недеља, 17.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:13

Хитни радови на „Газели”

уторак, 12.01.2010. у 23:59

Предузеће „Мостоградња” спровешће хитне радове на „Газели” како би се очувала безбедност пешака и возила на мосту и испод њега, рекао је јуче Бранко Кнежевић, генерални директор тог грађевинског предузећа.

– Ове интервенције не односе се на реконструкцију „Газеле”, већ су неопходне ради регулисања саобраћаја и одржавања безбедности – рекао је Кнежевић, напомињући да „Мостоградња” има уговор са ЈП „Путеви Србије” о одржавању мостова, међу којима је и најпрометнија београдска ћуприја. Предузеће „Путеви Србије” је на основу тог уговора дало налог да грађевинска фирма обави преглед и одреди мере које ће побољшати безбедност.

– Постоји пројектна документација која је јасно дала назнаку шта је потребно да се уради, али постоји и пролонгирање реконструкције које није добро за мост и то одлагање траје већ две године – објаснио је Кнежевић.

У „ургентне мере”, према његовим речима, спада замена разделних челичних ивичњака у брзим тракама који су кородирали и пропали, санирање ивичњака, уклањање делова склоних паду, односно поправка степеништа и вертикалних улаза уз стубове моста.

– Неопходно је прегледати и коловозну конструкцију, поправити ударне рупе и регулисати дилатационе спојнице ако су испале из нивоа. За сваки случај извршићемо и преглед моста споља и изнутра, да видимо да ли има назнака проблема. Тај посао у крајњој линији спада у предмет реконструкције – навео је Кнежевић.

Мост којим пролази аутопут Е75 тренутно је најоптерећенији инфраструктурни објекат у земљи, о чему сведочи чињеница да овом саобраћајницом дневно у просеку прође више од 160.000 аутомобила и камиона. Ћуприја је својевремено пројектована за око 38.000 возила, а стручњаци кажу да одлагање поскупљује радове и угрожава њену безбедност.

Демир Хаџић, шеф Одсека за безбедност саобраћаја у Министарству за инфраструктуру, међутим, сматра да саобраћај на мосту, по питању безбедности, није угрожен, оцењујући да медији непотребно дижу тензију. – Мост је, како кажу, зрео за реконструкцију, али што се тиче безбедности саобраћаја, нема никаквих проблема – рекао је Хаџић.

Комплетна обнова моста и прилазних путева биће финансирана из међународних кредита, а требало би да почне средином лета ове године. Њој ће претходити закључење уговора са предузећем „Штрабаг” које је посао добило на тендеру расписаном пре више од две године. Рехабилитација „Газеле” финансира се из кредита Европске инвестиционе банке (ЕИБ) у износу од 33 милиона евра, а Уговор о кредиту је потписан 16. јула 2007. године. Почетак радова директно је условљен давањем сагласности борда директора ЕИБ и Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) на Акциони план расељавања нехигијенског насеља испод „Газеле”, који је Град спровео у августу 2009.

М. Луковић

-----------------------------------------------------------

„Амин” европских банкара у фебруару?

У ЈП „Путеви Србије” кажу да посету делегације ЕИБ-а и ЕБРД-а очекују у фебруару ове године, а крајем истог месеца борд директора две банке требало би да одобри повлачење кредита за рехабилитацију. По добијању позитивног одговора, следи потписивање уговора између ЈП „Путеви Србије” и компаније „Штрабаг”, а затим и припремни радови на мосту. Рехабилитација саобраћајнице предвиђена је за август ове године, са роком од 24 месеца. Асфалтирање коловозних трака обављаће се уз делимично затварање по једне траке у сваком смеру, а радови ће се изводити на обе обале Саве и петљи „Мостар”.


Коментари1
aed5e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

cinik
Strasno je i zamisliti sta ce se dogoditi kad se zatvori jedna traka na Gazeli. Mozda bi ipak trebalo sacekati da se zavrsi novi most preko Save.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља