субота, 01.10.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:11

Мостови на горњем току Дунава

петак, 27.08.2010. у 22:00
Мост код Бачке Паланке на горњем току Дунава Фото Танјуг

На току Дунава кроз Србију, у дужини од 588 километара, је 13 мостова, који спадају у најзначајније инфраструктурне објекте у нашој земљи, чије су градња и реконструкција интензивиране ове године, а најављује се, истим темпом, и за наредних неколико година.

На горњем току Дунава, од границе са Мађарском до Новог Сада су мостови код Бездана, Богојева и Бачке Паланке, од којих су последња два реконструисана после оштећења у бомбардовању НАТО-а 1999. године.

На том делу Дунава, где мостови повезују саобраћајнице Србије и Хрватске, средњорочним плановима није предвиђена изградња нових мостова у наредних 10 година.

Мост код Бездана изграђен је 1974. године и првобитно име било му је Мост 51. дивизије у част Батинске битке и славне дивизије која је, заједно с јединицама Црвене армије, у току Другог светског рата форсирала Дунав у ширем рејону места где је мост касније подигнут.

Мост 51. дивизије, који је касније у народу добио име Батински мост, повезује пут од Батине у Барањи до Бездана у Бачкој, односно Осијек и Бели Манастир у Хрватској са Сомбором у Србији.

Конструкцију моста чине бетонски и челични део, а пројектовала га је и грађевинске радове изводила београдска „Мостоградња” и њени кооперанти, док је челичну конструкцију израдило предузеће „Ганзмаваг” из Мађарске.

Мост је дугачак 638 метара и лежи на 11 бетонских стубова.

Железнички мост код Богојева изграђен је 1911. године и обнављан је неколико пута. Први пут 1914. године, други пут оштећења на њему отклоњена су 1916. године, а страдао је и за време Другог светског рата и поново обновљен 1948. године, док је последње радове на њему извела београдска „Мостоградња”.

Железнички мост код Богојева, дугачак 670 метара, оштећен је поново 15. априла 1999. године у бомбардовању НАТО-а, истовремено кад и друмски мост. Железнички саобраћај на том мосту, који повезује Богојево у Србији и Ердут у Хрватској, нормализован је 15. децембра 2006. године.

Влада Хрватске је за обнову моста, помоћу донација влада Норвешке и Белгије, обезбедила 400.000 евра, а преосталих 309.000 евра је дала Влада Србије.

Железничко-друмски мост код Богојева истовремено је и царински прелаз из Србије у Хрватску.

Мост „25. мај” на Дунаву, дугачак 825 метара, који повезује Бачку Паланку и Илок, пуштен је у промет 1974. године, на обалама тада двеју република некадашње СФРЈ.

Тај мост подигнут је у славу братства и јединства, а повезивао је Бачку, источну Славонију, односно два најближа и највећа места Бачку Паланку у Републици Србији и Илок у Републици Хрватској.

Мост је, после више покушаја, оштећен у бомбардовању НАТО-а, 4. априла 1999. године, и обновљен 30. априла 2002. године и тада су њиме поново почели да прелазе камиони и аутобуси, што није било дозвољено од 1999. године.

Танјуг


Коментари1
e4aa2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

. Миљо
Ово је страшно, више од пола текста није тачно. Код Богојева постоје два моста железнички из 1911 и друмски из 70их. А не један друмско - жељезнички. Дунав се као и многе реке дели на горњи, средњи и доњи. До Београда је средњи ток Дунава а од Београда доњи. Горњи ток је у Њемачкој и Аустрији.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља