среда, 04.05.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:32

Аеродром на међи за цео регион

среда, 16.02.2011. у 22:00
Компјутерски приказ пристанишне зграде Фото М. Дугалић

Краљево – У атару три села, Лађеваца, Обрве и Катрге, а на међи подручја градова Краљева и Чачка, налазиће се будући аеродром „Краљево“ или како га већ сада појединци крсте – „Морава“. Реч је о постојећем војном аеродрому који ће, према давнашњој идеји, бити прилагођен и за цивилни ваздушни саобраћај. Тамо се већ три месеца изводе грађевински радови на изградњи такозваног енергетског блока, односно пратећи инфраструктурни објекти за енергетику, комуникацију, водовод, канализацију... На градилишту затичемо раднике београдских фирми „Пројектомонтажа“ и „Денезе“, а руководилац градилишта Светислав Трогрлић нам објашњава да ће тај посао бити окончан до почетка априла ове године. Он још додаје да се, као успешне и конкурентске фирме, спремају и за учешће на тендерима за изградњу аеродромског терминала и зграде контролног торња.

Ови послови започети су према најави сада већ бивших министара Млађана Динкића и Верице Калановић приликом њихове посете аеродрому у Лађевцима средином прошле године. Они су тада објаснили да ће за реконструкцију аеродрома бити неопходно око 22 милиона евра, а да ће се тај посао финансирати из републичког буџета, односно из каса Министарства одбране, Министарства за национални инвестициони план и АД Аеродром Београд. У више наврата такво решење подржао је и Драган Шутановац, министар одбране у Влади Србије.

Пре неколико дана, уз објашњење о текућим радовима, Веља Радосављевић, директор Аеродрома у Београду, за „Политику“ је објаснио да се упоредо са извођењем садашњих радовима на помоћним објектима ради на пројектовању и припреми техничке документације за изградњу терминалне зграде за путнички саобраћај, спојних путева, платформе за паркирање авиона и реконструкцију рулне стазе, а биће неопходна и нова зграда Агенције за контролу летења.

– Иначе, сви досадашњи послови обављају се према предвиђеној динамици. Такође, у складу са недавним закључцима Владе, АД Аеродром Београд је издвојио и ставио на располагање Министарству одбране, као носиоцу пројекта, 200 милиона динара. И, сви предстојећи послови уговараће се у складу са прописима о јавним набавкама па ако се та процедура буде обављала без застоја и обезбедио прилив потребних финансијских средстава, могуће је да током ове године у Лађевце слете и први путнички авиони – каже Радосављевић.

Међутим, код представника локалне власти има и одређене резервисаности, нарочито у погледу благовременог прилива новца, јер, тврде, сума од 22 милиона евра није мала поготово у постојећој кризи. Но, разлог за више оптимизма је и предлог стручњака Аеродрома „Никола Тесла“ у Београду да се приликом израде техничке документације омогући и такозвана фазна изградња појединих објеката како би се са мање новца реализовала минимална опремљеност овог аеродрома којом би се, ипак, задовољили основни међународни стандарди за цивилни саобраћај.

Било како било, овај аеродром на међи две општине прижељкују многи јер би био од велике користи посебно за туризам и пољопривреду у региону у коме живи око милион становника. Својевремено су власти седам општина и четири града показале чак и интересовање за учешће у финансирању овог пројекта, јер неке је занимало скраћење друмског путовање туриста до Врњачке Бање, Копаоника... а друге, нарочито мештане са подручја Санџака, путовање авионом до Турске и европских градова, а воћаре из чачанског краја бржи транспорт малина, шљива, јабука до Европе и Русије.

Мирољуб Дугалић


Коментари2
7dbb9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Boban .
Ono sto vi gospodine smatrate aerodromom je izgleda iskljucivo putnicki saobracaj. Kao sto je u tekstu napisano, kargo saobracaj je ono sto predstavlja buducnost za ovaj aerodrom. Narocito ukoliko aerodromske takse budu znatno povoljnije nego za beograd.
Петар Милчић
И шта ће нам ово? Сем да одређени буду плаћени за изградњу, нашим парама. Ни аеродром Београд не функционише како треба...а камоли Ниш....Морава је осуђена на пропаст...по мени. Једино ако буде повезана железницом са диреткном линијом за БГ и због Копа...али мислим да је то смешно. БГ није регионални аеродром, Будимпешта је, дакле не требају нам аеродроми нижег ранга.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб
Развој: Tehnicom Solutions

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља