понедељак, 16.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:26

Поени за Зукорлића

Аутор: Драган Јањићсреда, 14.07.2010. у 22:00

Одлука власти да, само дан уочи конститутивне седнице Националног савета Бошњака, промени правила о оснивању тог савета, није била у складу са добром демократском праксом. Чак и када се нађе неки формални изговор за наметање такве одлуке, политичке последице су неизбежне и обавезно лоше не само по демократију, него и за власт која посеже за таквим решењима.

Муамер Зукорлуић се нашао у позицији да може да пуца пенал, и то из неколико покушаја. Није ни могао да промаши. Било му је лако да, без икаквих тешкоћа, убеди своје присталице да је посреди изборна крађа, односно прекрајање воље грађана. Уосталом, сличан покушај прекрајања изборних правила за, рецимо, републичке или локалне изборе изазвао би лавину протеста, а власти би се нашле под оптужбом да заводе диктатуру.

Још му је лакше било да лансира тезу да се Београд меша у послове бошњачке мањине и да такву акцију обавезно треба спречити. Може, такође без проблема, да пласира идеју да његови опоненти на локалним нивоу, министри Расим Љајић и Сулејман Угљанин, „раде за Београд” а не за средину захваљујући чијим гласовима су изабрани на та места.

Зукорлићева позиција у политичком смислу постаје и те како стабилна и пружа му могућност да настави да се одлучно бори за озваничење Националног савета чији легитимитет Министарство за људска и мањинска праване признаје. Он може да организује бојкот евентуалних нових избора, са реалним изгледима да у томе успе, а отворена су му врата и за формирање паралелних органа бошњачке националне мањине у Србији.

Министарство је, истина, практично одустало од идеје о расписивању нових избора, саопштивши да је продужило рок за формирање савета бошњачке мањине. Дакле, отвара се простор за нове преговоре Зукорлићеве, Љајићеве и Угљанинове листе. Изгледи да ти преговори у догледно време донесу опипљив резултат нису велики напросто зато што држава наступа са закашњењем и након низа погрешних потеза који су погоршали ситуацију.

Јер, чак и ако би се Угљанин и Љајић, забринути због раста утицаја Зукорлића, сада договорили да заједнички оформе нову већину, питање је да ли би то ојачани Зукорлић прихватио или би наставио да инсистира на ставу да је он већ оформио Национални савет бошњачке мањине који сматра легитимним.

Време за дијалог било је пре него што су избори расписани, а свакако пре него што су правила која регулишу избор савета националне мањине измењена у последњи час. Бављење политиком подразумева и способност процене ситуације и дугорочно планирање потеза. Влада је, чини се, у овом случају водила више рачуна о балансу снага унутар владајућег блока него о импликацијама које потези које вуче могу да имају на односе унутар једне од највећих националних мањина у Србији, као и на политички живот у целој Србији. Добро је што су поново отворена врата преговорима, а још боље би било да сви покажу одговорност и заиста започну разговоре.


Коментари12
f6be1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Poeni ja tebi ti meni?
Borba za vlast je, uvek u istoriji, bila i ostala najprljavija stvar a zašto bi ovde bilo drugačije nego na drugim mestima zemljine kugle??? Žao mi je svakog naroda koji mora ovo da proživi,
Don Cole
Gradjanska drzava?! Jeste, kako da jeste. U nasem Ustavu pise da je Srbija zemlja Srba i ostalih (ostali su manjine). U gradjanskoj drzavi, bosnjaci, romi, madjari, albanci, bugari... ne bi smeli biti nacionalne manjine, vec gradjani (prvog reda) kao i Srbi!
jovanka Tadic
da, najvaznije je bilo da se zazmuri samo da bi se odrzao balans snaga vladajuceg bloka dok muftije i autonomasi mudro rovare u gradjanskoj drzavi ali izjavljuj da to nije njihova domovina
Teca Peca
Saznanje o ovim novim detaljima namece pitanje kako nasi izabrani predstavnici vrse svoju duznost i kome za to odgovaraju?Vlada ( za to je izabrana) mora da zna kakve zakone i propise donosi i da vodi racuna da se oni sprovode u praksi, a ne da eksperimentise.U tom slucaju moguci su promasaji koji dovode do manjkavosti sistema i dramatizacija poput ove u vezi Nacionalnog saveta. nasi dragi ministri morali su biti prisutni na terenu i sa svojim cinovnicima voditi racuna da se sve radi kako to zakon i prpisii nalazu.Ako tome nisu dorasli, pali su na ispitu a gospodin mandatar ( sada gdin Cvetkovic) morao bi odmah da ih rokira sa spsobnijim.To se radi normalno u svetu samo su nasi izabranici postali svetinja- a to moze biti i izvor problema.Moze, ne kazem , da mora biti.
Nada K.
@Gde je kraj grupašenjima? Pitate uz čiju podršku. Ima Sandžak PRIJATELJE.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Погледи /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља