среда, 16.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Прва греда за мост код Аде Циганлије стигла из Кине

Аутор: М. Луковићсреда, 25.11.2009. у 22:00
Мост вредан 118,6 милиона евра истовремено се зида и пројектује (Фото Т. Јањић)

Непуну годину и по од почетка изградње, основе новог београдског моста преко Аде Циганлије постају све видљивије. У току јучерашњег поподнева у новобеоградско бродоградилиште упловила је баржа са првим од девет сегмената челичне конструкције, који је преко холандског Ротердама недељама путовао из Кине. У градској Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу Београда кажу да се радови на новом архитектонском симболу престонице обављају према зацртаној динамици, а о томе сведоче и четири „ужурбана” градилишта – на чукаричкој обали, код шпица Аде Циганлије, на Малој Ади и новобеоградској страни. Први комад конструкције стигао је са петог „градилишта” у далекој кинеској провинцији Хебеи, где су под крововима хале „China Railway Shanhaiguan Bridge Group”, до сада фабрикована четири сегмента масивне греде. Још три дела у Београд ће бродовима стићи половином јануара 2010. године.

Према речима радника, лепо време користи се за прављење „резерве” пред долазећу зиму и мразеве, а ових дана најживље је на чукаричком градилишту где је постављен седми обалски стуб и носачи платформе за навлачење водоравне конструкције. У флуоресцентним прслуцима мимоилазе се радници који причају на српском или немачком, а високо над главама са белим шлемовима прелазе им кракови неколико џиновских дизалица. Грађевинци немачког БВБ-а пре десетак дана започели су такозвано преднапрезање, а њихове колеге на градилишту на врху Аде, са ког се пружа најбољи поглед на реку и старију, већ „уморну” сестру „Газелу”, недавно су кренули са наливањем четвртог и петог сегмента главног носача – пилона. У дирекцији кажу да ће до 175. метра пилона бити монтирано 39 оваквих сегмената, док ће последњих 25 метара бити изграђено од челика.

– Пилон наставља да „расте” из земље ослањајући се на две ножице – источну и западну, а у његову основу побијено је 113 бетонских шипова. Прошлог месеца завршена је наглавна плоча, а за овај, највећи монолитни темељ у мостоградњи Србије утрошено је око 1.300 тона арматуре и 16.370 кубика бетона – истичу у дирекцији.

(/slika2)Завршавају се и радови на привременим стубовима у чукаричком рукавцу преко којих ће конструкција бити нагурана, док се на левој обали Саве, као и на градилишту Мале Аде, побијању шипови за темеље преосталих стубова.

– Приводи се крају и техничка контрола главних пројеката за приступне саобраћајнице, односно јужних и северних путева, а убрзо почиње и израда идејног пројекта петље „Радничка”, према условима из плана детаљне регулације. Петља „Хиподром” је у изградњи од овог лета и радови ће трајати до јесени следеће године – објашњавају у дирекцији.

Монументални мост преко Саве зида се по систему истовременог пројектовања и изградње. О томе сведочи и чињеница да су бушење тла и побијање пробних шипова на дубинама од 30 метара урађени за потребе добијања података за израду главног пројекта док су на сва четири градилишта маркиране геодетске тачке које ће бити очитаване до краја радова.

Уговор за пројектовање и изградњу моста својевремено је, према правилима Европске банке за обнову и развој, добио конзорцијум у „PORR Technobau und Umwelt AG” из Аустрије, „SCT dd” из Словеније и „DSD Bruckenbau GmbH” из Немачке. Рок за извршење је 40 месеци, а вредност радова је 118,6 милиона евра.Мост главног распона од 376 метара биће изграђен са косим кабловима. Укупне дужине 929, а ширине 45 метара, садржаће шест саобраћајних трака, два шинска колосека и две пешачко-бициклистичке стазе преко којих ће моћи да пређе 12.000 возила на сат. Ћуприја на Сави део је унутрашњег магистралног прстена који ће, када буде завршен, имати за циљ да повеже општине Палилула, Звездара, Чукарица и Нови Београд, односно да растерети одавно преоптерећен саобраћај у центру престонице.


Коментари30
78569
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vladimir cicmil
@ Dusan Vukovic. Cestitam na odlicnom komentaru.
DUSAN VUKOVIC
I dalje mislim da su one jeftinije varijante mosta bile pravi izbor. Nije problem IZGRADITI most preko jedne,relativno male reke,vec se kod nas postavlja kao veci problem:ODRZAVANJE!!! U ovom periodu krajnje sirotinje bilo je pametnije napraviti dva jeftina mosta gde bi funkcija bila prioritet a ne dizanje spomenika nekoj politickoj garnituri.Ma kako da taj most bude napravljen ,sa npr. najkosijim zategama na svetu ,sa betonom roze boje sa tufnama,to je mali most na maloj reci. Siromasnom srpskom narodu su potrebnija bila dva jeftina mosta a ne jedan megalomanski koji ce odmah imati epitete :najveci,najbolji...Beograd ce po njemu u SVETU biti prepoznatljiv itd. Dugo ce jos Beograd biti prepoznatljiv po nedostatku mostova.Prepoznatljiv je i po neverovatnoj ignoraciji recne obale.Beograd je okrenut ledjima Savi i Dunavu.Ko hoce ovo da proveri neka se proseta desnom obalom Save pa onda Dorcolskom obalom Dunava ako sme i ako ima stomak za to. Za sve to naravno nisu krivi Nemci i Kinezi.
milan todorović
Ako se istovremeno gradi most i glavni projekat , znači da se most gradi BEZ DOZVOLE-BESPRAVNO!Prema odredbama Zakona o planiranju i izgradnji to je krivično delo za koje investitor (treba da) odgovara!
Olga Dragović
Takve grede je nekada pravila Goša, a biće da je i ona uništena kao i Mostogradnja čiji su radnici na prinudnim odmorima do 13. januara odnosno maja 2010. Očigledno je da je Dinkić itekako čuo za njih...
Consul Romanum
@ Posmatrac, postoji jos jeftinije i brze resenje: TRANSSIB.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља