To sto je zbog spekulacija i sa prodajom drzavnih zapisa finansirana budzetska potrosnja i rastao javni dug nije bilo bitno!? Zbog cega NBS nije trazila blagovremeno od poslov.banaka da svoja sredstva kod NBS iznesu na finansijsko trziste vec im placa kamatu! Ko je nadlezan za kontrolu NBS ? Trenutno imamo guvernera ciji kapacitet znanja pokriva mesto sefa racunovodstva neke osnovne skole.Portali su objavili u Kanadi " SR je dobila zenu-guvernera bez dana radnog iskustva u banci uz veliku diskretnu podrsku najbogatijih u Srbiji" U Hrvatskoj je pre godinu dana guverner trazio da se smanje plate u Hrvatskoj Centralnoj banci jer su previsoke i nisu u skladau sa moralniom i etickim zakonima.

Miloš Lukić | 09/10/2013 11:17

@Dijaspora Minhen. Uzeli ste mi reč iz usta.Prokleti srpski mentalitat, navikao na nepoštenje, nikako da shvati da se može trošiti samo ono što se zaradi, i da ne može niko nikoga da nosi na grbači. Kako skočiše oni kojima treba uzeti 1.000 - 2.000 din., zarad dobrobiti države, i DRUGIH. Odjednom se uništi srednja klasa!!!!Žalosno, jadno, stidim se što sam Srpkinja. Ni trunke solidarnosti od mnogih koji pišu ovakve komentare. Jutros je koleginica, sa platom od 130.000, naučni savetnik u institutu, bez radnog vremena, čija je obaveza da piše radove, jako bila uzrujana i pitala je šta misli taj Lazar Krstić, ko je oni sl, da ne ponavljam. Ukratko, čujte Srbi, niste velike radiše, aji jeste... dovršite rečenicu.A o brizi za državu i druge...sramota. U nekoj zemlji nikakvih komentara ne bi bilo. LJUDI bi shvatili!

Petar Filipovic | 09/10/2013 11:41

U tekstu je novinar napravio gresku kada je u pitanju plata guvernera NBS - Jorgovanke Tabakovic. Njena mesecna plata iznosi evra 6000 ( u din.protivrednosti ) a ona je prilikom postavljanja na to mesto reklla da ce evra 1000 davati u humanitarne svrhe. Viceguverneri imaju platu evra 5000 ( u dinarskoj protivrednosti ).

Jorgovanka iz Vucetrna kao da je na celu fonda americkih rezervi. Malo sale.

moze to i mnogo bolje | 09/10/2013 11:44

pozdravljam korak u pravcu stednje ali mi se cini da je ovo prilicno mlako. najvece ustede bi bile: skresati broj poslanika, njihove privilegije, zatim ZABRANITI primanje po osnovu clanstva u raznim upravnim odborima, skresati najvece penzije (izvinte gospodo generali), uraditi reviziju nacionalnih penzija, uraditi reviziju invalidskih i privremenih penzija, zabraniti prekomerna sluzbena putovanja i vozila u javnim sluzbama. e to bi bio korak na osnovu koga bi pala vlada, ali ko bi takvu stvar sproveo , sigurno bi mogao da racuna na nove glasace. ovako taljigamo manje vise po starom, do konacnog bankrota. ako je hrvatska mogla da objavi registar branitelja cime je transparento ukacila mnoge koji to nisu bili, te im oduzela branitaljske penzije, zasto ne i mi? ima dosta onih kojima drzava isplacuje kojekave nadoknade za palog borca, sina, brata, muza, a mnogi koji zasluzuju pomoc je nemaju, na zalost

Влада СМ | 09/10/2013 11:52

Што пре пропадну ове мере, то ће пре избори. Е, онда коментатори треба да покажу своју памет и приреде изненађење СВИМ учесницима и ове и прошле власти.

Petar Filipovic | 09/10/2013 11:56

Bez reformi fundamntalnih zakona, zakona o restituciji, svojini, zakona o Razvojnoj banci ( novoj ), zakona o Garancijskom fondu, fiskalnom sistemu i korekcije zakona o bankama i drugim finsnsijskim organizac nece biti prostora za sprovodjenje kapitalnih investicija, kao sto su ulaganja u infrastrukturu. To treba da bude zamajac ekonomiji, privlacenju kapitala i otvaranju novih radnih mesta.Neophodno je brzo pokretanje i drugih ozbiljnijih koraka u restruktuiranju javnih preduzeca i reacionalizaciju u javnom sektoru. Gasenje barem 50 drzavnih Agencija koje su bile u sluzbi bogatih.Otpustanje nestrucnih partijskih cinovnika koji predstavljaju 80% zaposlenih u javnim preduzecima.Mnogi od njih nemaju tamo ni radni sto ali
platu primaju redovno.Privatizacija javnih preduzeca je imperativ.Drzava nesme pokrivati gubitke koji u sustini to nisu ( primer Srbijagasa ). Neverovatno je bahato ponasanje Bajatovica koji kao da kaze "niko mi nemoze nista". Dali su nadlezni org. korumpirani pa cute?

Milan Dorcolac | 09/10/2013 12:38

Ove mere jos vise koce usporelu ekonomiju zemlje. Doprinece, donekle, da se isplate drzavne plate i zadovolje rznorazne Sluzbe, ali sve to nece biti dovoljno da pokrenu privredu. Naprotiv. Koliko ce stanova, na primer, biti izgradjeno zbog ovih mera? E sad, jedno pitanje - sta bi bilo da Srbija bankrotira? Ima li neko edukativan odgovor?

Angela M. | 09/10/2013 13:11

Порез и штедња или банкрот
Da je ovo Angela Merkel odredila Srbiji - svi bi u Srbiji osuli drvlje i kamenje na nju. Kako je lepo ne biti u EU, a morati istu stvar raditi...

miljana jovic | 09/10/2013 13:36

U isto vreme dok je sednica trajala dolazi mi informacija da je jedno od pozarevackih lokalnih preduzeca koje inace ima dobar visak onih koji se vode kao radnici, tj zazjavaju o trosku budzeta, primilo po politickoj liniji I instrukcijama troje ljudi – jednog bije glas da gde prodje - ni trava vise ne nice – sklon samounistenju cak I sopstvene firme. Jedan je suvlasnik u privatnoj firmi inace iz iste delatnosti kao I javno preduzece u kome je nasao uhlebljenje, a treci je posebna prica naime zbog “cistog obraza I savesti” vise nijedna firma u siroj okolini nije htela da ga zaposli, pa sta ce covek - pristupio stranci I eto ga opet u sedlu naravno o trosku budzeta I na grbaci naroda! Bruka I sramota…
To je nasa stvarnost, I sve lepe price iz Vlade jednostavno padaju u vodu! G. Vucicu, Dacicu I vi tamo gore - Od vajkada se zna – najpre treba pocistiti u sopstvenoj kuci – tj stranci!
I oni prethodni su iz istih razloga izgubili vlast, I vi cete samo se plasim jos brze ako ovako nastavite

Goran Markovic | 09/10/2013 13:38

Podaci o registru zaposlenih se salju vec 3 godine Ministarstvu finansija. Tu obavezu su imali svi korisnici budzetskih sredstava. Dakle izjava da do sada drzava nije znala koliko ima zaposlenih je toliko amaterska da je to neverovatno. Ili te podatke do sada niko ziv nije citao ili je ovaj decko pao sa Marsa.

neverni toma | 09/10/2013 13:41

Predlozene mere treba i sprovesti. Medjutim kako stvari stoje i to kao i vecina ranijih predloga i mera ostace samo na papiru. Nove mere ce se primenjivati od 2014., a posto nam Januara sledi raspisivanje vanrednih izbora, pa krece kampanja, pa izbodi u martu 2014, pa formiranje vlade itd., nece moci predlozene mere da dodju na red za primenu. Ostaje sve po starom dok sve potpuno ne propadne.

Zoki - | 09/10/2013 14:12

Ово је порез на плате људи који имају завршен факултет. Поред тога, доста са том причом да су у јавном сектору плате веће него у приватном. Па наравно да су веће, и треба да буду веће. Разлог за то је чињеница да су високо образовани људи запослени у јавном а не у приватном сектору. Норамално је онда да и просек примања буде већи у јавном него у приватном. Такође, доста и са том причом да приватни сектор издржава јавни. Ни то није тачно. Ја сам просветни радник, ја школујем децу тих приватника. Када приватник уплаћује новац у буџут на име пореза, он плаћа моје услуге, као и услуге лекара, судија, државних службеника и тако аље. Оправдано је међутим да се расправља колико нам је добра просвета, државна управа, здравство или судство, то је апсолутно на месту. Али и у јавном сектору, као и у приватном, има вредних и честитих људи, који изгарају за сваки динар који зараде. Немојте их вређати констататацијом да их издражавате. То није тачно.

КЛАСА РАДНИЧКА | 09/10/2013 15:20

Пошхвале за министра Крстића који за разлику од претходног министра бар нешто ради, али ми само није јасно зашто нису узете у обзир и плате од 50000, и зашто нисте рачунали тај проценат смањења плата на цео износ? У ВЛАДИ ВОЈВОДИНЕ И СКУПШТИНИ ВОЈВОДИНЕ запосленима са средњом стручном спремом и испод Покрајинска власт је смањила плате за 10000 динара, а при том нису обраћали пажњу на то да су те плате до 40000 динара. Тако да сада неко ко је имао 40000 зарађује 30000, а да не говорим о спремачицама, конобарима, кафе куварицама који немају ни минималац. Највише ради ова група запослених, а најмање је плаћена. Молила бих Вас господине министре да погледате мало боље шта све раде у ВЛАДИ ВОЈВОДИНЕ И СКУПШТИНИ ВОЈВОДИНЕ. Колике су плате помоћницима, заменицима, секретарима, подсекретарима и запосленима са којекаквим измишљеним звањима, затим дневницама и службеним путовањима. А сви они у пакету ништа не раде само су један велики трошак ове Државе. Ко ће нама сиротињи вратити узето?

Ljiljana k | 09/10/2013 15:28

Zašto da čestit narod vraća ono što su lopovi pokrali?

vox populi | 09/10/2013 15:29

@Zoki - | 09/10/2013 14:12
U SAD svaki drugi taksist ima završen fakultet. Javni sektor je postao javna kuća i udomljava 700 hiljada ljudi, umjesto 250 hiljada koliko može servisirati državu veličine Srbije. Dakle, nije to udarac na visokoškolovani kadar nego vas se nakupilooooo..... Ne može to tako. To su naopake računice.

Jole Manojle | 09/10/2013 15:48

Potrošačka korpa je 65.000, znači da će biti dvostruko oporezovani i oni koji nemaju dovoljno.

Mani te se subvencija u poljoprivredi i drugde jer tako dobijaju novac odabrani a davaoci i procenitelji dobijaju mito. Garantujte otkupne cene i cene repro materijala pre setve do završetka žetve. Dovoljno je za poljoprivrednika rizik od loše godine a i na to država može da utiče: poplave, suše, grad.

Милан Топалов | 09/10/2013 15:51

-За раднике, када су им узимали фирме, нико се није оволико трудио!?
-државни службеници треба да користе јавни државни превоз, па ће и превоз бити квалитетнији, а, такође, и видео конференције, ако баш желе да виде саговорника!
-плате државних службеника и народних посланика да расту/опадају, колико расте/опада БДП ове државе!
Поздрав из Баната!
Милан Топалов, Елемир, Лењинова 27.

Danica Dimic | 09/10/2013 16:25

Rasprodati skoro ceo vozni park drzavne administracije, i iznajmljivati im bicikle, kao u Norveskoj. Otpustiti svu nepotrebnu administraciju, neka zapocnu svoj biznis u privatnom sektoru. Ne oporezovati prosvetare, naucnike i lekare.

Sredoje Subotarevic | 09/10/2013 18:21

Neka malo stede i oni koji imaju!

Djordje Krujic | 09/10/2013 18:47

Ovi u javnim .sluzbama zive kao kraljevi ,plate do neba a rad do zemlje .Zato radni narode pomognimo nasim "kraljevima" da se ne muce da izdvajaju 10-20% od svojij milionskih plata nego pomognimo im i sad.Ako ne mozemo mi koji realno radimo lepo da zivimo neka bar nastave da zive kraljevski ovi birokratski cinovnici

Simon Lukic | 09/10/2013 19:14

NIŠTA od svega! Ako stvarno želite da sredite stanje u Srbiji, a vi: 1. izvršite popis vlasništva (prijavom vlasnika) u roku 6 meseci. Sve što nema vlasnika, državno je! Ta evidencija bi omogućila i legalizaciju i oporezivanje itd. 2. sredite odnose po selima, naročito oduzeti dotrajale vodovode i staviti ih u kontrolu a ne da nekoliko bahatih seljaka troše svu vodu a povremeni posetioci ili povratnici nemaju za osnovne potrebe a kamo li da razviju stočarstvo i sl. 3. svi u javnom sektoru treba da idu na MINIMALAC dok se država ne oporavi. Ako oni nebi pristali da rade za minimalac, ima ko hoće! 4. sve u javnom sektoru koji ispunjavaju bar jedan uslov za penziju zameniti novom radnom snagom. Ove mere bi sigurno poboljšale stanje jer bi se znalo ko šta ima, ko koga nasleđuje, rešio bi se problem socijalne karte, proširila bi se osnova za oporezivanje itd. Ja sam u društvenoj trgovini 20 godina bio na minimalcu, zato mi je penzija sada nikakva. Vratio bih se na selo, al je problem voda

daca jovanović | 09/10/2013 22:19

Da li se Gospođa guvernerka dok je bila u opoziciji ,borila za bolji život naroda u Srbiji , ili da bi od tog istog naroda kome je bankrot na pragu uzimala pola miliona dinara mesečno ? Koliko pameti čovek treba da ima za pola miliona? Gde su rezultati rada i znanja kojim je vitlala pre ovoga i gde su rezultati za ovu platu? Treba li oporezovati penzije od 40.000 naviše da bi ista dobila platu kao 130 penzinera ? Da li je nju sramota same sebe kada se pogleda, jer svakog meseca opelješi budžet ta pola miliona?

pretnja praznom puskom | 10/10/2013 14:48

Porez je realna pretnja ali samo za dobro placene drzavne sluzbenike koji ne bi ni imali taj posao da nisu priviligovani. Ipak niko od njih ne veruje da ce to bas njega pogoditi. Za obicne ljude rec bankrot je apstraktan pojam kao sto je i rec rat. To mora da se desi da bi se u to verovalo. Tim pricama necete uplasiti narod niti cete naici na njegovo razumevanje. Od vas se trazi da povecate standard i sigurnost ljudi (zato ste valjda i dosli u Srbiju?) a ne da pretite praznom puskom, koja mozda i nije prazna ali ce se to znati tek kad opali. Do tada cete vi biti krivi za sve jer ste na takvom mestu. A posle cete biti krivi za sve, i narodu i politicarima.

gordana babovic | 11/10/2013 08:29

Porez na luksuz,kapitalno povecanje tog poreza smanjilo bi uvoz i nateralo bogatase da odrese kesu.
Revidirati sve odluke lekarskih komisija o pravima osiguranika koja su neopravdano ostvarena.
Socijalna davanja takodje,ako treba poostriti zakonske mere.Ljudi zive u trospratnicama , a primaju socijalnu pomoc, lece se na teret budjeta...

Vera Sobat | 11/10/2013 13:52

Citam komentare i pitam se:

Kako je moguce da Srbija ima ovoliko "pametnih" ljudi, a da je vec decenijama u KLOAKI ????

Pametnjakovici, hajte, SPASITE nas narod i Srbiju, vidim da ste SVI sposobniji od ovih na valsti.

Srbi su bili i ostali: SVEZNAJUCI, srbo-mrsci, SUJETNI, pakosni, EGOISTI, ignoranti, a sto je najgore, KUKAVICE
da ili izadju na ulice i kazu,DOSTA, ili da daju sansu novima na vlasti i SHVATE, da drzava ne pada s'neba, drzava to su oni, NAROD, i da bi imali, moraju i da placaju u zajednicku kasu.....ali pojm ZAJEDNO, SLOZNO, je za srpski narod NE POZNANICA!!!
Zato vam je ovako kako vam je!

sedim u hladu ispod Batilje | 17/10/2013 13:09

@hajde Vera Sobot, povedi nas, da budes nasa Jovanka Orleanka (ne Broz)!

За Ваш уређај постоји Андроид апликација, желите ли да је инсталирате?

Инсталирај Касније