четвртак, 15.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 08.12.2010. у 22:00

Завршен бетонскi пилон изнад Аде

Недостаје још челична конструкција до висине од 200 метара Фото Танјуг

Изградњом последњег, 39. сегмента стуба носача новог моста преко Саве, бетонска конструкција будућег градског архитектонског обележја у облику џиновске „игле” досегла је 175. метар. Пилон ће, по завршетку изградње, бити висок чак 200 метара, али ће последњих 25 метара бити направљено од челика, искључиво у естетске сврхе. Завршетком зидања бетонског дела стуба окончана је једна од најважнијих фаза у изградњи нове саобраћајнице коју су јуче обишли Драган Ђилас, градоначелник, Александар Антић, председник Скупштине града, Александар Бијелић, градски менаџер, и Дејан Васовић, престонички архитекта.

– Пре тачно годину дана, инжењери су нам обећали да ће до краја 2010. бити завршен бетонски пилон. Уверили смо се да су посао обавили и пре рока. Временски услови иду нам наруку и надам се да ћемо до краја следеће године завршити овај пројекат – рекао је Ђилас.

Први човек престонице истакао је и да су започети припремни радови за изградњу прилазне петље у Радничкој улици. Приступна раскрсница „Царева ћуприја” биће завршена и отворена за саобраћај у току следеће недеље.

– Овим мостом моћи ћемо да се поносимо у Европи, али најважније је то што ће се захваљујући њему смањити гужве на осталим мостовима. На првом месту су његова ефикасност и практичност, а на другом лепота и импресивност саобраћајнице – рекао је градоначелник.

Од 1. децембра 2008. године изнад Саве се „протегло” више од 400 метара коловозне конструкције, од тога 200 метара изнад Чукаричког рукавца, у задњем распону моста. Главни распон, од Аде Циганлије до Новог Београда, гради се са обе стране реке, а до пилона према Малој ади монтирано је седам од 24 сегмента конструкције. Мост ће по изградњи бити дугачак 969 метара, а шест коловозних трака, два шинска колосека и исто толико пешачко-бициклистичких стаза простираће се на 45 метара ширине.

– Ово није успех само за нас који водимо град, већ за све. Опозиција нас је критиковала, понекад и без икакве аргументације, али данас позивам да сви заједно до краја подржимо овај пројекат јер он јесте заједнички и на понос свих – казао је Александар Антић.

Паралелно са изградњом у висину и ширину, конструкција се са пилоном повезује косим кабловима који мосту поред носивости дају препознатљив изглед и силуету. До сада је главни распон закачено седам пари каблова, који се на стуб носач каче од од 105. метра навише. У пилон ће до врха бити усидрено 20 пари каблова допремљених из Јапана.

Мост на Сави представљаће најважнији сегмент интерне градске саобраћајнице Унутрашњи магистрални полупрстен која ће почињати од раскрснице „Царева ћуприја”, а водиће преко петље „Радничка”, моста, петље „Јурија Гагарина” и будућег новобеоградског булевара од бившег „бувљака” до Тошиног бунара.

М. Л.

Коментари0
dce02
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља