уторак, 21.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Први чвор – „Газелине” петље

Аутор: М. Л.уторак, 02.03.2010. у 23:59

Обнова моста Газела, према ранијим најавама званичника, требало би да почне у уторак 9. марта, због чега су стручњаци ЈП „Путеви Србије” надлежнима у Градској управи доставили предлог плана о изменама у режиму саобраћаја за време радова.

Према овом документу, реконструкција моста трајаће 630 дана, а читав посао биће обављен у четири фазе (0, 1, 2 и 3). За време нулте фазе, од марта до септембра, траке на мосту неће бити затваране, а од 1. септембра, када почну радови прве фазе, па до краја године, биће затворена по једна трака у оба смера.

Славољуб Тубић, помоћник директора „Путева Србије”, рекао је за „Политику” да су принципе вођења саобраћаја одредила два циља: поштовање техничких услова извођења реконструкције уз што мање поремећаја у кретању возила.

Прецизна динамика радова на „Газели”, додао је, биће позната по потписивању уговора са извођачем, аустријским „Штрабагом”, чим Европска инвестициона банка потврди договорени зајам од 33 милиона евра.

Према плану измене саобраћаја, на мосту ће од марта до 1. септембра бити обнављане прилазне рампе на новобеоградској петљи Сава центар, петљи Мостар и тролејбуском мосту који спаја Булевар војводе Путника и Улицу кнеза Милоша.

– У току овог месеца почеће радови на рампама петље Сава центар које повезују Улицу Владимира Поповића са мостом у делу изнад Старог сајмишта. На „Мостару” ће бити обновљена силазна рампа која из правца Шида води ка Савској улици, укључење из смера Кнеза Милоша, односно тролејбуски мост изнад петље и две рампе које га повезују са „Газелом” – објашњавају у „Путевима Србије”.

Наставак обнове затим ће обухватити и преостале силазно-узлазне рампе на Мостарској петљи, простор изнад Доњосавске и Горњосавске улице, односно трамвајски колосек на врху петље.

У току радова на новобеоградској страни предвиђено је наизменично затварање по једне половине улица Владимира Поповића и Бродарске, док ће саобраћај на „Мостару” бити обустављан по систему који омогућава да алтернативни прилази мосту остану слободни. На тролејбуском мосту (Булевар војводе Путника) биће затварана по једна трака у оба смера, док ће сваког викенда, услед специфичне технологије бетонирања, бити затварана по једна половина улице, а двосмерни саобраћај ће се обављати у преосталој.

Са почетком прве фазе у септембру радови ће се „прелити” и на саму ћуприју. До почетка 2011. године биће затворене брзе, леве траке на мосту, а за саобраћај ће остати отворене десна и средња трака у оба смера.

– У фази 2а која почиње догодине у јануару, радиће се на десној и средњој траци у смеру ка Нишу, док ће за саобраћај бити отворена преостала лева брза трака и додата брза трака из супротног правца ка Шиду. У фази 2б опет затварамо брзе траке у оба смера као у првој фази, а слободне остају средње и десне траке – објаснио је Тубић, додајући да су фазе 3а и 3б истоветне фазама 2а и 2б, али подразумевају радове у супротном смеру, ка Шиду.


Коментари7
19223
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Oržavanje
Kada će prostori ispod mostova biti očišćeni, sređeni, kultivisani i održavani. I taj prostor je slika o nama i čuvanjem tih prostora čuvamo i mostove.
Адам Бабић
Мостарска петља се затегла у Гордијев чвор!Та прича се пресеца мачем.Али није,Ђилас, Александар.Бар да је Букефалос.Мој предлог је да с м е с т а почне изградња моста поред Газеле.За две године тај мост може да се уради.Треба пројекат?НАПРАВИТИ РЕПЛИКУ ГАЗЕЛЕ ПО ИСТОМ ОСНОВНОМ ПРОЈЕКТУ.Показало се да је квалитетна.Обичан,дакле,јефтин мост, који неће бити архитектонско чудо и споменик локалним генијима као онај што се прави на Ади Синга.
Jovanka Stepanovic
Ја знам да је у Гинисову књигу рекорда ушао онај ДРАГОЉУБ АЛЕКСИЋ што је пао са 15 метара на голом бетону и при том остао неповређен.Истина скратио се за четири сантиметра и неколико пршљена му срасли.Генетски имамо везе са овим акробатом из Књажењвца па нам неће пасти тешко да падамо са Газеле.Паднеш,краћи си 4 см.Два пута паднеш 8 см!Што нижи човек ,мања мета!А то је најважније у Србији.
ДУШАН ВУКОВИЋ
За 10 (десет) година ове власти само у Београду је украдено 5(пет) мостова а није направљен ниједан.И Газела само што се не сруши.Колико људи умре зато што на време не може да стигне хитна помоћ на време због колапса на овом мосту.А станица хитне помоћи је баш на на слепом цреву.Треба је сместа поделити на два дела.Један део да буде стациониран у Новом Б. а други да остане овде.Једина "правда" овде постији у праведној подели несреће.И они који су украли мостове и који се возе својим златним џиповима исто као и она задња сиротиња не могу у којекаквим хитним ситуацијама да прескоче мост.Морају исто као и свско други да умру у колима хитне помоћи полако милећи преко Газеле.
Ivan
Mora da se shvati da zapadnjaci ce dati kredite, ali pod uslovom da poslove rade firme sa zapada, oni ne zele da nase firme zaradjuju i hoce svoj novac nazad. Problem je u tome sto nasi kad vec traze kredite to ne cine na nekoj drugoj strani vec samo kod EIB, EBRD, Svetske Banke i MMF-a. To su prakticno (hteli ljudi da priznaju ili ne) legalne zelenaske organizacije. Njima je bitna profitna margina, a ne sve ukupan drustveni napredak. Naravno, mora i da se javnosti objasni od strane grada i drzave, bez obzira da li je domaca ili strana firma u pitanju, zasto bas Strabag za izvodjaca jer je morao da postoji tender, ko koga ovde potplacuje da bi se dobili poslovi (kojih je iskreno veoma malo)?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља