уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:01

Метро ће бити независан шински систем

четвртак, 01.07.2010. у 09:04
Трг Николе Пашића, једна од могућих локација будуће главне станице (Фото Д. Јевремовић)

Одборници градске скупштине су са 63 гласа „за” и 20 радикалских гласова „против”, усвојили информацију о изради документа „Београдски метро – основа за избор решења”. Драган Ђилас, градоначелник, изјавио је да би метро у Београду, уколико то буде у складу са плановима, могао да почне да се гради крајем 2012, или почетком 2013. године.

– Намера нам је и да не градимо једну линију од Новог Београда до Устаничке улице четири године, већ да током изградње прве линије започнемо и другу. Верујемо да би за десет година Београд могао да добије мрежу линија метроа – истакао је Ђилас.

Он је додао да нема више дилеме да ће два основна правца бити од Земуна и Новог Београда до Устаничке улице и од Карабурме према Бановом брду и Видиковцу. Има више мишљења да ли треба да се гради мост само за метро поред Бранковог моста или то треба да буде и друмски мост који ће излазити на Немањину улицу, као и да ли главна станица треба да буде на Тргу Републике, или да се помери на Трг Николе Пашића.

– Скупштина града усвојила је историјску одлуку, једну од најважнијих за развој града, јер дефинише београдски метро као независан шински систем, а не као „модеран трамвај”, како су неки називали претходне пројекте. Тај систем се нигде неће укрштати са осталим друмским саобраћајем, што јесте гаранција да је у питању прави метро. Изградњом метроа повећаће се економски и привредни капацитети престонице, а скочиће и вредност земљишта око станица. Све што буде уложено у метро Београду и Београђанима ће се вратити – рекао је Ђилас.

Он је подсетио да се већ десетинама година праве анализе, пројекти и прорачуни о изградњи метроа, али се од идеја и нацрта није даље помакло.

– Пре двадесетак месеци, када је ова скупштина добила мандат, речено је да ћемо дефинисати изглед београдског метроа, заокружити финансијску конструкцију, утврдити које ће бити основне линије и које ће се прве градити, што ће све омогућити и почетак изградње.

Настојали смо да о томе што мање причају политичари, а што више људи који се у то разумеју. Поред наших студија, добили смо и анализе које су за Београд бесплатно урадили стручњаци из Беча, Минхена, Канаде и Шпаније – истакао је градоначелник.

Он наглашава да то који ће бити капацитет метроа, какав треба да буде и одакле да се напаја, колико вагона да има, колико да буде перона и станица и све остало – треба да буде наведено у студији коју би, у виду донације француске владе, урадила нека од њихових компанија која има искуства у овој области.

Александар Антић, председник Скупштине града, истакао је да Београд коначно, после више деценија и различитих анализа, доноси прву оперативну одлуку која ће довести до изградње метроа.

– Када је новчани аспект подршке у питању, свесни смо у каквој се ситуацији налази Србија и управо због тога не очекујемо да држава одигра кључну финансијску улогу у изградњи београдског метроа. Окосница наше идеје је да нађемо стране партнере који ће омогућити повољне кредитне аранжмане са грејс периодом – рекао је Антић.

Мирослав Рајлић, председник одборничке групе Г17 плус, каже да је ће ова партија и убудуће подржавати све градске инфраструктурне пројекте.

– Ова одлука је храбра, јер садашња власт започиње амбициозни пројекат који ће бити окончан за време мандата неке друге градске власти која ће на основу тога убирати политичке поене – рекао је Рајлић.

Дејан Ранђић, шеф одборничке групе ЛДП-а, сматра да је усвајање информације о градњи метроа био први логичан корак који је за ову странку прихватљив. На овај начин се показује политичка и оперативна спремност да се градска влада упусти у вишегодишњи пројекат.

Демократска странка Србије залаже се за што хитније отпочињање изградње метра, а у тај процес неопходно је укључити све државне институције, јер Београд нема финансијски потенцијал да сам заврши метро, па је потребно одмах отпочети преговоре са могућим стратешким партнерима из Русије и Кине, изјавио је Драган Томић, одборник ДСС-а.

Д. Спаловић


Коментари10
0c680
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nedeljka ruzic
prava stvar metro nedostaje gradu kakav je nas veoma me raduje ova vest koju smo verujem dugo ocekivali,Volela bih da stanica bude na Trgu Republike
Schwabenland
Vise raznih grupa strucnjaka je boravilo u Beogradu, dalo svoje predloge. Nigde nisam dosada procitao CIJI je predlog prihvacen, KOJA ce banka, ili bankarski konzorcijum finansirati gradnju " metroa". Sve je pod tajnoscu, kao da je Broz jos uvek medju nama. Tacno je primetio jedan citalac da se u Holandiji prave i podzemni tuneli za automobile, i ne samo u Holandiji, to se isto gradi po ostalim drzavama EZ, Minhen se danas nalazi takoreci nad tunelima koje je vec i sabrati.
Geger
Ne znam sta su navalili sa tom linijom Novi Beograd/Ustanicka. Danas (2.jula) citamo da su gradjani kao najbolju autobusku liniju ocenili liniju 16 - a to je Novi Beograd/Karaburma. Znaci pravite "sesnesticu" a ne "sedamnesticu".
robin hood
Beograd ce dobiti metro kad Srbija udje u EU,tj. NIKAD!!
Славиша Панић
Ово није прва историјска одлука, него друга. Прва је била Трамвај за 21. век, а сада настављамо тамо где је трамвај стао. Ово је и даље трамвај, али је доживео трансформацију назива: од "лаког шинског", LRT-a, Belama, Belarta, "лаког метроа", до "Београдског метроа". Сада се већ гради тзв. независни шински систем у Булевару Револуције, пошто су шине пребацили на средину улице. Изменом назива се баца прашина Београђанима у очи... А шта ће бити са Студијом коју је град платио и у којој пише да овај лаки-београдски-метро неће моћи да превезе путнике, јербо нема капацитет? Да ли ће се и ту изменом назива нешто решити?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља