субота, 14.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:11

Железница зарадила 3,4 милијарде динара

Аутор: Бетачетвртак, 01.07.2010. у 12:13

БЕОГРАД – Генерални директор Железница Србије Милован Марковић изјавио је да је то јавно предузеће у првих пет месеци 2010. превезло 4,9 милиона тона робе и од тога зарадило скоро 3,4 милијарде динара.

„На тај начин превоз робе и прихода од јануара до маја био је већи за трећину него у истом период прошле године. Обим превоза већи је за око 28, а прихода за око 26 одсто у односу на план пословања”, наводи се у његовој писаној изјави медијима.

Према речима Марковића, охрабрује и то да су највише порасли превоз и приходи у унутрашњем саобраћају и у извозу робе, што, како је рекао, наговештава наставак оживљавања дела српске привреде који је традиционално оријентисан ка превоза.

У међународном саобраћају, како је рекао, српска железница је превезла око 3,6 милиона тона робе, што је 74 одсто укупног укупног превоза.

Марковић је прецизирао да је у транзиту превезен један и по милион тона робе, односно око 31 одсто укупног превоза, у увозу око 1,13 милиона тона робе или 23 одсто укупног превоза, као и да је железницом извезено 977 хиљада тона робе, што је петина укупног превоза.


Коментари8
e9efa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Schwabenland
Zeleznica nije zaradila 3.4 milijarde dinara, ona je napravila OBRT od 3.4 milijarde dinara. Pitanje je da li je uopste ista zaradila kada se odbiju svi izdaci.
Dragana
Sigurno je da se radi o prihodima, jer da bi se utvrdila zarada preduzeća neophodno je da se poznaju rashodi koje je ostvarila. Plašim se da 'stručnjaci' locirani u Nemanjinoj nikako ne mogu da otkriju koliko se i na šta sve troši (a i kad bi mogli, da li bi to i hteli)... Ali dobro, kad i elektro distribucija na kraju prošle godine u jednoj izjavi može da ostvaruje dobitak i po toj osnovi deli bonuse svima u kompaniji, a u drugoj izjavi (sa nekolliko dana razmaka) ostvaruje gubitak i po tom osnovu se mora povećati cena struje... Sve je jasno, živimo u zemlji Srbiji...
Radomir
Nije toliko vazno da li zeleznica posluje sa dobitkom ili gubitkom (mozda za engleze koji mrze subvencije, ne za ostatak evrope). Puno je vaznije da usluga bude pristupacna i za prevoz putnika i za kargo, posto je transportna infrastruktura jedna od zila kucavica privrede, cak i po cenu toga da drzava mora da pomaze preduzece. Medjutim, kao javno preduzece, uprava mora da stvori efikasnu kompaniju, u sluzbi korisnika, bez viska radnika, sa sto manje korupcije, bez nepotrebnih troskova, odnosno da je svaki dinar koji se dobije iz budzeta 100% opravdan.
mad maks
A sta je sa zivom robom, tojest putnicima? To smo izbacili iz asortimana zeleznica?
Боранин
Није важно колико је железница зарадила, већ да ли је укњижила добит или губитак. А ту је одговор потпуно јасан - катастрофалне губитке бележи железница деценијама и ја просто не могу да верујем у најаве улагања нових неколико стотина милиона евра у нешто што никада неће бити рентабилно.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Вести дана

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља