субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:39
Више од хобија

Шраф по шраф – „порше”

Инж. Јован Шушиловић се одувек бавио аутомобилима, сада и као директор продаје три светске марке. Ипак, целу протеклу годину потрошио је да састави само за своју душу омиљеног четвороточкаша
субота, 23.01.2010. у 22:00

Инжењер саобраћаја Јован Шушиловић свој живот посветио је аутомобилизму, и то не само у професионалном смислу у ком се данас остварује као директор овлашћене продаје возила три светска ауто-бренда у Београду, већ и кроз посвећеност хобију који је изабрао из потпуно личних разлога. Када сат откуца крај радног времена овај четрдесетдеветогодишњи Београђанин са себе свлачи сако, заврће рукаве и улази у гаражу где у једну руку узима алат, а у другу технички проспект у 15 томова. Та два реквизита само су део „арсенала” којим се послужио како би за годину дана успео да састави сопствени –  „порше”!

Када стигне на посао Шушиловића у углу радионице данас чека љубимац ког је, како каже, пронашао остављеног у приватној гаражи у Сремској Каменици са „два прста прашине на хауби”. Машину је од тадашњег власника откупио и довезао у двориште ауто-салона у ком ради. Често је под њим проводио викенд па му је жена у шали претила бракоразводном парницом, а када не би лежао испод аутомобила, слободне сате трошио је пред лампом читајући хиљаде страна литературе коју је „ископао” у крајње „конспиративним” ћошковима Интернета.

О томе да „порше” спада у најскупље аутомобиле, углавном недоступне „обичном” свету, не треба трошити речи. Жеља ми је, међутим, била је да пронађем повољан примерак коме бих вратио сјај и фабричке перформансе тако да изгледа и иде као да је у пуној снази. Модел који сам откупио био је готово хаварисан, слупан с предње стране и једва сам га довезао до гараже. Онда је уследио забавни део... – сећа се Шушиловић.

Скинувши и последњи шраф са главе мотора, брегасте осовине, преносног и кочионог система, издувне гране и осталих „курблунгајшни и цинцилатора”, убрзо се упустио у потрагу за одговором на питање како да све то замени и поново састави. Месец дана му је, каже, требало да на интернет сајту „Поршеове” тјунерске куће „Текарт” пронађе техничку документацију и проспекте за модел четврте генерације „деветстоједанаестице“ коју је расклопио.

Тада сам се по различитим онлајн форумима распитао за савете и мишљења. Јавио ми се велики број заљубљеника у „кареру” који и сами по својим гаражама широм света раде сличну ствар. Сазнао сам да су ми неопходни различити алати до којих је веома тешко доћи или у овлашћеном сервису коштају много новца. Већину их је немогуће купити у званичној продаји јер дистрибутери ове алате сматрају пословном тајном – наставља Шушиловић.

(/slika2)Неке делове успео је да купи преко интернет сајта „И-беј“ на ком се продаје половна роба, неке да позајми, а треће да направи уз помоћ механичара у Београду. Од ентузијасте из Немачке са којим и данас води редовну преписку о напретку и „здрављу” свог љубимца на четири точка тако је успео да позајми алат за нивелацију погонске осовине: замоливши га да му предмет пошаље код пријатеља у Љубљану, Шушиловић се упутио за Словенију, узео алат, вратио се у Београд, уградио неопходни део и сутрадан поново отпутовао у земљу „змајчека” како би алат послао назад „колеги” у Немачкој.

Комплетну дијагностику, рачунарски програм и каблове, набавио сам из Америке, а преко „И-беја” сам пазарио кочионе дискове за овај модел. Човек који ми их је продао понудио ми је веома повољну цену и, у намери да ми изађе у сусрет, решио је да их пошаље преко ДХЛ курирске службе. Заиста, стигли су за неколико дана, али ме је достава изнела више него сами делови – присећа се Шушиловић, додајући да је неке компоненте чекао и по више недеља. Редовне поштанске линије можда су спорије, али се њиховом употребом највише уштеди, објаснио је. Оригинални део који, на пример, кошта од 700 до 800 евра у радњи, преко Интернета могуће је набавити за 200 до 250 долара.

– Постоје алати које је једноставно немогуће набавити и онда сте принуђени да их сами правите. На основу каталога резервних делова, неколико механичара успело је да ми направи идентичне реплике алата који је више него успешно послужио намени. Невероватно је шта све ти људи раде у својим радионицама по граду. Када сам слике фабрикованих делова показао људима са којима се дописујем на форумима, нису могли да верују – објашњава Шушиловић.

Посвећеност свом хобију он оправдава нескривеном љубављу према немачком аутомобилском бренду, али и осећају који га обузме када се у осветљеној радионици нађе „један на један“ са монументалном машином. Иако се преко зида канцеларије у ауто-салону у ком ради налази плакат сасвим другог произвођача, на углу радног стола Шушиловић држи три макете „поршеа 911”.

Колеге ме стално „прозивају“, али то је јаче од мене – признаје.

Марко Луковић

---------------------------------------------------

Препознатљива марка

Када је пре тачно пола века Фердинанд Порше Млађи скицирао први модел аутомобила касније названог „карера 911”, син славног аустроугарског инжењера није ни слутио да ће створити легенду која ће надживети како целокупни асортиман тадашње очеве фабрике у Штутгарту, тако и конструкторско-дизајнерска постигнућа са трака других светских произвођача. Са порастом броја пехара који су „поршеови” спортски возачи одлагали на полице такмичарских боксова, светом је одзвањало одушевљење овом по много чему јединственом машином. Најбољи сведок томе је број продатих примерака поменутог возила које је на тржиште званично ушло 1963. године, али и једногласан став познаваоца брзине према ком је „порше карера 911” без премца најпрепознатљивији аутомобил у свету. Првенствену заслугу за тај успех, сматрају упућени, „деветстоједанаестици” донели су оригинални изглед, непоновљив „персоналити” и пословично квалитетна израда, тешко достижна за већину конкурената.


Коментари1
ae893
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milanche
Bas mi je drago da si uspeo. Veliki pozdrav, Milanche Porsche Beograd Ada

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља