субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:08

„Газела” начета, Бранков мост „грца”

среда, 03.02.2010. у 23:59
Пре три дана тунел најзад отворен за саобраћај Фото Д. Ћирков

У аутомобилу бити стегнут међу десетинама тешких камиона у тек санираном тунелу делује као заглавити се у дотрајалом лифту са петорицом бодибилдинг шампиона високих по два метра и тешких по 130 килограма. Та ноћна мора ових дана напада машту возача који морају да прођу кроз стари Стражевички тунел. Откако је напрснуо главни носач „Газеле”, камиони тежи од три и по тоне су преусмерени на тај тунел, пре три дана најзад отворен за саобраћај послеобнављања које је трајало девет и по месеци и још није завршено, како кажу радници који и даље промичу њиме с крамповима преко рамена. Било је потребно да се појаве пукотине на луку главног носача „Газеле” да би промет најтежих возила био измештен ван центра. Али, у тунелу, мада гломазни камиони тутње њиме један за другим а путничка кола једва извирују у том низу као мишеви који су се ушуњали у поворку слонова, гужви ипак нема. Пет минута је и у најгоре доба дана за вожњу, између 14 и 15 часова, сасвим довољно да се прође Стражевичким тунелом.

На једном од крајева тунела, радници који су узели паузу греју се на ватри подложеној дрвима и паром старих фармерки. Њихове бараке на проширењу друма иза тунела остаће ту до даљег јер су завршени само главни радови предвиђени пројектом реконструкције. Ситне поправке још треба обављати, а стално одржавање ће бити неопходно, причају они, све док се тунел опет не затвори за финалне захвате.

(/slika2)– Морали су сад да отворе тунел да би примао саобраћај са „Газеле”, али још ћемо се ми овде нарадити. Чим „Газелу” дотерају, поново ће затворити тунел. Не мрдамо одавде ми још дуго – каже Миладин Ђорђевић, један од радника, који потврђује да репортери „Политике” нису јуче само имали среће, него да гужви код њих у току претходна два дана заиста није било.

Аутомобил који се одатле враћа ка центру града мора да каска за тешкашима све до одвајања пута за Железник, али ни они не успоравају промет претерано. Ни „Газела” се, без обзира што јој је средишња трака затворена, ипак није претворила у „мочвару” из чијег је муља – аутомобила малтене припијених браника – немогуће се ишчупати. Мада успорено, пробијање преко ње тече без застоја и не одузима знатно више времена него Стара Стражевица.

Мука зато коначно дочекује возаче који би потом, у налету необјашњивог мазохизма жељни да овере најужа грла београдског саобраћаја, окренули натраг низ Бранков мост према Теразијском тунелу. Аутомобили, избегавајући коначно начету „Газелу”, замрзавају се у колону још пре тржног центра „Ушће”. На мосту се одмиче само испрекидано, десетак по десетак метара. У 16 часова јуче, ни то ипак није трајало више него иначе, петнаестак минута, довољно да људима за воланом и њиховим сапутницима дојади, али не и да се унервозе.

Мада су живци српских возача тањи и крхкији од паучине, брундање заустављених мотора не просецају бесно трубљење и псовке. Тих петнаестак минута прекраћује се мирним разговором док их усамљени возачи убијају мобилним телефонима и певањем и увртањем кукова на седишту уз гласну музику. Остали се искључе из стварности и поспано зуре кроз плексиглас чекајући да их колона и аутоматски пилот уграђен у вештим рукама и ногама сами од себе доведу до Зеленог венца.

На крају следи још десет минута истих призора у застоју који настаје у Теразијском тунелу. Испоставља се да је за њега и Бранков мост потребно трипут више времена него за Стару Стражевицу и „Газелу”.

В. Вукасовић


Коментари3
b0a3b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ДУШАН ГРУЈИЋ
500 година је НАШ РИТАМ.На Дрини један мост за 500 год.Сваких 500 год треба дићи по један мост.Не треба журити.Није мост тица па да побегне.Што је брзо то је кусо.Хвала Мехмеду(Баји) Соколовићу за мост на Дрини.А ове београдске спахије Аганлија Мркоњић,Мула Јусуф Ђилас могу да направе скелу која ће по њима да се зове.Могли би и почасне скелеџије да буду.Скелеџије београдске!
joe
Preselite se u manji grad, mi prelazimo tih famoznih 10-ak kilometara za 15 minuta a vi za 2 sat...izračunajte, to je 2 sata dnevno koje mi imamo za svoje porodice, prijatelje, ma za sve što poželimo...
Брана Димитријевић
Изванредан текст, по стилу и језику, и правом репортерском приступу. Камо те лепе среће да "Политика" има само овакве новинаре. Браво! Браво!!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља