четвртак, 09.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 09.06.2010. у 08:52

Мост преко Саве са порезом и трошковима – 182 милиона евра

Уз „проширени” кредит Европске банке за обнову и развој који је пре два дана озваничен на износ од 129,6 милиона евра, град Београд ће за изградњу моста преко Саве морати да издвоји још 50,1 милиона евра у сврху плаћања пореза, консултантских услуга и осталих „унутрашњих” трошкова. Уз донацију Европске агенције за реконструкцију од три милиона, пројектована цена ћуприје преко Аде Циганлије (без прилазних путева) на тај начин достигла је цифру од 182,7 милиона евра, наводи се у Одлуци о измени одлуке о задужењу града за изградњу моста. Од „градских” 50,1 милиона евра који не потичу из зајма ЕБРД-а, за порез на додату вредност биће издвојено 21,3 милиона евра (новац који остаје држави), док консултантској агенцији следује око 10 милиона. У остатак суме урачунати су већ завршени почетни радови које је финансирао град и евентуални додатни трошкови.

Позајмица од Европске банке за обнову и развој подељена је у два кредита – први је престоници Србије одобрен 2006. године у висини од 69,6 милиона евра, са отплатом на 22 полугодишње рате. Други кредит од 60 милиона, чије је потраживање Скупштина града одобрила прекјуче, биће отплаћиван у 14 полугодишњих рата од јула 2012. године. Београд, по основу различитих кредита, сада дугује 267 милиона евра.

Управо су ова чињеница и потражња новог кредита од ЕБРД-а прекјуче довеле до жустре расправе у градском парламенту, када су посланици опозиције изразили протест и незадовољство због „сталног манипулисања ценом моста”. Подсетивши да је пре неколико година пројектована цена ћуприје, не рачунајући прилазне путеве, износила око 80 милиона евра без пореза, опозициони представници изнели су сумњу да ће када се све сабере, укупна вредност нових саобраћајница Унутрашњег магистралног прстена изнети преко 300 милиона. Градоначелник Драган Ђилас је на то поновио да задуженост града износи мање од десет одсто буџета иако је законом дозвољено да она може достићи 15 процената, као и то да се цена моста није мењала од тренутка када је потписан уговор са извођачким конзорцијумом.

Изградња приступних путева који, поред осталог, подразумевају петљу „Радничка” и магистралу од Јурија Гагарина до Тошиног бунара са шест раскрсница, требало би да почне по завршетку пројектних конкурса и расељавања нехигијенских насеља на траси саобраћајнице. Првобитно је било планирано да приступни путеви буду финансирани из касе престонице, недостатак прихода у исту приморао је локалне власти да крајем прошле године потраже зајам од Европске инвестиционе банке у висини од 70 милиона евра. Град и банка су договорили да новац буде исплаћен у највише 10 транши, при чему ће грејс период износити пет, а рок отплате 25 година.

За коначно размотавање пословично компликованог „саобраћајног чвора” на овом потезу, неопходно је да градски инвеститори уз мост и прилазе заврше још неколико пројеката. Пре свега петљу Царева ћуприја чија је изградња почела прошле године, а која се са две милијарде динара финансира из престоничке касе. О пројектима тунела кроз Топчидерско брдо и адаптацији Раковичког пута у булевар са трамвајским колосеком прича се тек у уским круговима ентузијаста.

М. Луковић

Коментари13
1defa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Hoki N.
Sve sam se nadao da ce provizije, pardon "nepredviđeni troškovi" biti manji.
APCA
Most koji se gradi zagadjuje Beograd i najlepsu oazu umornog i nevoljenog grada.
Veselin Vujnic
Most ce prema svemu sudeci kostati preko 250 milijona evra!!!! Za funkcionalan most kao sto je Gazela to bi bilo manje od 1/4 cene. To znaci da bi se ustedelo najmanje 150 milijona evra, odnosno moglo bi se podici 30 TV tornjeva kao sto je Avalski TV toranj. Ovako nesto rade ili pijani, ili obesni ili oni kojima bi bio potreban Guberevac.
Schwabenland
Gradski rukovodilac dobija 7, rukovodilac projekta isto tako 7, a nadzornik banke, 1.6 miliona. Kod nas bi te ljude pohapsili kao i onog koji im je taj novac poklonio.
Wile E. Coyote
Ја не знам докле ћете више оног мутанта код Цареве ћуприје називати петљом? То је најобичнија семафоризована раскрсница, на којој, што је још горе, УМП треба да скреће са моста у тунел. Једина разлика у односу на досадашње решење је то што неће бити пружног прелаза, јер ће раскрсница бити издигнута изнад нивоа пруге.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља