среда, 23.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:20

Судбина ФАП-а брига државе

Аутор: Бранко Пејовићсубота, 02.04.2011. у 22:00
Из производње у ФАП-у (Фото С. Јовичић)

Прибој – Држава је, изгледа, чврсто решила да, после свега, у своје руке узме судбину прибојског ФАП-а. Недавна посета делегације Владе Србије овој фабрици, када су нашој војсци испоручена 34 камиона и најављено потписивање уговора за још 30 таквих возила, чуле су се речи охрабрења. „Речено нам је да ће ФАП ове године бити приоритет Владе Србије”, одахнуо је Мирко Стојовић, генерални директор прибојске компаније, уверен да предстоје бољи дани за фабрику од које зависи живот целог прибојског краја.

 У протекој деценији ФАП баш није имао среће. Кад год је изгледао да ће доћи до стратешког партнера и приватизације, нешто се испречило. Било је интересената из Украјине и Русије, потом из Саудијске Арабије, Индије, па затим из Сирије и Турске.

На помолу је пре годину дана био договор са кинеском компанијом „Донгфенг”, која производи 1,3 милиона возила годишње, од тога четвртина камиони, а запошљава 120.000 радника.

Потписан је српско-кинески меморандум о сарадњи „Донгфенга” и ФАП-а. План је био да се кинеска компанија испоручује делове за камионе који би се монтирали у Прибоју, као „пунто” у Крагујевцу. Али, „Донгфенг” је тражио да ФАП испита тржиште и буде одговоран за продају склопљених возила. То би значило да прибојска фабрика авансно плаћа камионе за које би требало да нађе купце. Прибојци на то нису могли да пристану.

Кад смо недавно у Ужицу питали кинеског амбасадора у Србији Веи Ђинхуа да ли је све око ФАП-а пропало, он нам је кратко одговорио: „То је још увек у току, вероватно има неких техничких проблема, с кинеске стране се није одустало”.

 За ФАП се сада, незванично, поново интересује италијански „Ивеко”. Помиње се наставак некад почетих разговора о пословно-техничкој сарадњи, можда и приватизацији. Јављају се и друге фирме, шаљу писма о намерама. Помињу се улагања ФАП-ов у камионски и аутобуски програм, нарочито за специјална војна возила.

У међувремену, од гиганта са неколико хиљада запослених, прибојска фабрика је, спала на свега 1.500 радника. Размишља се сада о још једном социјалном програму и новом смањењу броја запослених, с тим што би, како кажу у управи ФАП-а, овог пута настојали да на места оних што из фабрике одлазе приме младе људе. 


Коментари1
b2599
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Златибор Златар
Не брините ништа - пошто сад имамо професионалну војску, можемо и возила за њу професионално да купујемо у иностранству. А и не треба нам много, јер више Србија нема непријатеља.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Тема недеље / Аутомобилска индустрија - шанса Србије

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља