понедељак, 06.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:09

Универзалац из Сошоа

недеља, 15.11.2009. у 22:00

Мало СУВ, мало минивен, мало караван, мало хечбек. Последњи изданак реномираног француског произвођача из Сошоа, успева да под једним кровом обједини гене из чак четири различите категорије аутомобила. Дакле, пежо 3008 наступа као истински кросовер и ту дилеме нема. Постављен на платформу „тристаосмице“, 3008 по дужини заузима место између класичног модела 308 и његове караван верзије. Оно по чему се на први поглед разликује од своје браће по шасији јесу висина, као и темељно преуређен дизајн - споља и унутра. 

Предњи део је наглашено подигнут и затупљен, а на њему се сада налази још већа решетка хладњака. Како би максимално нагласили робустност, Пежоови дизајнери су се овога пута определили за померање светлосних група готово до крајњих ивица тако да се поклопац мотора практично налази између предњих фарова. Оцена дизајна је одувек представљала индивидуалну ствар, али овакво решење је у сваком случају необично и изазива опречна мишљења. За разлику од велике „њушке“, бочна силуета и задњи крај доносе више хармоничних линија са препознатљивом елеганцијом Пежоа.

Чим се отворе било која врата, 3008 најављује великодушну добродошлицу. У овај аутомобил се изузетно лако улази, као у неку лимузину од готово пет метара, а путницима стоји на располагању и много простора, што је типично управо за кросовере. Радно место возача је идеално позиционирано и са ергономске тачке гледишта не оставља места ни за најмању замерку. Централни гребен је необично обликован, а све команде налазе се на дохват руке. Још једна врлина оваквиих аутомобила јесте висока позиција седења, а у пежоу 3008 седи се високо и удобно. Уз то, седишта су савршено обликована и у комбинацији са препознатљиво меким француским огибљењем пружају пуно задовољство у вожњи, чак и на лошијим путевима.

(/slika2)Тестирани модел под предњом хаубом крије познати 1,6 литарски ХДИ са 110 кс. Овај агрегат један је од најтиших и најуглађенијих дизела данашњице. Вуче невероватно течно већ од 1.000 о/мин, а колико је еластичан и култивисан сведочи податак да у другом степену преноса глатко убрзава већ од 20 км/х. Упарен са лаком ручицом шестостепеног мењача, 1,6 ХДИ достиже максималних 180 км на сат , уз убрзање од 0 до 100 км на сат за 12,2 секунде. Перформансе су у оквиру просека класе, рекли бисмо, али је зато култура рада овог дизела на импозантном нивоу. У градској гужви пежо 3008 се доста добро сналази, прегледност саобраћаја испред возача је врло добра, али уме да „зашкрипи“ када се баци поглед бочно позади. Без обзира на већу фреквентност саобраћаја овај аутомобил ни најмање не умара возача, понајпре због савршене удобности и одличне звучне изолације, али за то су заслужни још неки детаљи. Посао возачу доста олакшавају „хилхолдер“ односно аутоматска кочница приликом кретања на узбрдици, као и електронска паркирна кочница која се аутоматски активира чим се искључи мотор.

Са великом кабином и пртљажником од 423 литра, нови „лав” једнако добро се показао и у вожњи на отвореном друму где је трошио скромних 5 литара евродизела. С обзиром на висину од 1,64 м каросерија се изненађујуће мало нагиње, а управљач се показао као прецизан. Права је штета што електрични серво не пружа више повратних информација јер овако делује потпуно безосећајно.

У. Дедић

--------------------------------------------------------------

Технички подаци

Каросерија  пет врата, пет седишта
Димензије д/ш/в  4.365/1.910/1.390 мм
Мотор турбо дизел, 4 цилиндра 
Запремина      1.560 ццм
Снага 110 кс
Обртни момент  285 Нм
Мењач  мануелни шестостепени
Гуме ХХХ      
Кочнице  дискови
Пртљажник  323 лит.
Убрзање  0-100 км/х  12,2 сек.
Макс. брзина    180 км/х
Потрошња  5,5 лит.
Цена  од 22.920 евра


Коментари3
90342
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zaharije Gligorijevic
Godinama sam vozio Pezo od 405, 406, 407. Vozio sam nova auta do 4 godine starosti. Ono sto je karakteristicno kako za pezo tako i za sva ostala auta u prvih 3-4 godine i nema nekih velikih problema, medjutim posle 4 godine sa Pezoom cete potrositi sve ono sto ste ucarili na niskoj kupovnoj ceni. Posle 4 godine dolazi do niza problema poput pregrejavanja, gubitka snage (katalizator problem) itd.. Cene opravke a i delova su poprilicno skupi. U prvih 4 godine imat cete ceste izmene i popravke na kocionom systemu pogotovu ako prelazite 30-50000 godisnje i imate potrebu za cestik kocenjem zbog guzvi na putu. Tada cete svakih 20-30000 menjati nesto na kicionom systemu. Kada je u pitanju udbnost mekoca Francuz je jedan od najboljih.
m.d.
Malo trosi?! Zaboga, kosta 23000e!!! Zar je to mala potrosnja?
Ne verujem
Ovoliko cudo, a tako malo trosi...prosto neverovatno

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља