уторак, 26.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:30

„Фијат” улаже у Србију 100 милиона евра

четвртак, 24.09.2009. у 22:00
Адолфо Урсо и Млађан Динкић Фото Жељко Јовановић

Улагањем од 100 милиона евра у „Заставу Фијат” за пет до шест недеља почеће припреме за производњу потпуно новог модела аутомобила који ће се производити само у Крагујевцу. То је јуче, на српско-италијанском форуму „Могућности за инвестирање у Србију”, најавио министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић. Он је истакао и да ће, осим „Фијата”, у Србију ускоро доћи и најзначајније италијанске компаније које се баве производњом ауто-делова. Те фирме ће, према његовом очекивању, отворити око 10.000 радних места.

– Циљ је да у Србији буде формирана јака грана ауто-индустрије која ће бити конкурентна на иностраним тржиштима – нагласио је Динкић, најављујући да ће у сарадњи са Агенцијом за страна улагања и промоцију извоза (СИЕПА) у инвестирање и производњу резервних ауто-делова учествовати око 300 најјачих италијанских произвођача.

Динкић је најавио и низ олакшица за будуће инвеститоре, почевши од стимуланса од 4.000 до 5.000 евра за свако новоотворено радно место у Шумадији, односно на југу Србије, до могућности пословања у бесцаринским зонама у Крагујевцу и Нишу.

Према његовим речима, италијанске фирме које буду одлучиле да покрену производњу у Србији биће ослобођене неких такса, а имаће и додатне подстицаје од државе ако буду запослиле више од 100 људи.

– У плану је и да „Ањети Марели”, један од највећих италијанских произвођача резервних делова, уложи у нашу земљу око 100 милиона евра и запосли од 600 до 700 људи – истакао је Динкић на конференцији за новинаре после потписивања Декларације о јачању укупне економске сарадње Србије и Италије.

Овај документ, између осталог, подразумева стручно усавршавање српских радника из области ауто-индустрије, као и увођење низа олакшица за италијанске компаније које буду одлучиле да у Србији покрену производњу.

Ипак, највише пажње јуче је заокупила најава Адолфа Урса, заменика министра за економски развој Италије, да ће „Фијат” тек улагати у нашу земљу.

– „Фијат” ће од Србије направити платформу одакле ће аутомобиле и резервне делове извозити у остале земље Балкана – нагласио је Урсо.

Захваљујући споразуму ЦЕФТА, италијанске фирме ће без царине моћи аутомобиле и ауто-делове из Србије да извозе на тржишта бивших југословенских република, као и у Русију, Турску и Белорусију.

– Србија тренутно има четири бесцаринске зоне, у којима стране фирме могу да послују под повољним условима – подсетио је Динкић и рекао да су и Ниш, Шабац и Краљево изразили жељу да имају такве зоне.

Иначе, према званичној статистици, Италија је трећи по значају спољнотрговински партнер Србије са укупном разменом од 3,3 милијарде долара у 2008. години, са инвестицијама од више од милијарду евра. Овај износ, према очекивању Млађана Динкића, ускоро ће, захваљујући „Фијату”, бити дуплиран.

Подсећања ради, у Србији тренутно послује око 200 италијанских фирми које запошљавају око 18.000 радника, а њихов годишњи промет износи 2,5 милијарди евра.

Н. Миковић

-----------------------------------------------------------

Слободна зона у Крагујевцу

Скупштина града Крагујевца је јуче дала позитивно мишљење о оправданости оснивања Слободне зоне на подручју тог града. Слободна зона је предвиђена Уговором о заједничком улагању Владе Србије и италијанске фирме „Фијат” у производњу аутомобила.

Како преноси агенција Бета, за оснивање Слободне зоне су гласали одборници владајуће већине, Заједно за Крагујевац, Г17 плус, Социјалистичке партије Србије, Демократске странке као и одборници опозиционе Српске радикалне странке.

У гласању нису учествовали одборници Српске напредне странке, Нове Србије и Демократске странке Србије.

Захтев је поднело привредно друштво „Слободна зона ФАС” које је основала компанија „Фијат аутомобили Србија”.

Слободна зона би требало да се простире на локацијама фабрике „Застава аутомобили”, „Застава резервни делови” и Корман Поље.


Коментари12
ccac1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stari
niko vise ne spominje 200 000 automobila godisnje.
Zoran Rudic
Da li iko vise u Srbiji veruje u price Tadiceve vlasti?
rebro
Fijat je trebalo da ulozi 700 miliona a drzava Srbija 200 miliona. Od toga je Fijat ulozio nista a mi ostalo tako da sad ovih 100 miliona ne dodje prakticno nista jer smo mi i dalje u gubitku sa Fijatom koji samo "proizvodi" a nista ne prodaje. Ne vidim da se nesto masovno prodaje taj stariji model punta. E sad tih 10.000 radnih mesta ne moze da bude otvoreno ni za 10.000 godina posto nasi politicari uglavnom koriste buduce vreme kad nesto objavljuju "cu, ces, ce, cemo, cete, ce" tako da dok ne vidimo prvih 1000 radnih mesta nema razloga da se ni nadamo.
Lala iz Banata
Ta di ćemo sve te milijarde metnuti?
Zrex
Što se Fiata tiče ne znam šta da kažem, ali uzimajući u obzir šta je sve Dinkić dosad obećavao čini mi se da će i od ovog biti mrka kapa.Ali pošto se u tekstu pominje i SIEPA tu imam šta da kažem.Pre nešto manje od dve godine firma WEGA Regulus čiji je vlasnik Slovenac Jože Kobe po tom istom programu uzela je 700000 evra bespovratnih sredstava za otvaranje novih radnih mesta i proširenje proizvodnje.Šest meseci kasnije zatvorio je pogon, rasprodao sve što je imao u Zrenjaninu i Vojvoda Stepi (čak i mašine koje su bile pod bankarskom hipotekom), otpustio radnike, maznuo im jeddnu platu i klisnuo u Sloveniju.Pare od SIEPE je naravno zadržao, ili ih možda podelio sa nekim.E to je prava slika i prilika "ekspertskog" razvoja zemlje Srbije.I sad Slovenac je ispao pametan a mi šta smo mi ispali?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља