четвртак, 09.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 01.08.2010. у 22:00

Спајање пилона са мостом преко Саве

Изглед моста преко Саве,код Аде Циганлије већ се назире. Дуг око километар, када буде завршен имаће по три саобраћајне траке у оба смера, а централним делом ићи ће метро. Процењује се да ће њиме пролазити највише 12.000 возила на сат. До истицања предвиђеног рока за завршетак новог београдског моста остало је око годину и по дана.

Јужни део ћуприје готово је завршен, а ових дана биће спојени мост и пилон. „Тело” пилона, које је сада на 110. метру, треба да достигне висину од 175 метара, док ће последњих 25 метара бити изграђено од нерђајућег челика.

Челични делови за мост допремају се из радионице у Кини, а средином августа почиње постављање првих косих каблова који у пилон „продиру” на 105. метру. Сидрењем челичних ужади практично ће почети премошћавање главног речног тока. Планирано је да буде укупно 20 пари косих каблова дужине 100 до 375 метара, а „сидре” се са обе стране конструкције.

Истовремено, постављена суичетири од пет преосталих стубова на левој обали Саве и на градилишту Мале Аде. Између ових стубова на новобеоградској страни у току је израда платформе преко које ће се нагуравати делови моста од 400 метара.

После тога биће одлучено која ће фирма добити посао изградње северне приступнице мосту са новобеоградске стране. Победник конкурса биће познат крајем августа. Уговор се потписује према правилима Европске инвестиционе банке, која кредитира изградњу.

Нова саобраћајница са северне стране моста пролазиће поред блокова 24, 28, 37 и 38 пресецаће улице Омладинских бригада и Шпанских бораца. Та саобраћајница простираће се паралелно са железничком пругом до бувљака у Новом Београду и скретати ка бродоградилишту. Нова саобраћајница биће дуга око три километра, а пројектом је предвиђено да у оквиру ње буде изграђено и шест раскрсница.

(/slika2)

Траса нове улице ће преко Тошиног бунара, улицом Николе Добровића водити ка Бежанијској коси, а биће спојена са постојећом саобраћајном мрежом. То ће омогућити бољи проток саобраћаја на територији Новог Београда. Брзо и лако ће се са Бежанијске косе стизати до моста код Аде и биће веза Новог Београда са другим деловима града.

Рашчишћавање терена којим ће проћи нова саобраћајница почело је пре неколико месеци. Прво су уклањане бараке између Тошиног бунара и Омладинских бригада, а надлежни у граду најављују да ће ускоро почети и померање других објеката, укључујући и тезге са преосталог дела Отвореног тржног центра. Петља у Улици Јурија Гагарина, која се надовезује на Савски мост, по дијагонали ће делити простор Отвореног тржног центра или бувљака.

Док не почну озбиљни радови са новобеоградске стране, са чукаричке се ради „пуном паром”. Петља код Цареве ћуприје представља део саобраћајне мреже у оквиру које се гради и мост преко Саве код Аде Циганлији. Њеном изградњом „раскрстиће” се друмски и железнички саобраћај и повећати безбедност и проточност према Бановом брду и центру. Надвожњак ће, са по две саобраћајне траке у сваком смеру, бити широка и модерна трокрака раскрсница са прилазним рампама.

Прошло је више од годину дана од када возачи избегавају Цареву ћуприју. На месту некадашњег пружног прелаза на овој локацији ниче нова петља „Хиподром”. До сада је завршена изградња рампи Пожешка – Паштровићева, којима ће се возила из Паштровићеве пењати према издигнутој раскрсници над пругом, као и конструкција изнад самог тока реке Топчидерке. Постављено је и 96 стубова, што је нешто више од 80 одсто од пројектованог броја, а на две конструкције постављена је коловозна плоча.

– Укупно је побијено 290 шипова и изливено 630 метара потпорних зидова. Завршено је и полагање водоводне и канализационе мреже, а у току су радови на сливничким везама. Већ је видљива нова конструкција, која ће на јесен представљати целу петљу „Хиподром”. У току је изградња раскрснице преко железничке пруге. Правац према Булевару војводе Мишића такође је завршен, док грађевинци раде ка Топчидеру – закључују надлежни у граду.

Дејан Спаловић

Коментари16
7b897
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Slavica M
Uz ovakav tempo gradnje i rada po Beogradu, sigurna sam da ce moja cerka docekati jos puno mostova!
ДУШАН ГРУЈИЋ
Може ли мање и спорије?Пресецање траке се планира са завршетком.
одго вор
На мосту нема много радника јер се он прави од готових елемената из Кине, који их само спајају на лицу места. Узгред, који метро!?!
Славиша Панић
Ништа ми није јасно. Власт се хвали како је то једини мост који се гради и пројектује истовремено. А није још познат извођач са новобеоградске стране, значи ни пројекат. А пројект са чукаричке стране није познат никоме, јер вероватно доброг решења ни нема. Скрпиће се нешто и то ће бити све. Метро ће пролазити средином моста? Па на средини је стуб! А који метро ако преко моста иде тек 3. линија трамваја, па она неће ни проћи пре 2030. године. Дотле ће овај мост бити већ за реконструкцију, као Газела данас. Једино што је добро код моста на Ади је да ће то бити симбол Београда, а рекао бих и Србије. Симбол бацања пара, симбол победе незнања и осионости над струком и симбол пропасти. Одосмо дођавола, али у високом стилу, са мостом који је највећи, највиши и најкрући! Џаба Крагујевчанима она крстача, ми имамо већи!
Ненад Весић
Намеће се закључак да свиме руководе непријатељи Срба. Не постоји производња, пољопривреда је уништена увозном робом са дампинг ценама, од Сталаћа до Крушевца,Трстеника, Врњачке Бање и Краљева возови се не саобраћају 10година,а у Београду троши се 450милиона евра на мостове,иако је због старог дела града проблем загушења нерешив. И зашто још један стуб од 200м? Знам шта би Фројд рекао о томе. Или је тачно да ће БГ и Војводина у ЕУ,а од Младеновца до Делиграда биће Србија ?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља