субота, 06.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 25.08.2009. у 22:00

Све се гради да „Фијат” ради

Бржа веза са Коридором: јучерашње отварање радова

Крагујевац – Друга коловозна трака аутопута Крагујевац–Лапово биће завршена у наредних 150 календарских дана, саопштено је јуче на петљи „Капавац” поводом, како је речено, почетка изградње саобраћајнице која Крагујевцу треба да обезбеди бржу везу са европским Коридором 10.

У присуству министарке за НИП Верице Калановић и градоначелника Крагујевца Верољуба Стевановића, радове је свечано отворио премијер Мирко Цветковић. Он је том приликом нагласио да је изградња инфраструктуре један од приоритета Владе Србије.

– Изградња инфраструктуре у условима рецесије и економске кризе важна је, пре свега, због отварања нових радних места и повећања бруто националног дохотка. Важна је и због стварања амбијента за привлачење страних инвеститора. Ова влада, такође, размишља и о поколењима. Она треба да виде да смо иза себе оставили опипљиве резултате – рекао је премијер.

Радови на овој деоници у дужини од 4,6 километара почели су, иначе, још пре годину дана. Пред крај прошле године, градоначелник Крагујевца и министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић обећали су да ће они бити завршени 6. односно 1. маја 2009.

– Тада нису били створени предуслови, а сада имамо уговор, пројектну документацију, надзор. Испуњене су све претпоставке за пун обим радова – изјавила је Калановићева за „Политику” и нагласила да је пут Крагујевац–Лапово један од три национална пројекта која НИП финансира ове године.

Имајући у виду да је саобраћајница Крагујевац–Лапово важна и због развоја аутомобилске индустрије у Србији, Калановићева је истакла да је изградња овог пута „само почетак реализације акционог плана како би ’Фијат’ могао нормално да функционише“.

Вредност радова на другој коловозној траци пут Крагујевац–Лапово износи 554 милиона динара. Љубиша Живковић, директор Предузећа за путеве „Крагујевац” које је носилац посла, рекао је да ће „динамика радова зависти искључиво од динамике прилива средстава“.

Након деонице која пролази кроз територију Крагујевца, радови ће бити настављени у Баточини и Лапову. Дужина саобраћајнице кроз ове две општине је око 15 километара, а радови ће бити завршени до краја 2011. године.

– Ово је кризна година, али ми смо решили да завршимо све планиране инвестиције. А овај пут је најважнија инвестиција. Свега овога, међутим, не би било да Крагујевац нема одличну сарадњу са Владом Србије, пре свега са Министарством за НИП – истакао је градоначелник Крагујевца Стевановић.

Први радови на изградњи друге коловозне траке пута Крагујевац–Лапово почели су још уочи октобарских избора 2004. године. Од тада је изграђено укупно пет километара ове за Крагујевац важне саобраћајнице.

-----------------------------------------------------------

Из НИП-а за Кнић 57 милиона динара

Делегација владе присуствовала је у Книћу почетку реализације прве фазе изградње пута ка селу Кусовац. Ово је један од три пројекта који ће у оквиру плана Министарства за НИП за помоћ неразвијеним општинама бити реализован у овом месту. Друга два пројекта су изградња моста на Борачкој реци и постројења за пречишћавање отпадних вода у Книћу, а укупне инвестиције су 57 милиона динара.

Бране Карталовић

Коментари7
533c1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

UruRuck
Samo u toj rasklimatanoj Srbije postoji dogadjaj "..svecanog otvaranja pocetka radova puta dugog 4.6 kilometra..." . Ito Premijer!?! Sledi, svecano pracenje radova kao i velelepi gurmansko-kulinarski spektakl pri zavrsetku radova i otvaranja (poluzavrsenog) puta. Kako li tek proslavljaju asfaltiranje prilaza u dvorista? Topovskim salvama?
aleksandar
joj majko mila vec 20 godina premijeri predsednici otvaraju puteve gde to ima jos ovo puteljak od 4.6 km zamislite sarkozija ili obamu da otvaraju puteve srbijo majko
zoran
Jos kad se ume u obzir da Srbija po jednom prodanom automobilu zaradi samo 790 EURA, postavlja se pitanje kad ce se ta investicija vratiti. Ne zaboravimo, Srbija je vec Fijatu dala 250 miliona EUR takoreci na poklon na samom pocetku. Cudim se i izboru partnera - ako je nasa ambicija bila da samo sklapamo automobile koji su dizajnirani izvan Srbije onda je to u redu. Ali ako zelimo jednog dana da proizvodimo nase modele, onda smo trebali radije ici sa Renaultom ili Volkswagenom. Volkswagen je stvorio spanski Seat i preporodio Skodu. Ali ne radi se ovde o ekonomiji i razvoju. To je samo bio dio predizborne kampanje DS-a i jos uvijek je jer novi izbori se blize.
sv-NS
Preskupo plaćeni glasovi Verkovih glasača, preskupo za opstanak ove vlade. I smešan odnos vlade Srbije sa FIAT-om, ponižavajući čak.
Cika-Dragan
SVE SE ZNA, ALI ...? "Изградња инфраструктуре у условима рецесије и економске кризе важна је, пре свега, због отварања нових радних места и повећања бруто националног дохотка. Важна је и због стварања амбијента за привлачење страних инвеститора - tvrdi premijer Cvetkovic. Potupuno se slazem sa prethodnom tvrdnjom. Kad je vec tako, molim "Politiku" da od premijera dobije odgovor i objasnjenje zasto se novac od privatizacije nije usmerio u infrastrukturu ili neke proizvodne pogone, vec u potrosna dobra proizvedena velikim delom u inostranstvu?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља