среда, 21.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:41

Од маркетинга милион евра годишње

среда, 09.02.2011. у 22:00
Маркетинг боље ради када се игра у Лиги шампиона: Лазевски и Насри на утакмици Арсенал - Партизан Фото АФП

Пред људима из маркетинга, бар у данашње време брзих промена и транзиција, није ни мало лак задатак. Отуда многи клубови спас траже у маркетиншким агенцијама, којих је у последње време, на српском тржишту, све више. Али, имамо ли ми светски признате експерте на овом пољу спортског бизниса…

Први човек ФК Партизан Драган Ђурић је у неколико наврата најавио озбиљне промене у маркетингу клуба. Директор маркетинга Зоран Цветановић, некадашњи играч клуба, каже да поштује став свог председника, али и да је његов тим, који броји око десетак људи, спреман да побољша резултате који су за наше услове врло добри.

– Поштујемо став председника Ђурића да наш клуб буде бржи и бољи у свим сегментима, укључујући и маркетинг. Амбијент у коме Партизан доминира свакако погодује свим нашим активностима. Ових дана ћемо потписати два веома важна уговора с партнерима с којима ћемо унапредити визуелни идентитет. Наш клуб ће ове године бити промотер једног од најбољих светских произвођача мобилних телефона. Прошле године смо остварили троструко већи приход у овој области а очекујемо исти тренд и ове године – каже Цветановић.

Прошле године потписан је уговор са „Адидасом”, светским лидером у производњи спортске опреме. „Црно-бели” су на грудима у Лиги шампиона добили генералног спонзора (ЕПС).

– Наш маркетинг је бар што се овог дела Европе тиче, најбољи. Први смо оформили пул спонзора. Први смо и једини за сада који организује кампове не само у Србији већ и у иностранству.

Шта су даљи кораци?

– У току су опсежне припреме за акцију повећања броја гледалаца на нашим утакмицама. То ћемо чинити кроз низ активности. Поштујући верност наших навијача ми ћемо их кроз разне активности награђивати и верујемо да ће на нашем стадиону од пролећа бити много више гледалаца.

Пре десетак година Зоран Цветановић је у Лондону на Конференцији највећих фудбалских стручњака за маркетинг у свету добио посебно признање. Био је један од петорице предавача, нашавши се у друштву таквих легенди као што су Едвард Фридман, који је са Манчестер јунајтедом успео да за чак 1.000 посто направи повећање у маркетингу и то продајом дресова. С човеком који је од Дејвида Бекама направио спортску мега звезду. На том скупу били су још и Умберто Гандини из Милана…

Колико пара годишње маркетинг донесе ФК Партизан?

– Око милион евра. Имајући у виду чињеницу да сем нашег клуба Звезде и донекле Војводине, остали клубови Супер лиге отприлике имају толики годишњи буџет. Критике које се појаве унутар и ван клуба увек сам сматрао стимулативним за унапређење сектора за који сам одговоран већ пуних петнаест година. Интерес клуба је изнад сваког од нас. Ако нам тај став буде водиља а тај став је промовисало садашње руководство, одговорно тврдим да ћемо реализовати пројекат „Европартизан”.

Драган Тодоровић

----------------------------------------------

Од ЕПС–а 800.000 евра

Највећу улогу у довођење Електро привреде Србије (ЕПС) за генералног спонзора током утакмица Лиге шампиона, одиграо је потпредседник Бранко Ружић. Вредност тог уговора је 800.000 евра, а то је један од најбољих уговора које је Партизан остварио последњих десетак година. Примера ради, „црно-бели” су од „ Суперфунда” добијали око 350.000 евра. Сад се чини нови корак а то је да се нађе нови генерални спонзор за такмичење у Суперлиги, док ће играчи ако се Партизан пласира у Лиги шампиона и ове године на грудима носити знак ЕПС-а.


Коментари2
56cf8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mrBerns Montgomeri
sponzori treba da budu kolubara, eps, aerodrom i ostali gubitasi u Srbiji. Koja je svrha da eps sponzorise jedan klub, sta ce mu reklama!
zoran todorovic
jel zna neko zasto bi u slucaju ponovnog plasmana u LS sponzor na dresu bio EPS? jeli Partizan vezan ugovorom? mislim da se moze naci bolji sponzor.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спорт /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља