четвртак, 05.05.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:14

Отпуштање свих у РТВ Приштина, телевизија ће постојати – на папиру

петак, 30.10.2009. у 22:00
Зграда у Прокупљу у којој је смештена РТВ Приштина Фото Д. Борисављевић

На списку запослених Радио-телевизије Србије који ће бити обухваћени социјалним програмом налази се и свих 276 радника Радио-телевизије Приштина, саопштио је јуче Колегијум РТС-а. Саопштењем се огласило и поменутих 276 запослених који наводе да њихово стављање на списак за социјални програм практично значи гашење РТВ Приштина, због чега су они јединствени у ставу да не прихвате такву одлуку и траже да остану у саставу РТС-а, позивајући Владу Србије да прихвати њихов захтев и помогне финансирање. Звонимир Миладиновић, извршни директор сектора РТВ Приштина, каже да нема никаквих гаранција ни за тврдње да би после отпуштања свих радника, око 100 њих било враћено на посао, али не у РТС, већ би били запослени у приватним медијима.

– То значи да би наш положај био крајње неизвестан. Држава или РТС могли би да раскину сарадњу са нама кад год би хтели. РТВ Приштина остала би у Статуту РТС-а као део Медијског јавног сервиса Србије али без иједног радника, дакле, само формално. Не споримо да је потребно смањење броја радника, али држава треба да се запита да ли жели озбиљан медиј на Космету – каже Миладиновић.

Он наводи да је у саставу РТВ Приштина ТВ Мост, ТВ Пулс, Радио Грачаница, Радио Косовска Митровица, телевизија и радио у Прокупљу, као и телевизија у Куршумлији. Они имају приватног власника, али како објашњава Миладиновић, то је само формално, јер је то била обавеза због Унмиковог законодавства. И радници у свом саопштењу истичу да приватно власништво над медијима из састава РТВ Приштина не сме да буде препрека за формулисање правног статуса РТВ Приштина у оквиру Јавног сервиса. „Сматрамо да више не постоји било каква потреба прикривања нашег правног статуса јер озбиљна држава има право и обавезу да штити своје интересе на простору који је део државе Србије, а тренутно под међународним протекторатом”.

Наш извор из врха РТС-а објашњава да је одлука да се за 276 радника понуди социјални програм донета, између осталог, и због тога што су они запослени у приватним предузећима и медијима, а плату примају од РТС-а. Већина запослених у РТВ Приштина повукли су се са својих радних места по доласку међународних снага по окончању бомбардовања 1999. године, наводи наш саговорник из РТС-а. Око 200 радника отишло је у различите градове у централној Србији, док је око 80 њих остало на Косову и Метохији, а сви су запослени у приватним компанијама, које су добиле локалне дозволе од Републичке радиодифузне агенције.

– Десет година РТС је давао плату за те раднике, иако они за тих десет година немају ни дана радног стажа у нашој кући. Држава, за то време, није дала ниједан динар за медије на Космету и они су се издржавали на рачун РТС-а. Економска криза, али и чињеница да као Медијски јавни сервис не можемо да плаћамо раднике који не раде у РТС-у довеле су до овакве одлуке. Заједно са тих 276 радника, обратили смо се српском премијеру и надлежним министарствима и они су одговорили да сматрају да најмање 100 људи треба да буде запослено у мрежи српских медија – објашњава наш саговорник из РТС-а.

Запослене у мрежи српских медија у првом реду чиниће радници РТВ Приштина који живе у Звечану, Грачаници, Шилову, односно на Космету – држава ће плаћати њихово финансирање, а РТС потписати посебне уговоре о размени информација и пословној сарадњи и плаћати им за њихове услуге.

За проблем 200 радника који живе и раде у другим деловима Србије мораће да се побрине држава, категоричан је наш саговорник, који истиче да РТС-у не треба дописништво из Куршумлије, Блаца, Прокупља, Ниша које има чак 200 запослених. За тај посао довољно је и двадесетак људи. Како сазнајемо у РТС-у, Александар Тијанић, генерални директор Медијског јавног сервиса, требало би наредних дана да се састане са председницима општина Блаце, Куршумлија, Прокупље и околних општина и да се са њима договори о отварању дописништава РТС-а у том делу Србије.

– Спискови радника који су обухваћени социјалним програмом су објављени, управни одбор је донео своју одлуку и то је завршена прича. За 276 радника у РТВ Приштина годишње је издвајано три милиона евра, што сада и због правних и због економских разлога више не можемо да учинимо. РТВ Приштина, ипак, никада неће бити избрисана из Статута РТС-а и чим будемо могли да вратимо људе у нашу зграду, где је наша техника, ми ћемо то учинити – каже наш саговорник.

Јелена Беоковић

-----------------------------------------------------------

Двеста евра по години стажа

Како је саопштио Колегијум РТС-а, од укупно 4.024 запослених, на социјални програм одлази њих 650, док ће 211 запослених прећи у новоосновано Јавно предузеће Емисиона техника и везе, чиме ће се уштедети око 10 милиона евра на годишњем нивоу. Радницима који су обухваћени социјалним програмом биће исплаћено по 200 евра за годину радног стажа, а према процени менаџмента, још око 1.000 радника испуњавају услове за одлазак. „Предвиђено је да се у следеће две године, као технолошки вишак, број запослених смањује за по 500 радника”, наводи се у саопштењу Колегијума РТС-а.

-----------------------------------------------------------

Узнемирење међу радницима у Прокупљу

Прокупље – Незванично сазнање да је одлуком Управног одбора РТС 276 радника РТВ Приштина „стављено на листу технолошког вишка” узнемирило је запослене у Прокупљу, привременом седишту овог медија. Они су и јуче редовно емитовали РТВ програм, али су изразили одлучност да се таквој одлуци супротставе.

– Нама је јасно да број запослених и овде мора да се смањује, али не и то да у оквиру РТС-а само ми морамо сви да останемо без посла, а да осталима буде препуштено на вољу. Ако је одлука тачна, а наши извори казују да јесте, ми питамо ко нас је заступао. У складу са законом своју реч је морао да има и синдикат, а ми смо сви чланови Самосталног синдиката, који, према нашим информацијама, није консултован. Ако овако буде, ми ћемо своја права тражити преко суда, све до Стразбура – каже новинар Радослав Михајловић.

– Кад би се само знало на који начин смо истерани из Приштине и како смо успели да изнесемо део технике, свима би било јасно да ни под којим условима РТВ Приштина не би смела да се угаси, а ни њени радници да остану без посла. Била би то прва установа са Космета која је угашена – објашњава новинар Соња Живковић.

Д. Борисављевић


Коментари21
27924
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stojan Ristic
Zvonimir Miladinovic (koji na oficijenom sajtu TV-MOST stoji da je vlasnik, kao i drugih ssestrinskih televizija ispostave Televizije Pristina), a voli da se predstavlja kao Direktor(RTS)RTV-Pristine svojim mahinacijama koristi ime i karakter naseg ubijenog premijera Zorana Djindjica, u propagandne svrhe (ubijeni premijer navodi se u pismu poslatom Tijanicu)kako bi i dalje mogao da uzima novac od RTS-a i nastavi dalje da svojim nepotizmom obmanjuje siru javnost Srbije, Kosova i Metohije i ostalog sveta, a sve u svrsi ostanka na svojoj gepardovoj koznoj fotelji i svom udobnom dzipu (a ima ih 3) dok njegovo osoblje gladuje, zato sto RTS ne isplacuje zarade! Gospodine Miladinovicu da li ste vi Televizija Pristina? TV-Most, TV-Prokuplje...gde ste vi to sve direktor? Hocete da to budu vase privatne televizije, a hocete da ih finansira RTS?! Gospodine Miladinovicu, Zoricu...Ja koliko znam nas premijer je ubijen zato sto je hteo da unisti korupciju! Dok ste vi predstavnici te iste korupcije na Kosovu i Metohiji. Zato vas molim da ime naseg cenjenog premijera ne uzimate vise u vasim ustima, jer on to ne zasluzuje!
no name press
dragi druze (kolega), ne znam o cemu se radi, nikada nisam saradjivao sa televizijom most, po struci sam tehnicar, znam samo da sam par puta aplicirao preko mejla za posao u tv mostu, i odbijen sam kao nepodoban, jer tada nisam bio uclanjen u vladajucu koaliciju, nazalost politika je uzela pore svuda oko nas, izgleda da je danas jedini nacin prezivljavanja uclanjenje u neke kvazi patriotske stranke, tipa milan i oliver ivanovic, daleko im lepa kuca, a sto se tice televizije mosta iz zvecana, znam samo jednu stvar: fala gospodu bogu sto su me odbili, jer familiju ne bih mogao izdrzavati sa njihovim (radnickim) platama. ne mogu svi biti direktori kao vlasnik tv mosta i voziti automobile i dzipove od 20000 eura dok mu se radnici opijaju od dosade, i dele neznosti prema damama sumnjivih profila po kancelarijama. pozdrav druze
Bogdan Prokuplje
Kada su radnici Televizije i Radio Pristine,koji su bili 10 godina rasporedjeni u Prokuplju pre mesec dana dobili otkaze iz maticne kuce RTS,mada je medju njima veliki broj bio sa fakultetima i visim skolama,niko od njihovih kolega,koji sada protestuju,nije prozborio ni rec osude ni na racun RTS-a,a ni na racun svog direktora Zvonimira Miladinovica.Madju otpustenim radnicima ima i 4 elektroinzenjera,diplomirani pravnik,ljudi sa zavrsenom akademijom...Nikog nije bilo briga.Vazno je da su ostali da rade svi vozaci-jaki kadrovi!A ostali su u Zvecanu,i to vise od polovine ljudi koji i ne zive na Kosmetu,vec su raseljeni u centralmu Srbiju.I niko se do sada nije bunio.Sta je sada bilo,gospodo?Zar vasa zelja nije bila da ostanete i radite na svetoj srpskoj zemlji?Pa,evo,izvolite-dobili ste sta ste i trazili.Malo je posprdno da u to mesate RTS-on vas je vec sve proglasio tehnoloskim viskom!Ovako cete raditi i dalje za svog vlasnika,tj.direktora-Zvonimira Miladinovica,bicete na Kosovu-a to vam je i bila namera,zar ne,a o novcu...to je vec nebitna kategorija-samom cinjenicom sto ostajete i radite dole-Bog ce vas nagraditi,a i zahvalnost napacenog srpskog naroda!Pa,srecno vam bilo,patriote!
Desimir Markovic
Zvonimir Miladinović, Zoric i ostala kompanija koja suruje medjusobno, su samo lokalni tajkuni koji na kontu RTP-a, a o trostku RTS-a zele da izgrade svoju tajkunsku UNMIK/EULEX/KFOR televiziju, uz pomoc lokalnih politickih tajkuna, krvno vezanih za Vuka Brankovica, i Olivera Ivanovica. Ljudi da li ste vi svesni koji novac pristize od RTS-a, tj stizao je dok nisu progledali! RTS je Televiziji Most davao sakom i kapom-to su milioni dinara...milioni, dok njihovi radnici gladuju! ljudi koju su ceo svoj zivot posvetili novinarstvu i televiziji bukvalno gladuju! Bitno je da gdin.Miladinovic, Zoric i ostala sluta voze nove Suzukije, Toyote i vec kakve dzipove! Odakle?! Ljudi zar vi stvarno mislite da je moguce potrositi za 30 dana 14000eura samo za gorivo?! a recimo poseduju samo 3 vozila! Ko koga ovde laze? Tijanic ili Miladinovic?! pre bih rekao Miladinovic, jer Tijanic ne zeli da ima vise posla sa korupcijom u svojim redovima! Samo cekamo da se na TV-Mostu pojavi Hasim Taci i Hardinaj.
bojan
Slazem se sa Gocom,iako sam i ja sa Kosova muka mi je od ljudi koji se sete SRCA SRBIJE tek kad ih udaris po dzepu.Skoro deset godina vecina je primala pare za nerad...uostalom ako im je stalo do kosova neka plate zarade na Novom Brdu,Strpcu,Gorazdevcu...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб
Развој: Tehnicom Solutions

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља