понедељак, 17.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:29

Крагујевачки „Аутосаобраћај” избачен са колосека

понедељак, 24.05.2010. у 22:00
Крагујевац: највећи градски аутопревозник налази се пред стечајем Фото М. Игњатовић

Крагујевац – За више од 30.000 Крагујевчана који користе градски превоз долазе тешки дани. Највећи градски превозник „Аутосаобраћај“ налази се пред стечајем због милионских дугова, а недавна хапшења челних људи додатно су угрозила функционисање овог предузећа. Градска власт је обезбедила знатну новчану помоћ, али и упозорила да ће, уколико се фирма не консолидује у року од месец дана, бити принуђена да пронађе новог превозника.

– Град ће авансирати 18 милиона динара до првог јуна, а на руководству фирме је да консолидује предузеће. Дали смо им рок од месец дана, а ако се ништа позитивно не деси, посао ћемо морати привремено да поверимо неком другом предузећу, до расписивања конкурса за избор новог превозника – објаснио је Зоран Јовановић, члан Градског већа за комуналну привреду, наводећи да „Аутосаобраћај“ држи 70 одсто градског превоза.

„Аутосаобраћај“ је већ годинама у проблемима. Дугови према радницима за плате и доприносе донедавно су износили око 20 милиона динара, а само предузеће је било у минусу 130 милиона динара. Око 700 запослених у „Аутосаобраћају“ често су негодовали, тражили оставке руководећих људи и најављивали протесте. Обустава рада, међутим, није било, пре свега зато што би то довело до потпуног колапса у саобраћају.

У другом градском ауто-превознику, предузећу „Вуловић транспорт“, које је у приватном власништву, кажу да су спремни да помогну, али постављају питање зашто су градске власти чекале да се ситуација у „Аутосаобраћају“ искомпликује до те мере да буде угрожен јавни превоз.

– Сви у градској власти су знали у каквој је ситуацији „Аутосаобраћај“. И то одавно. Зашто се чекало да та фирма потпуно пропадне!? Моје предузеће има капацитете, а локалној управи смо понудили и 20 нових аутобуса на гас, под повољним условима – поручује Зоран Вуловић, власник „Вуловић транспорта“.

„Аутосаобраћај“ је приватизован по старом моделу. У подели капитала учествовали су запослени и пензионисани радници ове фирме који су добили више од 36.000 акција и тако постали власници 60 одсто предузећа. Преосталих 40 одсто акција остало је у власништву државе, односно Акцијског фонда и Фонда пензионог осигурања. Један мањи број акција нашао се у поступку докапитализације.

Након промене структуре власништва после 2000. године, када је „Аутосаобраћај“ од друштвеног предузећа прерастао у акционарско друштво, у фирми почиње борба за акције. У страху да не изгубе посао, радници почињу да поклањају акције тадашњем директору Драгану Поповском. Он је касније дошао под удар закона, а полиција подноси кривичне пријаве и против његовог наследника Јовице Сувачког, теретећи га да је фирму оштетио за 4,2 милиона динара.

Прошлонедељно лишавање слободе председника Управног одбора „Аутосаобраћаја“ Владана Живановића, који се сумњичи да је тражио и примио мито од 95.000 евра како би групи локалних бизнисмена омогућио да на плацу „Аутосаобраћаја“ у центру града сазидају велики стамбено-пословни објекат, додатно је „долило уље на ватру“. Да све буде занимљивије, у тој акцији је ухапшен и високи полицијски службеник.

Судбина највећег градског превозника већ је извесна, будући да се готово сва имовина предузећа налази под хипотеком. У власништву „Аутосаобраћаја“ остала је једино главна аутобуска станица, а бројни повериоци једва чекају исход. Нови аутобуси су купљени на лизинг, а удруживање са „стратешким партнером“, фирмом „НП компани“ из Београда, изгледа да више није актуелно.

Бране Карталовић


Коментари3
0faf8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milos
mislim da su se preracunali
trajko
radim u slicnoj firmi. jednostavnim zahvatom se na ove autobuse mogu ugraditi tockovi sa starih zeleznickih vagona. mi smo tako resili deo problema u nasoj firmi.
www
Da li je nesto pod ovom vlascu uspelo?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља