понедељак, 17.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:25

Драгоцени излог игре

Аутор: Милена Јауковићсреда, 10.11.2010. у 22:00
Матија Ферлин у „Sad Sam/Almost 6” Фото Н. Милошевић

Овогодишње, треће по реду, издање фестивала савременог плеса „Конденз 2010”, који организује Станица Сервис за савремени плес, представило је ауторе из пет земаља, чија су дела изведена на сцени Битеф театра и у Културном центру „Рекс”. Захваљујући врсном одабиру радова селекторки Драгане Алфиревић и Далије Аћин, нашој публици се отворила могућност стицања једног аутентичног и, у појединим сегментима, крајње узбуђујућег рецептивног искуства.

Остварење „Арниса 9CХ (my life as a dancer)”, ауторке Мод Лиардон, представља особен, нимало прозаичан, приступ беспоштедног огољавања оног, и те како постојећег, али често само наслућиваног, непојамног контраста између засењујућег блештавила дијадема и осећања тешко подношљиве тескобе. Током играчког века, она све интензивније прераста у, тада, већ тешко заустављив револт, постајући доминантно обележје даљег, опорошћу обојеног, живота.

Посебна вредност ове упечатљиве сценско-аутобиографске исповести превасходно почива на вештом заобилажењу и најмање примесе каквог општег места у сценском третирању теме, што није нимало лако, будући да је та тема већсама по себи опште место. Дело започиње оригиналним решењима, пуним духа, а издвојили бисмо до апсурда доведену анализу структуре једне класичне балетске варијације, посматрану кроз језичку призму француске терминологије класичног балета. Постепено, пратећи дискурс почиње да поприма све озбиљнији тон. А будући да је ауторка Лиардон и сама била ученица једне од најугледнијих балетских школа (Париске опере), потом и солиста, круг питања које ово дело отвара о смислу жртве у име врхунског (класичног) балета и њему иманентном одсуству сваке хуманости постаје несагледив.

Сценско остварење које би, такође, требало издвојити је „The Wishing floor”, у кореографији Јане Јевтовић. Драматуршки ванредно чврсто постављено и конзистентно вођено до самог краја (драматург Рок Вевар), ово дело, и кореографски, и извођачки, до те мере сраста са својим мисаоним полазиштем да се та мисао о усамљености, жудњи за макар каквим додиром и допирањем до оног другог, може очитати у сваком, и најмањем структурном сегменту ове представе. Истанчаног осећаја за сваки детаљ, рафинираних играчко-глумачких решења у спровођењу веома различитих, најтананијих емотивних стања, Еста Матковић, Јована Ракић и Јана Јевтовић пружиле су супериорне интерпретације, зрелог драмског набоја.

У сећању свакако остаје и остварење „Sad Sam/Almost 6”, хрватског аутора и извођача Матије Ферлина. Дело које обрађује тему еманципације од, ничим условљеног, дечијег света и преласка у фрустрирајући свет одраслих, недвосмислено осваја својом топлином, непосредношћу, инфантилном потребом да се, по сваку цену,остане у том заштићеном, самодовољном свету. Минуциозно спроведеним градационим поступком, од једне, наизглед неоптерећене дечије игре, вешто бивамо увучени у далеко опакију игру, присуствујући, и сами на ивици суза, оном неумитном тренутку осујећења те игре, чије је бесконачно трајање, из дечије перспективе, једино што се никада не доводи у питање. Посвећено, потресно и до најмањег детаља простудирано извођење Матије Ферлина.

Поред поменутих остварења, на овогодишњем Фестивалу видели смо, такође, веома занимљива дела „Hot Lollipop” Љиљане Тасић и „39” Грегора Камникара. Захваљујући представама приказаним на фестивалу „Конденз 2010”, нашој публици је пружен драгоцен увид да је управо концептуално плесно стваралаштво, у случајевима када је мисаоно, кореографски и извођачки чврсто постављено, и те како кадро да избегне склизнуће у херметизам, успостављајући најдубље везе са оним мисаоним и емотивним у сваком од нас.


Коментари0
f3bf8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Критика / Позориштe

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља