уторак, 31.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:57

Камере смањују број саобраћајки

недеља, 18.10.2009. у 22:00
Појачан надзор смањиће број удеса (Фото Ж. Јовановић)

Број саобраћајних незгода и гужве на улицама ускоро би могли бити смањени. То неће бити урађено изградњом нових улица, већ коришћењем већег броја камера. Секретаријат за саобраћај има могућност да прати збивања на улицама која преносе 34 камере, од којих су четири у њиховом власништву, 14 је у надлежности „Телекома Србија”, а 16 – Министарства унутрашњих послова. 

Др Драгољуб Ђаконовић, секретар за саобраћај, каже да се за следећу годину планира набавка 50 видео камера. Њихов рад контролисаће овај секретаријат, а сигнали ће бити прослеђени градским и државним службама.

– Циљ је надгледање возила на главним градским коридорима. То ће омогућити интервенције на систему за управљање саобраћајем. Уређаји уграђени за Универзијаду су у надлежности полиције – каже Ђаконовић.

Он додаје да ће секретаријат морати да образује свој систем за видео мониторинг којим ће се управљати из њиховог управљачког центра. 

Дамир Окановић, председник Комитета за безбедност саобраћаја, тврди да камере могу да побољшају безбедност у саобраћају, јер имају неколико функција. Оне снимају и мере брзину возила, евидентирају пролазак кроз црвено светло, недржање прописаног одстојања, недозвољено претицање…

– Надам се да ће код нас бити постављени аутоматски системи у којима нема људског фактора, па није могућа ни злоупотреба. Неки од њих препознају регистарски број и, уколико је мањи прекршај, по аутоматизму шаљу казну на адресу власника возила. Ако је у питању веће прекорачење брзине, онда ће се тиме позабавити судија за прекршаје – истиче Окановић.

Према важећим прописима, онемогућава се употреба видео камера и фотоапарата као доказни материјал, јер у судској пракси није дефинисано да ли је фото запис довољан доказ за суд. Проблем је што камере не могу да идентификују и онога ко је возио аутомобил, па ће власник возила бити дужан да полицији пружи податке о прекршиоцу. Уколико је снимљено возило, али не и возач, власник увек може да тврди да није био за воланом, или да је у међувремену продао аутомобил. Он сумња да ће овај систем функционисати јер постоје многе недоречености у закону.
– Шта ће бити ако аутомобил одвезете у сервис и неко жели да после сервисирања провери да ли је исправан. Он може да направи прекршај с вашим колима, а полиција тешко може да утврди ко је из сервиса возио у том тренутку. То никако не може да значи да је власник аутомобила крив и да треба да плати казну – наглашава Окановић.

Камере уопште нису јевтине, али доносе велике уштеде. Утичу на свест возача да морају да поштују прописе и одвраћају их од чињења прекршаја, јер ће бити забележени на снимцима. Када израчунамо колико нас коштају саобраћајке и лечење повређених, долази се до рачунице да је много исплативије имати их.

– Људи се другачије понашају кад знају да их неко посматра, а та промена може бити још драстичнија ако знате да ћете бити кажњени због онога што сте урадили. Камере нам могу дати и информације о гужвама на стајалиштима и превозу, па самим тим могу се планирати да ли ћемо неке линије са соло аутобуса пребацити на зглобне, или ћемо их свести на минибус превоз – наглашавају у Дирекцији за јавни превоз.

Професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић каже да ће само за престоницу бити потребно око 2.000 камера, а да ће се, осим на раскрсницама, оне стављати на аутопутеве и све значајније саобраћајнице.
– Покривеност камерама увећаваће се постепено. Новцем од казни куповаће се додатне камере – објашњава Вујанић.
Д. Спаловић

-------------------------------------------------------

Опасније раскрснице са семафорима

– У Београду се четири петине удеса догоди на раскрсницама са семафорима. Оне су небезбедније од раскрсница без семафора, што је апсурдно. То показује да возачи често не поштују црвено светло и, по правилу, то су најтеже саобраћајке. Мислите да никоме неће пасти на памет да прође кроз црвено светло и прилично сте сигурни и опуштени и, када се то догоди, последице су тешке – упозорава Дамир Окановић.


Коментари0
1d0d7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља