субота, 16.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:39

Градња аеродрома Требиње почиње на пролеће

Аутор: Сања Пешутпонедељак, 23.11.2009. у 22:00
Зубачко поље, место будућег аеродрома (Фото С. Пешут)

Од нашег дописника
Требиње – Градња аеродрома на Зупцима код Требиња могла би да почне већ на пролеће 2010. године. Овај податак произлази из Мастер плана који је недавно представљен у Влади Републике Српске и општини Требиње. Наиме, мастер-план дефинише положај будућег аеродрома, техничке карактеристике, као и фазе по којима би се одвијала градња и развој будућег аеродрома. Мастер-план предвиђа пријем 250.000 путника годишње у првој фази, 500.000 у другој и чак милион путника годишње у трећој фази.

Предузеће „Аеродром Требиње” већ постоји, и његов оснивач је Влада Републике Српске, која је на једној од последњих седница усвојила поменути извод из мастер-плана. Одлучено је и да буде формирана радна група чији је задатак да усагласи интересе Републике Српске и приватних инвеститора у овом послу , како би био склопљен уговор о даљем заједничком наступу – саопштено је на презентацији.

Председник Владе РС најавио је да ће, и ако не буде концесионара, влада властитим средствима почети изградњу писте и неопходних објеката.

– Процењујемо да ће прва фаза изградње, која би омогућила слетање првих авиона, коштати између 55 и 60 милиона конвертибилних марака. Сада нас чекају послови око решења имовинско-правних односа и пројектне документације, за шта смо одобрили 1,6 милиона марака – рекао је премијер РС.

Сама идеја о градњи аеродрома код Требиња од почетка је изазивала различите ставове. Често се у јавности и на форумима могу наћи коментари како то да град који нема ни аутобуску станицу добије аеродром? Многи се питају и где је економска исплативост тако велике инвестиције? На којих 250.000 путника аеродром Требиње рачуна, када у окружењу већ постоје аеродроми у Подгорици, Тивту, Дубровнику и Мостару?

– Сваки од тих аеродрома има свој максимум. Ми смо нови, дајемо повољна времена слетања и полетања, дајемо нову услугу и могућности које они немају – каже директор предузећа „Аеродром Требиње” Зоран Окиљ и појашњава: „Дубровник годишње има око милион и двеста хиљада путника и они су у засићењу. Тиват има проблем са транспортом путника преко залива. Мостарски аеродром има седам хиљада путника годишње, али у Међугорје долази милион људи годишње. Рачунамо на ту варијанту, на мање авиокомпаније.

Окиљ је рекао и да се воде разговори са потенцијалним инвеститорима те да има више кућа које су заинтересоване за овај пројекат.

– О њиховим условима и захтевима преговараће радна група коју формира влада. На жалост не могу рећи име ниједне куће, агенције или фонда који је заинтересован за улагање, јер потписујемо уговор о тајности података по којем смо обавезни да штитимо и ми њихове и они наше податке. Могу само рећи да има заинтересованих инвеститора и из БиХ, али и из иностранства – речи су директора „Аеродрома Требиње”.

Носиоци пројекта процењују да би се отварањем аеродрома могло добити и 400 нових радних места, а да би писта могла да буде у функцији већ наредне године.


Коментари4
fe7fc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nikola
Niko pametan ne pravi aerodrom gdje treba da se gradi jedna jaka karaula.Kakav aerodrom i kakvi bakraci na Zubackom polju,kome to treba ? Na prostoru od 100 km vazdusne linije vec postoje 4 aerodroma u:Cavtatu,Tivtu, Podgorici i Mostaru koji veci dio godine zvrje prazni a da trebinjski bude tako popunjen kako pise u planu i novinskom clanku u to prosto ne vjerujem niti vjeruje iko normalan.Ali artija trpi sve pa i ovaj ambiciozni plan za gradnju aerodroma u Trebinju.To sto je Dodigova vlast obecala u vezi aerodroma je samo bacanje luga u oci Hercegovcima da zaborave i ne vide neke teske goruce probleme oko enormne nezaposlenosti ljudi u Hercegovini i gladinih ljudi u kuhinji CK.Radi se o cisto i veoma plitkom propagadnom triku aktuelne Dodigove vlasti.Neka oni prvo naprave autobusku stanicu u Trebinju da uklone to ruglo iz centra grada. Neka nam vrate nase pare od elektrana na rijekama Trebisnici i Drini sa porukom:"TREBISNICA I DRINA RADI, BANJA LUKA SE GRADI" ! Dokle tako ?
Vukoje
Tehnički gradnja tog aerodroma neće biti nikakav problem, jer je još bivša JNA upravo na tom prostoru napravila ratni aerodrom. Poravnala je teren, napravljena je solidna drenaža, a u jednoj baraci bile su metalne ploče koje su u slučaju rata trebalo samo da se rasporede i eto piste. Kako je dubrovački aerodrom često zatvoren zbog jakog vetra,a aerodrom u Tivtu problematičan je zbog čekanja na kasniji prevoz trajektom, pa letnje gužve, pa granični prelazi, aerodrom Trebinje ima šansu da bude matični aerodrom cele Istočne Hercegovine, odnosno Republike Srpske: Trebinje, Bileća, Gacko, Nevesinje. Osim toga, taj će aerodrom omogućiti bolju povezanost zapadnog i istočnog dela Republike Srpske, što je politčki vrlo važno. Sada se iz Banjaluke do Trebinja automobilom putuje i po sedam sati. Dakle, aerodrom Trebinje ima razloge da postoji. Živeo nam naš novi aerodrom. Na koji ćemo jednog lepog dana da sputimo i naše vojne avione. Sa srpskim oznakama.Samo složno braćo Srbi.
Бранко
Нема од тога моја Сања ништа, само људима мажу очи. Да ли је урађена квалитетна студија о оправданости и исплативости споменутог аеродрома-сумњам. Извори финансирања градње зависе управо од споменутих критеријума. Није довољно рећи да ће се на аеродрому запослити 200 људи и да је посао већ завршен а конкурс расписан. Знам неке колеге које раде на том "аеродрому" и нису ми са одушевљењем причали о нашем аеродрому Требиње. Са тим у вези да кажем и сљедеће: Већ сада је у Херцеговини мање становништва у односу на ратне године. Из мог Гацка исељава се тренутно више од 10 породица од којих је једна моја. Коријени из Херцеговине је све што ће нам остати послије погрома и пљачке из разних тзв. институција и службеника народа и државе. Градитељима желим сву срећу и видимо се на аеродрому Требиње, ако поживим до тада.
ЗОРАН ШУНДИЋ
ВЛАДА СРПСКЕ И ТРЕБИЊЦИ ваљда знају шта раде? Нама би то био најбржи пут ка Боки. Али, премијер Додик је недавно најавио и изградњу новог пута од Ужица поред Дрине ка Требињу. ЦГ већ проширује пут Херцег Нови - Требиње. Вожња аутом до мора била би скраћена за пет сати, него правцем преко Пријепоља и Колашина. Шта је са том идејом? У сваком случају аеродром у Требињу допринео би развоју Херцеговине и Херцегновске регије. Па, ако има пара, не би то било рђаво.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља