недеља, 25.09.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:48

ГСП спрема армију контролора

петак, 07.05.2010. у 23:59

Неплаћене карте и казне, само за последње три године, Градском саобраћајном предузећу „Београд” нанеле су штету од око милијарду динара. Број оних који се „шверцују” се у истом периоду са пет одсто увећао између 20 и 30 процената, због чега ће ГСП у наредним месецима применити низ мера, саопштено је јуче на конференцији за новинаре овог предузећа.

Број контролора биће утростручен, на појединим линијама ће бити уведени кондуктери, а путници који су до 30. априла ове године ухваћени у вожњи без карте или маркице, моћи ће да од 10. маја до 10. јула измире своје дугове уз изузетно повољан попуст, саопштило је јуче руководство ГСП-а. У бази података овог предузећа налази се око 197.000 евидентираних вожњи без карте, написаних за око 150.000 особа, а од понедељка ће почети наплата по следећим тарифама: путници који су „зарадили” од једне до три казне целокупан дуг моћи ће да намире за свега 1.000 динара, док ће они који имају од четири до девет плаћати 2.000 динара. За више од десет прекршаја тарифа је 3.000 динара. Иначе, свака појединачна опомена кошта 3.000 динара.

– Дуг се може проверити на сајту ГСП-а www.gsp.co.rs уношењем матичног броја, као и лично на шалтерима у Кнегиње Љубице 29 или телефоном. Уплате, осим на шалтерима ГСП-а, од понедељка ће моћи да се обаве и поштанском уплатницом у коју треба уписати матични број. После 10. јула, када се акција завршава, следи утужење свих који не измире дуг – рекао је Радослав Николић, генерални директор ГСП „Београд”.

Акцији ће се под истим условима придружити и међуградски превозник „Ласта”, саопштено је на конференцији.

Предложени пакет мера подразумева и појачану контролу од 1. јуна. Поред постојећа 164 контролора, биће ангажовано још најмање 300, а ако се укаже потреба, и читавих пет стотина. Они ће бити овлашћени да у случају кад путник нема карту, а не жели да пружи личне податке, зауставе возило док „илегални” путник не изађе. Из ГСП-а зато апелују на грађане да покажу разумевање и стрпљење, јер се може десити да ће у току дуже вожње бити неколико контрола.

– Цена доплатних карата остаће 3.000 динара, али је новина увођење попуста од 50 одсто ако се казна плати одмах у возилу или у року од 15 дана од прекршаја – додао је Николић.

У одређени број возила, почетком септембра биће враћени кондуктери који ће контролисати карте и продавати их путницима који их нису благовремено купили. Цена у возилу остаће 80 динара за прву зону и 100 динара за прву и другу зону.

ГСП ће са почетком продаје маркица за јун увести стимулативну меру за правна лица, односно количински попуст на купљене маркице за запослене. Поред тога, све фирме остварују и право на повраћај ПДВ-а у износу од осам одсто.

----------------------------------------------

Лакше је с маркицом

У ГСП „Београд” истичу да куповина маркице представља најекономичнији и најлагоднији вид плаћања јавног градског превоза. Маркица омогућава неограничен број вожњи и преседања на све 154 линије, купује се једном месечно, не поништава се и тако омогућује већи комфор, а цена јој је нижа од доплатне карте. У просеку, трошак једне вожње плаћене кроз маркицу је између 11 и 21,5 динара, док је цена карте за прву зону 42, односно 80 динара, ако се купи у возилу.

М. Луковић


Коментари15
21ca6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan Jovanovic
@Radisav Mitic: Koga svrbi, taj se cese. Ipak, daleko je merodavniji sud vecine gradjana, koji su prinudjeni da koriste nekvalitetne usluge GSB. Cinjenice na koje oni ukazuju ne mogu se sakriti!
Radisav Mitic
Nadam se da neposteni nece postavljati uslove pod kojima ce placati prevoz. Ako, vam se ne svidja GSP lepo mu se zahvalite i zaobilazite ga u sirokom luku, ali ako se vozite nema izgovora za neplacanje. I ja bih mogao tako. Sto se tice necistoce i pusenja u vozilu, to je laz. Odavno toga nema u GSP-u. Onaj ko to tvrdi neka slobodno kaze kada i u kom vozilu se to dogodilo. Inace, laze.
НН
Услуга коју ГСП пружа не заслужује да плаћамо карте. Онолико новца колико добијају од града Београда је довољно да се сви ми возимо гратис уз овакву услугу. Прво што би требало урадити је да се среди стање у ГСП, тј крађа горива, бахатост возача и контролора, очајно стање возила, корупција и криминал у ГСП, непоштовање реда вожње. Све то треба полиција да испита, па тек онда када на улицама видимо чисте и уредне аутобусе, поправљене столице, закрпљене рупе на визилима,..., онда ћемо почети да плаћамо карте.
Schwabenland
Kada bi vozila beogradskog GSP-a morala da idu na obavezan tehnicki pregled po standardima Evrope, verovatno da pola vozila taj tehicki pregled ne bi proslo.
Wett Wipes
Bolje angazujte higijenicare, vozila su vam prljava da mi se povraca kada udjem u bus. Postoje sredstva za odrzavanje higijene, krpe, metle, cetke, etc... Brukate Beograd, nisam video prljavija vozila od GSB-ovih a imao sam priliku da proputujem pola ove planete. Sta reci kad je N.E.G-n Nagai licno morao da proverava da li se peru busevi u gsb-u.... Jad & Tuga!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља