уторак, 30.08.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:38

Стање пруге Београд - Бар алармантно

Аутор: Танјугпонедељак, 01.02.2010. у 13:40

БЕОГРАД – Стање пруге Београд - Бар више је него алармантно и неопходно је обезбедити средства за њено оспособљавање, јер су на скоро четвртини пруге кроз Србију уведене лагане вожње са брзинама доп 30 километара на сат, оценио је данас шеф Одсека за железницки саобраћај и транспорт Саобраћајног факултета у Београду професор Милош Ивић.

„У случају да се обезбеде средства изузетно је значајно да се радови изведу квалитетно сходно правилима, а не као што је то често до сада било - да се само импровизује”, изјавио је Ивић Танјугу.

Он је казао да су на делу пруге Београд - Бар, која пролази кроз Србију у дужини од око 300 километара, уведене лагане вожње са брзинама од 30 километара на час, на седам деоница укупне дужине око 14,5 километара и појединачно у дужинама од 700 метара до четири километра.

На 25 деоница укупне дужине око 75 километара, а појединачно у дужинама од 300 метара до скоро девет километара, брзина износи 50 километара на час, навео је Ивић.

Према његовим речима, на три деонице укупне дужине око 2,5 километра и појединачно у дужинама од 200 метара и 300 метара као и 1,9 километара брзина износи од 60 до 80 километара на час, а кроз станицу Ужице теретна брзина је 10 километара на час.

„Имајући у виду те податке и чињеницу да је реч о магистралној прузи, која има велики знацај за Србију, може се закључити да је стање више него алармантно”, истакао је Ивић.

Према проценама стручњака за обнову пруге Београд - Бар потребно је укупно око 370 милиона евра, од чега за део кроз Србију 250 милиона.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић рекао је прошле недеље, у интервјуу Танјугу, да ће преговори са представницима руске владе о одобравању дела кредита у износу од 800 милиона долара за инфраструктурне пројекте у Србији бити окончани током фебруара.

Мркоњић је навео да је Србија тражила кредит за „Прокоп” од 200 милиона евра, пругу од Ваљева до Лознице 150 милиона евра, која Русе посебно интересује, и 250 милиона евра за ремонт пруге Београд-Бар.

Он је казао да би приликом ремонта пруге према Бару, грађевински део посла обавила наша предузећа, а да би руска страна обезбедила опрему.


Коментари18
873a6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

LepiKoja
za: Zlatan M. Zlatane, možete li napisati nešto više o lučkom gatu u Solunu, na koji kažete da Srbija polaže pravo još od II balkanskog rata, molim Vas? ...A i još koju reč o izgradnji pruge Beograd-Bar, za sve one koji su mlađi od dogovorne ekonomije samoupravnog socijalizma, da iz prve ruke čujemo kako je to nekad bilo.
srba
kakva crna pruga Beograd-Bar,pa ona da se jedva koristi i u lethjoj sezoni kad turisti krenu na primorje oni koji i dalje dolaze,pre se stigne kolima ili autobusom nego vozom,tako da se ne isplati remontovati prugu koja je slepo crevo bar za srbiju.
alplien rose garden
Zdravo, ponekad su najekstremnija rešenja najbolja. Ukiniti prugu Beograd Bar i na njenim tračnicama izgradite AUTO-PUT. Na taj način uštedećete pare za jedan smer auto puta. Vozdra drugarice i drugovi
Zlatan M
U završnoj fazi izgradnje pruge Beograd-Bar sudjelovao sam kao stručnjak za zavarivanje šina iz tadašnjeg ŽTP Zagreb. Kao željezničaru, pruga mi je bila prelijepa i za to vrijeme je predstavljala pravi građevinski podvig. No, nažalost, ništa više od toga. Bilo je svima jasno da je to jedna čisto politička pruga. Njena komercijalna isplativost je bila nikakva čak i u vrijeme dogovorne ekonomije samoupravnog socijalizma, pa je glavna luka Srbije bila Rijeka i Bakar. Prugom Beograd-Bar zbog uspona i krivina nisu se mogli vući vlakovi teži od 700 tona brutto. Zbog vrlo ubrzanog trošenja šina bili su enormno visoki troškovi održavanja pruge, na kojoj čak ni donji postroj nije urađen kako treba. Danas je naprosto deplasirano govoriti o rekonstrukciji i obnovi te pruge, jer to bi bili troškovi koje ni SFRJ ne bi mogla podnijeti. Srbija je neopravdano zaboravila Solun i lučki gat kojeg je stekla još u II Balkanskom ratu. A tu je i Dunav kao vrlo isplativa prometnica.
Schwabenland
U drzavama gde ne postoje saobracajni fakulteti, zeleznice funkcionisu kao svajcarski casovnik, pocevsi od Svajcarske, Francuske,Nemacke,Spanije,Italije,Svedske itd.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Вести дана

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља