уторак, 31.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:02

Како постати славан

четвртак, 22.07.2010. у 22:00

Излазак из анонимности многи сматрају мерном јединицом успеха, најуверљивијом потврдом да њихово обитавање није изгубило смисао, доказом да су „бољи од других” и да постоји „основан разлог” зависти љубоморних рођака, пријатеља, колега и комшија. Зато не пропуштају прилику да се појаве на модним ревијама, коктелима, пријемима, промоцијама, на којима по сваку цену настоје да успоставе контакт са већ познатим званицама и представе се као „пријатељи”, које познају, наравно, преко ТВ. Разговор ће започети баш у тренутку када се пале камере и севају блицеви фотоапарата. Рачунајући на љубазност ВИП званица, искористиће сваки тренутак да их други виде у њиховом друштво, а потрудиће се да им бар врх носа уђе у кадар. Биће то довољно за касније бесомучно хваљење о заједничком дружењу, пријатељству и употреби најуверљивијег доказа блискости – реченице „ма, ми смо ти на ти”.

Жељне славе препознаћете и по пренаглашеној гардероби, ексцентричним детаљима којима скрећу пажњу и еуфоричном осмеху, који не јењава ни током елементарне непогоде, наравно, само уколико су при том укључене камере.  

Иако у Србији још није заживела агенција која би се бавила претварањем анонимуса у познате личности, сви који се баве дискографијом знају да је такав вид делатности пречица за улазак у свет познатих. Довољно је набавити неколико десетина хиљада евра, обратити се неком од продуцената (али не превише популарном јер се њихов ценовник мери стотинама хиљада, наравно, евра), а онда кренути у сакупљање песама, уградњу силикона и снимање албума. Прво појављивање на бини и директан телевизијски пренос вреде сваког уложеног цента. Да овај вид популарности не би био кратког даха, пожељно је добити „подршку” таблоида, који би из дана у дан имали о чему да пишу. Дакле, ваљало би смислити неки скандал!

Будући да певање, глума, водитељство или било која друга врста посла, која је окренута јавности, саме по себи нису скандалозне, „добро је” почети емотивну везу са фудбалером, контроверзним бизнисменом или снимити кућни видео за оне преко 18. година. Имајући у виду рапидни скок популарност хрватске звезде Северине Вучковић и домаће бинго даме Сузане Манчић, али и великог броја холивудских јавних личности, међу којима и Памеле Андерсон и Парис Хилтон, које су имале такво искуство, рекло би се „да делује”. Можда не баш за улазак у медијску орбиту, али за поновно интересовање јавности за „лик и дело” главних глумаца, то је сигурно. Када је реч о наследници хотелског ланца „Хилтон”, улазак у свет славних управо је уследио када је са својих 19 година снимила порно-филм „Једна ноћ у Паризу”, са тадашњим дечком продуцентом Риком Соломоном, који је „процурио” на Интернет и преко ноћи је учинио познатом. Убрзо су уследили други скандали, али и вртоглави раст конта на њеном рачуну. Тако је плавокоса старлета у 2006. години зарадила 100 милиона долара, док је популарна певачица Џенифер Лопез инкасирала „свега” 75 милиона. (/slika2)

Дакле, шта ће се даље дешавати, односно да ли ће дотична особа успети да искористи дату ситуацију и уговори послове „од којих се живи” или ће се све завршити на скандалу, ипак зависи од ње саме.

У последње време чини се да је учешће у ријалитију објединило све претходно наведене покушаје упливавања у свет јавности. Посредством „чаробне кутије”, која обезбеђује 24-часовну пажњу јавности, апсолутно анонимни учесници постају звезде. Гледаоци прате њихово спавање, буђење, међусобно вређање, оптуживање, (не)рад, (не)купање… Дајући им пажњу, нагађајући ко је са ким и шта радио, истовремено им обезбеђују популарност, а својим СМС гласовима и новац. То се управо догодило Мирославу Ђуричићу, познатијем као Мики из Купинова, који је већ после првог серијала „Великог брата” постао ВИП учесник у следећем, у коме је освојио 50.000 евра. Сада је угоститељ!

За припаднице „лепшег” пола, које одговарају физичком опису „барбике”, са дугом плавом косом, још дужим ногама и обимним попрсјем, улазак у свет славних у највећем броју случајева није диплома из области нуклеарне физике. Рекло би се да је афера са контроверзним бизнисменом или перспективним фудбалером делотворнија. Тако је брак са репрезентативцем Николом Лазетићем био одскочна даска за манекенку Сандру Драшковић (Сани Армани), коју су медији будно пратили и после развода са славним фудбалером. Сада већ има загарантован статус звезде. Слично је и са Маријаном Матеус која је захваљујући браку са прослављеним немачким спортистом Лотаром Матеусом обезбедила пуну медијску пажњу, а сада је постала и модна креаторка. Наравно, није искључена могућност да је у оба случаја реч о истинским љубавима, а да је популарност била само пропратна.

Како изгледа када је неко спреман да жртвује сопствени живот само да би постао познат, најбоље потврђује трагични случај тинејџера Роберта Хокинса, који је пре неколико година у једном шопинг центру у Омахи (Небраска) убио осам и ранио пет купаца, пре него што је себи пуцао у главу. У поруци коју је оставио газдарици код које је живео писало је – „ја сам обична нула цели живот и сада ћу бити славан”.

Иако оваква метода постизања популарности на срећу још није заживела код нас, намеће се питање због чега је неким људима толико важно да буду познати, чак и када ту популарност неће доживети. Да ли је живот небитан уколико о њему не извештавају медији?

Зорица Карановић


Коментари6
55718
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nesh Nesh
@Lola Dedijer; Ne samo sto je ispao nego nije ni simetrican sa desnim, desni je okrugliji; sigurno je sve uradjeno namjerno zbog vece paznje recenim objektima
Комшија _
Ја бих нашој омладини поручио да ће вам само вредан рад побољшати живот. Маните се измишљеног "секс и град" живота који вам сервирају медији, чак шта више искључите телевизију и досадне бесмислене рекламе и почните да радите на себи, својој породици и пријатељима.
Si ma
@Lola Dedijer: hahahha, da, da, imas pravo!
Lola Dedijer
Malo joj ovaj levi silikon visi. Nije se dobro namestila.
majka tinejdzerke
Dokle mislite da gurate sponzoruse kao uzoran model nasim devojkama? U moje vreme sponzoruse su se zvale pravim imenom. Da li Politika misli da je ovo tekst koji treba da se nadje u nacionalnom listu? Da ne mislite da se Politika kupuje da bi se gledale ovakve slike? E, pa, gresite.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља