уторак, 11.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 23.11.2009. у 22:00 Марина Лаловић

„Фијат” затвара део постројења у Италији

Од нашег дописника 
Рим, 23.новембра – „Фијат” не може да сачува сва италијанска постројења, јасна је порука одговорног директора торинске аутомобилске куће, Серђа Маркјонеа уочи састанка са министарком за образовање Маријом Стелом Ђелмини у „Фијатовом” Центру за истраживање.

Први човек „Фијата” није обелоданио јасну листу фабрика које ће морати да буду затворене у Италији, али је свима јасно да се алудирало на најјужније постројење – Термини Имерезе на Сицилији. „Шест италијанских постројења производе исто колико и једна фабрика у Бразилу. Ту нема никакве индустријске логике, одражава се слика која више не постоји”, закључио је Маркјоне.

На само седам дана од сусрета са италијанским министром за индустријски развој Клаудиом Скајолом, предвиђеним за 1. децембар, као и пред састанак са синдикатима 20. децембра, Маркјоне је већ сасвим отворено представио свој став. Како преносе италијански медији, Скајола ће врло тешко успети да наговори одговорног директора торинске куће да промени мишљење.

Поводом тензија у вези са постројењем Термини Имерезе, Маркјоне је потврдио да је „’Фијат’ спреман да сарађује са владом и са свима како би се пронашла најинтелигентнија солуција, али гледајмо да се не заваравамо. Разумем позицију радника, спреман сам да са свима сарађујем, али неопходно је гледати на индустријску реалност... ’Фијат’ производи аутомобиле, камионе, тракторе. Ипак, индустријска политика Италије је компетенција владе и ’Фијат’ за исту не може да буде одговоран. Не желим никоме да претим, само сам спреман да представим нашу прогнозу развоја тржишта. Остаје на другима да верују или не”, закључио је Маркјоне.

Претходних недеља синдикати широм Италије упутили су оштре критике торинској аутомобилској кући да планира затварање италијанских постројења упркос материјалној помоћи која је пружена „Фијату”:

„Није истина да смо примили 500 милиона евра за уговор програма 2008. у вези са постројењем Термини Имерезе. Нисмо добили нити један евро ни од кога. Ради се о избору индустријске политике који мора да донесе влада премијера Берлусконија. Они су ти који морају да одлуче. ’Фијат’ ће се понашати у складу са одлукама које буду донете”, одговара Маркјоне на критике.

И док се односи између представника „Фијата” и синдиката сваким даном све више заоштравају, претеће поруке допиру са свих страна. Радници фабрике „Алфа Ромео” из Арезеја (крај Милана) окупирали су тако аудиторијум где је представљен програм интернационалног сајма EXPO који ће се одржати у Милану 2015. у знак протеста против одлуке да 232. радника из поменуте фабрике буде премештено за Торино.

По мишљењу представника најважнијих синдиката у Италији, Маркјонеов „италијански сан” је некомпатибилан са његовом последњом поруком упућеном на рачун италијанских постројења. Почетком године одговорни директор „Фијата” изјавио је да је неопходно производити шест милиона аутомобила годишње како би се опстало на светској аутомобилској сцени: за остварење оваквог плана Маркјонеу је била неопходна алијанса (до сада врло успешна) са „Крајслером”.

„Данас постоји ризик да се део производње пребаци у Бразил, Пољску и Србију: како је онда могуће производити шест милиона аутомобила годишње заједно са ’Крајслером’ и након тога најавити затварање постројења у Италији. Ове две ствари нису компатибилне једна са другом”, изјавио је секретар италијанског синдиката Уилм (Италијанска унија металуршких радника) Антонио Регаци.

Оштре поруке стижу и од стране Енца Мазинија, националног координатора синдиката Фион (Федерација металуршких радника) Цгил (Генерална италијанска конфедерација за рад):

„Урадићемо све како бисмо променили ’Фијатов’ став: затварање италијанских фабрика представљало би праву катастрофу. ’Фијат’ се спрема да комплетно реорганизује своју структуру да би један део производње пребацио у иностранство. „Бићемо спремни на сваку неопходну акцију како бисмо одбранили интерес радника и фабрика групе ’Фијат’”, порука је Ђованија Чентрелеа, националног секретара синдиката УГЛ (Генералне уније за рад).

Планови торинске аутомобилске куће још увек нису познати: до краја године ипак ће морати да се одлучи о конкретној будућности свих „Фијатових” постројења у Италији, али и у иностранству.

Маркјоне је до сада више пута нагласио само једну извесну чињеницу: „Фијат” и „Крајслер” су довољни један другом: нема потребе за новим алијансама.

Коментари10
00828
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Borislav
Fiat nikada nece biti motor razvoja Kragujevca a pogotovu ne motor Srbije.
rade
Ali zato otvara u Kragujevcu.Naravno po Dinkicu
Mixer
Fiat i nije neka autokompanija koja moze da se pohvali svojim proizvodima, a ne cudi da ce zatvarati pogone u Italiji. Zasto da iz svoga dzepa Fiat placa radnike po 1500 EU mesecno, placa drzavi sve, porez, struju, gas...sve, kada dodje u Srbiju koja mu placa radnike i sve ostalo daje besplatno, a da ne ulozi nijedan jedini $, a pri tome samo uzima profit. Ko bi od nas placao radnika ako moze da ga dobije besplatno, niko. Bravo za Fiat, a ostali "partneri" gledajte i placajte poslove veka.
Niki
Dokle ce Dinkic da nas ubedjuje da smo sa "Fijatom" napravili dobar posao ?
sosa
To je zato sto ce da otvori nove kod nas u Srbiji. Gaarancija ministar.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља