понедељак, 17.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:01

Кинески мост до 2013. године

Аутор: Ивана Албуновић, Дејан Спаловићуторак, 18.08.2009. у 23:04

Годину дана после званичног ступања на дужност градоначелника Београда Драган Ђилас не жели да оцењује рад градске владе јер, каже, „успешност власти треба да процене грађани”. У интервјуу за „Политику” градоначелник је најавио да ће Борис Тадић, председник Србије сутра у Пекингу потписати међудржавни споразум у коме је записано да ће у другој половини следеће године почети изградња такозваног кинеског моста који ће спојити Борчу и Земун. Он је истакао да ће до 2013. године Београд добити три нова прелаза преко Саве и Дунава.

– Многи су тврдили да је у питању маркетинг, а сада ће се уверити да изградња моста преко Дунава није била празна прича. Кинеска Експортна банка ће финансирати његову изградњу, а једна од највећих кинеских компанија ће градити мост. Кредит је веома повољан, са каматом од три одсто и роком отплате од 15 година. Прва возила мост ће прећи за три године.

Министар Милутин Мркоњић је најавио да ће крајем августа почети обнова моста „Газела”. Реално је очекивати велике гужве, има ли начина да се премости овај проблем?

Београд има три моста, а ако највећи не ради пуним капацитетом гужве су неминовне. Залагао сам се да кренемо у обнову „Газеле” тек када буде завршен мост код Аде Циганлије. Држава је, међутим, узела кредите и кажу да не могу да одлажу почетак радова. Замерам предузећу „Путеви Србије” што до данас нисмо обавештени о прецизној динамици радова. Потребно је да знамо када се затвара која саобраћајна трака, јер се неће радити само мост, већ и цела саобраћајница од Бубањ потока до Аеродрома „Никола Тесла”. Послали смо им неколико дописа у којима смо тражили да сазнамо каква је динамика радова, али никада нисмо добили прецизан одговор.

Да ли радови на Савском мосту иду уговореном динамиком?

Предвиђени рокови су испоштовани. Фирме које су добиле посао раде озбиљно. Уколико се настави овим темпом сигуран сам да ће бити завршени до октобра 2011. године.

Јесте ли задовољни и радом комуналнихпредузећа, мислите ли даима простора да се њихово пословање побољша и унапреди?

Не бих издвајао никога. Помака има али још доста треба да се уради. Многи се још понашају само као корисници буџета и не схватају да ће сва предузећа, изузимајући ГСП и „Београдске електране”, на крају године морати да имају позитиван салдо на рачуну. Део профита који остваре имају обавезу да врате у буџет града, а преостало да инвестирају у сопствени развој. Успешност директора јавних предузећа биће потпуно јасна на крају ове календарске године.

Најавили сте комплетирање свог кабинета.Годину дана радите без градског архитекте и менаџера. Зашто?

Моји сарадници су одговорни, преузимају послове и завршавају их, тако да није било потребе за додатним ангажовањем људи. До краја месеца саопштићу ко ће бити градски менаџер. После тога, биће упражњено само место градског архитекте, али ће се наставити принцип да свако може да ради све. Занима ме суштина, а не форма.

Буџет Београда после ребалансасмањен је за више од 300 милиона евра. Да ли ће бити угрожена социјална давања? Рецимо, помоћ трудницама, породиљама и пензионерима…

Сви социјални пројекти које смо започели биће и настављени. Ако будемо морали да штедимо, одложићемо неке инфраструктурне пројекте од којих тренутно не зависи квалитет свакодневног живота Београђана.

Како планирате да закрпите рупе у градској каси? Да ли ћете морати да предложите непопуларне мере, рецимо, повећање цена комуналија и превоза?

Не могу да лажем грађане и кажем да ће све бити исто, када и сами виде да им живот није исти, да су им плате смањене. Нећемо у граду моћи да пружимо ниво сервиса какав смо планирали, али онај основни хоћемо. Очекујемо да ће цена гаса бити смањена и да ћемо успети да вратимо део огромних, наслеђених дуговања „Београдских електрана”. Ако цена горива настави да расте, и ми будемо најскупљи у региону, то аутоматски повећава трошкове Градског саобраћајног предузећа, а на то не можемо да утичемо.

Јесу ли „Београдске електране” тражиле поскупљење грејања?

У овом тренутку не, и ово питање нећемо разматрати пре почетка грејне сезоне. Све зависи од цене енергената у том тренутку.

Шта ће бити са „Београдским сајмом”, град је такође на штети јер се очекивао приход од 50 одсто од постигнуте цене?

Постојала је идеја да се пронађе партнер како би се рад овог предузећа унапредио. Будући да је понуда била неозбиљна, сматрам да власничку структуру „Београдског сајма” треба направити тако да у њој удео имају и град и држава. Потребно је да развијамо даље ово предузеће и сачекамо да се јави прави стратешки партнер.

Каква је судбина ПКБ-а?

Чекамо одлуку републичке владе да се предузећа у друштвеној својини преведу у већинско државно власништво. Када се то догоди, разговараћемо да ли да се ПКБ трансформише у градско предузеће. Раздвојићемо грађевинско од неграђевинског земљишта и покушати да направимо профитабилну компанију. Свесни смо, наравно, да ПКБ не може на дуге стазе да се носи са конкуренцијом из приватног сектора, али можемо да га унапредимо до одређеног нивоа и тек онда потражимо стратешког партнера.

Да ли сте направили анализу о вишку запослених у градској управи?

Не, још се ради на томе. Све општине проверавају колико људи је вишак, а то ће ускоро уследити и у градској администрацији. После тога ћемо редуковати број запослених, који је сада превелик.

Није реално очекивати да ми у Београду, који једини у држави штедимо, даље смањујемо плате администрацији, јер то нико други није урадио. Плате у великим државним фирмама су нереално високе и код њих прво треба да се „секу” примања и број запослених. Није у реду да у „Петрохемији”, која је за шест месеци забележила губитак од 100.000.000 евра, просечна плата буде виша од 70.000 динара.

Какве су гаранције Београда да после усвајања закона о уређењу простора и изградњи више неће бити нелегалне градње?

Закон ће бити усвојен 31. августа и све што буде грађено после тог дана биће срушено. Тражимо подршку судства и полиције јер против оних који граде без дозволе морају да буду поднете кривичне пријаве. Када првих пет несавесних буде кажњено, неће више нико покушавати да зида.  


Коментари15
4a5e5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jovan
Ne razumem toliku dozu pesimizma u komentarima. Mislim da gospodin Djilas radi korektno svoj posao u datoj situaciji besparice i krize. Neka napravi most bolo ko, i neka naplacuje mostarinu samo neka imamo most. A most u Zemunu mom gradu je pun pogodak. Jos kada bi gospodin Djilas u saradnji sa vlastima opstine zemun porusio i ocistio bespravne objekte koji su postavljeni po pakinzima i zelenim povrsinama u lepom Zemunu,dao bih mu jos jednu ocenu deset za njegov rad.
Skeptik
Sa oduševljenjem podržavam predlog Mr Novakovića da se vraćanjem prvog imena ovom mostu ispravi bar delić nepravde učinjene kraqu Aleksandru. To dugujemo i srpskoj vojsci iz 1. svetskog rata čiji je bio vrhovni komandant. Toj vojsci,posebno solunskim borcima Beograd duguje bar ime jedne velike ulice,ako nema više bulevara,a ne da se ime solunskih boraca nosi pola (druga polovina se zove po jednom predratnom SKOJevcu iz Hrvatske)male ulice u Žarkovu,gde su do skora bile njive. Vraćanjem kraljevog imena most,bar donekle bi se sa njegovog imena skinula ustaška i komunistička anatema,o čemu piše i Mr Novaković. Molim g. Đilasa da doprinese uklanjanju ove velike nepravde i bruke za beograd i Srbiju.
vasa
Prvo: Taj most bi potpuno, urbanisticki i socijalno upropastio Zemun. Ne daj Boze da se desi! Drugo: ... i nece se desiti! Ovo su samo politicke tlapnje G. Gradonacelnika bez mnogo osnova. Mozda bi smo ga mogli uzeti za ozbiljno - kada bi prvo podigao novi most na mestu "Pancevackog" (poklon Staljina bratskoj NRJ iz 1946 godine), a koji je Beogradu daleko potrebniji od periferijskog mosta za Zemun koji bi ga potpuno zaobisao. Tadic ide za Kinu ... pa i Djilas mora da bude "u trendu"! Kinezi i tako imaju pametnija posla ...
Valsimot
Dzejmi Sej, potpuno si u pravu! A razlog zasto oni nude poslove po svetu je isti kao za sve ostalo do sada - procenat u necije dzepove!
Мр Р. Новаковић
После слања претходног коментара пронашао сам и писмо г. Радивоја Л. Живановића из Београда,које је,под насловом "Вратити мосту првобитно име",објављено "Међу нама" 29.јула 09. У свим поменутим писмима ,у којима је подржан мој предлог,изнети су и нови аргументи у корист истог. Подсетимо се,поред осталог,да је краљ Александар био на челу српске војске у току 1. светског рата. Затим да комунистички атентатор Стејић покушао атентат на њега (у кочији су били и краљ Петар и Н. Пашић) 1921. године,да је помиловао (од смртне казне) атентатора,чије је име до скора носила једна улица у Београду! Оно што нису успели комунисти успеле су усташе,на велико задовољство ових првих,уз подршку фашиста и нациста Италије и Немачке.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља