петак, 22.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:14

Европа закочена на „Газели”

петак, 29.01.2010. у 22:00

Лоше одржавање највећег београдског моста узрок је напрслина на његовом носачу, али – и упркос томе – нема места паници, поручују стручњаци.

Милутин Игњатовић, директор Саобраћајног института ЦИП, упозорава да „ниједна грађевина не може остати у функцији ако је не одржавате и не бринете о њој. Чим се појавила прва рупа на мосту, одмах је требало урадити реконструкцију”.

Горан Родић, секретар за грађевинарство Привредне коморе Србије, процењује да пуцање греде није велики проблем и да се може брзо санирати.

– То лако може да се отклони. Имам велико поверење у „Мостоградњу”. Нема разлога за ширење панике. Мост јесте у лошем стању и свако одлагање почетка његове комплетне обнове изискиваће све чешће затварање и застоје на овом међународном коридору – каже Родић.

Његово мишљење дели и Драган Јовановић, помоћник министра за инфраструктуру. Он наглашава да је реч о редовном одржавању моста и да напрслине на плочи моста не представљају опасност по безбедност саобраћаја.

– Гледаћемо да посао што пре завршимо, а ако временски услови дозволе радићемо и ноћу. Саобраћај неће много трпети – објашњава Јовановић.

Дејан Ковачевић, стручни саветник и председник комисије за мостове на Коридору 10 у Министарству за инфраструктуру, каже да стабилност моста није угрожена, али би било опасно када би се шириле напуклине на „шаву” челичне конструкције.

Гласине да су оне биле уочљиве чак и голим оком још пре два месеца, а да је прича лансирана у овом тренутку ради притиска на ЕБРД да одобри исплату кредита, Ковачевић демантује тврдњом да оне могу да се виде само отварањем сандука. Њих су, каже, пре неколико дана при редовној месечној контроли уочили пројектанти.

Милан Вујанић, шеф катедре за безбедност саобраћаја на Саобраћајном факултету, тврди да је мост безбедан чим није у потпуности затворен за саобраћај.

– Нико се неће шалити и дозволити да људи прелазе „Газелу”, а да то није безбедно. Не кажем да напрслине нису опасне, али сам убеђен да оштећење није велико, јер саобраћај није забрањен. Очекујем да градоначелник и према овом проблему покаже домаћински однос као што је то чинио много пута досад – коментарише Вујанић.

М. У. А – Д. М.

-----------------------------------------------------------

Деценијска запуштеност

Један од пројектаната моста инжињер Данило–Миша Драгојевић, наглашава да је „Газела” оштећена, јер је за четири деценије само једном комплетно промењен асфалт. Тај посао треба да се ради сваких десетак година. Он тврди да је мост запуштен и да је проблем у томе што „Газела”није била у рукама стручних људи.

Највише времена у току санације биће утрошено за припремне радове. Невоља је што ће радници неке делове морати ручно да уносе у конструкцију моста и да при том пазе да је не оштете.

– Очекујемо да ће припрема трајати десет или 12 дана, а када почну радови за њихову реализацију биће потребна три дана. Радови су специфични и компликовани, због тешког приступа месту где се појавила напрслина. Реч је о хитној интервенцији због безбедности учесника у саобраћају и конструкције моста. После тога може да почне генерална обнова – наводи Драгојевић.

Метеоролози за следећу недељу најављују обимне снежне падавине што ће сигурно отежати радове. Наш саговорник наводи да су у последње четири године, колико трају припреме за комплетну реконструкцију, урађене две озбиљне интервенције због напрслина у конструкцији. Оштећења су, међутим, била неупоредиво мања него сада.

У ишчекивању почетка генералне обнове нису предузимани обимнији радови, а одлагање је дуплирало цену реконструкције.

– Због нових околности проблем са мостом „Газела” је коначно озбиљније схваћен. Још прошле године смо предвидели да нешто слично може да се деси, поготово ако се ситуација не прати редовно – истиче Данило Драгојевић, који сматра да би насталу ситуацију надлежни у републици и граду могли би да искористе и да теретни саобраћај изместе из центра града, да више не пролази преко „Газеле”.

Д. С.


Коментари3
b3334
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Antiautocenzor Paja Oznar
Kad popravimo "gazelu", pa kad opet đipi, nema više sa Evropom šta da škripi. (Orig.af.)
Srbin
Eksperti kazu, nema mesta panici. O Boze! Da li da se smejemo ili da jaucemo!? Nas su eksperti doveli do ponora, nema dalje.
Cvele
Pitam se samo STA JOS treba da se desi da se ili ova vlast ili MI najzad opameti(mo). Odlicni su u PR-u i pricanju bajki ali STA su to ONI uradili za ovih 10 GODINA?! Umeju da zacene putarinu na ovom jadnom auto-putu koji je gradjen jos za vreme komunista i socijalista (tako da nas Evropa vec zaobilazi), a koliko su to kilometara ONI izgradili? Ne samo da nisu napravili nijedan preko potreban most nego i ovu bedu sto imamo nisu stanju da odrzavaju kako treba. Meni je DOSTA i paradiranja i otimacine, a i Djilasovih dzinovskih panoa po gradu, dajte bre ljudi da ih menjamo, od ovoga ne moze gore. Za vreme tiranije JUL-a sam bar imao nadu da ce se stvari promeniti kad ih se najzad resimo ali ovi sadasnji polako ubijaju i samu nadu da ce ikada biti bolje. Da menjamo dok najzad ne nadjemo nekoga kome vredi overiti mandat, inace nam nema spasa.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља