среда, 27.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 16.03.2010. у 22:00 Н. Белић

Опоравак „Јата” на крилима кредита

Завршава се шминкање кабина Фото Д. Јевремовић

– Нико од нас не размишља о стечају. Очекују нас боља времена. Наши дугови далеко су мањи од 180 милиона евра, како је то ових дана представљено у неким медијима”, поручио је у јучерашњем разговору са новинарима генерални директор „Јат ервејза” Срђан Радовановић. Он је истакао да укупно задужење предузећа износи између 25 и 26 милиона евра, али није могао да одговори на питање колика је тренутна вредност српске авиокомпаније, „јер није урађена никаква процена”. Као решење за излазак из кризе и оспособљавање читаве флоте, Радовановић је најавио ново задуживање у виду кредита од 52 милиона евра.

– Следећег месеца изабраћемо једну од 11 банака, колико се јавило на тендеру за овај посао, за који је држава већ потписала гаранције. Највећи део новца, око 40 милиона евра, биће утрошен за рационализацију пословања, 9,5 милиона издвојићемо за поправку мотора, а 3,5 за изнајмљивање два „боинга 737-700”, којима ћемо заменити две старе летелице. Када је реч о отплати, предвидели смо да добијемо и „грејс” период – навео је Радовановић, који је на питање новинара да ли је неопходно да компанија узима нове позајмице, одговорио да се „храбри менаџери задужују и у време кризе”.

Радовановић је подвукао да су се акумулирани губици националног авиопревозника од 1991. године попели на 146 милиона евра, али да ову суму не би требало сврставати у укупне дугове. Када је реч о „Јат техници”, чији су радници недавно запретили штрајком уколико им национални авиопревозник не уплати заостале накнаде, Радовановић је подвукао да су ове обавезе, осим фактура за фебруар 2010, измирене.

– Један од начина да превазиђемо кризу јесте проналажење стратешког партнера. Планирамо и продају сувишне имовине, а пре свега, зграду у Булевару уметности, за коју су се јавила два понуђача. Покушаћемо да смањимо расходе и рационализацијом представничке мреже у иностранству – објаснио је Радовановић, а на питања који су потенцијални стратешки партнери, одговорио је да је за сада озбиљно заинтересован само „Туркиш ерлајнз”.

– Требало би нагласити да смо у току прошле године успели да преполовимо губитак, па је са 32 милиона евра у 2008. он спуштен на 16,5 милиона у 2009. Иначе, укупан губитак „Јата” у прошлој години био је 23,5 милиона евра, а ни у 2010. не очекује се профит. Још око седам милиона издвојено је за отпремнине запослених, чији је број са 1.800 смањен на 1.200. Зараде наших радника сада учествују у укупним расходима са свега 17 одсто, што је податак на којем би нам позавиделе и највеће светске авиокомпаније – закључио је Срђан Радовановић.

------------------------------------------

Летњи ред летења

 

Представници „Јат ервејза” јуче су представили летњи ред летова, а нова одредишта националног авиопревозника су Дубаи и Порторож. Линија за Арапске Емирате, уведена 9. фебруара, омогућује много бољу везу са пистама у Аустралији, док ће према словеначком туристичком центру на Јадранском мору први авион кренути 15. априла.

„Јат ервејз”, према летњем реду, „покриће” укупно 37 дестинација у 25 земаља. Међу летовима неће се наћи линија за Пулу, са чијом ће се ваздушном луком, према речима Срђана Радовановића, тек преговарати. Директор „Јат ервејза”, негирао је опаску новинара да национални авиопревозник игнорише писте у Нишу и Хрватској, рекавши да је веза са аеродромом „Цар Константин” економски неисплатива.

Коментари15
1104f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

maki
Kako bi bilo da se neko seti da ispregovara prebijanje para (24 mio EUR) izmedju Air busa i boinga koje smo dali za ne adekvatnu flotu i da dobijemo sta nam treba. To je pokusano 2002 i 2003 god ali ovi ekonomisti koji su sad na vlasti to su blokirali ( valjda nisu mogli da se utale ako neko napravi pametan posao) i sad je ista situacija, gen dir JATA o strategiji JATa se dogovara sa velikim magom DJilasom koji o avionima zna kao i moja baba, umesto da bude na sastanku u ministrastvu sa Boingom. Ali kao sto vidimo iz njegovih nesuvislih izjava on je takodje veliki mag pa je za to vreme sedeo kod Djilasa jer njih dvojica to bolje znaju ili im ne odgovara da se resi problem. I ko ce bre njima da da pare i na osnovu kog biznis plana. Ne mogu da verujem, tako je to sve moglo lepo da se sredi, a sad su sacekali da im udje konkurencija pa su se setili da bi nesto mogli i da porade. Ma strasno.
CYYZ
Sve u svemu, eto dobro je! Dug je 23.5 miliona i treba nam jos 52 i sve ce biti uredu, a i svi da nam zavide - na nasoj gluposti!
Milan
Dokle će država i građani Srbije da svake godine podmiruju sve veće dugove JAT-a? Zar nam još uvek nije dosta? Najbolje bi bilo prodati ga makar i za 1 evro pa neka neko drugi plaća njihovo neznanje i greške.
dassal
Prva recenica govori sve....o stecaju niko i ne razmislja!!! Kakav car - a sledece je da trazi kredit od 50 miliona posle x godina uzimanja kredita... neverovatno, ima li neko odgovoran u JAT-u ili za JAT?
Antic Holandija
Kad god sam leteo JAT-om osecao sam se kao mladi majmun! Neljubaznost i namrsteno osoblje su JAT0va specijalnost, I to sto nikad nepolete na vreme i sto istresu putnike bez ijednog objasnjenja ili objasnjivog razloga za zakasnjenje je takodje tipcno, kao da namerno sabotiraju svoju firmu!? A voleo bi da vidim i dan kada ce piloti da se obracaju putnicima artikulisanim i lepim jezikom da ljudi razumeju o cemu prica i dobiju i malo poverenja da tu neka ozbiljna osoba ima kontrolu!?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља