петак, 22.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:50

Пробио дотрајалу ограду „Панчевца” и слетео на обалу

петак, 19.03.2010. у 22:00
Поправка проваљене ограде Панчевачког моста (Фото Драган Јевремовић)

Драган С. (18) из Босилеграда тешко је повређен јуче ујутру када је из непознатих разлога аутомобилом „рено пикап” пробио заштитну ограду Панчевачког моста и са 15 метара висине пао на обалу Дунава.

Од силине ударца возач је прелетео на сувозачеву страну, и на основу тога је у првом моменту спекулисано да није управљао аутомобилом. У помоћ су му притрчали пролазници, а лекари Хитне помоћи успели су да га извуку из смрсканог возила.

Младић је у почетку био свестан, комуникативан и није имао видљивих повреда на телу. Очевици кажу да крај њега није било чак ни капи крви. Повређени је одмах превезен у Ургентни центар где је примљен на одељење реанимације. По пријему у болницу његово стање се погоршало и он је смештен на одељење Шок А у интензивној нези.

Саобраћајна несрећа на „Панчевцу” скренула је интересовање јавности и на стање овог престоничког моста. Упркос јучерашњој незгоди, Панчевачки мост није угрожен и не представља опасност за саобраћај, уверавају у граду. О безбедности ограде која је на неким деловима дотрајала брине република. Ови делови требало би да буду замењени до јуна.

Комплетна санација Панчевачког моста трајаће две године. Прва фаза је завршена и очекује се да ускоро крене и наставак обнове који зависи од обезбеђења новца. Пре месец дана завршени су радови на челичној решеткастој конструкцији моста испод коловозне плоче и железничке конструкције на левој обали Дунава.

Пре него што почне друга фаза обнове биће прецизирана организација саобраћаја, јер ова фаза подразумева реконструкцију приступних путева. Оно што је посебно важно јесте то да током реконструкције мост неће бити затваран за саобраћај.

Пре него што је почела обнова „Панчевца”, било је спорења између републике и града ко је надлежан за радове. На крају је решено да преуређење јединог београдског моста преко Дунава буде финансирано из градске касе. Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда учествовала је у обнови са 600.000.000 динара, а из градског буџета биће обезбеђено 1,2 милијарде динара.

Таман када се мислило да радови могу да почну, дошло је до нових проблема, јер се није знало ко ће добити посао. На крају је посао склопљен са „Алпином” и прва фаза је коначно завршена. 

Стручњаци ЦИП-а су пре тога више месеци упозоравали да радови морају почети што пре како животи људи не би били доведени у опасност. Тврдили су да је поправку „металних сандука” требало одавно започети, јер су били у лошем стању.

Панчевачки мост подигнут је 1935. године и после рушења у Другом светском рату обновљен 1946. године. Према проценама саобраћајних стручњака, преко њега свакодневно прелази више од 100.000 возила. Последња већа реконструкција била је далеке 1965. године.

Драган Ђилас, градоначелник, каже да не зна зашто поједини мостови припадају граду, а неки републици. Он додаје да је то вероватно заоставштина из прошлости, погодна за пребацивања кривице.

– Када смо пре две године почели преговоре око реконструкције Панчевачког моста, требало је да прву фазу радова заједнички финансирају град Београд, Аутономна Покрајина Војводина и Република Србија. То се није десило, већ је градска Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда финансирала комплетну прву фазу санације, вредну шест милиона евра. Захваљујући овоме Панчевачки мост је апсолутно безбедан за саобраћај – рекао је Ђилас.

Д. С. – Б. В.


Коментари2
45d2a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

posmatrac
Eto ti ucinak novog Zakona o saobracaju! Nula.
Dragan Pavlovic
Zbog cega se "pancevacki most"tako zove...zbog cega se"pancevacka ada",tako naziva...npr.u Smederevu...niko iz Panceva nije cuo iz Panceva za "pancevacku adu",i ona se i dan danas tako zove.Ako je ovo sve slucajnost,izvinjavam se,ali previse slucajnosti,nije slucajnost.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља