субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:08

Почела поправка „Газеле”

четвртак, 04.02.2010. у 23:59

Радници грађевинског предузећа „Мостоградња”, задуженог да по уговору о редовном одржавању брине о мосту „Газела“, започели су синоћ у 22 сата санацију напуклина низводног носача коловоза, саопштено је из тог предузећа. ЈП „Путеви Србије” завело је због радова нови режим саобраћаја по ком ће, осим средње траке на правцу ка Новом Београду, бити затворена и десна, спора трака. Како би се надоместило сужење на овој, полиција ће возила ка Новом Београду усмеравати и једном од три траке на узводној страни моста, којом се иначе иде у супротном смеру. Тако ће се возила ка центру града кретати десном и средњом траком, док ће саобраћај ка Новом Београду пролазити „обрнутом” левом траком на тој страни и левом траком на делимично затвореној страни.

Поправка оштећеног носача ће, према речима Бранка Кнежевића, директора „Мостоградње”, трајати до недеље увече, а измењен режим саобраћаја остаће на снази до понедељка у пет сати. Осим већ затворених прилаза на „Газелу” из правца Сајма и Савске улице, у том периоду привремено ће бити онемогућена и укључења из Улице Владимира Поповића, из смера Улице Јурија Гагарина. По санирању напрслина на реду је постављање „њу џерси” ивичњака и ојачање разделних парапета на челичној конструкцији. Преостали радови на асфалту, тротоару и оградама биће готови до 12. фебруара.

– Скеле су постављене уз оштећени стуб и са доње стране моста, а на њих је инсталирано осветљење које ће радницима омогућити да у ноћи између четвртка и петка отворе прилаз сандуку изнад воде. Са горње стране ће истовремено бити скинути асфалт и хидроизолација под којима се налази оштећена плоча. Поправку ћемо наизменично обављати одозго, унутар и испод сандука – објаснио је Кнежевић.

Заваривачи ће свој део посла радити искључиво током дана, закључно са недељом у 18 сати. Потребна механизација биће постављена на пловећу платформу на Сави, а за сваки случај ће бити у приправности и чамац за спасавање. Упоредо са овом санацијом, али и у наредних двадесетак дана, стручњаци „Мостоградње” контролисаће шавове на конструкцији „Газеле”, прво на оштећеној, а затим и на узводној страни моста.

М. Л.

-----------------------------------------------------------

Користити алтернативне правце и мостове

У Градском секретаријату за саобраћај истичу да се ефекат затварања две траке на мосту не може предвидети, али да је успоравање саобраћаја неминовно.

„Апелујемо на суграђане да реку прелазе преко старог Савског моста јер њиме може да прође знатно више возила него што их тренутно иде. Препоручена траса су улице Јурија Гагарина, Владимира Поповића, Земунски пут, стари Савски мост и Карађорђева”, истичу у Секретаријату.

Мост ће растеретити и препрограмирани семафор на раскрсници старог Савског моста и Карађорђеве који сада даје више времена за укључење на ћуприју.

До завршетка радова важиће и измена режима саобраћаја на потесу Дечанска – Теразијски тунел – Бранков мост. У Дечанској је укинут пешачки прелаз код Дома синдиката, а исто је урађено у Бранковој улици, испод раскрснице са Царице Милице. Забрањено је лево скретање са Бранковог моста у Поп Лукину улицу, на почетку Бранкове улице и Ушћа укинуте су забране кретања „жутом траком” ка Новом Београду.

Нејасни услови кредитирања реконструкције

У уговор о финансирању комплетне обнове „Газеле” који су у јулу 2007. потписали ЈП „Путеви Србије“ и Европска инвестициона банка (ЕИБ) постоји клаузула да се расељавање Рома испод моста мора обавити „у складу са прихватљивом међународном праксом“, преносе медији. Непостојање прецизног објашњења шта то тачно значи највероватнији је узрок неслагања око исплате договорена 33 милиона евра за реконструкцију. Спекулише се да ова формулација крије захтев да се расељени сместе у стамбене објекте од чврстог материјала, а не у контејнере у којима су сада. Нагађања иду дотле да је Ромима требало обезбедити и запослење.

Градоначелник Драган Ђилас поновио је да су расељене породице збринуте у складу са Акционим планом који је раније представљен званичницима ЕИБ-а и позитивно оцењен. О исходу кредита знаће се више после 8. фебруара када ће делегација ЕИБ-а и ЕБРД-а у Београду разговарати са републичким и градским властима.


Коментари1
81b6f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

сељак средњебосански- рурални
Градоначелник Драган Ђилас поновио је да ће 2010. година бити ГОДИНА МОСТОВА.Крећући преко Жирафе, пустите Банетову "Скелеђијо, скелеђијо превези ме преко" и провјерите јесте ли ставили појас за спасавање."Операција Наваро",како би рекао Лука са "Пингвина" је у току. Био једном један Господин под Липом...Подигао за годину и по 20-так срушених и направио један нови мост.Није знао шта су Свјетска или Европска банка.Сматрао да просјачење не смије бити државни посао...Видимо се код гласачке кутije.Ако испливате?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља