Иако је од јуче дизел гориво Д-2 на пумпама Нафтне индустрије Србије скупљи за око 4,6 динара по литру (сада се точи за 108,6 динара), овог горива на већини приватних пумпи у Србији нема последњих седам до 10 дана. Иначе, на приватним пумпама, од јуче Д-2 је скупљи у просеку за око два динара по литру.
Рајко Ковић, генерални секретар Удружења бензинских станица Србије, не верује да је разлог несташице дизела то што се чекало поскупљење, али правог објашњења нема. Из НИС-а су им, каже, потврдили да је разлог несташице увођење новог информационог система због чега се нешто спорије отварају налози за испоруку горива.
Ковић каже да је Удружење јуче упутило писмо Министарству енергетике и НИС-у и затражило да се што пре настави редовна испорука дизела Д-2, односно да се поштују уговори које су приватници потписали с НИС-ом као јединим испоручиоцем овог деривата.
Бобан Атанацковић, председник Управног одбора Нафте а.д., каже да је јуче добио извесне количине дизела Д-2, али да га до пре два дана није било. Он то објашњава монополом који НИС има, тако да њихове пумпе не кубуре с дизелом, али га зато приватне немају. Да је увоз деривата слободан то се не би дешавало, јер евродизела има довољно, али овог који стиже из домаћих рафинерија нема.
Атанацковић потврђује да је од прошле ноћи на појединим приватним пумпама дизел гориво поскупело за око два динара, али је опет, каже, јефтиније од НИС-овог, додајући да је увозни евродизел и даље јефтинији од домаћег за око осам динара.
У НИС-у тврде да је разлог несташице горива увођење САП-а, новог информационог система, али и повећана тражња од око 30 одсто за дизел горивом, највероватније због лепог времена због кога су појачани јесењи пољопривредни радови.
Незванично се сазнаје да би ситуација могла да се стабилизује до краја викенда, најкасније од понедељка.
Ј. Петровић