уторак, 19.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:51

Одлагањe радова удвостручило цену обнове

петак, 29.01.2010. у 22:00
Због затворене средње траке успорен саобраћај у целом Београду, транзит камиона на Коридору 10 преусмерен на незавршену заобилазницу Фото Танјуг

Комплетна обнова најпрометнијег моста у Београду могла би да почне у првим данима марта, ако европске банке изађу у сусрет Србији и дозволе раније повлачење кредита за реконструкцију, рекао је јуче Зоран Дробњак, генерални директор „Путева Србије”. Он је на конференцији за новинаре истакао да ће 11. фебруара посетити средиште Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) у Лондону, где ће покушати да ургира за одмрзавање 33 милиона евра зајма пре него што борд европских банкара седне да већа о Акционом плану за расељавање породица из нехигијенског насеља испод „Газеле”.

Званичници ЕБРД-а, међутим, реаговали су јуче по подне истичући да ће они посетити Београд и пре тог датума.

– Господин Дробњак неће морати да долази у Лондон јер ће делегација банке, уместо крајем фебруара, стићи у Србију за неколико дана. Директори ЕБРД-а састаће се са представницима града Београда и Министарства за рад и социјалну политику, како би написали извештај о спровођењу акционог плана. У интересу свих је да на овако ургентну ситуацију реагујемо адекватно – рекла је Бојана Тодоревска, портпарол ЕБРД-а.

Успешно збрињавање ромских породица, подсетимо, један је од захтева којим су Европска инвестициона банка (ЕИБ) и Европска банка за обнову и развој условиле новац за „Газелу”, када је 2007. зајам уговорен.

Санација напуклог носача моста, према речима Дробњака, коштаће 17 милиона евра и финансираће је „Путеви Србије”. За комплетну реконструкцију коју финансирају европске банке биће потребно око 60 милиона евра, а за то ће бити неопходно ново задуживање, кажу у „Путевима Србије”.

– Преосталих 27 милиона такође ћемо тражити од ЕИБ-а. Преговори о додатним средствима већ су почели, а како је предвиђени рок за завршетак реконструкције 22 месеца, држава ће прву годину радова искористити да закључи овај договор. Надам се да ће кредит о екстрасредствима бити уговорен до краја године – рекао је Дробњак.

Реконструкција је на тендеру додељена „Штрабагу” и ако новац из Лондона буде одобрен уговор ће одмах бити потписан.

У цену радова улази и набавка грађевинских машина које ће по завршетку посла остати на располагању за будуће одржавање. „Штрабаг” за подизвођача има „Мостоградњу”, садашњег обвезника у уговору о одржавању саобраћајнице, па опрема коришћена за реконструкцију остаће код њих за све наредне интервенције.

М. Л.

-----------------------------------------------------------

Сукоб Ђиласа и Мркоњића

По ко зна који пут прошле године најављену па одложену реконструкцију „Газеле” обележио је „сукоб” Милутина Мркоњића, министра за инфраструктуру, и Драгана Ђиласа, градоначелникa Београда.

Градоначелник престонице је почетком септембра рекао да му надлежни републички органи задужени за реконструкцију београдског моста „Газела” у претходних осам месеци нису доставили јасан план санације. Он тврди да је предлагао републичким властима да прво буде урађена цела путна инфраструктура обилазнице око Београда и делови „Газеле” који не ометају саобраћај, а да последњи на ред дођу асфалтирање моста и затварање саобраћаја преко моста.

– Ако кажу да није могуће, онда ја као градоначелник Београда тражим да нам дају тачно у дан, у сат, када ће шта бити затворено, како бисмо покушали у Београду да се припремимо за то да преживимо – навео је Ђилас.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић рекао је тада да је Драган Ђилас упутио писмо Јавном предузећу „Путеви Србије” тражећи да му се хитно доставе информације о динамици извођења радова на санацији моста, а копију тог писма доставио је и министру за инфраструктуру.

– Са министром не може да се дописује преко трећег лица, онако успут, посредством јавног предузећа као у овом случају. Зна Ђилас, а знају и Београђани, да је он директно одговоран што Роми око „Газеле” нису месецима расељени, што је био услов и за финансирање радова и за почетак радова – одговорио је тада на оптужбе Мркоњић.

-----------------------------------------------------------

Данас седница Градског већа

На иницијативу Либерално демократске партије, данас би требало да буде одржана седница градског већа на којој ће бити речи о стању моста „Газела” и отклањању штете коју Београд због тога трпи.

У саопштењу ЛДП оцењује да је Београд, као и цела Србија, угрожен због пропуста пре свега Министарства инфраструктуре и Јавног предузећа „Путеви Србије”.

– ЛДП је затражио хитно сазивање седнице одбора поводом угрожавања функционисања саобраћаја на мосту „Газела” који је део међународног друмског коридора, као и угрожавања виталних интереса града Београда, грађана и привредних субјеката који користе овај путни правац – наводи се у саопштењу.

-----------------------------------------------------------

Ограничен режим кретања

У измењеном режиму саобраћаја, мост „Газела” потпуно је безбедан за сва возила којима је дозвољен прелаз преко њега, рекао је јуче Зоран Дробњак, генерални директор ЈП „Путеви Србије”.

Од суштинске је важности да семост не излаже даљем преоптерећењу, па је уведена забрана кретања у средњој траци у смеру ка Новом Београду. Ова рестрикција важи за сва возила док путнички аутомобили и аутобуси јавног градског превоза могу да користе десну спору и леву брзу траку. У овим тракама уведено је ограничење брзине на 40 километара на час, а теретни саобраћај (возила тежа од 3,5 тона) преусмерен је на алтернативне правце – Кружни пут и обилазницу око Београда.

Ограничен режим кретања, истичу у „Путевима Србије”, важиће у наредне две недеље.

– Важно је да се нови динамички удари у пределу напукле конструкције више не јављају, јер могу да изазову увећање пукотине на носачу. Ограничење брзине и оптерећења уведено је првенствено из безбедносних разлога – нагласио је Дробњак.

М. Л.


Коментари5
3fc37
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ДУШАН ВУКОВИЋ
@pera detlic.Taчнo!
momcilo rajic
a srbija ovamo stedi 6 milijardi a ovi tamo mole pare od ko zna kojih banaka...
Nusic
Gazela. Jeli to na onom putu za Europu?
Ljubiša
Kao brigadir radne akcije radio sam na izgradnji Gazele 1970 godine. Dakle, pre 40 godina. Od tada pa do dana današnjeg samo su crvene beretke nešto tamo radile.
pera detlic
Ne treba nam kredit. Ostecenja mosta su politicki motivisana, kao i strajkovi.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља