уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:14

Обнова „Газеле” у марту

четвртак, 14.01.2010. у 23:59
„Газела” се од пре неколико дана налази на „интензивној путарској нези”

Обнова најпрометнијег моста у Београду могла би почети већ у марту, ако европске банке изађу у сусрет Србији и дозволе повлачење кредита без одлуке борда директора, изразили су јуче наду надлежни у Јавном предузећу „Путеви Србије”.

Зајам за реконструкцију одобрен је пре готово три године, али су Европска инвестициона банка (ЕИБ) и Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) пуштање средстава условиле спровођењем Акционог плана за расељавање породица из нехигијенског насеља испод „Газеле”.

Делегације финансијских институција требало би у фебруару да посете Београд, а потом би борд директора банака већао о успешности спроведеног плана, али Зоран Дробњак, директор „Путева Србије”, сматра да због хитности посла треба покушати са иницијативом за одмрзавање средстава пре састанка борда.

Он је зато упутио молбу за пријем у средиште ЕБРД-а у Лондону где ће, ако буде примљен, настојати да издејствује повлачење 33 милиона евра зајма пре званичне одлуке.

– У наредних неколико дана очекујемо одговор из централе банке да ли ће састанка бити, а у случају да нам директор одобри средства, обнова „Газеле” могла би да почне у марту – рекао је Дробњак.

Кредит за мост одобрен је још 2007. године када је процењено да поправка саобраћајнице кошта 33 милиона евра. Учестала одлагања довела су до тога да је конструкција, према процени стручњака, у међувремену пропала за још 25 одсто, што је уз битно другачије цене материјала обнову „Газеле” „подигло” на око 60 милиона евра. За комплетне радове зато ће бити неопходно ново задуживање, кажу у „Путевима Србије”.

Срећу у несрећи, међутим, представља чињеница да у цену радова улази и набавка грађевинских машина које ће по завршетку посла остати на располагању за будуће одржавање.

– „Штрабаг”, који је посао добио на тендеру, за подизвођача има „Мостоградњу”, садашњег обвезника у уговору о одржавању саобраћајнице. Опрема употребљена у реконструкцији остаће код њих и биће коришћена за наредне санације – кажу у „Путевима Србије”.

„Газела” се од пре неколико дана налази на „интензивној путарској нези”. Радници „Путева Србије” окрпили су ударне рупе у брзим и возним тракама, а стручњаци „Мостоградње” задужени за редовно одржавање данас би требало да доставе извештај о мерама за „збрињавање” небезбедних делова моста.

– То, поред осталог, подразумева замену разделних сегмената у брзим тракама, постављање виших ивичњака дуж пешачке стазе, уклањање делова ограде склоних паду, нивелисање дилатација, односно поправку степеништа уз стубове моста – истичу у „Мостоградњи”. Биће обављена и инспекција унутрашњости моста како би инжењери пред реконструкцију имали увид у проблеме који су у међувремену искрсли.

Обнова „Газеле” и приступних путева ће, према пројекту, трајати две године, од чега ће месец дана бити утрошено на замену асфалта. Одлука да саобраћај у том периоду буде заустављан на по једној траци у сваком смеру изазвала је сукоб републичких и градских власти. Град је предлагао да реконструкција коловоза сачека завршетак моста преко Аде Циганлије, а република да се ради чим се стекну услови. У „Путевима Србије” истичу да ће до маја ове године у рад бити пуштен Кружни пут тако да ће теретна возила моћи да користе обилазницу око Београда.

– Највећи проблем је то што „Газелом” пролазе шлепери који теже као пет или шест путничких возила, а за прелазак преко моста потребно им је седам пута више времена него аутомобилу. Отварање Кружног пута на пролеће ће у том смислу растеретити саобраћај – објашњавају у „Путевима Србије”.

Марко Луковић


Коментари0
cc35c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља