уторак, 15.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:36

Сви таленти Милене Барили

понедељак, 21.02.2011. у 22:00
Чарна Радоичић као Милена Павловић Барили у сцени из филма

Редитељка Чарна Радоичић приводи крају рад на документарно-играном филму „Милена”, о животу и делу Миленe Павловић Барили, који ће премијерно бити приказан 20. марта у „Академији 28” у Београду. Прве кадрове редитељка је снимила 5. новембра 2009, на дан Милениног 100. рођендана, у Меморијалној галерији у Пожаревцу, важном извору и ризници грађе филма, будући да се тамо чува највећи број Милениних слика, песама, цртежа који датирају још из 1916. и приватних предмета који откривају грациозност и женственост којом је сликарка зрачила.

– Изборима које је Милена правила и начинима на који је водила свој животни пут, сама опстајући и напредујући професионално у Европи и Америци, у периоду када се због рата већина домаћих уметника одлучивала на повратак у домовину, изванредно образована и полиглота, животним приступом далеко испред свог времена, суштински веома мистична, она је личност врло инспиративна за филм – каже за „Политику” редитељка, и додаје да Милена „представља пример посвећености и, за наше поднебље, атипичан приступ схватању значења уметности”.

– О Милениној двојности и утицају исте на њен рад говорило се и пре мог филма чијим сам једним делом покушала да објасним и осветлим та генетска, географска, емоционална и психолошка преплитања садржана у њеној личности, све у циљу што свеобухватнијег погледа и различитих визура које, осим мене, дају и саговорници у филму, који су се у свом раду бавили Миленом – каже Чарна Радоичић. У њеном филму говоре: редитељ Ђорђе Кадијевић, филолог Аделе Мацола, књижевница Мирјана Митровић, историчарка уметности Ирина Суботић, модна дизајнерка Ингрид Хуљев, као и многи млади уметници различитих струка.

Истражујући неколико година грађу о уметници, Чарна Радоичић дошла је и до података који раније нису објављивани.

– Тривије и непроверене креветске приче нису од пресудног значаја за гледаоце, а ни за дела која је Милена оставила за собом. Важније је место које има Миленина фантастична симболичка поезија, коју је писала на четири језика, као и аутентични илустраторски рад, који је деценијама овде био безобзирно запостављен. У филму је и пуно занимљивости везаних за историјске околности у којима је Милена живела, њен однос према двема домовинама: Србији и Италији, и према савременицима – открива нам саговорница, која је резултате свог истраживања описала у тексту књиге  „Веро Вериус” групе аутора, првом делу луксузне тројезичне трилогије о Милени, који је представљен на последњем Сајму књига.

Место које Милена има у српској култури једна је од главних тема којима се филм, кроз причу о свестраној уметници, бави, истиче редитељка и додаје:

– Филм се бави и недовољном видљивошћу институција културе у Србији и (не)видљивошћу Милене, која се увек изјашњавала као Српкиња, која је одбила италијанско држављанство, која је више волела да седи у башти куће Павловића у Пожаревцу него у париским кафеима – каже редитељка, која је, иначе, доцент на катедри за режију на Академији уметности у Београду, ауторка документарца о свом оцу „Мики Манојловић: филмска остварења” и добитница Гран прија 50. кратког метра за филм „Три (у)личне приче”.

После београдске премијере филма, који је Чарна Радоичић реализовала у сарадњи са „Туна фиш студиjом”, уследиће пројекције у Миленином родном Пожаревцу, у Парми – родном граду уметничке фамилије Барили, и на бројним фестивалима.

И. Аранђеловић


Коментари4
3e79d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ivana stil
sjajan izbor..milena pavlovic barili-nescrpna inspiracija,pravo zensko,osecajno i intuitivno pismo...divno!
citac HU
Ni markantnijeg zenkog lika, niti tuznije pozadine koju gledam na fotografiji. Da nema nje na slici pomislio bih da je u pitanju neka uspela fotografija Beograda iz vremena kada sam dosao na studije. U vreme kada je Cole svracao u kafanu "Arilje, na Cvetnom trgu, pa onako iz cistog mira, ponekad, meni nesto recitovao, a nismo se nikada ni upoznali.
Ana Simona Zelenovic
Dobro je što ima ljudi koji se bave životima i delima naših umetnika i rade na širenju znanja o istim.
cestitke x
Bravo, Carna, talentovana si kao i tvoj otac Miki Manojlovic.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља