четвртак, 17.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:31

Уређење Земунског кеја почиње крајем септембра

четвртак, 29.07.2010. у 22:00
Будући изглед земунске обале Дунава на којој ће моћи да пристижу и велики туристички бродови

Београђани ће се крајем лета наредне године шетати потпуно преуређеним Земунским кејом, захваљујући заједничком улагању града, општине Земун и „Београдвода” вредном око двеста милиона динара. Уговор о санацији 450 метара обалоутврде, од ресторана „Шаран” до „Венеције” и изградњи пристана на кеју јуче су у Скупштини града у присуству Драгана Ђиласа, градоначелника и Дејана Васовића, градског архитекте, потписали Бранислав Простран, председник општине Земун, Предраг Петровић, секретар за комуналне и стамбене послове, и Милош Миловановић, директор „Београдвода”.

Петровић је најавио да ће уређење обале и једног од најлепших београдских шеталишта поред реке почети крајем септембра, чим опадање водостаја Дунава то омогући. Прва фаза радова коштаће око 110 милиона динара. У овој години град и општина Земун издвојили су по 50 милиона, а „Београдводе” десет милиона динара.

– За непуних годину дана, откако је град преузео бригу о рекама и приобаљу, завршен је насип на Ади Циганлији који штити Макишко поље и водоизвориште и од поплава какве се дешавају једном у стотину година, а први пут нисмо имали већих недаћа код куле Небојша. Остало је да се реши и проблем Баре Венеције како би град напокон могао да буде заштићен у време великих поплава. Потписивањем уговора отворен је пут решењу невоља и на делу Земунског кеја – казао је Петровић.

Градоначелник је похвалио иницијативу општине Земун о уређењу кеја и да су тако добри предлози добродошли и када су у питању друге општине.

– Сви који су рођени и одрасли у Земуну знају колико је овај посао значајан. Плодна сарадња градских служби и општине довела је до тога да само за неколико месеци стигнемо од идеје до почетка радова – казао је Ђилас.

И Милош Миловановић је нагласио да ће по завршетку посла Земун бити заштићен од плављења. Подсетио је да је насип грађен почетком прошлог века, а да се ниво реке у појединим деловима, због изградње хидроелектране „Ђердап” повећао и за читав метар.

– Доња шеталишна стаза на кеју често је била под водом и муљем што је представљало и еколошки проблем. Када окончамо санацију она ће готово читаве године бити доступна грађанима – истакао је Миловановић.

Бранислав Простран је истакао да ће уређење насипа допринети економском развоју општине, јер ће отварањем ка Дунаву Земун бити још атрактивнији за домаће и иностране туристе.

Сем финансирања дела послова, општина Земун ће израдити и пројектно-техничку документацију и уз помоћ града прибавити потребне дозволе. За одржавање објекта биће надлежне „Београдводе”, које ће учествовати у изради докумената и одредити динамику радова.

Д. Јокић

-----------------------------------------------------------

Први корак начињен пре три године

Пре три године, на Земунском кеју сређено је 350 метара обалоутврде од ресторана „Шаран” до клуба „Радецки”. То је била прва таква инвестиција од 1990. године. Већи део средстава, односно 62.000.000 од око 84.000.000 динара обезбеђена су из Националног инвестиционог плана. За санацију насипа на Ади „Београдводе” су дале 40.000.000 динара, а исто толико је издвојено из републичког буџета.


Коментари8
f0d58
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Saša Radović
molim urednistvo politike da pomogne nama gradjanima koji apsolutno jesmo za sredjivanje keja i zemuna ali na jedan legalan nacin da objavi broj pod kojim je zaveden i odobren projekat za rekonstrukciju zemunskog keja u inspektoratu za vode kao i ko ga je odobrio ako postoji, posto takav podatak do sada nije objavljen osim nekih skica i multimedijalnih sadrzaja o buducem izgledu. naravno mislim na potez od šarana do venecije . jer za isti nadlezni organi obavestavaju da je poceo sa radovima a znamo kako stoji politika o gradnji bez projekta i odobrenja . unapred zahvalan
Saša Radović
dali se neko pitao da se u njihovim izjavama o interesima gradjana kriju iskljucivo licni interesi: dali je interes gradjana i to sto zele da ugase jedan NAUTICKI KLUB ZEMUN koji se nalazi na tom potezu a sledece godine treba da proslavi 50 god postojanja . na molbe i zahteve uprave kluba o iznalazenju resenja niko nije reagovao verovatno zato sto tu nemogu da nadju licni interes a klub poseduje regularne dozvole o rekonstrukciji marine izdate i zavedene kod nadleznih organa a vidno istaknute na obali.kako je moguće da jedan republicki organ koji ima nadleznost za izdavanje takvih dozvola bude odbacen od strane opstine kao neosnovan....
Zlaja Zadrti Zemunac
Drugi deo 4. Restoran Venecija, nekad ukrašen nekim detaljima koji simbolizuju grad po kom nosi ime, bio je nekad najpopularnije mesto za provod u Zemunu. Sad, iskreno, ni ne pomišljam da tamo sednem. Pogled sa reke na Veneciju je katastrofalan, ružan i ima neku ružučastu boju. 5. Utvrda, koju je već legendarna Marija Terezija izgradila Zemuncima, još ne mrda iako je izgradjen još pre par stotina godina. Za razliku od onog što je PIM izgradio pre 2 godine! Kamene gromade izgledaju daleko prirodnije nego betonske kocke koje se sada koriste. 6. Mislim da bi bilo korisnije da se ceo taj potez očisti, napravi rampa za spuštanje čamaca, osposobi onaj stari bunar da radi, ukloni onaj red smrdljivih kontejnera ispred Venecije i Stare Kapetanije, parkinzi urede u svakom pogledu i potez postane pešačka zona! Manite se betona i asfalta! 7. Uz sve to, Predsedniče Opštine Zemun, gospodine Prostran, zatvorite već jednom Gospodsku ulicu za saobraćaj! Zar je to stvarno tako teško?
Zlaja Zadrti Zemunac
Prvi deo Sve je to lepo kad se na kompjuterskoj slici vidi! Ali, hajde da malo pogledamo kako je to u realnosti. 1. Potez od Radeckog do Šarana je utvrdjen, kako oni kažu! Na mnogim mestima je utvrda već utonula, a jedno stepenište, kako je urađeno, bolje da ga nisu ni radili! Potpuno se urušilo. 2. Zamišljeno šetalište na utvrdi služi uglavnom kao parking prostor. Znak zabrane saobraćaja niko ne ferma, pa ni policija. Inače, nemam ništa protiv platformi koje su mnogi restorani tu izgradili i gde je prijatno sedeti - ako vozila koja tu prolaze i ulaze ne dižu prašinu! 3. Utvrda je doprinela izmeni toka reke, tako da Dunav sada taloži mulj i sirove fekalije (koje se istaču u Dunav nizvodno od Venecije). Taloženja nije bilo pre izgradnje utvrde, već je Dunav to odnosio dalje.. Smrad je nepodnošljiv, od bivse hidro baze nizvodno, naročito kad je niži vodostaj. Kraj prvog dela
aleksandar jesanovic
U potpunosti se slazem sa Branimirom, niko nije razmisljao o vodenom toku, rukavac kod Jugoslavije se vec sada puni. Ovim tempom za koju godinu ce se Lido spojiti sa desnom obalom i nece nam biti potreban ponton, imacemo djubre da hodamo po njemu, a na Lido necemo vise ni morati da idemo... Ovaj kej je od pocetka katastrofa. Najveci problem je sto niko nije pitao Zemunce sta misle o novom keju, samo su dosli i poceli da nasipaju, a sada traze da im se zahvalimo za ono ruglo. Ipak je Velja Ilic morao da negde da odlozi visak kamena koji mu je preostao od kopanja silnih tunela. Situacija bi bila malo bolja da su makar hteli da saradjuju i postave koje pitanje s vremena na vreme. Ovako nam ostaje kej koji niko nije zeleo. Vremena za popravke je sve manje.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља