понедељак, 06.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:37

Мања снага, већа уштеда

Аутор: У. Дедићнедеља, 22.11.2009. у 22:00

Водећи светски произвођачи нису остали без одговора на све оштрије нормативе ЕУ у вези емисије штетних гасова.

Поред све интензивнијег развоја хибридних, као и модела на алтернативна горива, у ауто индустрији је већ дуже време присутна и тенденција смањења потрошње односно емисије издувних гасова код бензинских и, нарочито, дизелских агрегата.

Један од најновијих дизела из продукције баварског произвођача представља агрегат припремљен за серију 1, што нам је дало повода да по други пут тестирамо популарну „јединицу“ - овога пута са ознаком 116 д.

Да подсетимо, „јединица“ је други најпопуларнији модел БМВ - а који је од 2004. године присутан у компактној класи.

Дугачак је 4,23 м што га сврстава у просек класе. Међутим, његова унутрашња концепција са оскуднијом понудом простора позади и у пртљажнику, одступа од класичног шаблона компакт класе. Као и у осталим БМВ - има, у серији 1 се седи прилично ниско, али врло удобно.

За разлику од предњих, задња седишта могу да буду проблематична за више путнике који ће пожелети више простора нарочито на дужим релацијама. Ни пртљажник са 330 литара запремине не представља нешто чиме би у Минхену могли да се похвале. Ипак они који седе напред тешко да ће пронаћи неку замерку.

Седишта су чврста, предњи панел је обложен квалитетном пластиком, а сам положај за савршено профилисаним управљачем, као да најављује спортски потенцијал Да ли га има оваква серија 1 са редукованим дизелом који из два литра развија скромних 116 кс?

(/slika2)Већ са првим пређеним метрима возач може да осети могућности БМВ - а 116 д. О управљању не треба трошити превише речи, оно је код серије 1 у складу са репутацијом БМВ - а који је на овом пољу једноставно недостижан.

Довољан је и најмањи окрет управљача, да нос аутомобила беспрекорно креће у задату путању. Уз то, „хендлинг“, односно лежање на друму такође заслужује чисту десетку. Захваљујући одсуству утицаја погонских точкова на управљање, али и идеалне дистрибуције тежине напред и позади 50:50, серија 1 са једнаком лакоћом савлађује завоје па с правом носи епитет најзабавнијег за вожњу у свом сегменту.

Спортски угођај употпуњава и нешто тврђа, али савршено прецизна ручица шестостепеног мануелног мењача. Ко има више самопоуздања и жели да осети границе у брзим пролазима кроз кривине, може да „олабави“ односно да готово у потпуности искључи двостепени ДСЦ систем електронске контроле стабилности.

А, колико овакав агрегат може да испрати потврђен спортски потенцијал БМВ - ове шасије? Нама се чини - у сасвим пристојној мери.

За разлику од снажнијих дизела, код 116 д снага се развија линеарно и без карактеристичног турбо потиска када казаљка пређе 2.000 обртаја. Ипак, довољно је еластичан у трећем и четвртом степену преноса тако да не захтева превише рада са ручицом мењача приликом убрзавања и претицања.

Са друге стране, пети са односом 1:0,78 и нарочито шести степен преноса са односом 0,65 доприносе смањењу потрошње приликом вожње на отвореном друму.

Шта то значи у пракси проверили смо на деоници од 100 км где смо комбиновали вожњу по споријем магистралном путу без превише саобраћаја са умереном вожњом на ауто путу, а након превезене маршруте компјутер је очитавао просек од 4,0 литра! Морамо да напоменемо да није претерано жеднији ни у граду без обзира на велику фреквентност саобраћаја и честа заустављања и убрзавања.

Захваљујући старт стоп систему који искључује агрегат сваки пут када се возило заустави, успели смо да задржимо потрошњу на само 6,5 литара што је једнако импресиван резултат.

-----------------------------------------------------------

Технички подаци

Каросерија

пет врата, пет седишта

Дуж/шир/вис.

4.223/1.748/1.421 мм

Мотор

турбо дизел, 4 цилиндра 

Запремина

1.995 ццм

Снага

115 кс при 4.000 о/м

Обртни момент

260 Нм при 1.750-2.500 о/м

Мењач

мануелни шестостепени

Погон

назад

Гуме

195/55/Р 16

Кочнице

венстилирајући дискови

Маса

1.380 кг

Пртљажник

330 лит.

Резервоар

51 лит.

Убрзање

0-100 км/ч - 10,2 сек.

Макс. брзина

200 км/х

Потрошња

4,4 лит.

Цена

од 23.353 евра


Коментари0
b24bc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /
Аутомобилизам
Аутомобилизам
Аутомобилизам

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља