уторак, 26.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:34

Криза приземљила аеродром „Росуље”

Аутор: Р. Станковићпетак, 20.11.2009. у 22:00
Ваздушна лука аероклуба „Михајло Живић” требало би да буде измештена на нову локацију (Фото Р. Станковић)

Крушевац – Нова локална власт у Крушевцу, формирана пре четири месеца, одлучила је да ревидира планове о изградњи аеродрома Б класе, на висоравни Росуље, удаљеној 5,5 километара од центра града, који би имао полетно-слетну стазу дужине 1.300 и ширине 30 метара.

Руководство ЈП „Аеродром Росуље“ је са Аероклубом „Михајло Живић“, који има ваздушну луку површине 46 хектара, постигло договор да се изради нови пројекат за спортски аеродром Ц класе, који ће моћи да опслужује мање летелице – пољопривредне, спасилачке и њима сличне авионе.

Пројекат је у надлежности Дирекције за урбанизам и изградњу, а коначну одлуку донеће Скупштина града. Јавно предузеће „Аеродром Росуље“ приводи крају формирање пројектно-техничке документације, откуп експроприсаног земљишта и пренос власништва. Преостао је откуп још само једног хектара земљишта, али је већ формирана површина довољна за спортски аеродром.

– У погоршаним економским околностима било је нужно ревидирати пређашњи амбициозни пројекат аеродрома са кога би могли да саобраћају авиони распона крила до 24 метра. Сада смо окренути плановима изградње спортског аеродрома, како би овдашњи аероклуб „Михајло Живић“, који постоји још од 1925. године, имао боље услове. Њихова активност је озбиљно угрожена, будући да су около изграђене стамбене вишеспратнице, а измештањем аероклуба ослободило би се 46 хектара на локацији која је изузетно атрактивна за многе потенцијалне инвеститоре. Друго, нови аеродром је потребан Крушевцу како би интензивније могла да се користи пољопривредна авијација, а да не помињем значај ваздушног саобраћаја у случају елементарних непогода и хитних медицинских интервенција – објашњава за наш лист Миомир Петровић, директор ЈП „Аеродром Росуље”.

Према пројектном предлогу, прво би се изградио приступни асфалтни пут дужине 350 метара, затим травната полетно-слетна стаза димензија 800 пута 60 метара и плато за „паркирање” летелица, а затим би следила изградња резервоара за гориво и хангара.

Плановима смо зацртали да радови почну на пролеће, али ће од прилива средстава зависити да ли ће то бити оствариво – истиче Петровић, додајући да ревизија плана да аеродром „Росуље” буде ваздушна лука за прихват авиона до 50 путника не значи и трајно одустајање од те намере.

– Могућност да овде слећу туристи чија је крајња дестинација шездесетак километара удаљени Копаоник јесте опција која је само одложена до неких бољих времена, када ћемо бити у могућности да доградњом капацитета обезбедимо вишу класу аеродрома – прецизира Петровић.


Коментари0
4b3fd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља