петак, 22.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Немци измислили „невидљиви” авион

Аутор: Мирослав Лазанскинедеља, 03.10.2010. у 22:00
Колико личи на амерички Б-2

Америчка технологија „стелт” авиона заправо је украдена немачка технологија из времена Другог светског рата и Трећег рајха.Амерички „невидљиви” авиони Ф-117 и Б-2 уствари су копије немачког „невидљивог” авиона Го-229. Американци не само да су своје прве балистичке ракете направили на темељу немачке ракете „фау-2” и знања немачког ракетног стручњака Вернера фон Брауна, који је прво мало радио за Хитлера, а онда за Вашингтон, већ су и технологију „стелт” посудили од нациста.

Браћа Рајмер и Валтер Хортен радили су на пројекту авиона слабе радарске видљивости по шеми „летећег крила” у Немачкој, као и Александар Липиш такође у Немачкој, док су у СССР-у то истраживали Чижевски и Черановски,а у САД Џон Нортроп. Ипак, браћа Хортен су у истраживањима и производњи прототипа „невидљивог” авиона отишли најдаље. Њихов пројекат је био врхунска тајна Трећег рајха, више обавијен мистеријом и од пројекта немачке атомске бомбе и ракета „фау-1” и „фау-2”. Браћа Хортен су у свом раду директно одговарала само маршалу Херману Герингу, команданту „Луфтвафе”. Геринг је одредио и тактичко-техничке захтеве за немачки „стелт” авион: „1000 х 1000 х 1000”, односно тражено је да та летелица буде у стању да носи 1.000 килограма бомби и ракета на удаљеност од 1.000 километара летећи брзином од 1.000 километара на час.

Прототип авиона Го-229 прво је добио моторе BMW-003, касније „Јумо-004”, делови трупа били су комбинација бомбардера Хе-177 и ловца Бф-109 Г. У технологији крила коришћено је дрво спајано специјалним заковицама, а композитни материјали били су мешавина дрвеног угља, лакова и пластике, којима су били обложени труп авиона и крила. Заправо, све оно што се могло видети у саћастој структури крила америчког Ф-117, срушеног од југословенске ПВО у атару села Буђановци 1999. године. Немачки „стелт” пројектован је да пилот и летелица издрже оптерећење до 7г.

Од фирме „Готар вагон фабрик” наручено је 1944. године седам опитних и 20 предсеријских авиона Го-229. Први прототип полетео је 2. фебруара 1945. године са аеродрома „Оренбург”, а авион је постигао брзину од 795 километара на час, што је тада премашивало брзину скоро свих постојећих ловаца у свету.

Херман Геринг је 12. марта 1945. посматрао испитивање првог прототипа авиона Го-229 у лету, тада је затражио да се иде на повећање долета летелице како би могла да бомбардује и територију САД. У првобитној верзији Го-229 је имао два, или четири топа МК-108, или МК-103, две бомбе СЦ-1000 и два додатна резервоара од по 1.250 литара.

Браћа Хортен су одлучила да њихов авион буде „невидљив” и у топлотном спектру, па су пронашли начин и да делови око мотора буду хлађени специјалним системом опструјивања хладним ваздухом чиме се знатно снижавала температура летелице. То је било заиста револуционарно решење, јер ко је тада могао да предвиди ракете које гађају авион на основу топлоте из авионских мотора. Како је Немачка у то време имала проблема са производњом алуминијума, одлучено је да се „невидљиви” ради од такозваних недефицитарних материјала – дрво, специјалне тканине, угаљ... Производња је требала за почне у подземним фабрикама у Турингену, али је крај рата био бржи.

Американци су једноставно први стигли до фабрике, покупили први примерак протипа авиона Го-229, а и браћу Хортен и све их одвели у САД на дужи одмор и сарадњу.

Американци су свој „стелт” бомбардер први пут јавно приказали 22. новембра 1988. године. „Нортроп” је само у пројекат уложио око две милијарде долара. У то време амерички ваздухопловни генерал Џон Нер изјавио је „да Запад и не зна колико смо се далеко ми налазили у Другом светском рату иза Немаца у многим сферама истраживања”. Први прототип „невидљивог” авиона Г-229 налази се данас у америчком Националном музеју авијације.


Коментари29
0f55c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nidje veze
Neslazem se sa nadimkom nevidljivi....jeste nemci su prvi pokrenuli pitanje koncepta ,,letece krilo,, .Go-229 je bio napravljen s namenom osvete nemaca zbog danonocnog bombardovanja nemake takozanog tepih bombardovalje...........danasnji STELT VAZDUHOPLOV .......KAO PRVI F-117 I B-2 .Njihova oplata je izradjena od posebnih kompozita i legura koji imaju sposobnst upijanja radarskih zraka.......a sama skracenica STELT znaci AVIJON MANJE RADARSKE UOCLJIVOS.........;A sto se tice nemackih naucnika ,oni su se dobrovoljno predali amerima zbog njihove zelje da se pokupe najbolji naucnici u nemackoj....a sa druge strane da su se predali sovjetima svi bi zavrsili u sibir i tamo umrli od gladi....a verner je posle 3 godine provedene na tlu amerike dobio drzavljanstvo a polsle deset je postao direktor nase za raketne sisteme x-5 sa kojim su se prvi ljudi spustili i na mesec.................kasnije su ameri skoristili nacrte Go-229 za f 117 i za b-2....
Tasha X
Ovo nije nikakvo iznenadjenje. Nemci su u ratnom smislu bili neverovatno napredni. Mora se priznati da su imali strasno pametnje ljude za to. Steta sto tu pamet i sposobnost tada nisu preusmerili na druge strane. A Amerika je taj rat lepo izbegla i na kraju samo "pokupila kajmak". Nevezano samo za ovo, Amerika je umela da prikupi naucnike iz svih krajeva sveta, jer im je davala najbolje uslove za rad. I to je nesto, treba im odati priznanje. Ali treba i reci iskreno sta je odakle.
Neša Pavlović
Ko je pre izmislio "nevidljivi" avion, ko je obavešten, a ko nije, pa gospodo koliko se na slici vidi, ne ovoj na netu gde je samo ilustracija "nevidljivog", već u štampanoj "POLITICI" objavljene su uz ovaj tekst i fotografija konstruktora aviona u nemačkoj nacističkoj vazduhoplovnoj uniformi i fotografija aviona Go-229 u fazi rastavljanja pre transporta za SAD. Sad ko će verovati nekakvim američkim tekstovima a ko fotografijama objavljenim u "POLITICI" stvar je izbora, tek nemački Go-229 je tada već leteo. Američki general nije slučajno dao izjavu o prednostima Nemaca u Drugom svetskom ratu, što bi on falio Nemce za "nevidljivi" avion ako je to bio američki izum?
istinski evropejac
Za mene nema sumnje da su Nemci to i mnogo sta drugog izmislili u svom poganom ratnom naporu a da su to sve prisvojili amerikanci, koji, budimo iskreni, nisu sposobni za kakve inovacije. Valjda tu nema niakkve sumnje!
Ceda Bradic
@BELA VISTA.. 14:26 ("filmska ilustracija", oktobarska, hvala CB:) "Potera za Crvenim Oktobrom", gl ul S Koneri.. (besumna podmornica-pogon bez "propelera"). "1984-ta nesto, pre dolaska Gorbacova na vlast.....Navodno, to, sto cete videti u filmu, nikada se nije dogodilo"-tekst na pocetku filma...(p.s. sst, besumno "ko pre devojci, njemu dete:).

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља