недеља, 23.07.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:54

Лајк за сахрану и удес

понедељак, 02.05.2011. у 22:00
Профил са фотографијама сахране је после бројних пријава угашен

Када јој је недавно у 90. години умрла бака, Сандра К. није ни слутила да ће то још истог дана сазнати и њених 317 пријатеља са Фејсбука. Није намеравала да лични губитак дели са „френдовима”, јер то нису само њени блиски пријатељи већ и пословни сарадници и случајни знанци с којима се спријатељила како би проширила фарму у популарној игрици.Али њен рођак је на њеном „зиду” написао „моје искрено саучешће” и телефон јој је наредних сати био заузет јер су сви хтели да сазнају шта се догодило.

Да ли је Фејсбук прикладно место за изјављивање саучешћа?

Млади као најбројнији корисници очигледно мисле да јесте, а бројни примери показују да је Фејсбук одавно постао много више од средства за забаву и дружење.

Порука Драгане Р. и фотографија слупаног аутомобила изазвале су праву узбуну међу њеним пријатељима. „Данас ми је нови рођендан, али све је ОК”, написала је она на Фејсбуку уз потресну слику с места удеса. Уследили су бројни коментари и преписка шта се догодило.

Када је прошле године у Бору у тучи смртно страдао четрнаестогодишњак, на Фејсбуку је отворена група „In memoriam” која је за три дана имала 10.000 чланова.Два дана касније, после трагичног удеса на путу Зајечар–Параћин такође је отворена група у којој се, поред сличних изјава саучешћа породици, повела и дискусија о удесу, узроцима и последицама, расправљало се ко је крв, а ко није.

– Пре шест месеци један корисник је окачио комплетан албум фотографија са сахране своје мајке. Профил му је угашен, јер су га многи пријавили – прича Милош Петровић, администратор сајта FacebookSrbija.com.

Психолог психотерапеут Небојша Јовановић сматра да људи постављају и оваквеслике на ову друштвену мрежу зато што је Фејсбук постао њихова стварност.

– Можда је то њихов једини начин комуникације. Доживљавају га лично и сматрају да је прикладно да ту износе све. Ако је нормално да на Фејсбуку изјављујете љубав, онда је нормално ставити све што је интимно. Мала је граница између тога да ли ћете на Фејсбук ставити слике са рођендана или са сахране –сматра Јовановић.

(Фото:графије су важан аспект Фејсбука, па је много оних који с бизарним сликама покушавају да направе шалу, али и да неког компромитују или уцене. На пример, два момка су изашла у град, један је отишао у тоалет, а други је отворио врата, сликао га и поставио слику на Фејсбук.

Генерално, људи имају потребу за пажњом, неки је скрећу на себе малтретирањем других, други као жртве.

– То је једна од доминантних потреба данас. Људи вапе за пажњом – истиче психолог Небојша Јовановић.

Онолико колико неког шокирају непристојне и за такву јавну мрежу неприличне фотографије, толико су другима незамислива емотивна отварања, којих такође има много.

„Остављена, повређена, шокирана” написала је једна Ивана променивши статус из „верена” у „сингл”. Пријатељи су забринуто ишчитавали поруке и чекали објашњење. Оно је такође стигло преко Фејсбука, као да се јадиковка најбољим другарицама уз кафу преселила на Интернет. Ивани није сметало што је њених 817 „френдова” сазнало да ју је дечко преварио док је била у другом стању.

– Потребна ми је била подршка и добила сам је. Највише коментара је стигло од девојака које не познајем и с којима сам се „спријатељила” због игрице. Причајући о томе борила сам се с фрустрацијом. Све оне који су се распитивали кад ће венчање обавестила сам да га неће ни бити – отворено открива Ивана разлоге емотивног излива на Фејсбуку.

Јелена Каваја

-----------------------------------------------------------

Копирање звезда из медија

Социолог Далибор Петровић претпоставља да иза изношења бизарности на Фејсбуку стоји жеља да копирамо звезде из медија.

– Научили смо да што су бизарније слике у медијима, то је већа реакција, па радимо сличне ствари не би ли наша медијска слика на Фејсбуку била што видљивија. Основна потреба је да будете „сајбер-виђени” – објашњава Петровић и напомиње да ипак треба имати на уму чињеницу да су доминантни корисници Фејсбука млади: тинејџери и студенти.


Коментари0
7504c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар / Живот и стил

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља