уторак, 19.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:26

Шкода на новом терену

недеља, 08.11.2009. у 22:00
Лепо и скупо: највиши ниво опреме експириенс краси ентеријер тестираног јетија

У данашње време аутомобилски произвођачи неретко трпе осуде због конвенционалног приступа у дизајнирању модела, а критичари најчешће упућују замерке како нови аутомобили све више личе једни на друге. Ипак, да конструкторској машти, али и храбрости, није дошао крај показује најновији модел из Шкодине продукције - јети. Недавно је стигао на наше тржиште, па смо са великом дозом знатижеље преузели репрезентативни примерак на тест.  

Овај аутомобил своје место налази у растућем сегменту кросовера, а на првом месту истиче се необичним именом, оригиналним дизајном и великодушном понудом простора. Долази на једној од најцењенијих Фолксвагенових платформа на коју су, између осталих, постављени голф и тигуан. Шкода јети је дугачка 4,2 м и широка готово 1,8 м, а са висином од 1,69м и клиренсом од 180 мм сврстава се у категорију која је „нешто између“ градских СУВ модела и компактних моноволумена.

Већ на почетку дружења са јетијем приметили смо да његов дизајн запада за око, а да нисмо погрешили у процени потврдили су  радознали погледи осталих возача, али и пролазника на београдским улицама. За то је заслужан коцкаст облик релативно високе каросерије, оригиналне светлосне групе са необично позиоционираним светлима за маглу и бројни офроуд детаљи који појачавају јетијеву мускулатуру. За разлику од спољашњег „мачо“ изгледа, унутрашњост делује нежно и рафинисано. Инструмент табла пријатно светли и врло лепо изгледа, али бројке на брзиномеру нису баш читљиве. Квачитет материјала у најскупљем пакету опреме „експириенс“ (доплата 3.000 евра) је на изненађујуће високом нивоу. Нарочито нам се допала мека пластика на централном панелу, као и фини штоф на оплатама од врата. Са друге стране, чини се да, иначе пристојним седиштима, недостају јачи бочни ослонци. За разлику од предњих седишта, задња су нешто тврђа али имају подешавање нагиба наслона што се показало као сврсисходно решење, баш као и клизна задња клупа која на уштрб запремине пртљажника енормно повећава простор за ноге путника позади. Дакле, у јетија се без проблема могу сместити четири висока путника. Утисак простора појачава и велика висина крова, која омогућава чак и особама преко два метра висине да пронађу оптималан положај за управљачем.     

(/slika2)Модел који смо имали на тесту покреће ТДИ дизел агрегат са комонрејл убризгавањем. Из два литра запремине развија 140 кс и 320 Нм обртног момента који преноси на сва четири точка. На окрет кључа агрегат се оглашава тихо и одмах најављује миран и култивисан рад без претеране буке и непожељних вибрација. Прво смо га тестирали у градској вожњи, а на овом пољу јети се показао као стартан, окретан и врло прегледан. Нарочито нам се допало са каквом лакоћом убрзава – само 9,9 секунди потребно му је да из места стигне до 100 км/х. Притом, захваљујући четвртој генерацији халдекс квачила снагу оптимално распоређује између предње и задње осовине, тако да нема проблема са тракцијом на клизавој подлози. Да ту није крај пријатним изненађењима, јети нам је показао и у вожњи на отвореном друму. Директан управљач и велика агилност при мењању правца чине јетија веома забавним за вожњу по кривинама и у томе се јети, као кросовер, разликује од већих градских СУВ модела. У нормалним условима вожње, дакле, када се не форсира папучица гаса, шкода јети у граду троши око 7.5 литара, што је податак који не одступа од фабрички декларисаних вредности.

Све у свему, чини се да је готово све на овом аутомобилу на заиста високом нивоу.

Како је одмицало наше упознавање са јетијем, наметало нам се питање да ли је ово најбољи аутомобил који је Шкода направила под диригентском палицом Фолксвагена. Готово да бисмо се усудили да дамо потврдан одговор да свеукупан утисак не квари битан фактор – цена. А, она код јетија 2.0 ТДИ 4х4 експириенс долази као хладан туш, јер 24.308 евра представља озбиљан издатак нарочито у овом тренутку када многи произвођачи знатно веће моделе нуде по нижим ценама.

У. Дедић

----------------------------------------------------------

Технички подаци

Каросерија  пет врата, пет седишта
Димензије д/ш/в  4.223/1.793/1.691 мм
Мотор турбо дизел, 4 цилиндра 
Запремина  1.968 ццм
Снага 140 кс при 4.000 о/м
Обртни момент  Нм при 1.750-2.500 о/м
Мењач  мануелни шестостепени
Гуме  215/60/Р 16
Кочнице   дискови
Пртљажник  410-500 лит.
Убрзање  0-100 км/х   9,9 сек.
Макс. Брзина  190 км/х
Потрошња  6,1 лит.
Цена  од 22.609 евра


Коментари3
2ab64
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

sava zivkovic
A koji su to veci modeli po nizim cenama majke ti ????
luka rakic
da li bi neko mogao da navede koji su to modeli veci od jetija i jeftiniji ako nije problem.....
dusan
novinar kaze da bi se usudio da kaze da je ovo najbolji model skode, ali mu je cena visoka. ja mislim da je normalno da se zna koji su kriterijumi za kvalitet, a da je cena nesto drugo. ako pricamo o odnosu cene i kvaliteta, to je opet nesto drugo. ako je auto dobar, on je dobar i to je to. sto se cene tice, skoda je u nivou sa ostalim proizvodjacima, tako da ne znam na koje je automobile mislio autor teksta. na kupcima je da izaberu sta im se vise svidja...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /
Остали спортови

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља