петак, 22.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:37

Поправка моста готова до недеље

понедељак, 01.02.2010. у 23:59
Радници ће поправљати оштећени носач са горње, коловозне стране али и из „утробе” саобраћајнице којој се приступа одоздо Фото Д. Ћирков

Санација напрслина на низводном носачу моста „Газела” могла би да буде завршена до недеље у 18 часова ако радове не омету непредвиђене околности, најављују у „Мостоградњи”, предузећу ангажованом да одржава ову саобраћајницу. Раније објављен, петнаестодневни рок за поправку предвидео је завршетак радова до 12. фебруара, али у „Мостоградњи” истичу да ће урадити све како би „Газела” што пре прорадила пуним капацитетом. За брзо и успешно окончање посла неопходно је да радници, по „отварању” конструкције не затекну још кварова који захтевају хитну интервенцију, истакао је Бранко Кнежевић, директор „Мостоградње”.

– Обављамо припреме за почетак поправке и очекујем да ће оне бити готове до четвртка ујутру. Неопходно је поставити приступне скеле уз стуб са леве обале Саве, осветлити и обезбедити радна места са унутрашње и спољне стране оштећеног сандука моста – објаснио је Кнежевић.

Радници ће поправљати оштећени носач са горње, коловозне стране али и из „утробе” моста којој се приступа одоздо. На Сави ће зато бити постављене пловеће платформе са потребном механизацијом, а поред скела уз обални стуб, на „Газелу” ће бити окачене покретне платформе које подилазе испод моста. Зато ће од четвртка до недеље саобраћај на деоници десне, зауставне траке у смеру ка Новом Београду бити заустављен. За постављање висећих скела потребно је да најмање 200 метара ове траке буде слободно, па ће саобраћајна полиција данас донети план о успостављању ванредног режима саобраћаја у јединој преосталој траци. Саобраћај у средњој траци у потпуности је затворен од четвртка.

По завршетку четвородневне санације, све три траке у смеру из центра града биће поново проходне, али Кнежевић сматра да теретни саобраћај више не треба пуштати овом страном моста. Тачније, не пре завршетка комплетне реконструкције.

– Наша је препорука да се камиони и возила тежа од 3,5 тона уопште не враћају на правац ка Новом Београду док не буде готова темељна обнова. Чим санирамо напрслине, прегледаћемо остатак носача на низводној страни, а затим и узводни који носи траке у супротном смеру. Ако не откријемо нова „жаришта” која захтевају ургентну реакцију, очекујем да ће све бити готово до недеље – истакао је директор „Мостоградње”.

Процењена цена од 17 милиона динара за хитну интервенцију на носачу установљена је само оквирно, каже Кнежевић, а прецизна цифра биће утврђена после детаљне инспекције. Новац за санацију биће издвојен из средстава ЈП „Путеви Србије”, у оквиру уговора о редовном одржавању.

Најава о брзој поправци чини се као добра вест, али реч је тек о врху леденог брега. Комплетна реконструкција која треба да буде финансирана из кредита Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) још није озваничена, мада никада није била ближа. Представници ЕБРД-а најавили су да ће „по хитном поступку” долетети у Београд како би написали извештај од ког зависи повлачење пара за велику реконструкцију, док је градоначелник Драган Ђилас истакао да ће новац бити пронађен, све и да банке не „аминују” Акциони план за расељавање Рома којим је кредит условљен. Ако средства буду одобрена до 15. марта, „Путеви Србије” потписаће уговор са предузећем „Штрабаг” о почетку реконструкције која би требало да буде готова за 22 месеца.

М. Луковић


Коментари6
9b92f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Tihoslav Tosic
Koliko sam razumeo, popravka se vrsi u stanju mosta pod opterecenjem, te pretpostavljam da izvodjaci brizljivo proveravaju stanje deformacija na mostu i pomocu mernih uredjaja (traka)kontrolisu reagovanje nosece konstrukcije za vreme izvodjenja radova na sanaciji (zavarivanju naprsline izmedju nosaca i ortotropne ploce)pod opterecenjem - tzv. naponsko stanje. Toliko kao napomena bez uvida u kompletnu dokumentaciju. Pozdrav, Tihoslav Tosic, dipl. inz. gradj. (ucesnik u izradi mosta za vreme rada u "Gosi")
ДУШАН ГРУЈИЋ
Биће да су у сукобу два феудалца Ђилас и Мркоњић.А сукоб је око тога ко ће у који посао да се угради.Важнија је Уградња од градње!
ДУШАН ВУКОВИЋ
Ма, час посла, поправљена Газела.Док си реко бритва!Нигде таквих стручњака нема.Ни министра Мркоњића ни Ђиласа..Нигде то нема.
туга од моста
У уређеним земљама се инфраструктура (и све друго) редовно одржава, тако да никада не пропадне толико да поправка кошта скоро колико и нов објекат!
Брука!
Обновљени пут око Београда, мислим на деоницу од Манастира Раковица до скретања са семафором у Ресник, већ је пропао и има више великих, ударних рупа! Како је могуће да је тако лоше урађен, није прошло ни неколико месеци, о чему се ту ради?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља