уторак, 26.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:03

Надвожњак код Цареве ћуприје премошћује пругу

Аутор: М. Луковићнедеља, 13.12.2009. у 22:00
Прелаз затворен до следеће јесени (Фото Д. Јевремовић)

На месту некадашњег пружног прелаза код Цареве ћуприје, после пет месеци од почетка радова уздигнут је део нове конструкције која ће на јесен 2010. године премостити железничку пругу. Када буде завршена, 1,8 милијарди динара вредна петља „Хиподром”, представљаће део саобраћајне мреже која повезује мост преко Саве на Ади Циганлији, односно његову приступну петљу Радничка која чека на почетак изградње, са Паштровићевом улицом ка Бановом брду и Булеваром војводе Мишића.

– До сада је завршена изградња стубова надвожњака и преднапрезање прве бетонске конструкције у дужини од 90 метара, којом ће се возила из Паштровићеве улице пењати према раскрсници издигнутој над пругом. При крају су радови на конструкцији која ће водити возила са надвожњака према Бановом брду, а започета је и изградња конструкције изнад самог тока Топчидерске реке – објаснио је Ненад Бајић, представник Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

До сада је, према његовим речима, побијено укупно 186 шипова и изливено 500 кубних метара потпорних зидова. Постављен је и највећи део 2,5 километара дугачке водоводне и канализационе мреже, а тренутно се измештају железнички, електро и телефонски каблови. У току су и радови на насипима за саобраћајнице, односно постављање дренажних система.

Булевар војводе Мишића и пружни прелаз затворени су за друмски саобраћај до следеће јесени. Средства за овај објекат издвојена су из накнаде за уређивање грађевинског земљишта, а посао је поверен домаћем конзорцијуму у саставу „Ратко Митровић нискоградња”, „Новкол” и „Хидропромет инжењеринг”.

– Изградњом надвожњака код Цареве ћуприје укинуће се укрштање друмског и железничког саобраћаја на позицији Паштровићеве улице. Тиме ће бити повећана безбедност и убрзан саобраћај према Бановом брду, као и према централним деловима града – истакли су у дирекцији.

Осим подизања новог надвожњака, радови обухватају и реконструкцију Булевара војводе Мишића. Сам надвожњак ће са по две саобраћајне траке у сваком смеру бити широка трокрака раскрсница, које ће омогућити несметано кретање из правца моста ка Бановом брду или даљи пролаз Булеваром војводе Мишића.

Премошћавање постојеће пруге представља захтеван и комплексан посао јер се градилиште налази на траси железничких композиција које не могу да се зауставе. Изнад Булевара војводе Мишића граде се прилазне конструкције укупне дужине око километар, док сама раскрсница са Паштровићевом улицом представља гредни мост дужине сто метара са стубовима који се темеље на дубинама од 12 метара како би се добио сигуран ослонац за саобраћајницу.


Коментари2
e3cec
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Андро Мошић
Година сам полазећи на Аду Циганлију користио незгодан прелаз преко пруге код Цареве ћуприје. Искрено ме обрадовало да је испуњено обећање објављено једном приликом у локалном листу 'Савски венац' и да ће бити реализован на најбезбеднији начин овај важан саобраћајни прелаз.
мостови
Хвала Богу нешто добро да направи ова власт, мада су овај мост на изборима 2008. обећали до ће бити готов до краја 2008. - још чувам тај пропагандни листић. Штета што је изабрано решење у изградњи за мост преко Саве, јер би разлика у цени покрила и трошкове овог моста, и још једног оваквог у Београду. Али, кад се добро подмаже, онда и противници моста постану надзорници његове изградње!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља